abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:33:43 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211365144
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, zo noemde men de eilanden altijd al in Argentinie, dacht ik
Dat is gewoon de Spaanse naam.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Sport dinsdag 21 november 2023 @ 07:39:28 #127
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211365166
quote:
Met de kanttekening dat Argentinië er nu al ongeveer uit ziet als het plaatje rechts
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 november 2023 @ 08:32:50 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211365431
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 23:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er was een relletje van de zomer in het VK omdat de EU ze ook zo noemde in een document.
Ze zijn niet eens meer lid van de club, moeten niet zo zeuren hoor die Britten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 08:45:52 #129
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211365504
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijkbaar wil hij ook de oorlog om de Falklands nieuw leven inblazen, hij heeft uitspraken in die richting gedaan, maar of Argentinie daar uberhaupt toe in staat is tegenwoordig is mij onbekend.

Ik heb geen idee wat dit gaat worden en de Argentijnse die bij ons inwoonde heeft dat ook niet maar ze houdt wel haar hart vast nu.
Ben ook wel benieuwd of de UK nog wel in staat is eenzelfde kunstje te flikken als in 1982.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211365603
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 november 2023 08:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd of de UK nog wel in staat is eenzelfde kunstje te flikken als in 1982.
De bewoners van de Falklands kiezen er niet voor deel uit te gaan maken van een failliete boedel, wat begrijpelijk is. Als Milei zo voor vrijheid is, dan respecteert hij de keuze van de bewoners maar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 21 november 2023 @ 09:46:28 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211365926
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijkbaar wil hij ook de oorlog om de Falklands nieuw leven inblazen, hij heeft uitspraken in die richting gedaan, maar of Argentinie daar uberhaupt toe in staat is tegenwoordig is mij onbekend.

Ik heb geen idee wat dit gaat worden en de Argentijnse die bij ons inwoonde heeft dat ook niet maar ze houdt wel haar hart vast nu.
Niet echt, Milei en zijn partij uiten daarover opvallend gematigde teksten. Ze zijn van mening dat de Falklandeilanden om geografische redenen aan Argentinië zouden moeten toebehoren en willen dat via de diplomatieke weg bewerkstelligen, maar niet zonder instemming van de Falklanders zelf, oftewel gaat dat nooit gebeuren.

https://www.lbc.co.uk/new(...)lklands-sovereignty/
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:55:34 #132
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211366473
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:41 schreef DrDentz het volgende:
Libertair heeft wel mijn sympathie. Het recht om met rust gelaten te worden, niet een verplicht sociaal contract dat jij niet hebt getekend.
Echt libertair kent geen consumentenrechten bijvoorbeeld.
Bedrijven gaan het narratief bepalen en je bent overgeleverd aan de sterkste bedrijven die zich gaan gedragen als een overheid.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:56:33 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211366486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet echt, Milei en zijn partij uiten daarover opvallend gematigde teksten. Ze zijn van mening dat de Falklandeilanden om geografische redenen aan Argentinië zouden moeten toebehoren en willen dat via de diplomatieke weg bewerkstelligen, maar niet zonder instemming van de Falklanders zelf, oftewel gaat dat nooit gebeuren.

https://www.lbc.co.uk/new(...)lklands-sovereignty/
pi_211366565
Prachtig land dat Argentinië. :)
Heel veel sambal
pi_211366599
Millei wil van alles maar wat hij kan moet nog blijken, hij is sowieso schatplichtig aan de andere twee (centrum) rechtse kandidaten en je kan wel roepen dat je de Centrale Bank gaat opheffen maar daarmee verdwijnt de schulden berg van die bank niet opeens.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
pi_211366725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:55 schreef nils7 het volgende:

[..]
Echt libertair kent geen consumentenrechten bijvoorbeeld.
Bedrijven gaan het narratief bepalen en je bent overgeleverd aan de sterkste bedrijven die zich gaan gedragen als een overheid.
Maar je bent niet verplicht om met zo'n bedrijf in zee te gaan, en als ze slecht beleid voeren haken klanten vanzelf af en gaan ze op de fles.
pi_211366739
Ben benieuwd hoe snel deze oppergek dat land nog verder de afgrond in gaat helpen.
Die vent is echt niet goed bij zijn kop. En de plannen die hij heeft zijn echt niet goed wijs.
pi_211366801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar je bent niet verplicht om met zo'n bedrijf in zee te gaan, en als ze slecht beleid voeren haken klanten vanzelf af en gaan ze op de fles.
Bij nutsbedrijven werkt dat meestal toch net even anders.
pi_211367036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij nutsbedrijven werkt dat meestal toch net even anders.
Wel in een gereguleerde markt. Niet in een vrije markt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211367052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat Argentinië er nu al ongeveer uit ziet als het plaatje rechts
Het is inderdaad eerder het plaatje rechts als uitgangspunt en ter vervanging van die rechts eenzelfde puinhoop met overal vuur en rondrennende Godzilla's. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211367056
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:41 schreef DrDentz het volgende:
Libertair heeft wel mijn sympathie. Het recht om met rust gelaten te worden, niet een verplicht sociaal contract dat jij niet hebt getekend.
Ja ikvind het ook wel wat hebben om het recht te hebben om het land rondom jouw huis te kopen en er dan rondom jouw huis een muur te bouwen zonder deuren. Of een stuk land te kopen van een snelweg en dan de weg te slopen.
Dat heeft wel sympathie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211367110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:00 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wel in een gereguleerde markt. Niet in een vrije markt.
Juist gereguleerde markten waarbij de infrastructuur of in handen is van een partij die geen nutsdiensten levert of waarbij marktpartijen verplicht worden hun infrastructuur open te stellen voor andere partijen zijn nog redelijk succesvol in het stimuleren van concurrentie.
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:24:07 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211367225
Misschien kunnen ze Kwasi Kwarteng aantrekken als minister van financien.
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:57:51 #144
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211367602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Als er geen regulering is heb je soms ook geen keus voor bepaalde producten of diensten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211367751
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:19 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat hangt nogal van de context af, ik ben er ook niet per se fan van. In Zuid-Amerika daarentegen is Chili zo'n beetje het enige land in Zuid-Amerika waar je veilig water uit de kraan kunt drinken, en toevalligerwijs is het ook het enige land op dat continent waar de drinkwatervoorziening geprivatiseerd is. Dat wordt door sommigen dus als goed voorbeeld gezien, wat gezien de regionale situatie niet geheel onlogisch is.
Ik vind dat nogal pervers argumenteren. Zo van: de overheid zorgt niet voor goed drinkwater, dus we privatiseren het. Nu moet je veel betalen voor fatsoenlijk drinkwater.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:10:02 #146
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211368414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:05 schreef Nyamuk het volgende:
Prachtig land dat Argentinië. :)
Eens zien hoe wij donderdag wakker worden ;)
N/A
pi_211368574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Juist gereguleerde markten waarbij de infrastructuur of in handen is van een partij die geen nutsdiensten levert of waarbij marktpartijen verplicht worden hun infrastructuur open te stellen voor andere partijen zijn nog redelijk succesvol in het stimuleren van concurrentie.
Dat iets "redelijk succesvol" is betekend niet dat het niet beter kan.
pi_211368699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat iets "redelijk succesvol" is betekend niet dat het niet beter kan.
Is het eigenlijk noodzakelijk dat je enkel communiceert in stompzinnige oneliners nadat je bent bekeerd tot het libertarisme? Ik impliceer uiteraard ook dat een volstrekt ongereguleerde markt op dat vlak niet vrij is en zeker niet tot veel concurrentie gaat leiden.
pi_211368902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Is het eigenlijk noodzakelijk dat je enkel communiceert in stompzinnige oneliners nadat je bent bekeerd tot het libertarisme? Ik impliceer uiteraard ook dat een volstrekt ongereguleerde markt op dat vlak niet vrij is en zeker niet tot veel concurrentie gaat leiden.
Het hele topic staat vol met achterlijke aannames, zonder dat ze weten hoe deze, op zijn zachtst gezegd, flamboyante persoon het eigenlijk aan wil vliegen of wat libertarisme überhaupt inhoudt. Het libertarisme betekent niet dat alles 'free for all' is en dat de overheid verbannen wordt. Argentinië is een enorm land, en soms is het beter om sommige dingen lokaal op te pakken. Als dat betekent de watervoorzieningen te privatiseren zodat dit efficiënter en goedkoper kan op lokaal vlak, waarom zou dat niet beter kunnen werken dan een overheidsmonopolie? Dat weten we simpelweg niet, dus is het rete-interessant hoe dit zich gaat ontwikkelen. We weten wel dat de huidige opzet van het hele land in ieder geval niet werkt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:54:06 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211368931
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef dimmak het volgende:
Milei zei tijdens zijn campagne onder meer dat hij een aantal publieke diensten wil afschaffen, net als de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en Milieu.
_O-
Ja wat heb je daar eigenlijk allemaal aan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')