abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211356675
Vooral een kwestie van alles door de kleinste egobril bekijken en er geen donder om geven hoe het land er verder aan toe is.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 12:20:20 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211356753
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:13 schreef Dutchguy het volgende:
Vooral een kwestie van alles door de kleinste egobril bekijken en er geen donder om geven hoe het land er verder aan toe is.
Dit vat het allemaal wel heel goed samen ja :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211356790
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 12:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ben maar trots op je eigen kortzichtigheid. :)

Uiteindelijk heb je er ook jezelf mee (zolang je zelf niet puissant rijk bent tenminste) maar dat merk je vanzelf wel (als genoeg mensen VVD blijven stemmen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 20 november 2023 @ 12:23:16 #79
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211356796
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:13 schreef Dutchguy het volgende:
Geen kinderen denk ik. :P
pi_211356798
quote:

[..]
Fijn dat dat nog even bevestigd wordt.
pi_211356853
Omdat ik door VVD beleid een schijntje aan belasting heb hoeven te betalen op dikke winst verdient op de aandelen en crypto markt. Helaas gaat het afgebouwd worden, maar de VVD kennende zullen ze voor genoeg achterdeurtjes in de wetgeving zorgen.

Maar op andere vlakken sta ik meer achter de PVV.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brede_meneer op 20-11-2023 12:35:54 ]
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 12:34:13 #82
375570 crew  Cyan9
pi_211356919
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Geen kinderen denk ik. :P
Voor empathische kwaliteiten heb je niet perse kinderen nodig. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211357083
quote:

[..]
Sodeju zeg.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211357091
Omdat ik veel geld heb
pi_211357531
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Omdat ik veel geld heb
Ook als je veel geld hebt krijg je last van steeds meer "verwarde mensen" dankzij die bezuinigingen op de GGZ.

Ook als je veel geld hebt krijg je te maken met steeds hogere gemeentelijke heffingen, doordat kabinetten onder de VVD zoveel over de schutting hebben geflikkerd richting gemeenten.

Ook als je veel geld hebt krijg je te maken met slechter toegankelijke zorg (en anders wel bij familieleden of werknemers).

Ook als je veel geld hebt is het fijn als inkomensverschillen niet uit de hand lopen want dat werkt criminaliteit en overlast in de hand.

Ook als je veel geld hebt is het fijn als de luchtkwaliteit niet teveel verslechterd.

en zo kan ik nog wel even door gaan..... je snapt ongetwijfeld de strekking.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211357701
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ook als je veel geld hebt krijg je last van steeds meer "verwarde mensen" dankzij die bezuinigingen op de GGZ.

Ook als je veel geld hebt krijg je te maken met steeds hogere gemeentelijke heffingen, doordat kabinetten onder de VVD zoveel over de schutting hebben geflikkerd richting gemeenten.

Ook als je veel geld hebt krijg je te maken met slechter toegankelijke zorg (en anders wel bij familieleden of werknemers).

Ook als je veel geld hebt is het fijn als inkomensverschillen niet uit de hand lopen want dat werkt criminaliteit en overlast in de hand.

Ook als je veel geld hebt is het fijn als de luchtkwaliteit niet teveel verslechterd.

en zo kan ik nog wel even door gaan..... je snapt ongetwijfeld de strekking.
Wat kan mij de GGZ, heffingen, zorg, luchtkwaliteit boeien :')

Dus nee ik snap je niet. Ik red me prima.
pi_211357951
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 23:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Alsof de VVD je niet naait zeg
Ik als ondernemer, huisjesmelker en WO opgeleide niet echt nee. Gister nog met de fam bijelkaar, even een onderzoekje gedaan. Concluderend: allemaal VVD of FvD.
pi_211358476
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ook als je je prima redt komt er een moment dat je aanspraak moet maken op de gezondheidszorg. Dan kan die beter maar goed functioneren.
pi_211358671
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ook als je je prima redt komt er een moment dat je aanspraak moet maken op de gezondheidszorg. Dan kan die beter maar goed functioneren.
Voor mij geen reden om niet op VVD te stemmen alleen om die reden.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 16:02:41 #90
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211358789
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Echt hé. Die paar tientjes die het per jaar omhoog gaat :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211358907
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ben je alleen uit op een potje trollen.

Maar de VVD is al die jaren wel de dominante partij geweest. De schuld van behoorlijk veel wanbeleid in de schoenen schuiven van andere partijen is wel erg goedkoop. Zeker omdat al die benoemde zaken bewust VVD-beleid is geweest.
Ik vind überhaupt niet dat er sprake is van wanbeleid vanuit de VVD. Men doet net alsof Mark Rutte persoonlijk verantwoordelijk is voor die gasboringen in Groningen en het toeslagensysteem door de VVD is opgetuigd. En de enorme asielstroom van 100k uit de Oekraïne was op voorhand ook niet bepaald te voorzien.
Natuurlijk zijn er met terugwerkende kracht inhoudelijk fouten gemaakt in die 13 jaar maar dat is inherent aan een land regeren. Bezuinigen op de zorg zie ik als pure noodzaak, omdat ik niet straks 500 euro zorgpremie wens te betalen..
Al die linkse partijen met bombastische beloften die hun idiote plannen niet eens laten doorreken door het CPB zie ik veel meer als een bedreiging voor dit land dan het zogenaamde wanbeleid van de VVD dus mijn stem krijgen ze.

Daarbij is een gunstig investeringsklimaat voor bedrijven belangrijk, naast innovatie hebben we als land verder amper nog iets te bieden binnen het huidige geopolitieke speelveld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elan op 20-11-2023 16:23:27 ]
blablablabla
pi_211358934
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Die functioneert prima, beter dan in menig (EU) land.
blablablabla
  maandag 20 november 2023 @ 17:17:00 #93
68638 Zwansen
pi_211359472
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat ligt er wel aan hoe je zorg definieert. Volgens mij loopt het in de Jeugdzorg niet helemaal lekker en als steden als Rotterdam jaarlijks bijna 1 miljard euro per jaar aan zorg moeten besteden dan is dat eigenlijk niet vol te houden. Dan gaat het niet heel lang meer duren voordat je heel erg moeten snijden in het zorgaanbod of de zorgkwaliteit.
pi_211359640
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 17:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat ligt er wel aan hoe je zorg definieert. Volgens mij loopt het in de Jeugdzorg niet helemaal lekker en als steden als Rotterdam jaarlijks bijna 1 miljard euro per jaar aan zorg moeten besteden dan is dat eigenlijk niet vol te houden. Dan gaat het niet heel lang meer duren voordat je heel erg moeten snijden in het zorgaanbod of de zorgkwaliteit.
Rotterdam is ook een enorme shithole vol met kansarme allochtonen en (op papier) de armste stad van Nederland. Die problematiek is daar dusdanig gecompliceerd dat het te prijzen is dat we daar überhaupt nog kinderen kunnen helpen, of dat in elk geval proberen.

Het is evident dat mede door personeelstekorten en een enorme vergrijzing de zorgstaat zoals we die kennen van voorgaande decennia langzaamaan zal verdwijnen. Daar gaat zolang we onderdeel zijn van de EU en er geen fatsoenlijk immigratiebeleid is de VVD of welke andere partij dan ook niets aan veranderen.

Ben wel benieuwd waar anderen die de zo laatdunkend schrijven over de VVD dan wel niet op stemmen. CDA, PvdA etc hebben als grootste partijen in de Paarse kabinetten toch echt de voedingsbodem gecreëerd voor de huidige problematiek.
blablablabla
pi_211359696
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat denken best veel mensen inderdaad.
  maandag 20 november 2023 @ 17:44:04 #96
68638 Zwansen
pi_211359709
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Rotterdam is ook een enorme shithole vol met kansarme allochtonen en (op papier) de armste stad van Nederland. Die problematiek is daar dusdanig gecompliceerd dat het te prijzen is dat we daar überhaupt nog kinderen kunnen helpen, of dat in elk geval proberen.

Het is evident dat mede door personeelstekorten en een enorme vergrijzing de zorgstaat zoals we die kennen van voorgaande decennia langzaamaan zal verdwijnen. Daar gaat zolang we onderdeel zijn van de EU en er geen fatsoenlijk immigratiebeleid is de VVD of welke andere partij dan ook niets aan veranderen.

Ben wel benieuwd waar anderen die de zo laatdunkend schrijven over de VVD dan wel niet op stemmen. CDA, PvdA etc hebben als grootste partijen in de Paarse kabinetten toch echt de voedingsbodem gecreëerd voor de huidige problematiek.
De VVD regeert al 29 jaar op rij volgens mij (op 1 kabinet na), maar de schuld ligt bij de PvdA?

En CDA zat niet in de paarse kabinetten.
pi_211359741
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 17:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De VVD regeert al 29 jaar op rij volgens mij (op 1 kabinet na), maar de schuld ligt bij de PvdA?

En CDA zat niet in de paarse kabinetten.
Hebben ze alleen geregeerd? Is alles wat er gedaan is tijdens die periode slecht gegaan, lijkt me niet he.

Die Balkenende kabinetten bedoel ik. Was ook drama.
blablablabla
  maandag 20 november 2023 @ 17:50:25 #98
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_211359758
Als er inderdaad een VVD-NSC-PVV kabinet komt voorzie ik Balkenende-I achtige taferelen. Ik hoop alleen dat het deze keer niet tijdens een koninklijke bijzetting wordt uitgevochten.
  maandag 20 november 2023 @ 17:57:25 #99
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211359799
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:50 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als er inderdaad een VVD-NSC-PVV kabinet komt voorzie ik Balkenende-I achtige taferelen. Ik hoop alleen dat het deze keer niet tijdens een koninklijke bijzetting wordt uitgevochten.
Ik voorzie meer Drees achtige dagen. Zonnetje, wederopbouw, bloeiende economie, gelukkige mensen, en opbouw van voorzieningen en welvaart.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 18:02:30 #100
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_211359853
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 17:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik voorzie meer Drees achtige dagen. Zonnetje, wederopbouw, bloeiende economie, gelukkige mensen, en opbouw van voorzieningen en welvaart.
Je weet ook nog van welke partij Drees was? Hint: Dat was niet de VVD....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')