abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211383916
quote:
88s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Daar zijn ze vrij duidelijk in, belasting voor bedrijven en veel verdieners. Ik denk dat veel vvd stemmers denken dat ze bij de groep veelverdieners horen en dus bang zijn dat het bij hun wordt weggehaald, dat ze geen veelverdieners zijn en kunnen blijven doen wat ze doen gaat er niet zo goed in.

Vvd stemmers zijn 'gaaf-land' gelovers die het voor de wind gaat.
Omdat “veelverdieners” volgens de pvda mensen met een modaal inkomen en koophuis zijn. Ze pakken vooral de middeninkomens alleen dat communiceren ze niet. Liegen en bedriegen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211383924
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 12:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het feit dat 70% van de Nederlanders een huis heeft gekocht veel met het succes van de VVD te maken heeft.
Hier een koophuis en profijt (gehad) van de HRA, maar mogen ze wat mij betreft wel afschaffen. :)

VVD :r
Tails tell tales
pi_211383945
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:03 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat “veelverdieners” volgens de pvda mensen met een modaal inkomen en koophuis zijn. Ze pakken vooral de middeninkomens alleen dat communiceren ze niet. Liegen en bedriegen.
De CPB doorrekening vertelt anders...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211383947
Ook wel grappig dat iedereen die reageert in dit topic aangeeft zelf geld zat te hebben en in luxe te leven maar toch klagen over de verschrikkelijke staat van ons land.
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 19:06:42 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211383952
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:03 schreef DjDaano het volgende:

[..]
De vvd liegt in ieder geval niet omdat Dilan in geen enkel debat iets zei :D

Ik sta naast jullie en los al jullie problemen op. Dat we die zelf gemaakt hebben doet er niet toe.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211383959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De CPB doorrekening vertelt anders...
Omdat die het verzonnen verhaal doorrekenen wat ingeleverd is door pvda. Begrijp je dit serieus niet?
pi_211383965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:06 schreef DjDaano het volgende:
Ook wel grappig dat iedereen die reageert in dit topic aangeeft zelf geld zat te hebben en in luxe te leven maar toch klagen over de verschrikkelijke staat van ons land.
Want bekommeren om anderen is gek ofzo :?

Bovendien nogal kortzichtig, je wilt zelf ook goede zorg of huisvesting voor familie en vrienden bijvoorbeeld, en vroeg of laat kun je je ook niet meer onttrekken aan problemen in de samenleving als het op termijn wel de spuigaten uitloopt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211383997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat die het verzonnen verhaal doorrekenen wat ingeleverd is door pvda. Begrijp je dit serieus niet?
Oh ja, en jij bent natuurlijk de enige die dat doorziet. Goed van jou hoor! :')
pi_211384013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Want bekommeren om anderen is gek ofzo :?

Bovendien nogal kortzichtig, je wilt zelf ook goede zorg of huisvesting voor familie en vrienden bijvoorbeeld, en vroeg of laat kun je je ook niet meer onttrekken aan problemen in de samenleving als het op termijn wel de spuigaten uitloopt.
Ja het lijkt er alleen op of die anderen erbij verzonnen worden. Daadwerkelijk niemand in dit topic is zelf niet rijk. Wellicht gaat het dan misschien wel iets beter met het land dan jullie doen voorkomen.
pi_211384023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:50 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Hoeveel mensen ken jij die geen ouders, vrienden en kennissen hebben en geen junk zijn….
Dat is het punt niet.
Bij hoeveel van die vrienden en kennissen kan jij (langdurig) verblijven?

Na een poosje zijn ze je wel zat op de bank.
blablablabla
pi_211384057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:06 schreef DjDaano het volgende:
:')

Tja, sommige mensen zijn in staat om verder te kijken dan de korte termijn en/of hun eigen situatie...
Tails tell tales
pi_211384090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, en welke partij zat in de regering de afgelopen jaren en had een minister die riep dat de woningsector af was?

Pro-tip: Het was niet de PvdA, D66, CDA of CU.

Maar alweer, selectief met de waarheid, wat er gezegd werd was dat je keuzes moet maken en de boeren en TATA hun gang laten gaan betekent dat de bouw stil kan komen liggen.
Die was ook af maar door de idioot hoge instroom (o.a. door een oorlog die niemand had voorzien) lopen we nu gigantisch achter de feiten aan.

TATA kun je op haten maar verreweg het meeste staal word tegenwoordig gefabriceerd in China, zij zijn met een grote fabrikant in Italië de enigen die (hoogwaardig) staal produceren in Europa.
blablablabla
pi_211384095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:14 schreef Forbry het volgende:

[..]
:')

Tja, sommige mensen zijn in staat om verder te kijken dan de korte termijn en/of hun eigen situatie...
Oke maar wie zijn die mensen dan? Ik zie daadwerkelijk iedere dakloze met een mobiele telefoon en internet dus hier reageren moet ook wel lukken.

Of is het stiekem een heel erg klein groepje van verslaafde junks?
pi_211384111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
_O-

Dus als het bedrijfsleven zegt "Er moetren meer mensen uit het buitenland komen" geef jij je bezwaren op? Wie is er van de open grenzen dan?

Ik kan mijn leventje sowieso blijven leven, ik ben niet afhankelijk van 1, 2 of 3% meer per maand, dat merken we niet eens, joh.
Zolang mensen netjes belasting betalen en hun eigen huisvesting organiseren zie ik niet in waarom je die niet zou kunnen huisvesten?
blablablabla
pi_211384129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Zolang mensen netjes belasting betalen en hun eigen huisvesting organiseren zie ik niet in waarom je die niet zou kunnen huisvesten?
Dan wil je dus de instroom niet beperken, de grootste instroom is arbeidsmigranten. Verreweg zelfs.
pi_211384571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh ja, en jij bent natuurlijk de enige die dat doorziet. Goed van jou hoor! :')
Nee hoor, het grootste deel van Nederland doorziet dit. Wacht de verkiezingsuitslag maar af.

Jammer dat jij het niet ziet.
pi_211384586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.
Bij hoeveel van die vrienden en kennissen kan jij (langdurig) verblijven?

Na een poosje zijn ze je wel zat op de bank.
Als ik geen junk ben op dat moment zolang als het nodig. En ja zolang zijn ze ook welkom bij mij.
pi_211385148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan wil je dus de instroom niet beperken, de grootste instroom is arbeidsmigranten. Verreweg zelfs.
Maar wie moeten die miljoen huizen bouwen dan?

Bovendien komen die over het algemeen helemaal niet aanmerking voor sociale huurwoningen.
blablablabla
pi_211385204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Als ik geen junk ben op dat moment zolang als het nodig. En ja zolang zijn ze ook welkom bij mij.
Tot de situatie zich aan dient. En het een jaar of twee duurt, dan piep je wel anders.

Of je moet dusdanig groot wonen dat je ze uit je zicht kunt laten wonen, maar das lang niet voor iedereen weggelegd.
blablablabla
pi_211385283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar wie moeten die miljoen huizen bouwen dan?

Bovendien komen die over het algemeen helemaal niet aanmerking voor sociale huurwoningen.
Ik weet dat donders goed, mijn punt is dat als je instroom wil tegen gaan de VVD niet de aangewezen partij is.

De grootste instroom is EU burgers, tenslotte. Voor mij is dat geen issue, overigens.
pi_211385298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Tot de situatie zich aan dient. En het een jaar of twee duurt, dan piep je wel anders.

Of je moet dusdanig groot wonen dat je ze uit je zicht kunt laten wonen, maar das lang niet voor iedereen weggelegd.
Ik gok dat wij wat anders in het leven staan. Ik twijfel er geen seconde aan dat ze me zouden opvangen en ervoor zorgen dat ik er weer bovenop kom op dat moment.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:30:24 #297
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211385461
Mensen die nu nog VVD stemmen zijn gewoon asociaal.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211385529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet dat donders goed, mijn punt is dat als je instroom wil tegen gaan de VVD niet de aangewezen partij is.

De grootste instroom is EU burgers, tenslotte. Voor mij is dat geen issue, overigens.
Dus eigenlijk wil je wel de lusten maar niet de lasten? :D
blablablabla
pi_211385612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus eigenlijk wil je wel de lusten maar niet de lasten? :D
Eh? Hoe bedoel je dat? Ik heb geen direct voordeel van buitenlandse werknemers maar ik heb er ook geen nadeel van.
Ik zie het vooral pragmatisch, we kunnen wel net doen alsof er mensen bijkomen maar als wij onze economie en welvaart willen behouden zullen de mensen die met pensioen gaan vervangen moeten worden en er zijn niet genoeg Nederlanders om de gaten op te vangen. Dus zullen er buitenlandse werknemers moeten komen en dat zijn er de komende jaren alleen maar meer.
pi_211385743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh? Hoe bedoel je dat? Ik heb geen direct voordeel van buitenlandse werknemers maar ik heb er ook geen nadeel van.
Ik zie het vooral pragmatisch, we kunnen wel net doen alsof er mensen bijkomen maar als wij onze economie en welvaart willen behouden zullen de mensen die met pensioen gaan vervangen moeten worden en er zijn niet genoeg Nederlanders om de gaten op te vangen. Dus zullen er buitenlandse werknemers moeten komen en dat zijn er de komende jaren alleen maar meer.
Je geeft net aan er niet op tegen te zijn dat die mensen hier komen, maar vervolgens verwijt je wel de VVD dat er te weinig woningen zijn. Ik vind dat moeilijk te rijmen.

Zou ook wel eens willen zien welke impact arbeidsmigranten precies hebben op de woningmarkt, want in het midden en hoge segment is meer dan voldoende aanbod van woningen. En daar komen starters en alleenstaanden sowieso niet voor in aanmerking.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')