abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211383395
quote:
81s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:45 schreef Farenji het volgende:

[..]
Inderdaad, moeten ze maar wat minder avocado's kopen dan heb je zo een paar ton bijelkaar gespaard.
Of fulltime gaan werken. Zo lastig is het allemaal niet.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211383420
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Of fulltime gaan werken. Zo lastig is het allemaal niet.
Fulltime of niet, met een modaal inkomen moet men gewoon niet zo decadent doen en gewoon onder een brug gaan slapen toch?

Wat denkt men wel niet. Dat men met 3000 bruto wel even een woning kan huren? Kom op zeg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 22 november 2023 @ 18:13:28 #253
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_211383452
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Fulltime of niet, met een modaal inkomen moet men gewoon niet zo decadent doen en gewoon onder een brug gaan slapen toch?

Wat denkt men wel niet. Dat men met 3000 bruto wel even een woning kan huren? Kom op zeg.
Het heeft niks met inkomen te maken het heeft gewoon te maken met aanbod. Er zijn gewoon niet genoeg woningen daar oan de VVD echt niet veel aan doen.
pi_211383472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee dan zoek je een partner en huurt of koopt samen een huis. Als je geen partner kunt vinden blijf je thuis wonen.

Zo is het tot nu toe altijd nog gegaan. Enige wat verandert is dat al die verwende lui opeens denken dat ze recht hebben op een eigen woning als ze 18 zijn geworden.
pi_211383501
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik schreef het omdat je de suggestie deed: zoek maar een vriendinnetje. Leek op de suggestie van een bekende CDA bewindsman :P

Nou, of iedereen een huis moeten kunnen kopen kun je met elkaar over van gedachten wisselen. Maar het is ook zo goed als onmogelijk om ergens betaalbaar te huren. Voor de klasse tussen de 2500-4500 bruto kunnen geen kant op.
Ah ja staat me iets van bij :P debiele logica, gewoon bouwen. Maar eerst de instroom flink omlaag.
blablablabla
  woensdag 22 november 2023 @ 18:20:04 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211383508
Als je vrijgezel bent of je partner niet kan werken moet je maar thuis blijven wonen, whatever dat ook mogen zijn als je ouders er niet voor je zijn of ziek/dood zijn.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:22:17 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_211383523
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:20 schreef Momo het volgende:
Als je vrijgezel bent of je partner niet kan werken moet je maar thuis blijven wonen, whatever dat ook mogen zijn als je ouders er niet voor je zijn of ziek/dood zijn.
Ja kut voor ze waarom zou ik moeten werken voor dat soort situaties? Zoek het lekker zelf uit.
pi_211383629
quote:
Die van partner krijgt dan gewoon een uitkering dus dan is er nog steeds geen probleem. Ben je alleen en heb je geen ouders, vrienden of kennissen dan is er zelfs nog de daklozen opvang.

Best een mooi land eigenlijk!
pi_211383681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:00 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niet serieus te nemen dit haha
Ik zal hem even een gezicht geven.

Dankzij de praktijken van deze fijne man is de Nederlandse woningmarkt verpatst aan de Blackrocks van deze wereld. Die zien huizen alleen als beleggingsobject, niet als plek om in te wonen, dus die hebben er mede voor gezorgd dat de prijzen zo de lucht ingeschoten zijn, zodat ze voor gewone mensen zonder tonnen aan spaargeld bijna onbetaalbaar zijn geworden. De vvd vond het allemaal geweldig, zo'n gaaf bedrijf, lekker centjes verdienen, fuck die pauperburgers, en ze konden ook gewoon de schuld in de schoenen van de buitenlanders schuiven, hahahahahahaha!

pi_211383749
quote:
Mee eens hoor, maar volgens mij wil ook de VVD nu de instroom wel echt omlaag brengen. Inb4 ze hebben het probleem zelf gecreëerd, wat deels waar is, maar ze hebben ook steeds in kabinetten gezeten met o.a. PvdA, D'66 die de grenzen volledig open wilden gooien.
Als je Rob Jetten ook weer hoort lullen man man man :')
blablablabla
pi_211383760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:32 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Die van partner krijgt dan gewoon een uitkering dus dan is er nog steeds geen probleem. Ben je alleen en heb je geen ouders, vrienden of kennissen dan is er zelfs nog de daklozen opvang.

Best een mooi land eigenlijk!
Daklozen opvang wil je echt niet in terecht komen zit vol met junkies.
blablablabla
  woensdag 22 november 2023 @ 18:48:03 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211383765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Mee eens hoor, maar volgens mij wil ook de VVD nu de instroom wel echt omlaag brengen. Inb4 ze hebben het probleem zelf gecreëerd, wat deels waar is, maar ze hebben ook steeds in kabinetten gezeten met o.a. PvdA, D'66 die de grenzen volledig open wilden gooien.
Veel van die linkse partijen hebben best een aantal leuke idealen, maar als dan de vraag komt wie dat allemaal moet betalen blijft het vaak oorverdovend stil.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:49:43 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211383783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Met een modaal inkomen tussen de junkies in een opvang wonen, puur VVD droom genot
pi_211383801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoeveel mensen ken jij die geen ouders, vrienden en kennissen hebben en geen junk zijn….
pi_211383807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Echt? Dat geloof jij ook nog? _O-

De VVD luistert vooral naar het bedrijfsleven en het bedrijfsleven wil dat bepaald niet, die komen al mensen tekort en het aantal pensionado's loopt per jaar op.

En je liegt gewoon dat je barst, D66 heeft nooit de grenzen willen open gooien. Als je dat soort leugens nodig hebt om je punt te maken dan is er volgens mij wat mis met je punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 18:52:21 ]
pi_211383819
quote:
17s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Met een modaal inkomen tussen de junkies in een opvang wonen, puur VVD droom genot
Tja als er dan vervolgens het besef is gecreëerd dat er gebouwd moet worden gaan we collectief keihard janken over stikstof.
blablablabla
pi_211383829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Tja als er dan vervolgens het besef is gecreëerd dat er gebouwd moet worden gaan we collectief keihard janken over stikstof.
Ja, en welke partij zat in de regering de afgelopen jaren en had een minister die riep dat de woningsector af was?

Pro-tip: Het was niet de PvdA, D66, CDA of CU.

Maar alweer, selectief met de waarheid, wat er gezegd werd was dat je keuzes moet maken en de boeren en TATA hun gang laten gaan betekent dat de bouw stil kan komen liggen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 18:54:11 ]
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 18:53:55 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211383839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Veel van die linkse partijen hebben best een aantal leuke idealen, maar als dan de vraag komt wie dat allemaal moet betalen blijft het vaak oorverdovend stil.
Daar zijn ze vrij duidelijk in, belasting voor bedrijven en veel verdieners. Ik denk dat veel vvd stemmers denken dat ze bij de groep veelverdieners horen en dus bang zijn dat het bij hun wordt weggehaald, dat ze geen veelverdieners zijn en kunnen blijven doen wat ze doen gaat er niet zo goed in.

Vvd stemmers zijn 'gaaf-land' gelovers die het voor de wind gaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211383845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Echt? Dat geloof jij ook nog? _O-

De VVD luistert vooral naar het bedrijfsleven en het bedrijfsleven wil dat bepaald niet, die komen al mensen tekort en het aantal pensionado's loopt per jaar op.

En je liegt gewoon dat je barst, D66 heeft nooit de grenzen willen open gooien. Als je dat soort leugens nodig hebt om je punt te maken dan is er volgens mij wat mis met je punt.
Ja dus?

Het bedrijfsleven brengt geld in het laatje zodat jij je aangename leventje kunt blijven leiden.

Heb je gisteren het NOS debat gekeken? Zo niet raad ik je dat van harte aan. Volgens Jetten was het geen enkel probleem om mensen van heinde en ver binnen te halen want er kunnen gewoon flexwoningen gebouwd worden :D :') . Letterlijk wat hij zei.
blablablabla
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 18:57:45 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211383870
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja dus?

Het bedrijfsleven brengt geld in het laatje zodat jij je aangename leventje kunt blijven leiden.

Heb je gisteren het NOS debat gekeken? Zo niet raad ik je dat van harte aan. Volgens Jetten was het geen enkel probleem om mensen van heinde en ver binnen te halen want er kunnen gewoon flexwoningen gebouwd worden :D :') . Letterlijk wat hij zei.
Nee het bedrijfsleven brengt geld in hun eigen laatjes. De overheid en de mensen betalen daar maar al te graag voor. Het bedrijfsleven is kampioen mensen overtuigen hun geld aan hen te geven.

Als iedereen zn melk bij een boer ging halen of zelf een koe kocht was het een stuk goedkoper dan via de AH en de Campina
pi_211383879
quote:
88s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee het bedrijfsleven brengt geld in hun eigen laatjes. De overheid en de mensen betalen daar maar al te graag voor. Het bedrijfsleven is kampioen mensen overtuigen hun geld aan hen te geven.
Haha ja en bedrijven betalen geen loonbelasting, btw en dividendbelasting. Zonder bedrijven zou ons land floreren!
pi_211383880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven brengt geld in het laatje zodat jij je aangename leventje kunt blijven leven.

_O-

Dus als het bedrijfsleven zegt "Er moetren meer mensen uit het buitenland komen" geef jij je bezwaren op? Wie is er van de open grenzen dan?

Ik kan mijn leventje sowieso blijven leven, ik ben niet afhankelijk van 1, 2 of 3% meer per maand, dat merken we niet eens, joh.
pi_211383888
quote:
88s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies, als ze dikke winsten maken laten ze die meteen verdwijnen naar de Kaaimaneilanden om belasting te ontduiken, maar als ze in de problemen komen willen ze wel gered worden met belastingcenten.
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 19:00:22 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211383890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:59 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Haha ja en bedrijven betalen geen loonbelasting, btw en dividendbelasting. Zonder bedrijven zou ons land floreren!
Jawel maar ze maken nog veel meer winsten en verdelen die onder een select groepje. En dat mag best wat minder.
  woensdag 22 november 2023 @ 19:00:36 #275
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211383893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:59 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Sinds wanneer betalen bedrijven dividendbelasting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')