abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2026 @ 22:23:05 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_221131672
De zomer van 1976 gold decennialang als de warmste zomer ooit.

  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 22:42:03 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221131973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:23 schreef Domnivoor het volgende:
De zomer van 1976 gold decennialang als de warmste zomer ooit.

[ afbeelding ]
Dit is deprimerend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 23:12:10 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221132455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is deprimerend.
Om het positief te bekijken: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger.

Dus geniet nog maar even van deze relatief frisse zomers!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 24 juni 2026 @ 06:45:42 #279
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_221133682
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Om het positief te bekijken: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger.

Dus geniet nog maar even van deze relatief frisse zomers!
Klinkt een beetje als:

"Dit is de heetste zomer van mijn leven!"

- "Nee, dit is de koelste zomer van de rest van je leven."
pi_221136778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:23 schreef Domnivoor het volgende:
De zomer van 1976 gold decennialang als de warmste zomer ooit.

[ afbeelding ]
In noordwest europa is dat lange tijd de warmste zomer ooit geweest, maar elders niet toch?
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:10:46 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_221137386
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In noordwest europa is dat lange tijd de warmste zomer ooit geweest, maar elders niet toch?
Ik bedoel inderdaad de zomers in NL.
pi_221144377
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Ik bedoel inderdaad de zomers in NL.
En toen was dat een klein rood vlekje op verder een vrij blauwe kaart, nu is dat wel anders ja.
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:25:36 #283
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_221144453
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En toen was dat een klein rood vlekje op verder een vrij blauwe kaart, nu is dat wel anders ja.
Bedenk wel dat 1976 hier wordt vergeleken met een periode die later kwam, 1980-2010.
pi_221145327
Beiden worden vergeleken met dezelfde periode, maar het laat inderdaad zien dat de zomer van 1976 in noord-west Europa echt enorm boven de toenmalige normale temperaturen bevonden, zelfs flink boven temperaturen van 1980-2010.
Dat soort dingen komen af en toe voor, met de nadruk op af en toe, en zijn vooral lokaal/regionaal. Nu zie je steeds vaker dat steeds meer rood kleurt. Ook als je vergelijkt met meer recente gemiddeldes.
pi_221145496
76 was de hitte golf die toen eens in de 50 jaar voor zou komen, die heden ten dage eens in de 5 jaar plaats lijken te vinden.
pi_221147501
v
pi_221154767
https://www.berlin.de/akt(...)berlin-erwartet.html

Record voor Berlijn kan er aan gaan zondag.

Ze hebben daar een kaart met hittebescherming in de stad, zouden ze hier ook wel mogen maken.
https://kuehle-orte.berlin.de/hsp/
blablablabla
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:20:15 #288
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_221155039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:38 schreef Elan het volgende:
https://www.berlin.de/akt(...)berlin-erwartet.html

Record voor Berlijn kan er aan gaan zondag.

Ze hebben daar een kaart met hittebescherming in de stad, zouden ze hier ook wel mogen maken.
https://kuehle-orte.berlin.de/hsp/
Hier in Utrecht hebben we ook zo’n kaart:
https://kaart.utrecht.nl/?@Hitteplan%20verkoelingskaart
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:22:48 #289
512505 DezeGraag
ja deze graag
pi_221155061
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Om het positief te bekijken: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger.

Dus geniet nog maar even van deze relatief frisse zomers!
jij geloof in verzonen klimaat verandering?? _O-

over 20 jaar is het nog het zelfde als dat nu is

trap niet in linkse leugens :)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:51:04 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221155470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:22 schreef DezeGraag het volgende:

[..]
jij geloof in verzonen klimaat verandering?? _O-

over 20 jaar is het nog het zelfde als dat nu is

trap niet in linkse leugens :)
Altijd lekker om een hengeltje uit te werpen en een beetje vissen. Eens kijken of er gehapt wordt. Succes :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221157907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Hier in Utrecht hebben we ook zo’n kaart:
https://kaart.utrecht.nl/?@:Hitteplan%20verkoelingskaart


;(
blablablabla
pi_221157932
quote:
Duitsland meet met 41,3 graden zijn hoogste temperatuur ooit
In Duitsland is het vrijdag 41,3 graden geworden. Nog nooit eerder is in het land zo’n hoge temperatuur genoteerd. Het vorige record van 41,2 graden kwam uit juli 2019.

De Duitse weerdienst DWD meldt dat het record, dat nog moet worden geverifieerd, is verbroken in Saarland. Deze deelstaat ligt in het zuidwesten van Duitsland en grenst aan zowel Frankrijk als Luxemburg.

De weerdienst meldde eerder op vrijdag dat Duitsland voor het eerst in juni temperaturen boven de 40 graden heeft beleefd. Het vorige hitterecord voor de maand juni lag op 39,6 graden.

De uitzonderlijke hitte blijft aanhouden. Volgens de DWD kunnen de temperaturen zaterdag en zondag lokaal oplopen tot 42 graden.

blablablabla
pi_221160137
Op zich is het niet zo erg als het overdag 37 graden is, als het maar rond middernacht afkoelt naar 18. Dat gebeurt helaas niet, gisteren was het rond 0:00 uur nog steeds 26 graden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')