quote:. Er spelen diverse dingen: vele kiezers willen echt een ander immigratiebeleid en willen de VVD op rechts houden en stemmen daarom strategisch voor het eerst op Wilders.
NSC sluit PVV uit, de kiezers willen in meerderheid géén kabinet met Groen Links PvdA dus stemt men of VVD of PVV.
Wilders zal met zijn optreden bij Inside en het SBS debat ook nog veel mensen over de streep hebben getrokken om toch, in elk geval één keer, voor hem te gaan.
Het duidelijke pro-Israel geluid heeft Wilders ook geen windeieren gelegd, het gezwaai met Palestijnse vlaggen werkt in zijn voordeel.
Dat zei ze niet.quote:Op zondag 19 november 2023 13:05 schreef tesssssssss het volgende:
Oh in WNL zegt Dilan Yeşilgöz-Zegerius weer dat ze niet wil samenwerken met Wilders.
Wat zei ze dan? Ik had het zelf niet gehoord maar ergens gelezen.quote:
Ze zei dat het moeilijk wordt op die Islam thema's en die nexit, maar ook dat het moeilijk wordt met pvda met 25 mld lastenverzwaringen voor klein tot grootbedrijf.quote:Op zondag 19 november 2023 13:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zei ze dan? Ik had het zelf niet gehoord maar ergens gelezen.
Kijk zo kennen we Turken weer, nooit een auto van kopen.quote:Op zondag 19 november 2023 13:05 schreef tesssssssss het volgende:
Oh in WNL zegt Dilan Yeşilgöz-Zegerius weer dat ze niet wil samenwerken met Wilders.
Dat komt omdat ze van het zogenaamde klimaatprobleem niets merken, de toename van de islam is een dagelijkse confrontatie die per dag erger wordt.quote:Op zondag 19 november 2023 13:54 schreef Zwansen het volgende:
Mensen zijn vatbaar voor populisten. Het overgrote deel van de PVV-stemmers heeft ook allemaal geen idee hoe het zit met het klimaatprobleem, maar roepen gewoon Geert na.
Ja, want de gemiddelde inwoner van Emmen en Volendam heeft dagelijks last van de islam?quote:Op zondag 19 november 2023 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze van het zogenaamde klimaatprobleem niets merken, de toename van de islam is een dagelijkse confrontatie die per dag erger wordt.
Dus ja, neem jij het die mensen maar kwalijk hoor.
Volendam, zeker, die werken voornamelijk hier in Amsterdam namelijkquote:Op zondag 19 november 2023 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, want de gemiddelde inwoner van Emmen en Volendam heeft dagelijks last van de islam?
Datzelfde doen ze met betrekking tot de migratie. Dat arbeidsmigratie door niet-moslims een veel groter probleem is voor de woningmarkt gaat er bij hen niet in. Wilders blijft maar naar een zondebok wijzen, en dat is voldoende. Grote groep 'zelf nadenkende' mensen, die juist helemaal niet nadenkt.quote:Op zondag 19 november 2023 13:54 schreef Zwansen het volgende:
Mensen zijn vatbaar voor populisten. Het overgrote deel van de PVV-stemmers heeft ook allemaal geen idee hoe het zit met het klimaatprobleem, maar roepen gewoon Geert na.
Je kunt het Wilders, slimme campagnevoerder die hij is, niet kwalijk nemen dat hij de peiling van de Hond uitvergroot. Dit is in andere media ook overgenomen, waar vervolgens weer door allerlei duiders op wordt gereageerd.quote:Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef Starhopper het volgende:
Welk succes van de PVV? Die ene peiling van Maurice de Hond?![]()
![]()
Maurice de Hond heeft al tig keer bewezen dat hij onbetrouwbaar is.quote:Op zondag 19 november 2023 14:11 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Je kunt het Wilders, slimme campagnevoerder die hij is, niet kwalijk nemen dat hij de peiling van de Hond uitvergroot. Dit is in andere media ook overgenomen, waar vervolgens weer door allerlei duiders op wordt gereageerd.
Die arbeidsmigranten staan dan ook niet massaal op te roepen voor een wereldwijde intifada, genocide op Joden en de sharia in europaquote:Op zondag 19 november 2023 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Datzelfde doen ze met betrekking tot de migratie. Dat arbeidsmigratie door niet-moslims een veel groter probleem is voor de woningmarkt gaat er bij hen niet in. Wilders blijft maar naar een zondebok wijzen, en dat is voldoende. Grote groep 'zelf nadenkende' mensen, die juist helemaal niet nadenkt.
De arbeidsmigranten nemen wel woningen in die nu niet naar andere mensen kunnen gaan.quote:Op zondag 19 november 2023 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die arbeidsmigranten staan dan ook niet massaal op te roepen voor een wereldwijde intifada, genocide op Joden en de sharia in europa.
Het is geen zondebok, het zijn de daadwerkelijk, bewezen, aantoonbare schuldigen.
true, maar dat is dan slechts 1 punt, dat mensen woningen innemen is een issue, maar niet het grootste probleem.quote:Op zondag 19 november 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De arbeidsmigranten nemen wel woningen in die nu niet naar andere mensen kunnen gaan.
En niet alle moslims roepen op tot een intifada, genocide en sharia. Niet alle asielzoekers zijn moslims. Wat een eenzijdige kijk op de wereld.
Het is een van de grootste problemen in Nederland momenteel, de wooncrisis. Als je dat zo aan de kant wil schuiven om vooral maar op moslims af te kunnen blijven geven, dan zit je er niet lekker in.quote:Op zondag 19 november 2023 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
true, maar dat is dan slechts 1 punt, dat mensen woningen innemen is een issue, maar niet het grootste probleem.
Dat mag jij vinden, en dat is ten dele zelfs correct, maar als je alles om je heen kapot ziet gaan kies je soms voor de meest voor de hand liggende oplossing.
Ik had ook liever gehad dat mijn ex-partij de VVD gewoon nog de oude was, maar helaas.
Dat is jouw waardeoordeel, ik zit er prima in hoorquote:Op zondag 19 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een van de grootste problemen in Nederland momenteel, de wooncrisis. Als je dat zo aan de kant wil schuiven om vooral maar op moslims af te kunnen blijven geven, dan zit je er niet lekker in.
Allicht, maar ik had het over de mediadynamiek.quote:Op zondag 19 november 2023 14:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maurice de Hond heeft al tig keer bewezen dat hij onbetrouwbaar is.
Volgens de nos zien ook andere peilers deze trend. Dus ik denk dat we wel mogen aannemen dat hij er is, kun je nog discussiëren over de precieze omvang. Maar dat is voor de verklaring ondergeschiktquote:Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef Starhopper het volgende:
![]()
D66 is anders aardig van de leg op de sociale media.quote:Op zondag 19 november 2023 13:32 schreef Starhopper het volgende:
![]()
D66 heeft dan ook niets met democratiequote:Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
D66 is anders aardig van de leg op de sociale media.
#Dilan1quote:Op zondag 19 november 2023 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
D66 heeft dan ook niets met democratie.
We zullen het allemaal zien woensdag, er is wel vaker van alles voorspeld maar als puntje bij paaltje kwam stemden velen toch maar gewoon weer veilig VVD.
Wel bijzonder aangezien stemmen anoniem isquote:Op zondag 19 november 2023 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
D66 heeft dan ook niets met democratie.
We zullen het allemaal zien woensdag, er is wel vaker van alles voorspeld maar als puntje bij paaltje kwam stemden velen toch maar gewoon weer veilig VVD.
Echt?! Johquote:Op zondag 19 november 2023 15:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wel bijzonder aangezien stemmen anoniem is
En jij wil zeggen dat jij wil zelf nadenkt? Wat een arrogantie en zelf onderschatting.quote:Op zondag 19 november 2023 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Datzelfde doen ze met betrekking tot de migratie. Dat arbeidsmigratie door niet-moslims een veel groter probleem is voor de woningmarkt gaat er bij hen niet in. Wilders blijft maar naar een zondebok wijzen, en dat is voldoende. Grote groep 'zelf nadenkende' mensen, die juist helemaal niet nadenkt.
Heb jij daar een bron van?quote:Op zondag 19 november 2023 14:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Onjuist. Arbeidsmigranten dragen bij aan de welvaart van Nederland en zijn veelal woonachtig op vakantie- en bungalowparken. Daar waar ze toch in gezinswoningen wonen is daar vaak met meer dan 2 of 3 personen.quote:Op zondag 19 november 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De arbeidsmigranten nemen wel woningen in die nu niet naar andere mensen kunnen gaan.
En niet alle moslims roepen op tot een intifada, genocide en sharia. Niet alle asielzoekers zijn moslims. Wat een eenzijdige kijk op de wereld.
Wie schuift dat in deze verkiezingen op de Moslims?quote:Op zondag 19 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een van de grootste problemen in Nederland momenteel, de wooncrisis. Als je dat zo aan de kant wil schuiven om vooral maar op moslims af te kunnen blijven geven, dan zit je er niet lekker in.
Blijkbaar vind een bepaald deel het ook weer niet zo heel belangrijk.quote:Op zondag 19 november 2023 15:42 schreef Ponsai het volgende:
Een groot deel van de Nederlanders is klaar met de massale instroom van vluchtelingen, en daarna diens gezinnen.
Wilders heeft over dit actueel onderwerp een uitgesproken mening.
Dat zorgt voor veel rood gekleurde bolletjes woensdag
Omtzigt zal, verwacht ik, wel het een en ander 'op het manier van doen' in Den Haag doen veranderen.quote:Op zondag 19 november 2023 15:49 schreef Nielsch het volgende:
Omdat Van der Plas en Omtzigt toch niet de Verlossers van teleurgesteld Nederland zijn gebleken.
Heel mooi verwoord. (De asielemmer raakt eindelijk vol.)quote:Op zondag 19 november 2023 15:58 schreef matigeuser het volgende:
De verstandige mensen roepen het al 20-30 jaar. Maar nu de effecten voor veel mensen voelbaar worden, willen mensen er eindelijk iets aan gaat doen. Ja, dan moet je helaas wel even op een vreemde snuiter als Wilders (of Baudet, of Eerdmans) stemmen maar dat is dan maar even niet anders. Nu nog langer aankloten kan niet meer.
Wel jammer dat je door al die mensen die het nu pas doorhebben 20 jaar lang voor racist bent uitgemaakt, maar soit, iemand moest het doenquote:Op zondag 19 november 2023 16:02 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heel mooi verwoord. (De asielemmer raakt eindelijk vol.)
Wow, zelfs bij d66 en cuquote:Op zondag 19 november 2023 15:58 schreef matigeuser het volgende:
Omdat nu eindelijk het effect van de massa-immigratie voelbaar wordt voor de gemiddelde Nederlander. Eerst was het nog 'ver van mijn bed' show voor de meesten. De grote steden veranderen snel van bevolkingssamenstelling, maar voor de gemiddelde provinciaal was er nog niets aan de hand.
Maar nu kan niemand er meer om heen. In dorpen komen ACZ's. De huizenmarkt is verneukt. Vrouwen worden belaagd. Homo's worden mishandeld. Vaak slecht nieuws over criminaliteit, oververtegenwoordiging van bepaalde groepen mensen, etc. En dan nu, in tijden van financiële crisis, wordt dan eindelijk de link gelegd tussen de gigahoge kosten van de massa-immigratie en alles wat daarbij komt kijken.
In een recent onderzoek wil 8 op de 10 Nederlanders de massa-immigratie eindelijk beperken.
https://eenvandaag.avrotr(...)en-rechtse-stemmers/
De verstandige mensen roepen het al 20-30 jaar. Maar nu de effecten voor veel mensen voelbaar worden, willen mensen er eindelijk iets aan gaat doen. Ja, dan moet je helaas wel even op een vreemde snuiter als Wilders (of Baudet, of Eerdmans) stemmen maar dat is dan maar even niet anders. Nu nog langer aankloten kan niet meer.
Ja, het is een impopulaire boodschap die je een hoop bedreigingen en shit oplevert.quote:Op zondag 19 november 2023 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel jammer dat je door al die mensen die het nu pas doorhebben 20 jaar lang voor racist bent uitgemaakt, maar soit, iemand moest het doen.
En maar vol blijven houden dat het gevaar van rechts komt...quote:Op zondag 19 november 2023 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, het is een impopulaire boodschap die je een hoop bedreigingen en shit oplevert.
Debiele is dat die mensen ook echt dachten dat "we" het voor de lol deden ofzo, of we het leuk vonden dat we gedwongen werden ons zo te uiten.quote:Op zondag 19 november 2023 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, het is een impopulaire boodschap die je een hoop bedreigingen en shit oplevert.
Inderdaad, dat neem ik ze wel kwalijk.quote:Op zondag 19 november 2023 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel jammer dat je door al die mensen die het nu pas doorhebben 20 jaar lang voor racist bent uitgemaakt, maar soit, iemand moest het doen.
Het drama van de multiculturele samenleving.quote:Op zondag 19 november 2023 16:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik had ook liever gewoon gezien dat we allemaal vredig naast elkaar kunnen bestaan hoor, maar dat dat niet kon was al heel snel duidelijk, voor sommigen dan.
Ik weet niet of het op tijd is hoorquote:Op zondag 19 november 2023 16:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Inderdaad, dat neem ik ze wel kwalijk.
Maar ja, beter laat dan nooit. Het is nu 5 voor 12. Hopelijk kunnen we er nu eindelijk iets aan gaan doen. Whatever it takes.
In de 4 grote steden is de kaaskop Nederlander al in de minderheid.quote:Op zondag 19 november 2023 16:10 schreef Xylos het volgende:
Uhhh, vrij logisch toch waar het succes van wilders vandaan komt.
Ik heb steeds vaker het idee dat ik in het buitenland woon.
Beetje klaar mee om de helft van de nl-ers niet te kunnen verstaan.
Ik ben de mensen dankbaar die het wel gedurfd hebben om dit te doen. Zij hebben de weg geplaveid naar het normaliseren van nuance op immigrantie, en dan in het bijzondere asielmigratie.quote:Op zondag 19 november 2023 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Debiele is dat die mensen ook echt dachten dat "we" het voor de lol deden ofzo, of we het leuk vonden dat we gedwongen werden ons zo te uiten.
Ik had ook liever gewoon gezien dat we allemaal vredig naast elkaar kunnen bestaan hoor, maar dat dat niet kon was al heel snel duidelijk, voor sommigen dan.
En er is jarenlang tegen mensen gelogen, multiculti is prachtig, diversity is our strength.quote:Op zondag 19 november 2023 16:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
In de 4 grote steden is de kaaskop Nederlander al in de minderheid.
Dezelfde leugen als de koopkrachtplaatjes van de PvdA voor werkenden. Gebaseerd op lege doosjes.quote:Op zondag 19 november 2023 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En er is jarenlang tegen mensen gelogen, multiculti is prachtig, diversity is our strength.
Mod onwaardig zulke reacties.quote:Op zondag 19 november 2023 16:21 schreef miss_sly het volgende:
O, de circle jerk is bgonnen, zie ik. Succes, heren.
Word jij nooit eens nagefloten op straat? (Sissen)quote:Op zondag 19 november 2023 16:21 schreef miss_sly het volgende:
O, de circle jerk is bgonnen, zie ik. Succes, heren.
Ach, ik snap dr opzich wel. Maar het is wel eens even lekker, je gelijk krijgen itt constant maar te horen krijgen dat je een nazi, bruinhemd, racist, weetikhetwat wasquote:Op zondag 19 november 2023 16:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mod onwaardig zulke reacties.
Je reageert ook niet meer op kritische repliek op jouw posts. Stuitend maar wel tekenend
Ho, ho... Als je het niet eens bent hoe het in Nederland gaat dan is bij uitstek een politieke verandering teweeg brengen wel DE manier.quote:Op zondag 19 november 2023 16:26 schreef halfway het volgende:
Als je er als Nederlands sprekende niet tegen kunt dan moet je verhuizen, stelletje jankzakken.
Dat is ook al racistisch, dan is het weer white flight.quote:Op zondag 19 november 2023 16:26 schreef halfway het volgende:
Als je er als Nederlands sprekende niet tegen kunt dan moet je verhuizen, stelletje jankzakken.
Dat van jou is niet kritisch maar op de persoon. Daar reageer ik niet op.quote:Op zondag 19 november 2023 16:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mod onwaardig zulke reacties.
Je reageert ook niet meer op kritische repliek op jouw posts. Stuitend maar wel tekenend
Veel van die arbeidsmigranten moeten een (door het uitzendbureau gekochte) woning delen met anderen. Ze gijzelen niet de sociale huur met voorrang zoals statushouders dat wel doen.quote:Op zondag 19 november 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat zeker in Amsterdam, maar ook in veel andere plaatsen, huizen veel duurder worden verhuurd en verkocht aan expats (ook arbeidsmigranten) wat ook een behoorlijk effect op de woningmarkt heeft.quote:Op zondag 19 november 2023 16:36 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Veel van die arbeidsmigranten moeten een (door het uitzendbureau gekochte) woning delen met anderen. Ze gijzelen niet de sociale huur met voorrang zoals statushouders dat wel doen.
Veel maar niet alles, wij hebben zelf 2 hele grote villa's ter beschikking gesteld voor ons meestal Oostblok personeel.quote:Op zondag 19 november 2023 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat zeker in Amsterdam, maar ook in veel andere plaatsen, huizen veel duurder worden verhuurd en verkocht aan expats (ook arbeidsmigranten) wat ook een behoorlijk effect op de woningmarkt heeft.
Evenals studentenwoningen die door veel buitenlandse studenten worden bezet, en waardoor ook de prijs wordt opgedreven.
De uitbuiting van de ongeschoolde arbeidsmigranten die vreselijk worden behandeld en gehuisvest wordt inderdaad op een dusdanige manier gedaan dat dat minder invloed op de woningmarkt heeft qua gebruik van woningen. Wel overlast en dus minder woongenot van omwonenden, bijvoorbeeld.
Hij springt in het gat dat de gevestigde politieke orde laat liggen. De overige partijen ontberen het lef om deze problemen aan te kaarten laat staan op te lossen.quote:Op zondag 19 november 2023 12:31 schreef tesssssssss het volgende:
"Geert Wilders (1963) is sinds november 2006 politiek leider van de PVV. Hij is sinds 25 augustus 1998 (met een korte onderbreking in 2002) Tweede Kamerlid. Aanvankelijk was hij dat voor de VVD, maar op 2 september 2004 werd hij een onafhankelijk Kamerlid. In 2023 is hij voor de zesde keer lijsttrekker."
Hoe verklaren jullie het grote succes van de PVV?
De enige reden dat deze arbeidsmigranten uit het Oostblok (en soms Zuid-Europa) naar Nederland worden gehaald is omdat de Nederlandse arbeider dit werk gewoon niet wilt doen, denk hierbij magazijnwerk, schoonmaakwerk, werk bij pakketbezorgers, distributiecentra, (glas)tuinbouw, etc. De Nederlander wil liever een kantoorbaan, van 9 tot 5 waarbij je de helft van de tijd gewoon kan internetten, je Instagram, X, Facebook kan bijwerken, gratis koffie hebt en er lekker warmpjes bij zit in de wintermaanden.quote:Op zondag 19 november 2023 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat zeker in Amsterdam, maar ook in veel andere plaatsen, huizen veel duurder worden verhuurd en verkocht aan expats (ook arbeidsmigranten) wat ook een behoorlijk effect op de woningmarkt heeft.
De mensen die thans zoeken naar een woning, zijn doorgaans niet de degene die intrek willen nemen in een studentenwoning.quote:Evenals studentenwoningen die door veel buitenlandse studenten worden bezet, en waardoor ook de prijs wordt opgedreven.
Is het ook.quote:Op zondag 19 november 2023 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En er is jarenlang tegen mensen gelogen, multiculti is prachtig, diversity is our strength.
Enorm. Dat blijkt elke dag weer uit, help me even, ik ben het even kwijt......quote:
Hoe kun je dat kwijt zijn?quote:Op zondag 19 november 2023 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Enorm. Dat blijkt elke dag weer uit, help me even, ik ben het even kwijt......
En dat heb je in andere landen waar de grenzen niet wagenwijd openstaan niet?quote:Op zondag 19 november 2023 17:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat kwijt zijn?
Je ziet overal een divers aanbod aan eten, muziek, tradities.
Het is gewoon normaal geworden, tenzij je in een of ander boerengat woont natuurlijk.
Ja, die vuile Fransen toch ook.quote:Op zondag 19 november 2023 17:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat heb je in andere landen waar de grenzen niet wagenwijd openstaan niet?
Je hoeft geen fransoos te zijn om een frans restaurant te openen hoor.
Eensquote:
Hoe vaak spreek je die mensen?quote:Op zondag 19 november 2023 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens.
Maar ik woon in een behoorlijke multicultiwijk, in Amsterdam, je hoeft mij niets te vertellen over de geweldige gevolgen hoor, ik woon er midden in.
Het is juist mooi dat iemand buiten NL hier de kans krijgt om zijn restaurant te openen als hij wil.quote:Op zondag 19 november 2023 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens.
Maar ik woon in een behoorlijke multicultiwijk, in Amsterdam, je hoeft mij niets te vertellen over de geweldige gevolgen hoor, ik woon er midden in.
Definieer spreken, antwoorden op kankerkaas omdat ik op de stoep niet opzij ga voor hun fatbike, weinigquote:Op zondag 19 november 2023 17:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hoe vaak spreek je die mensen?
Ja hoor, niets mis mee. Maar daarvoor hoeven we niet tienduizenden mensen per jaar waar we niet eens plek voor hebben binnen te latenquote:Op zondag 19 november 2023 17:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is juist mooi dat iemand buiten NL hier de kans krijgt om zijn restaurant te openen als hij wil.
En als er sociaal economische problemen zijn in een wijk dan zijn er 10x betere methodes dan wat de PVV wil om daar wat tegen te doen.
Plek regelen.quote:Op zondag 19 november 2023 17:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja hoor, niets mis mee. Maar daarvoor hoeven we niet tienduizenden mensen per jaar waar we niet eens plek voor hebben binnen te laten.
Kan wel.quote:
Oh nee ik snap het ook wel, zij leven voornamelijk ook erg geďsoleerd met elkaar.quote:Op zondag 19 november 2023 17:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Definieer spreken, antwoorden op kankerkaas omdat ik op de stoep niet opzij ga voor hun fatbike, weinig.
Boos aangekeken worden als er voor de 3de keer deze week een verrijker achter me probeerde de metro in te sneaken en dan dus kwaad worden als ik ze blokkeer.
Weinig goeie gesprekken, raar inderdaad.
Ik was 2dehands vergeten : vader van 81, die vuilniszak hoort in de bak, niet op de grond jongedame (met hoofddoek).quote:Op zondag 19 november 2023 17:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Oh nee ik snap het ook wel, zij leven voornamelijk ook erg geďsoleerd met elkaar.
Buitenlanders ookquote:Op zondag 19 november 2023 17:46 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ons eten komt uit het buitenland.
Dat importeren we gewoon.quote:
Slecht voor het milieu, al die vrachtwagens, weer stikstof, weer geen immigrantenquote:
Alle peilingen zijn onbetrouwbaar. Ik denk dat de uitslag woensdag verrassend wordt. Ik denk zelf dat VVD gewoon de grootste blijft (huizenbezitters, hypotheekrente-belastingaftrek-zekerheid) en dat PvdA-Groenlinks enorm gaat tegenvallen en zelfs onder PVV uit gaat komen. CDA heeft enorme pech met BBB en Omzigt. Maar ik denk dat Omzigt ook niet de hoeveelheid stemmen krijgt dan is voorspeld. Ik denk dat VVD de grote overwinnaar wordt.quote:Op zondag 19 november 2023 14:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Anderen het spreekrecht ontnemen, zo kennen we de bekeerde hypercompenserende progressieveling weerquote:
Ik ontneem niemand het spreekrecht?quote:Op zondag 19 november 2023 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Anderen het spreekrecht ontnemen, zo kennen we de bekeerde hypercompenserende progressieveling weer.
Ook jij draagt bij aan het succes van de PVV met je personage.
Je juicht het alleen toe, same diff.quote:Op zondag 19 november 2023 18:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ontneem niemand het spreekrecht?
Net zoals het gas zeker, daar hebben we nu nog plezier van.quote:
Nee?quote:Op zondag 19 november 2023 18:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je juicht het alleen toe, same diff.
Maar wel gratis.quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Starhopper het volgende:
Nee?
Je legt mij woorden in de mond.
quote:Op zondag 19 november 2023 20:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Maar wel gratis.
Da's ook een vorm van free speech.
Ook wat er nu in Gaza gebeurt en gebeurt is, zal Wilders wel wat extra stemmen gaan opleveren.quote:Op zondag 19 november 2023 17:44 schreef Vincent_student het volgende:
Diverse oorzaken:
- Het meer naar links schuiven van de VVD. De lijsttrekker van de VVD doet het wel erg breed.
- Het tegenvallen van de lijsttrekker van BBB. 20 a 30% van de Nederlandse bevolking is, hoe zal ik het zeggen, "volks". Dat zijn de PVV, SP, en Baudet-stemmers. Baudet maakte het wel erg bont met zijn hersenloze uitspattingen, waardoor veel volk afhaakte. "Volks" heeft veel argwaan tegenover de overheid. Toen kwam BBB, eigenlijk voor de boeren, maar die ging op de barricades tegen de overheid. Dus veel volksen gingen ook daarheen, die vonden het prachtig. Maar de lijsttrekker blijkt geen feitenkennis te hebben en dendert daardoor af op een groot verlies. Veel volksen gaan daardoor terug naar PVV.
- Een groot probleem van de PVV was het radicale gedachtengoed over de Islam. Dat ging velen te ver. De PVV is nu wat gematigder en kan daarom als alternatief voor VVD dienen.
Ik stem zelf trouwens links. Heb helemaal niets met de PVV, maar ik zie gewoon dingen gebeuren. Wat me vooral opvalt is de neergang van JA21 en de BBB. Caroline van der Plas doet het erg slecht door domme opmerkingen en het laten zien dat ze geen dossierkennis heeft. Dat is fataal. Wat je nu krijgt is dat alleen de boeren als stemmers overblijven en de "overheidshaters" weer vertrekken, net zoals dat gebeurde bij Baudet.
We hebben nu twee provinciale staten-verkiezingen gehad met wel heel bijzondere uitslagen, maar die een eendagsvlieg blijken te zijn.
Het mooiste vind ik nog dat automatische dedain voor het eigene... Soort reflex.quote:Op zondag 19 november 2023 17:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat kwijt zijn?
Je ziet overal een divers aanbod aan eten, muziek, tradities.
Het is gewoon normaal geworden, tenzij je in een of ander boerengat woont natuurlijk.
Wat is het eigene?quote:Op zondag 19 november 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het mooiste vind ik nog dat automatische dedain voor het eigene... Soort reflex.
Alles wat niet de dynamiek van een Braziliaans straatcarnaval heeft natuurlijk, zoals een 'boerengat'.quote:
Deze volg ik niet helemaal.quote:Op zondag 19 november 2023 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alles wat niet de dynamiek van een Braziliaans straatcarnaval heeft natuurlijk, zoals een 'boerengat'.
Wat wil je nu zeggen met die reactie dan?quote:
Dat je heel voorspelbaar alles wat enigszins exotisch aandoet aanprijst en alles wat des eigens is met "boerengat en boerenkool" ridiculiseert.quote:Op zondag 19 november 2023 22:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen met die reactie dan?
Ik heb een hekel aan carnaval.
Je paranoia komt weer naar boven.quote:Op zondag 19 november 2023 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je heel voorspelbaar alles wat enigszins exotisch aandoet aanprijst en alles wat des eigens is met "boerengat en boerenkool" ridiculiseert.
Hoort er helemaal bij.
Dat zeg ik.quote:Op zondag 19 november 2023 22:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je paranoia komt weer naar boven.
Mjjn leven zou simpelweg een stuk saaier zijn als ik Hollandse kost moet eten, en elke zondag naar de kerk moest gaan zoals vroeger.
Nou ja, don't blame me als er andere mogelijkheden voor me zijn.quote:
Je weet dat Ter Apel naast Emmen ligt?quote:Op zondag 19 november 2023 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, want de gemiddelde inwoner van Emmen en Volendam heeft dagelijks last van de islam?
Over een zogenaamd probleem gesproken.
Wat is nu weerquote:Op zondag 19 november 2023 16:23 schreef christmastsunami het volgende:
Ja hoe kan dat nou?? Gaan we weer..............zucht. Simpel, hij zegt dat ie tegen de islam is en dat zijn er zoveel.
Het heeft alleen geen zin en het is makkelijk scoren. Ikzelf ben tegen alle religies dus ook tegen die refowappies, wat mij betreft vier je die onzin lekker thuis, waar anderen er geen last van hebben.
Ah het werd eerder gezegd in dit topic. Dus dit inderdaad.quote:Op zondag 19 november 2023 15:58 schreef matigeuser het volgende:
Omdat nu eindelijk het effect van de massa-immigratie voelbaar wordt voor de gemiddelde Nederlander. Eerst was het nog 'ver van mijn bed' show voor de meesten. De grote steden veranderen snel van bevolkingssamenstelling, maar voor de gemiddelde provinciaal was er nog niets aan de hand.
Maar nu kan niemand er meer om heen. In dorpen komen ACZ's. De huizenmarkt is verneukt. Vrouwen worden belaagd. Homo's worden mishandeld. Vaak slecht nieuws over criminaliteit, oververtegenwoordiging van bepaalde groepen mensen, etc. En dan nu, in tijden van financiële crisis, wordt dan eindelijk de link gelegd tussen de gigahoge kosten van de massa-immigratie en alles wat daarbij komt kijken.
In een recent onderzoek wil 8 op de 10 Nederlanders de massa-immigratie eindelijk beperken.
https://eenvandaag.avrotr(...)en-rechtse-stemmers/
Dit zegt geen één partij.quote:Op maandag 20 november 2023 00:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Omdat steeds meer mensen geconfronteerd worden met de negatieve aspecten van de multiculturele samenleving. Natuurlijk zijn er ook goede voorbeelden van inburgering te noemen maar die zijn (helaas) maar op 1 hand te tellen. Voorheen werden mensen uit de regio nog niet zo geconfronteerd met de immigratie, provinciesteden en dorpen zijn lang buiten schot gebleven maar nu is er geen ontkomen meer aan. Overal is zich nu een proces van demografische verandering aan het voltrekken waardoor er een gevoel van onbehagen optreedt en men zich steeds meer buitenlander in eigen land gaat voelen. Vrijwel alle leegkomende sociale huurwoningen worden aan statushouders weggegeven, overal hangen groepjes 'jongeren' rond, de criminaliteit en spanningen nemen toe en ga zo maar door. Veel Nederlandse gezinnen kunnen hun vaste lasten nauwelijks betalen en zien statushouders o.a. compleet ingerichte woningen, gratis zorg, gratis fietsen en royale uitkeringen krijgen. De Nederlandse normen en waarden komen steeds meer onder druk te staan. Linkse partijen ontkennen het hele probleem, willen de immigratie van mensen uit andere botsende culturen niet beperken (sommige partijen willen het juist vermeerderen) en willen zelfs een spreidingswet invoeren waarbij iedere gemeente een AZC moet krijgen. Er zijn al meer dan 100 AZC's in NL te vinden maar dat moeten er nog veel meer worden, waarbij er geen limiet is aan de instroom en iedereen welkom is.
Daarnaast is Wilders milder in zijn opvattingen, is bereid concessies te doen en lijkt minder standvastig uitgesloten te worden dan voorheen.
Hoe kan je dat zeggen?quote:
Ik ben geboren in Emmen en ik weet dat Ter Apel niet naast Emmen ligt.quote:Op zondag 19 november 2023 22:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je weet dat Ter Apel naast Emmen ligt?
Geboren of niet, als je een beetje topografische kennis hebt is iets meer dan een kwartiertje vanaf het centrum opzich wel naast elkaar.quote:Op maandag 20 november 2023 06:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Emmen en ik weet dat Ter Apel niet naast Emmen ligt.
19km vind ik niet naast Emmen, juist omdat er weiland tussen ligt. Het is zelfs een andere provincie.quote:Op maandag 20 november 2023 10:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geboren of niet, als je een beetje topografische kennis hebt is iets meer dan een kwartiertje vanaf het centrum opzich wel naast elkaar.
Het is ook niet dat er nog heel veel meer dan weiland tussen ligt
Emmen ervaart natuurlijk wel wat van dezelfde overlast, vooral ook in het openbaar vervoer. Maar het beeld dat dit elke dag/week in het regionale nieuws voorbij komt is ook wat overdreven.quote:Op maandag 20 november 2023 10:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
19km vind ik niet naast Emmen, juist omdat er weiland tussen ligt. Het is zelfs een andere provincie.
Bargeroosterveld, Nieuw-Dordrecht. Dat ligt naast Emmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |