quote:Door de frissere nachten en gebrek aan zonlicht, zonder stoken nu 21.5..nog wel comfortabele genoeg, maar savonds pak ik wel een een plaid op de bank erbij.
Tjek mijn sigquote:
Prima temperatuur, in de nacht zet ik hem wel uit.quote:Op zondag 19 november 2023 12:26 schreef heywoodu het volgende:
19.0, onder die temperatuur slaat de verwarming aan, dus het blijft ook eigenlijk gewoon mooi 19.0 de hele tijd
Waarom niet 22? Klinkt kouder zoquote:
22 is helemaal niet de bedoeling. ik zet 'm op 21,5, maar het wordt altijd 21,8. Die 0,1 extra nu is vanwege de zon die hier schijnt vermoed ik.quote:Op zondag 19 november 2023 14:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Waarom niet 22? Klinkt kouder zo![]()
Gezelligquote:
Open haard is echt maximaal gezellig. Lekker in de winter met kerst bij een knapperend vuurquote:
Ligt eraan wat je gaat doen, maar als je stil gaat zitten om een kopje koffie te drinken, zou ik nog steeds verkneukelen met 18 gradenquote:
We gaan puzzelenquote:Op maandag 20 november 2023 08:56 schreef June. het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gaat doen, maar als je stil gaat zitten om een kopje koffie te drinken, zou ik nog steeds verkneukelen met 18 graden
Dan moeten de zomers ook hels voor je zijnquote:Op maandag 20 november 2023 08:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
We gaan puzzelen
En ik heb ook een dekentje voor haar liggen. Alleen met achttien neig ik al naar koppijn en hoger qoed ik gewoon niet lekker
Is dat werkelijk zo of krijg je knallende koppijn door een verwarming die heel hard staat te loeien om het van 15 naar 18 graden te krijgen? Want dat is idd een heel onaangename warmte.quote:Op maandag 20 november 2023 08:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
We gaan puzzelen
En ik heb ook een dekentje voor haar liggen. Alleen met achttien neig ik al naar koppijn en hoger qoed ik gewoon niet lekker
Ik houd niet van zomerquote:Op maandag 20 november 2023 09:02 schreef June. het volgende:
[..]
Dan moeten de zomers ook hels voor je zijn
Een kachel of radiator die een ruimte van 15 naar 18 graden moet stoken doet dat op een hele hoge temperatuur, dat is idd onprettig.quote:Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik houd niet van zomer
Maar dat is een andere warmte. Kachelwarmte is niet fijn
Ja klopt.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kachel of radiator die een ruimte van 15 naar 18 graden moet stoken doet dat op een hele hoge temperatuur, dat is idd onprettig.
Dat is niet hetzelfde als je onprettig voelen bij een temperatuur van 18 graden.
Als je de afgelopen week iedere dag de thermostaat een halve graad hoger had gezet was het niet op een onprettige manier 18 graden geworden.
Maar dan is het voor je bezoek ook niet prettigquote:Op maandag 20 november 2023 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja klopt.
Maar ik heb niet vaak bezoek. Dus even een paar uur warm en dan weer normaal
De ruimte is opgewarmd als zij komtquote:Op maandag 20 november 2023 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan is het voor je bezoek ook niet prettig
Ja die staat hier pas een half uurtje op het raam ongeveerquote:
Hier te veel bewolkingquote:Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef dud0r het volgende:
19 en de zon schijnt! @:nattekat komt die 20 graden weer vandaag
Is op zich wel vrij logisch ook maar die waardes van 75% is niet gezond. Heb net mijn grafiek even bekeken, de maand september was bij mij een plekje met iets boven de 60%, maar toen was de kachel nog niet aan inderdaad, hooguit 's avonds. Nu is t keurig op 57%quote:Op maandag 20 november 2023 23:34 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Meh de luchtvochtigheid vind ik wel echt shit zeg. Als ik stook naar zo'n 19,5 graden daalt het naar 55-60%. Als het wat afkoelt schiet het direct door naar 65-75%. Echt hoog dus.
Heeft iedereen dat? Gaat de luchtvochtigheid in huis naar beneden zodra het buiten wat droger weer wordt?
Ik heb een meter lopen, die kan leuke grafieken plotten met temperatuur en luchtvochtigheid. Zal deze week het resultaat wel even posten.
Ja het is echt shit, maar wat kun je er aan doen? Ik lucht door met ramen op een kier, heb het niet kouder dan 19 graden. Ik word nu wakker met 64%, dat is nog acceptabel. Moet ik dan toch een luchtontvochtiger scoren?quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:34 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Is op zich wel vrij logisch ook maar die waardes van 75% is niet gezond. Heb net mijn grafiek even bekeken, de maand september was bij mij een plekje met iets boven de 60%, maar toen was de kachel nog niet aan inderdaad, hooguit 's avonds. Nu is t keurig op 57%
Ik ben dus niet de enige gelukkig. Ik stook nu wel een beetje zodat het richting de 60% gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 08:02 schreef qajariaq het volgende:
Dit jaar is wel extreem nat maar eigenlijk zet ik elk jaar de kachel aan omdat het te vochtig wordt en niet omdat het al koud is. Dit jaar is extremer, het is al eind november en het is nog niet echt koud buiten.
Als het ff kouder wordt en we dus iets meer stoken is dan lost het zich zelf op. Tot die tijd vind ik 65% prima en pas boven de 70% zet ik de kachel hoog en de ventilatie ook.
Bij mij is het grondwater zo hoog dat de muren nat worden. Op de ergste plek wil ik de muur impregneren als die weer droog is, zien of het volgend najaar dan beter gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |