Regelmaat en consistentie, daar heb je op den duur veel profijt van. Niet teveel focussen op het nut van individuele trainingen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:33 schreef Nanuke het volgende:
Ik deed net een rondje precies niet tussen de buien door, helemaal zeiknat geregend. Wel een rustig klein rondje gelopen, maar het valt me tegen hoe moeilijk die rustige rondjes me vallen. Ik voel geen resultaat, geen voldaan gevoel (nu helemaal niet, slechts KOUD) en ik heb na afloop alleen maar het gevoel dat ik voor altijd traag blijf./lief dagboek.
Mijn algehele winterdip zal ook niet helpen. Tijd voor thee, dekentje en op tijd slapen.
Deng, dengue, zorg maar dat je het geen tweede keer krijgt, dat is nogal eens heftiger dan een eerste infectie.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben, na zes maanden eruit te zijn geweest door eerst een knieblessure en daarna een lange nasleep van dengue, eindelijk weer gestart! Twee weken geleden de eerste 5km gerend en gisteren zelfs 11km aan één stuk door gerend. Het komt dus allemaal weer snel terug!
In verband met mijn knie ren ik wel nog maar één keer per week intensief, maar ik heb mij voor in maart alweer aangemeld voor de CPC Loop (21.1km). Het kan dus echt weer beginnen!
Ik ben aan de tijgermuggen overgeleverdquote:Op woensdag 13 december 2023 15:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deng, dengue, zorg maar dat je het geen tweede keer krijgt, dat is nogal eens heftiger dan een eerste infectie.
Succes met de opbouw!
Dat heeft Rotterdam marathon ook.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zit me te ergeren aan de domheid van het CPC-inschrijfformulier.. Ten eerste tellen ze alleen uitslagen op mylaps mee om te bepalen of je in het voorste startvak mag.. en dan zien ze ook een marathon in 2.59 niet als bewijs voor een halve onder 1.30u
Ik heb aangegeven dat ik een mylaps uitslag wil gebruiken (CPC vorig jaar), maar vervolgens komt er niet een soort bevestiging. Ik stuur de organisatie nog wel een mailtje. 1:30 voor een snelste startvak is sowieso nog best een grote groep.quote:Op donderdag 14 december 2023 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zit me te ergeren aan de domheid van het CPC-inschrijfformulier.. Ten eerste tellen ze alleen uitslagen op mylaps mee om te bepalen of je in het voorste startvak mag.. en dan zien ze ook een marathon in 2.59 niet als bewijs voor een halve onder 1.30u
Meh, das balen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb mezelf weer eens overbelast. Weer een nieuwe spier/pees (ik dacht dat de bingokaart al vol was). Dit keer de peroneus spier. Voelde gisteren bij het begin van mijn raceje al dat-ie wat stijf was, na 15km voelde ik dat ik er nog wel op thuis kwam, maar geen rare uitwijkmaneoeuvres moest maken en gisteravond en vandaag is-ie dikker dan normaal. Rustiger aan doen dan maar en Youtube filmpjes van Fysiotherapeuten volgen (ik ben niet aanvullend verzekerd en heb een maximaal eigen risico, dus ik zelfdokter altijd). Ik heb dit begin november ook gehad, toen is het vanzelf weggegaan, maar zelfs met mijn corrigerende zooltjes kantel ik misschien toch een beetje teveel naar buiten.
[ afbeelding ]
Hey, is het bewust dat je weer met je oude username post?quote:Op maandag 18 december 2023 22:38 schreef Faithy het volgende:
Balen @:SEMTEX; hopelijk met rust toch snel weer beter.
Overdag lopen is, zeker in de winter, toch ook wel heel fijn, zeker als de zon een keer schijnt.
Hier vandaag ook maar wat eerder gaan lopen qua lunchpauze om half 12, omdat m'n middag een aaneenschakeling van meetings was. Zouden eerst na het werk gaan lopen, maar het is zulk heerlijk weer hier nu dat een beetje extra zonlicht en vitamine D krijgen is ook wel echt heel lekker. En het loopt ook gewoon een stuk lekkerder zo overdag natuurlijk, minder struikelgevaar (al is het ook geen garantie). Een rustige vijf-en-een- beetje. Woensdag wel 's avonds lopen wrsch want planning en samen lopen, en dan vrijdag overdag voordat 'kerstshit'. M'n 10km loopje is dan ook al in 3 weken, en heb er verdacht veel zin in, en begin ook voorzichtig alweer naar andere evenementen te kijken. Wel wat meer trail weer, want dat mis ik stiekem ook wel een beetje.
Soort van half per ongelukquote:Op dinsdag 19 december 2023 09:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hey, is het bewust dat je weer met je oude username post?
Hier hetzelfde, en dan zelfs drie weken (zo goed als) vrij.quote:Op maandag 18 december 2023 21:37 schreef Evangelion het volgende:
Zo, nu 3 weekjes niet meer naar kantoor (beetje thuiswerk, beetje vrij) dus alleen maar middagloopjes en extra slaap voor de gains
[ afbeelding ]
Consistency is key. Blijven krachttrainen dus, dan heb je er straks geen last meer van.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:46 schreef Evangelion het volgende:
Spierpijn van eerste keer krachttraining in een paar weken ook. Echt niet normaal hoelang je spierpijn in je bips en hamstrings kan hebben terwijl je tijdens het trainen niet eens voluit gaat. Bij armen heb ik dat nooit.
quote:Linschoten - Twee deelnemers van de Linschotenloop zijn tijdens de halve marathon aangereden door een auto. De bestuurder van de auto is staande gehouden. De politie doet onderzoek, maar gaat uit van een ongeval. De twee hardlopers zijn met letsel naar het ziekenhuis gebracht.
De voorzitter van de Linschotenloop, Evert Dijkslag, spreekt van een doemscenario. "Je werkt het hele jaar keihard met zoveel vrijwilligers en dan kan er een persoon niet heel even wachten."
De politie benadrukt dat het over de oorzaak van het ongeluk nog niks kan zeggen en onderzoek doet. "Of het opzettelijk was, of een defect van de auto, dat weten we nog niet", laat een woordvoerder van de politie weten.
Het ongeluk gebeurde bij de Toeristische Overstap Plaats aan de Engherzandweg, vlakbij het Linschoterbos. De hardlopers van de halve marathon waren een half uur eerder aan de wedstrijd begonnen. Volgens Dijkslag waren veel lopers in shock en twijfelden of ze de wedstrijd voort moesten zetten.
Naast de twee hardlopers is ook hun team uit de wedstrijd gestapt. De Linschotenloop kon doorgaan, "maar de energie is er volledig uit", baalt de organisator.
https://www.rtvutrecht.nl(...)der-staande-gehouden
Djiezquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:30 schreef Nober het volgende:
Twee hardlopers Linschotenloop geschept, bestuurder staande gehouden
[..]
In Eindhoven wel iemand die overstak met fiets in de hand maar dat lukte net. Snap het ook wel als je al de hele dag hardlopers voorbij ziet komen en je toch echt ergens naartoe moet.quote:Op zondag 24 december 2023 16:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Djiezlijkt me enorm schrikken. Heb slechts bij twee evenementen gehad dat het verkeer langs me raasde (Two rivers marathon en Marathon Cyprus) en me dat toch wel bevreesde, maar als je echt geschept wordt, schrik je je helemaal de tyfus. Of erger :/
Ziet er tof uit! Helaas tijdens carnaval..quote:Op zondag 24 december 2023 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me ingeschreven voor de Nacht van Groningen trouwens. Dat wordt de 40e halve marathon en daar wilde ik iets bijzonders van maken. https://www.nachtvangroningen.nl/
Regen.quote:Op zondag 24 december 2023 22:05 schreef Nober het volgende:
Morgenvroeg al 12°C en gevoelstemperatuur van 10°C met W3! #singlettenweer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |