Als je uitdagende ontzettend leuke trailmarathon in het buitenland wil doen, niet te ver van huis kan ik je de Hardmoors marathons aanraden (altijd iets meer dan een marathon...) of de Causeway Coast in Noord Ierland. Heb bij beide een halve marathon gedaan, en de sfeer en route waren echt geweldig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik in 2024 zou willen is een leuke uitdagende trail, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar even kijken hoe het allemaal loopt, geen zin om me in te schrijven voor dingen waar je maanden van tevoren bij moet zijn.
Ergens kriebelt de kustmarathon ook nog wel of een gave in het buitenland.
Nat of wind of koudquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:39 schreef BOKA het volgende:
Vandaag weer voor het eerst gelopen in het nieuwe jaar. Ik waaide bijna omver tijdens mn interval.. maar het regende ten minste niet.
Toch beter dat het vanaf komend weekend minder gaat waaien.
Die is inderdaad erg leuk!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:23 schreef Evangelion het volgende:
Wel een leuke challenge(om zelf te doen, niet in je standaard rondje uiteraard)
Mijn horloge zoemt na elke km.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:23 schreef Evangelion het volgende:
Wel een leuke challenge(om zelf te doen, niet in je standaard rondje uiteraard)
Kun je gewoon uitzettenquote:Op woensdag 3 januari 2024 14:33 schreef Nober het volgende:
Nog iemand interesse in de snelste marathonschoen Nike Alphafly 3?
https://www.nike.com/nl/t(...)en-dXDkdg/FD8356-100
[..]
Mijn horloge zoemt na elke km.
Met het lopen zal het wel goedzitten na de marathon, en fietsen kan aardig helpen bij herstel. Zwemmen is voor de meesten het lastigste onderdeel omdat ze niet echt gezwommen hebben in hun jeugd. Je kunt niet makkelijk veel tijd winnen met zwemmen, maar wel heel makkelijk heel veel energie verliezen. Zwemmen is ook minder belastend, en wel een goede workout, ook goed voor herstel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:26 schreef chasse_friet het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die marathon is in april en aangezien het m'n eerste keer is, heb ik geen enkel idee hoe het herstel gaat verlopen.
Ik heb deze gedaan:quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:56 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hier nog tips voor een goed gratis marathonschema (streeftijd 3:15)?
Gebruik tot nu toe eigenlijk ieder jaar telkens iets anders, Run2Day, Runnersworld, ProRun etc, ben benieuwd welke jullie gebruiken
Ouchquote:Op donderdag 4 januari 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:
Thats a first. Gisteravond lekker in de regen gelopen, door de plassen gestampt maar aan het einde een scheefliggende stoeptegel gemist in een plas.
Dus met een snoekduik richting de grond gegaan. Jas, longsleeve, elleboog en ego kapot.
Ai klote ! Beterschapquote:Op donderdag 4 januari 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:
Thats a first. Gisteravond lekker in de regen gelopen, door de plassen gestampt maar aan het einde een scheefliggende stoeptegel gemist in een plas.
Dus met een snoekduik richting de grond gegaan. Jas, longsleeve, elleboog en ego kapot.
Geen stress, gewoon eerst goed uitzieken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ai klote ! Beterschap
Blegh, al sinds 1 januari de griep te pakken. En dat in m'n eerste serieuze marathon training week. En ik ga er in maart vanwege vakantie ook al een week missen. Stress
En nee, in lapland kun je in maart geen marathon trainingen doen
NIks veranderen, gewoon herhalen. De kracht van training zit in consistentie en herhaling, niet in het feit dat één specifieke training heel uitdagend moet zijn. Als je de 10x400 goed vond gaan ben je de volgende dag goed hersteld om weer te trainen, en dat betekent dat je meer progressie kunt maken dan als je een hele zware training doet waarvan je 3 dagen moet bijkomen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap @:Neo-Mullen en balen van je val @:CaLeX (maar fijn dat het alleen wat plekken op de elleboog, kleding en ego waren, want hopelijk herstelt dat gauw genoeg)
Ik heb met een clubgenootje afgesproken om dit jaar voor 2000 hardloopkilometers te gaan, en zit iig deze week op schema voor 40 km. Tot nu toe 27 km gelopen en zondag een 14 km wedstrijd
Woensdag heb ik 10x400m gelopen op 5k-tempo en dat ging erg goed. Wat zouden jullie doen om het de volgende keer iets uitdagender te maken? Snellere intervallen, kortere rust, meer intervallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |