abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211896059
Zo, het hardloopjaar gisteren begonnen met een 28km Rotterdam->Dordrecht loop, geheel de rivier volgend. Over 4 weken begint mijn 10-weken marathonschema, het plan is komende weekjes de eerste week van dat schema een paar x te herhalen; elke week een intervaltraining, elke week een lange duurloop (90min-120min) en dan vanaf eind januari serieuzer.

Heeft iemand dit wel eens gedaan?
https://fysiotherapiepad.nl/currex-5d-hardloopanalyse-dordrecht/

Ene kant denk je: 50 euro kan je je geen buil aan vallen, andere kant denk ik: het zou ook wel heel sterk zijn als 1 apparaat alle tientallen jaren hardloopkennis zo even vervangt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_211896222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik in 2024 zou willen is een leuke uitdagende trail, dat heb ik nog nooit gedaan. Maar even kijken hoe het allemaal loopt, geen zin om me in te schrijven voor dingen waar je maanden van tevoren bij moet zijn.
Ergens kriebelt de kustmarathon ook nog wel of een gave in het buitenland.

Als je uitdagende ontzettend leuke trailmarathon in het buitenland wil doen, niet te ver van huis kan ik je de Hardmoors marathons aanraden (altijd iets meer dan een marathon...) of de Causeway Coast in Noord Ierland. Heb bij beide een halve marathon gedaan, en de sfeer en route waren echt geweldig.

Beide hebben ook kortere afstanden ;)

en binnenkort hoop ik je in Portugal ook wat leuke trails aan te kunnen raden.
Doei.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:39:45 #282
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211897594
Vandaag weer voor het eerst gelopen in het nieuwe jaar. Ik waaide bijna omver tijdens mn interval.. maar het regende ten minste niet. :P
Toch beter dat het vanaf komend weekend minder gaat waaien.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_211897985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:39 schreef BOKA het volgende:
Vandaag weer voor het eerst gelopen in het nieuwe jaar. Ik waaide bijna omver tijdens mn interval.. maar het regende ten minste niet. :P
Toch beter dat het vanaf komend weekend minder gaat waaien.
Nat of wind of koud :(
pi_211898218
Het is ook nooit goed. :P Vorige loopje dikke regenbui, nu WARM en WIND. Wel eindelijk weer het gevoel dat ik bij kom van het ziekzijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211898436
Wel een leuke challenge :P (om zelf te doen, niet in je standaard rondje uiteraard)
  woensdag 3 januari 2024 @ 06:51:44 #286
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211900059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:23 schreef Evangelion het volgende:
Wel een leuke challenge :P (om zelf te doen, niet in je standaard rondje uiteraard)
Die is inderdaad erg leuk!
Alleen is muziek luisteren wel wat valsspelen, dan weet je namelijk hoe lang je hebt gelopen.
pi_211900587
Storm Henk was zeker heftig.. harde wind ben ik op de baan in Den Haag wel gewend, maar nu hebben we serieus getwijfeld om de training aan te passen. Uiteindelijk toch maar de 1000jes op gevoel gaan lopen, maar af en toe werd je ineens naar baan 4 geblazen terwijl je in baan 1 liep :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_211900741
Ik heb gisteren m'n fiets naar de fietsenmaker gebracht en ben lopend met wind mee teruggegaan. Meteen een punt erbij op m'n vo2max volgens garmin _O_
pi_211903882
Nog iemand interesse in de snelste marathonschoen Nike Alphafly 3?

https://www.nike.com/nl/t(...)en-dXDkdg/FD8356-100

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:23 schreef Evangelion het volgende:
Mijn horloge zoemt na elke km.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2024 14:38:31 ]
pi_211905570
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 14:33 schreef Nober het volgende:
Nog iemand interesse in de snelste marathonschoen Nike Alphafly 3?

https://www.nike.com/nl/t(...)en-dXDkdg/FD8356-100
[..]
Mijn horloge zoemt na elke km.
Kun je gewoon uitzetten ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_211905969
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:26 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar die marathon is in april en aangezien het m'n eerste keer is, heb ik geen enkel idee hoe het herstel gaat verlopen.
Met het lopen zal het wel goedzitten na de marathon, en fietsen kan aardig helpen bij herstel. Zwemmen is voor de meesten het lastigste onderdeel omdat ze niet echt gezwommen hebben in hun jeugd. Je kunt niet makkelijk veel tijd winnen met zwemmen, maar wel heel makkelijk heel veel energie verliezen. Zwemmen is ook minder belastend, en wel een goede workout, ook goed voor herstel.
Eerste tijd na je marathon wil je toch meer aandacht besteden aan fietsen en zwemmen, dus dat komt goed uit.
  woensdag 3 januari 2024 @ 23:31:17 #292
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_211911626
Iemand geïnteresseerd in een startbewijs voor de Halve van Egmond. Mag voor de reguliere prijs (¤30) weg.
Vanwege een planningsfoutje (weekendje weg) kan ik niet meer gaan.. :X
pi_211911831
Hier nog tips voor een goed gratis marathonschema (streeftijd 3:15)?
Gebruik tot nu toe eigenlijk ieder jaar telkens iets anders, Run2Day, Runnersworld, ProRun etc, ben benieuwd welke jullie gebruiken :)
pi_211912913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:56 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hier nog tips voor een goed gratis marathonschema (streeftijd 3:15)?
Gebruik tot nu toe eigenlijk ieder jaar telkens iets anders, Run2Day, Runnersworld, ProRun etc, ben benieuwd welke jullie gebruiken :)
Ik heb deze gedaan:

1e (3:16) - Hal Higdon Intermediate 2
https://www.halhigdon.com/training/marathon-training/
Vooral veel easy running. Geen workouts behalve marathon pace. In zijn advanced schedules zitten wel intervals, tempo etc. Als je al meerdere marathons hebt gedaan kan je beter naar advanced kijken, die vallen zelfs nog wel mee vergeleken met andere advanced schema's.

2e (2:58 met heuvels) - Pfitzinger 18/70 (18 weeks, piek 70 miles per week)
Niet gratis maar je kan zijn boek Advanced Marathoning wel piraten of kopen. Daarin staan zijn schema's en ook alles wat je moet weten (nut van de verschillende workouts, voeding, rust, kracht etc. ). 18/55 is waarschijnlijk genoeg voor 3:15 doel.

3e (april) - Pfitzinger 18/85
Als ik het vol houd :P nu al beetje moeten afwijken.
pi_211914126
Thats a first. Gisteravond lekker in de regen gelopen, door de plassen gestampt maar aan het einde een scheefliggende stoeptegel gemist in een plas.

Dus met een snoekduik richting de grond gegaan. Jas, longsleeve, elleboog en ego kapot. :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_211914152
quote:
99s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:
Thats a first. Gisteravond lekker in de regen gelopen, door de plassen gestampt maar aan het einde een scheefliggende stoeptegel gemist in een plas.

Dus met een snoekduik richting de grond gegaan. Jas, longsleeve, elleboog en ego kapot. :X
Ouch :X
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211917721
quote:
99s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:

Ai klote ! Beterschap

Blegh, al sinds 1 januari de griep te pakken. En dat in m'n eerste serieuze marathon training week. En ik ga er in maart vanwege vakantie ook al een week missen. Stress :{

En nee, in lapland kun je in maart geen marathon trainingen doen :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Neo-Mullen op 04-01-2024 20:26:51 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_211919972
Ik ontwijk plassen om natte sokken, schoenen en erger te voorkomen.
pi_211921915
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Ai klote ! Beterschap

Blegh, al sinds 1 januari de griep te pakken. En dat in m'n eerste serieuze marathon training week. En ik ga er in maart vanwege vakantie ook al een week missen. Stress :{

En nee, in lapland kun je in maart geen marathon trainingen doen :P
Geen stress, gewoon eerst goed uitzieken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_211922388
Beterschap @Neo-Mullen en balen van je val @CaLeX (maar fijn dat het alleen wat plekken op de elleboog, kleding en ego waren, want hopelijk herstelt dat gauw genoeg)

Ik heb met een clubgenootje afgesproken om dit jaar voor 2000 hardloopkilometers te gaan, en zit iig deze week op schema voor 40 km. Tot nu toe 27 km gelopen en zondag een 14 km wedstrijd ^O^

Woensdag heb ik 10x400m gelopen op 5k-tempo en dat ging erg goed. Wat zouden jullie doen om het de volgende keer iets uitdagender te maken? Snellere intervallen, kortere rust, meer intervallen?
pi_211922437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap @:Neo-Mullen en balen van je val @:CaLeX (maar fijn dat het alleen wat plekken op de elleboog, kleding en ego waren, want hopelijk herstelt dat gauw genoeg)

Ik heb met een clubgenootje afgesproken om dit jaar voor 2000 hardloopkilometers te gaan, en zit iig deze week op schema voor 40 km. Tot nu toe 27 km gelopen en zondag een 14 km wedstrijd ^O^

Woensdag heb ik 10x400m gelopen op 5k-tempo en dat ging erg goed. Wat zouden jullie doen om het de volgende keer iets uitdagender te maken? Snellere intervallen, kortere rust, meer intervallen?
NIks veranderen, gewoon herhalen. De kracht van training zit in consistentie en herhaling, niet in het feit dat één specifieke training heel uitdagend moet zijn. Als je de 10x400 goed vond gaan ben je de volgende dag goed hersteld om weer te trainen, en dat betekent dat je meer progressie kunt maken dan als je een hele zware training doet waarvan je 3 dagen moet bijkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')