over wat voor burger hebben we het hier? een platgeslagen mcd burger of kwaliteitsvlees in een fatsoenlijk dikke burger? De burgers die ik haal, rechtstreeks bij de biologische boer, bak ik nimmer door en door, net een beetje rosequote:Op zaterdag 18 november 2023 20:45 schreef Beathoven het volgende:
Had een burger besteld bij een kleine keten X waarvan ik de naam niet ga noemen (wil ze geen slechte naam geven want ben er eigenlijk altijd tevreden over de jaren). Toen ik ‘m bijna op had zag ik dat ik deels roze vlees had zitten eten (hele midden was niet gaar). De burger bij het kidsmenu was wel goed doorbakken.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Id_do_her het volgende:
Zeker ook zonder augurk en tomaat?
Ok, jij mag niet meer meedoen.quote:
Naja dan kun je nog wel honderden dingen bedenken, zoals een spiegelei, mayonaise o.i.d.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:45 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind jullie voorkeuren dikke prima
“Is it safe to eat medium rare burger?
No, it is not safe to eat medium rare burgers. Ground beef should always be cooked thoroughly, whether it is used in meatballs, burgers or spaghetti bolognese. Minced beef is not the same as steak, and must be cooked all the way through to eliminate the risk of food poisoning.“
Letterlijk nog nooit zo’n burger gegeten en kwaliteit of niet, risico’s zijn er en zo hoef ik ‘m niet.
En als de verkoper het persoonlijk als “biefstuk” ziet dan moet men er maar keuzeopties bij doen want je serveert een biefstuk ook met zo’n keuze. Daar mag je ook op terugkomen als t je voorkeur niet is.
Waarom een antwoord in het Engels?quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:45 schreef Beathoven het volgende:
No, it is not safe to eat medium rare burgers. Ground beef should always be cooked thoroughly, whether it is used in meatballs, burgers or spaghetti bolognese. Minced beef is not the same as steak, and must be cooked all the way through to eliminate the risk of food poisoning.“
Letterlijk nog nooit zo’n burger gegeten en kwaliteit of niet, risico’s zijn er en zo hoef ik ‘m niet.
En als de verkoper het persoonlijk als “biefstuk” ziet dan moet men er maar keuzeopties bij doen want je serveert een biefstuk ook met zo’n keuze. Daar mag je ook op terugkomen als t je voorkeur niet is.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vlees.aspx,quote:Bak kip, gehakt en kleine stukjes vlees door en door gaar om bacteriën te doden.
https://news.ncsu.edu/201(...)be%20pink%20or%20red.quote:1) Color Stinks. Most people think you can tell whether a burger is done by the color of the meat. Those people are wrong.
“A burger can be undercooked, and unsafe, but still be brown in the middle,” Chapman says. “Or a burger can be well cooked, and safe, but still be pink or red. Color is determined by a lot of factors other temperature.”
And you really want to make sure your burger is cooked properly. Ground beef has been linked to foodborne illnesses caused by Shiga toxin-producing E. coli (STEC) and Salmonella, while ground turkey and chicken have been linked to Salmonella and Campylobacter.
Nederlandse bronnen genoeg. Heb dat in de openingspost ook aangegeven. Dit is een extra.quote:Op zondag 19 november 2023 01:47 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Waarom een antwoord in het Engels?
Kwaliteit van vlees wordt gewaarborgd hier in Nederland.
Je hebt dus niets aan Engelstalige antwoorden omdat de eisen daar anders zijn.
Kinderen houden vaak meer van doorbakken en volwassenen vaker van medium.quote:Op zondag 19 november 2023 07:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen genoeg. Heb dat in de openingspost ook aangegeven. Dit is een extra.
Overigens vond ik de opmerking van ze dat de kidsburger van hetzelfde type uiteraard doorbakken was omdat het voor kinderen anders was en ze daar “uiteraard” (eigen woorden van de partij) niet half doorbakken voorschotelen niet bijzonder sterk. Dan verdedig je dus eigenlijk wel het advies van het Voedingscentrum voor iedereen, maar creeer je zelf arbitrair een lijn die er niet is.
Nogmaals, persoonlijke voorkeuren zijn helemaal prima. Mooi zo laten ook. Maar als je geen keuze ‘krijgt’ zoals met biefstuk (biefstuk is niet hetzelfde) dan is het niet sterk dat je als consument moet “raden” naar de uitvoering en daarop aanvullende keuzes moet maken.
Als alle hamburgers die je in de omtrek krijgt zijn doorbakken en je wilt het anders serveren, dan moet je beschrijving deugen of moet je foto’s plaatsen. Zonder keuze lijkt één hamburger in het menu wel doorbakken en een andere niet een niet consistente fout en ik speel liever geen Russisch roulette met het risico op een voedselvergiftiging zoals omschreven.
Die van Ramsey ziet er overigens meer uit als gemalen rode biefstuk en deze was dik lichtroze. Maar goed. Geen fan van.
Wordt zo moe van het voedingscentrum, constant dat gejengel alsof we kleine kinderen zijn. Het leven heeft risico's. Overigens ben ik nog nooit ziek geworden van rauw ondoorbakken vlees zoals burgers of biefstuk, zelfgemaakte mayonaise met rauwe eidooier, eieren eet ik altijd met een dooier, etc.quote:Op zondag 19 november 2023 01:54 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vlees.aspx,
Het voedingscentrum kan moeilijk uitgaan van de sterke, gezonde mensen met een goed werkend immuunsysteem. In dit soort adviezen moeten ze juist uitgaan van de zwakkeren, want voor die kan een dergelijk advies van levensbelang zijn.quote:Op zondag 19 november 2023 12:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wordt zo moe van het voedingscentrum, constant dat gejengel alsof we kleine kinderen zijn. Het leven heeft risico's. Overigens ben ik nog nooit ziek geworden van rauw ondoorbakken vlees zoals burgers of biefstuk, zelfgemaakte mayonaise met rauwe eidooier, eieren eet ik altijd met een dooier, etc.
Nooit geweten. Als ik hier bij een restaurant een burger bestel wordt er vaak genoeg gevraagd hoe ik ‘m gebakken wil hebben..quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:45 schreef Beathoven het volgende:
Na ja, dat soort adviezen zijn er wel weer schuld aan dat ik in de kantine op hoofdkwartier van de luchtmacht geen normaal spiegelei mocht, die zagen er geweldig uit, tot men de dooier kapot sneed en op de zonnige kant nog een keer bakte.quote:Op zondag 19 november 2023 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het voedingscentrum kan moeilijk uitgaan van de sterke, gezonde mensen met een goed werkend immuunsysteem. In dit soort adviezen moeten ze juist uitgaan van de zwakkeren, want voor die kan een dergelijk advies van levensbelang zijn.
Ik denk, gezien dat de communicatie via de app ging, dat het hier ging om een bezorg- dan wel afhaalmaaltijd.quote:Op woensdag 29 november 2023 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het een beetje armoede om een fast food gerecht in een restaurant te eten. Wat voor een neem je dan? De gourmet burger van 22,50?
Heck, dan bestel ik liever de eendenborst, kalfslever met ui en appel, of gegrillde Inktvis. Vermoed dat de burgereters daar weer van gruwelen.
Jij denkt dat in een restaurant er voor jouw burger vers gehakt gedraaid wordt, of dat het al een tijdje in de koeling ligt?quote:Op woensdag 29 november 2023 12:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Een echt restaurant, met echte koks zou ik daar wel mee vertrouwen.
Fast-food ketens merk puisterige pubers als personeel en mindere kwaliteit ingrediënten wat minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |