abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:02:08 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338450
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nee, KOZP bedreigt winkeliers onder het mom van 'haal Zwarte Piet weg of anders...', dat is netjes wil je zeggen?
Het gaat om het verpesten van de sfeer bij de intocht. Het is toch echt niet KOZP die de boel uit de klauwen laat lopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211338468
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat om het verpesten van de sfeer bij de intocht. Het is toch echt niet KOZP die de boel uit de klauwen laat lopen.
Op het journaal as we speak, de PVV doet mee om bij de eerste drie te komen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211338473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tijd voor meer geschiedenisles als ze het allemaal echt niet zouden zien (wat ik betwijfel).
En nu even een serieuse vraag:
Wat is je land van herkomst, hoe vierde jij vroeger sinterklaas en heb je weleens psychologisch hulp overwogen om dat trauma te verwerken?
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:03:39 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Op het journaal as we speak, de PVV doet mee om bij de eerste drie te komen.
Leuk voor Wilders.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211338488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat iedereen nu uit pure frustratie op de PVV stemt.
Kan het maar moeilijk geloven dat ze in de laatste peiling voor de verkiezing als grootste partij naar voren zijn gekomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:05:00 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211338501
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik snap werkelijk het gezeik niet, Sinterklaas is een kinderfeest, met zwarte pieten.
Al best een tijdje niet meer echt eigenlijk. Niet meer op tv, niet meer bij 95% van de intochten.

Snap de discussie dan ook niet zo, lach gewoon om die kneuzen aan beide kanten zoals ook vandaag weer. Beetje schuimbekkend kankerzwarte roepen of het hele land doorreizen in een bus om bij een onbeduidend schijtdorpje aan te komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211338502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef Inbox het volgende:

[..]
Heb jij ooit weleens zwarte piet met ketting aan zn voet gezien in een sinterklaasoptocht of als Sint met Zwarte piet langskwam op school of buurthuis?
Tuurlijk niet, want zwarte Piet is pas bedacht nadat de slavernij was afgeschaft en is ook nooit slaaf geweest. Maar, hij ziet er wel uit als een huisslaaf. En sommige zwarte Pieten vertonen wel een beetje raar karikaturaal negergedrag. Meer zoals ze denken dat een Afrikaan is dan wel weer.

Overigens waren die Afrikanen eersteklas slavenjagers en handelaren. 15 miljoen van hun buren verkocht aan de Turken/Arabieren en 13 miljoen aan blanke kolonisten in de nieuwe wereld.
pi_211338504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Kan het maar moeilijk geloven dat ze in de laatste peiling voor de verkiezing als grootste partij naar voren zijn gekomen.
Lijkt me wel een wake up call.....
Lach met een schone bips
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:05:18 #209
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211338507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik snap werkelijk het gezeik niet, Sinterklaas is een kinderfeest, met zwarte pieten.

Het is een feest met racistische elementen diep er in verwerkt. Je kunt wel herhaaldelijk "kinder"feest blijven roepen in een poging het kleiner te maken dan het is, maar volwassenen doen op volle stoom mee om dat racisme in stand te houden.

Kinderen boeit het niet of Piet zijn natuurlijke huidskleur gaat krijgen ipv zwarte schminck.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211338508
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Leuk voor Wilders.
Denk je dat die mensen niet op hem stemmen door dat eeuwige gekut over Zwarte Piet? 10 jaar al, he?
pi_211338513
Vroeger werd mij altijd geleerd dat zwarte piet zwart was door al dat roet van de schoorsteen. Lager legde ik pas de link tussen de pikzwarte schmink, de gouden oorring en de zulu lippen en het fancy page-pakje dat het negers waren.

Dus ergens vraag ik me af waarom zwarte piet niet gewoon iemand is met flink zwarte roetvegen overal en moet het perse een neger blijven. Valt me mee dat de gouden ring en de zulu-lippen inmiddels wat uit de mode zijn en dat de pieten van domme hulpjes naar slimme hulpjes zijn veranderd, de roe in de ban is gedaan en de sint zelf van wijze oude man ipv een verstrooide oude man is geevolueerd. Maar goed, dat laatste stapje is blijkbaar te veel gevraagd van onze traditiebeschermers. :{

Blijkbaar omdat anderen die laatste wijziging graag willen en het dan geforceerd aanvoelt ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:06:53 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211338529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
En nu even een serieuse vraag:
Wat is je land van herkomst, hoe vierde jij vroeger sinterklaas en heb je weleens psychologisch hulp overwogen om dat trauma te verwerken?
Dit zijn geen serieuze vragen.
pi_211338536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lijkt me wel een wake up call.....
Tja, daar is de politiek wat laat mee. Driekwart van de partijen wil nu immigratie gaan beperken. Dat is net zoveel als dat er kiezers zijn die dat willen.

Er gaat hoe dan ook veel politiek veranderen straks.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:07:24 #214
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211338537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is triest dat het "nodig" lijkt voor heel veel mensen. maar dat krijg je als je decennia te horen krijgt dat je een vuige racist bent als je ook maar een klein beetjee kritiek had op onbegrensde invoer van allerlei mensen die hier niets te zoeken hebben en alleen maar voor ellende zorgen.

Het houdt een keer op en het conflict in Gaza heeft veel mensen doen inzien dat ome Achmed eigenlijk helemaal niet zo vredelievend en progressief is als de NOS ons heeft doen geloven :').

So be it. ik had ook liever een "normale" partij die niet 1 issue heeft als programma, maar er is geen andere keuze voor velen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211338540
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie hier het bewijs dat zwarte piet een karikatuur is van mensen met een donkere huidskleur. Anders zou je deze vergelijking nooit maken.
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie hier het bewijs dat zwarte piet een karikatuur is van mensen met een donkere huidskleur. Anders zou je deze vergelijking nooit maken.
Als ik als blanke in het AZC zou rondlopen, denk je dat mijn kindjes dan een handje snoep krijgen? Denk jij dat ze met de lokale donkere asielzoeker op de foto willen? Lijken die asielzoekers uberhaupt op Zwarte Piet met zn bonte kleurrijke kleding en vrolijke gedrag?
pi_211338543
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Al best een tijdje niet meer echt eigenlijk. Niet meer op tv, niet meer bij 95% van de intochten.

Snap de discussie dan ook niet zo, lach gewoon om die kneuzen aan beide kanten zoals ook vandaag weer. Beetje schuimbekkend kankerzwarte roepen of het hele land doorreizen in een bus om bij een onbeduidend schijtdorpje aan te komen.
Tja, discriminatie en de termen die jij benoemt zijn net zo slecht... Hey we moeten het toch samen doen. Alleen samen krijgen we discriminatie onder controle. Dus mondkapje op en tradities vergeten..
Lach met een schone bips
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:08:48 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Denk je dat die mensen niet op hem stemmen door dat eeuwige gekut over Zwarte Piet? 10 jaar al, he?
Ik heb wel een idee waarom mensen op de PVV stemmen. Maar dat ga ik niet roepen want ik heb geen zin in allemaal schuimbekkende users.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:09:02 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211338555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:09:15 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211338557
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb wel een idee waarom mensen op de PVV stemmen. Maar dat ga ik niet roepen want ik heb geen zin in allemaal schuimbekkende users.
De Islam, zo moeilijk is het niet :).
Get woke, go broke!
pi_211338567
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het probleem is die Airfryer met zn jankclubje en de manier waarop ie tekeer gaat.
Die knakker moet gewoon lekker teruggaan naar Ghana, waar ie oorspronkelijk vandaan komt. Laat 'm daar de blanke medemens zwart maken? Wat moet die knakker nou in dat racistische Nederland? Waarom verblijft ie hier nog als wij zo racistisch zijn. Het antwoord: meneer heeft de subsidiepot ontdekt en is een beroepszeur geworden.
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken.
pi_211338569
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.
Potjandikkie, gij snapt 't
Lach met een schone bips
pi_211338571
quote:

[..]
Dat is toch heel anders Wilders zit er al heel lang. Mensen kennen hem al heel lang.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:10:58 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211338581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken.
Hoho, de buurstamleden verkopen aan witman is gewoon een eeuwenoude afrikaanse traditie. Alleen het kopen van aangeboden waar is strafbaar en verwerpelijk :{w
Get woke, go broke!
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:11:20 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211338586
quote:

[..]
De grote blonde verlosser bedient net zo goed de belangen van multimiljonairs.
Geert Wilders lacht om al dat armoedig volk dat op hem gaat stemmen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:11:24 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211338588
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:08 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, discriminatie en de termen die jij benoemt zijn net zo slecht... Hey we moeten het toch samen doen. Alleen samen krijgen we discriminatie onder controle. Dus mondkapje op en tradities vergeten..
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')