Als Greetje gaat regeren weet je in ieder geval zeker dat er ergens rond kerst ‘24 weer nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. Onbestuurbaar land.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je hem wat verder doordenkt dan denk ik wel dat vergaande polarisatie nu echt niet meer tegen te gaan is:
-Zelfs al wordt de PVV de grootste dan zal een kabinet over rechts vrijwel onmogelijk worden.
-Kabinet over links zorgt weer voor enorme verharding van de 'niet gehoorde' uiterste rechterflank.
Begrijp dan ook totaal niet waar Derksen en co de laatste weken mee bezig zijn. Wie heeft er wat te winnen met een grote partij als de PVV? Zorg alsjeblieft dat die kiezers op centrumrechts stemmen.
Dan kan Wilders net zo goed zijn partij opheffen want dat ongrondwettelijk standpunt is zijn hele bestaansrecht.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:13 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat die zijn partijprogamma moest aanpassen zodat de grondrecht niet geschonden werd.
Welk kabinet over links met deze poll? Je hebt een zetel of 50 die links is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je hem wat verder doordenkt dan denk ik wel dat vergaande polarisatie nu echt niet meer tegen te gaan is:
-Zelfs al wordt de PVV de grootste dan zal een kabinet over rechts vrijwel onmogelijk worden.
-Kabinet over links zorgt weer voor enorme verharding van de 'niet gehoorde' uiterste rechterflank.
Begrijp dan ook totaal niet waar Derksen en co de laatste weken mee bezig zijn. Wie heeft er wat te winnen met een grote partij als de PVV? Zorg alsjeblieft dat die kiezers op centrumrechts stemmen.
Hij doet al behoorlijk mild, ik zie het wel gebeuren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan kan Wilders net zo goed zijn partij opheffen want dat ongrondwettelijk standpunt is zijn hele bestaansrecht.
We lopen nu op de zaken vooruit hoor. Maar įls hij de grootste wordt vraag ik mij ernstig af of een blokkade te handhaven is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:17 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Hij doet al behoorlijk mild, ik zie het wel gebeuren.
De eigenlijke vraag voor VVD en NSC is of je met PvdA/GL wilt regeren, terwijl er een alternatief is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk kabinet over links met deze poll? Je hebt een zetel of 50 die links is.
En ik denk dat het antwoord tussen die partijen ook nog verschilt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
De eigenlijke vraag voor VVD en NSC is of je met PvdA/GL wilt regeren, terwijl er een alternatief is.
Kabinet met PVDA/NSC/VVD gaat ook niet lukken op deze manier dus dan krijg je weer D66 erbij ofzo waardoor het (net als de laatste 2 kabinetten) eigenlijk net teveel naar links helt. Dus met kabinet over links bedoel ik dus PVDA/D66/NSC/VVD.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk kabinet over links met deze poll? Je hebt een zetel of 50 die links is.
Met alle respect. Maar VVD en NSC is niet over links. Dat is gewoon een centrumkabinet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kabinet met PVDA/NSC/VVD gaat ook niet lukken op deze manier dus dan krijg je weer D66 erbij ofzo waardoor het (net als de laatste 2 kabinetten) eigenlijk net teveel naar links helt. Dus met kabinet over links bedoel ik dus PVDA/D66/NSC/VVD.
Hanca gaat het hier mee oneens zijn maar vooral de linkse PVDA/D66 houding op migratie stuit een meerderheid van de Nederlanders enorm tegen de borst.
Je bedoelt: als ze slim zijn bij het PvdA/GL campagneteam? Het is ook weer zo'n gekunstelde, bedachte ophefhype, waar iedereen met meer dan twee functionerende hersencellen direct doorheen prikt. Vgl. 'Omtzigt wil in een coalitie met de SGP abortus wettelijk verbieden!?!?!'quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:20 schreef trein2000 het volgende:
Alternatief scenario is trouwens dat je nu ook blokvorming op links gaat zien met een strategische stem richting Timmermans om het scenario Premier Wilders af te wenden. Als ze slim zijn op links zetten ze daar nu vol op in.
Maar met PVDA en D66 dus eigenlijk wel te links om een echte goede representatie te zijn van de Nederlandse stem. Zeker de laatste keer is veel weggegeven aan D66.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar VVD en NSC is niet over links. Dat is gewoon een centrumkabinet.
Het heeft een getalsmatige meerderheid wellicht, maar het is een wanconstruct. Dat kan alleen maar een naar vechtkabinet opleveren. En in de Eerste Kamer heeft deze combi 24 zetels.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met alle respect. Maar VVD en NSC is niet over links. Dat is gewoon een centrumkabinet.
Dat kun je zo niet stellen natuurlijk. Een kabinet dat optelt tot 76 is in beginsel gewoon een afspiegeling van de wil van de meerderheid. Alleen als er in het coalitieakkoord een gigantische onbalans zit door oneigenlijke beļnvloeding kan dat wel anders liggen. Maar dat is vooralsnog niet aan de orde.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar met PVDA en D66 dus eigenlijk wel te links om een echte goede representatie te zijn van de Nederlandse stem. Zeker de laatste keer is veel weggegeven aan D66.
Elk kabinet met NSC zal waarschijnlijk een minderheid in de senaat hebben. Maar dat is het afgelopen decennium nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:26 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Het heeft een getalsmatige meerderheid wellicht, maar het is een wanconstruct. Dat kan alleen maar een naar vechtkabinet opleveren. En in de Eerste Kamer heeft deze combi 24 zetels.
Mwah, deze vrouw heeft geen inhoud.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De ironie is dat het tijdens de vorige verkiezingen alsmaar ging over de eerste vrouwelijke premier en nu het bijna zover is hoor je de progressieven er niet meer over, want verkeerde partij. Die progressieve gender obsessie is zo ontzettend hypocriet.
Tja. Daarmee zeg je dus dat een kabinet met PVV-JA21-FVD-BBB-VVD ook een afspiegeling van de wil der meerderheid is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je zo niet stellen natuurlijk. Een kabinet dat optelt tot 76 is in beginsel gewoon een afspiegeling van de wil van de meerderheid. Alleen als er in het coalitieakkoord een gigantische onbalans zit door oneigenlijke beļnvloeding kan dat wel anders liggen. Maar dat is vooralsnog niet aan de orde.
Volstrekt mee oneensquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja. Daarmee zeg je dus dat een kabinet met PVV-JA21-FVD-BBB-VVD ook een afspiegeling van de wil der meerderheid is.
Dat vind ik dan weer een lastige. In theorie heb je gelijk maar in de praktijk is een centrumrechts kabinet aangevuld met 1 linkse partij meer een afspiegeling van de gemiddelde Nederlander dan een te links kabinet (de hele linkse flank+NSC ofzo) of te rechts kabinet.
Jij doet nu net of zij een soort Jesse Klaver is, met enkel een mbo-diploma. Wat een onzin.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwah, deze vrouw heeft geen inhoud.
Ik denk dat BBB voor vrijwel elke coalitie een hele fijne bondgenoot isquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elk kabinet met NSC zal waarschijnlijk een minderheid in de senaat hebben. Maar dat is het afgelopen decennium nooit een probleem geweest.
Klaver heeft een hbo opleiding afgerond.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:01 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Jij doet nu net of zij een soort Jesse Klaver is, met enkel een mbo-diploma. Wat een onzin.
Een meerderheid is een meerderheid. Je kan hooguit per item kijken wat de afspiegeling der wel van meerderheid is, dan kan heb prima afwijken van de meerderheid van de stemmen per politieke partij. Maar puur omdat er ook linkse mensen zijn voor een 'echte' meerderheid een linkse partij erbij vind ik onzin.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |