dat is heel gek in nederland, we zijn daar nu ineens mee bezig en in andere landen niet, zegt iemand die erover begint in nederlandquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat 'triggert' is die achterlijke nadruk op ras en geslacht.
Dat herken ik wel ja. De tegendruk lijkt momenteel veel meer bij rechts te liggen dan bij links.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, op linkedin zie ik wel veel pro palestina zooi voorbij komen (blanke vrouwelijke boomers in consultancy jobs), daar reageer ik maar niet op omdat dat teveel afstraalt op mij.
Maar die voelen geen enkele tegendruk om te zeggen wat ze willen.
Oh, in reallife weten de meesten wel dat ik rechts stem. Zolang het geen FvD is valt het allemaal wel mee..
Nee, ik klaag over mensen die menen iets in mijn posts te lezen wat er niet staat. En met die stropop mij in een bepaalde hoek duwen. Daar klaag ik over.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je klaagt over mensen die een onderwerp aansnijden, en positioneert jezelf daar boven
maar vervolgens ga je zelf het onderwerp verder uitleggen en als iets belangrijks bestempelen
geen dank
Ja die stegen ook, en vervolgens kregen wij een korting op de belasting ter compensatiequote:Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ging half Nederland in het rood vorig jaar omdat de kosten van geimporteerde fossiele brandstoffen waarvan wij afhankelijk zijn plotseling extreem stegen, of niet?
Dus wat is het argument dan tegen het zelf opwekken van energie door middel van minder vervuilende methodes waarbij we ook nog eens niet afhankelijk zijn van de grillen van onprettige buitenlandse regimes?
Nee, jouw aanname is dat het een one-off is, dat staat bij lange na niet vast.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die stegen ook, en vervolgens kregen wij een korting op de belasting ter compensatieDie fucking energieprijzen zijn ongeveer het hoogst van heel Europa. Of sorry, by far het hoogst. En die crisis van vorig jaar was een one-off, de markt is weer wat rustiger en ondanks dat blijven de kosten hoog. Niet door aanbod gebrek, maar door hoge belastingen.
Maar ik merk ook dat de geest langzaam uit de fles gaat. Mensen komen er wel steeds meer vooruit. Moet ook wel want zobeetje 2/3 gaat midden of rechts stemmen, of iets alternatiefs. Er zijn niet zoveel gl'ers, pvda'ers en d66'ers meer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat herken ik wel ja. De tegendruk lijkt momenteel veel meer bij rechts te liggen dan bij links.
Van die types die de dag erop weer met regenboog-emoticons posten zeker.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, op linkedin zie ik wel veel pro palestina zooi voorbij komen (blanke vrouwelijke boomers in consultancy jobs), daar reageer ik maar niet op omdat dat teveel afstraalt op mij.
Maar die voelen geen enkele tegendruk om te zeggen wat ze willen.
Oh, in reallife weten de meesten wel dat ik rechts stem. Zolang het geen FvD is valt het allemaal wel mee..
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat 'triggert' is die achterlijke nadruk op ras en geslacht.
Misschien dat het weer opflakkert het gebrek aan aanbod (denk het niet). De oorlog aldaar lijkt op z'n retour..quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, jouw aanname is dat het een one-off is, dat staat bij lange na niet vast.
Bij mij op kantoor ook wel veel rechtse stemmers ja, je moet echt oppassen dat tijdens overleggen de boel niet ontploft. Paar jaar geleden ook een linkse collega gehad die meeliep in anti zwarte piet-demonstraties enzo. Dan wordt het al heel snel ongezellig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik merk ook dat de geest langzaam uit de fles gaat. Mensen komen er wel steeds meer vooruit. Moet ook wel want zobeetje 2/3 gaat midden of rechts stemmen, of iets alternatiefs. Er zijn niet zoveel gl'ers, pvda'ers en d66'ers meer.
Dan is het best wel triest gesteld met progressieven, nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]dat is toch iets wat telt voor progressieven? Ik analyseer dat toch alleen maar
Gaan mensen hier ook janken als de er wordt benoemt dat de KKK beweging het eigenlijk alleen over witte mannen heeft, of bij1 alleen over gekleurde? Mag je die constatering niet meer maken?
De oorlog daar mischien maar er speelt momenteel nog wat onrust in het Midden-Oosten waar de vlam in de pan kan slaan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat het weer opflakkert het gebrek aan aanbod (denk het niet). De oorlog aldaar lijkt op z'n retour..
Anyway, de prijzen zijn constant hoog door hoge belastingen.
Yup, de SGP hoeft maar "dit" te doen en die lui die ik beschreef kruipen uit hun digitale hol. Als datzelfde vanuit migrantengroepen komt dan hoor je ze niet. Doen trouwens ook mee aan die klimaattochten van XR mee.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van die types die de dag erop weer met regenboog-emoticons posten zeker.
Naïviteit kent geen tijd.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup, de SGP hoeft maar "dit" te doen en die lui die ik beschreef kruipen uit hun digitale hol. Als datzelfde vanuit migrantengroepen komt dan hoor je ze niet. Doen trouwens ook mee aan die klimaattochten van XR mee.
Hihi, de mensen komen er steeds meer voor uit hoe ze denken. De geest is ook een beetje uit de fles merk ik.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bij mij op kantoor ook wel veel rechtse stemmers ja, je moet echt oppassen dat tijdens overleggen de boel niet ontploft. Paar jaar geleden ook een linkse collega gehad die meeliep in anti zwarte piet-demonstraties enzo. Dan wordt het al heel snel ongezellig.
Eens. Het is ook een matige indicator. Ik denk dat links/progressief sowieso moeite heeft om te bepalen wat in deze tijd nog progressief is. Het hele verheffingsideaal is achterhaalt. Men is op de trein van identiteit, diversiteit en inclusie gesprongen, maar dat heeft eigenlijk weinig met sociaal democratie te maken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:47 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Het hebben (gehad) van een vrouwelijke premier vind ik ook maar een matige lakmoesproef voor progressiviteit hoor. Volgens die metriek zou Pakistan een heel progressief land zijn. Maar misschien vind jij dat ook wel.
Maar op "professionele" netwerken worden die nog niet echt tegengesproken. Daar houd je voor je dat je rechts denkt of conservatief bent. Links en woke zijn en divers is veel veiliger.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Naïviteit kent geen tijd.
Deugen ook niet
Ja die laatste lockdown.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi, de mensen komen er steeds meer voor uit hoe ze denken. De geest is ook een beetje uit de fles merk ik.
Zag je ook bij corona in het najaar, de mensen vonden het wel gezegend en lieten de Koopmans en Osterhausjes links liggen.
Vast en zeker, we gaan weer terug naar de tijd waarin je als blanke man veilig over straat kon en vrouwen niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar op "professionele" netwerken worden die nog niet echt tegengesproken. Daar houd je voor je dat je rechts denkt of conservatief bent. Links en woke zijn en divers is veel veiliger.
Maar ook dat gaat wel draaien denk ik.
Wat een brevet van onvermogen zo'n reactiequote:Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast en zeker, we gaan weer terug naar de tijd waarin je als blanke man veilig over straat kon en vrouwen niet.
Dat zie je denk ik ook terug in stemgedrag. Bos constateert al zoiets in de Wouter Tapes zoveel jaar geleden en er is nog geen goed antwoord vanuit progressieve hoek. De vvd kan niet voor niks overeind blijven na 13 jaar Rutte.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan is het best wel triest gesteld met progressieven, niet
In dat opzicht is wel knap dat de VVD zich zo staande weet te houden, daar is geen enkele nare geest uit de fles gekomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja die laatste lockdown.Wat een crap. Maar goed, andere discussie.
Disclaimer: Ik ben geen wappie, had wel een mening over lockdowns.
linkje?quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Live debat van het Zuiden nu trouwens. Ik vind Bontenbal erg sterk, toch jammer dat het CDA niets meer is. Volgens mij zijn links én rechts gebaat bij een sterk CDA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |