abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211720259
Wij hebben inmiddels ook buikgriep gekregen gisterenavond, dus voor ons waarschijnlijk geen kerst dit jaar.😞

Meest ellendige nachtfles ooit gegeven en overdag is het ook maar schipperen. Maar vriendin heeft het nog zwaarder te pakken dus weinig keus. 😜
pi_211724956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:15 schreef archito het volgende:
Wij hebben inmiddels ook buikgriep gekregen gisterenavond, dus voor ons waarschijnlijk geen kerst dit jaar.😞

Meest ellendige nachtfles ooit gegeven en overdag is het ook maar schipperen. Maar vriendin heeft het nog zwaarder te pakken dus weinig keus. 😜
Beterschap! ☘ Wat vervelend dat jullie er zelf ook slecht aan toe zijn. Het lijkt me lastig er dan ook nog voor je zieke kindje te zijn. En dat met de feestdagen.

Wij laten ons deze Kerst heerlijk verwennen door onze familie: bij (schoon)ouders logeren en genieten van de rust. En onze kleine slaapt verrassend goed in een ander bedje in een andere omgeving.
  zondag 24 december 2023 @ 07:27:51 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211725245
@alpeko en @archito beterschap zeg! Niet fijn zo rond deze dagen ;(.

@Rearviewmirror lekker hoor, geniet er van!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211725260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:05 schreef archito het volgende:
B. lanceert haar speen ooit een meter van het bed af. Of nog vervelender, aan de andere kant bij de muur ónder het bed.

Wij gaan ook maar voor de meerdere spenen in bed denk ik. Dan kan niet alleen B. er sneller een vinden maar wij ook. 😜
Wij hebben van die glow in the dark spenen, hebben er 4 in bed liggen.

Maar die liggen sochtends ook door de hele kamer.

Scheelt ons in ieder geval wel meerdere keren eruit snachts
pi_211725350
@alpeko en @archito beterschap! Buikgriep en of corona lijkt niet te ontlopen deze weken :X Hopelijk snel weer beter!

Hier hoesten we nog de hele dag en nacht met zn 3en, zo ouders en schoonouders maar vragen of ze t aandurven met kerst...
pi_211726649
Voor het eerst in lange tijd een staaf in mn neus geduwd en ja wel, corona :')
Verklaart het gehoest wel iig.

Overigens gaan we hier met slapen de goede kant op :o
Hij valt overdag helemaal zelf in slaap (alleen speen ff terugdoen), ook met zn gesnotter en gehoest. Slaapt soms zelfs langer dan 30 minuten.
S nachts ook steeds rustiger, alleen het eerste uur s avonds nog een keer of 3-4 terug om speen te doen of handjes vast te houden. Nog wel voedingen s nachts, maar vannacht dus om 1u en toen om 5.45u (en om 22u ff wakker, maar weer in slaap gevallen). Voor sommigen zal het als drama klinken, voor ons in revolutionair :D
pi_211727874
Bedankt allemaal! We zijn redelijk snel aan het opknappen, vannacht een goede nacht gehad en nu rustig aan wat meer eten. Maar we blijven nog een paar dagen besmettelijk, dus gezellig met drieën kerst vieren en het kerstdiner familie doen we na kerst.

B. is al wat langer aan het herstellen dus die is bijna de oude, alleen drinkt ze nog geen volle flessen. Maar de nacht haalde ze weer door dus dat is luxe!

quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 10:43 schreef Piles het volgende:
Voor het eerst in lange tijd een staaf in mn neus geduwd en ja wel, corona :')
Verklaart het gehoest wel iig.

Overigens gaan we hier met slapen de goede kant op :o
Hij valt overdag helemaal zelf in slaap (alleen speen ff terugdoen), ook met zn gesnotter en gehoest. Slaapt soms zelfs langer dan 30 minuten.
S nachts ook steeds rustiger, alleen het eerste uur s avonds nog een keer of 3-4 terug om speen te doen of handjes vast te houden. Nog wel voedingen s nachts, maar vannacht dus om 1u en toen om 5.45u (en om 22u ff wakker, maar weer in slaap gevallen). Voor sommigen zal het als drama klinken, voor ons in revolutionair :D
Beterschap!

Dat gaat de goede kant op zeg! En inderdaad, alles is relatief. Maar dat het bij jullie de weg omhoog betekent is heel positief.
  zondag 24 december 2023 @ 13:20:54 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211728750
Wij hadden gisteravond onze eerste datenight sinds de geboorte van Knorrie. Konden haar zelf op bed leggen, leek soepel te gaan.. maar helaas was ze blijkbaar wakker geworden voor haar speen en die kon mijn moeder niet snel genoeg vinden. Toen had ze natuurlijk door dat er ineens iemand anders aan het bedje stond en was het even 3 kwartier paniek. Maar ze is uiteindelijk weer in slaap gevallen en werd vannacht tegen 5 weer wakker voor de voeding.

Was wel echt fijn weer even eens samen de deur uit te zijn naar een concert en daarna nog een biertje in de pub te doen O+
pi_211729836
Lekker @Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Hier heeft schoonmoeder al paar gevraagd of R mag komen logeren, maar we durfden dat nog niet aan met die dramatische nachten. Maar het zit er wel aan te komen :7
  zondag 24 december 2023 @ 15:12:31 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211730105
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Piles het volgende:
Lekker @:Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Hier heeft schoonmoeder al paar gevraagd of R mag komen logeren, maar we durfden dat nog niet aan met die dramatische nachten. Maar het zit er wel aan te komen :7
Oh nee Knorrie was gewoon thuis hoor, mijn ouders zijn hier komen oppassen :).
pi_211738853
quote:
17s.gif Op zondag 24 december 2023 15:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh nee Knorrie was gewoon thuis hoor, mijn ouders zijn hier komen oppassen :).
Ah beter ja. Hier is schoonmoeder aangewezen op OV, ik weet niet of die s avonds nog thuis komt :+
pi_211738975
Zoon van 11 maanden was eergisteren logeren bij opa en oma. Voorbeeldig gegaan, nacht doorgeslapen en nu weer thuis en meermaals wakker geweest :')
pi_211739244
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 07:33 schreef Mathijz het volgende:
Zoon van 11 maanden was eergisteren logeren bij opa en oma. Voorbeeldig gegaan, nacht doorgeslapen en nu weer thuis en meermaals wakker geweest :')
:D
Ze doen t er gewoon om...

Hier sliep R overdag ook voor het eerst langer dan 30 minuten toen oma oppaste. En ze heeft ons vervolgens weken niet geloofd toen we zeiden dat ie echt maar een half uur slaapt overdag }:|
  dinsdag 26 december 2023 @ 07:31:36 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211754608
Het beroemde omacoma _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211754802
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Piles het volgende:
Lekker @:Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Vanaf de andere kant (als tante): als dat je enige reden is om steeds nee te zeggen tot nu toe, dan gewoon doen!

Mijn nichtje komt morgen logeren, en dat vind ik hartstikke leuk. Mn broer en zn vriendin zijn best wel moe doordat de nachten de laatste tijd niet zo lekker gaan. Ik vind het heel leuk wat meer tijd met mn nichtje te hebben, alleen, want dat is heel anders dan met broer of zn vriendin erbij. En ik vind het fijn om op die manier hen even te kunnen ontlasten. Dat ik misschien 5x mn bed uit moet dan in de nacht, ja, ach. De nacht erna kan ik weer bijslapen. Ik had het heel jammer gevonden als zij nee hadden gezegd puur vanwege de niet zo lekker gaande nachten, terwijl mij dat geen bal uit maakt en ik het juist leuk vind om tijd met nichtje te hebben.
pi_211755349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vanaf de andere kant (als tante): als dat je enige reden is om steeds nee te zeggen tot nu toe, dan gewoon doen!

Mijn nichtje komt morgen logeren, en dat vind ik hartstikke leuk. Mn broer en zn vriendin zijn best wel moe doordat de nachten de laatste tijd niet zo lekker gaan. Ik vind het heel leuk wat meer tijd met mn nichtje te hebben, alleen, want dat is heel anders dan met broer of zn vriendin erbij. En ik vind het fijn om op die manier hen even te kunnen ontlasten. Dat ik misschien 5x mn bed uit moet dan in de nacht, ja, ach. De nacht erna kan ik weer bijslapen. Ik had het heel jammer gevonden als zij nee hadden gezegd puur vanwege de niet zo lekker gaande nachten, terwijl mij dat geen bal uit maakt en ik het juist leuk vind om tijd met nichtje te hebben.
Precies dit! Zelf ook lang die drempel gevoeld maar dat is niet nodig. Oma, oom en tante, zus en schoonzus… allen nemen die eventuele slechte nacht voor lief. En genieten er meestal enorm van. En bij ons de kleine ook. Andere omgeving, andere energieniveau. Gewoon doen!
  woensdag 27 december 2023 @ 16:46:30 #217
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211779114
Sinds gister drama met slapen. Ze raakte oververmoeid gisteravond en dat hebben we geweten. Hebben er superlang over gedaan om haar eindelijk in slaap te krijgen. Vannacht heel onrustig geslapen, heb zelf bijna geen oog dicht gedaan. De hele dag gaan de dutjes ook al drama. Niet te doen. Hoe moeten we nou weer uit deze neerwaartse spiraal van oververmoeidheid raken? Ik weet het even niet meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211779351
quote:
17s.gif Op woensdag 27 december 2023 16:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sinds gister drama met slapen. Ze raakte oververmoeid gisteravond en dat hebben we geweten. Hebben er superlang over gedaan om haar eindelijk in slaap te krijgen. Vannacht heel onrustig geslapen, heb zelf bijna geen oog dicht gedaan. De hele dag gaan de dutjes ook al drama. Niet te doen. Hoe moeten we nou weer uit deze neerwaartse spiraal van oververmoeidheid raken? Ik weet het even niet meer.
Had ik maar tips te geven, maar ik kom hier ook vooral om tips te halen qua slapen :')
Geduldig blijven, zelf vroeg naar bed (hier om 19.30u meestal), apart slapen (met oordopjes!) en afwisselen (zij de eerste helft, ik de tweede helft v/d nacht). En bidden en hopen dat het snel beter gaat...

Overigens gaat het altijd weer beter, alleen wanneer is de vraag. Wij worden ook blij van de kleinste stapjes, en soms heel chagrijnig van een stap terug. Maar het hoort er bij zeggen ze :O
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_211779353
:*
Sowieso krijgen ze toch wel de feestdagen hectiek mee, het valt ook niet mee voor zo'n kleintje (en hun ouders vooral). Hopelijk komt snel de rust weer terug bij jullie.
  woensdag 27 december 2023 @ 17:22:55 #220
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211779792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 16:57 schreef Piles het volgende:

[..]
Had ik maar tips te geven, maar ik kom hier ook vooral om tips te halen qua slapen :')
Geduldig blijven, zelf vroeg naar bed (hier om 19.30u meestal), apart slapen (met oordopjes!) en afwisselen (zij de eerste helft, ik de tweede helft v/d nacht). En bidden en hopen dat het snel beter gaat...

Overigens gaat het altijd weer beter, alleen wanneer is de vraag. Wij worden ook blij van de kleinste stapjes, en soms heel chagrijnig van een stap terug. Maar het hoort er bij zeggen ze :O
[..]
SPOILER
Geduldig blijven lukt me dus op het moment gewoon echt even niet. Ik kan er echt om janken, want normaal ben ik heel geduldig. Zelf vroeg naar bed is al de standaard ja, lig al een hele tijd tussen 20:00 en 21:00 in bed. Apart slapen zit er niet in, of ik moet op een luchtbed gaan liggen, of op de bank. Maar beide gaan niet beter zijn voor mijn nachtrust. En afwisselen, tja, dat is nog wel een optie, maar dan is mijn man overdag niet te genieten en ik heb hem overdag nu even harder nodig dan 's nachts (want we hebben ook nog een peuter rondlopen).

Maar wel thanks voor het meedenken. Het wordt altijd weer beter, dat weet ik wel, maar het helpt nu gewoon even niet dat ik me al gigantisch kut voel en dan nu de oververmoeidheid van Lilo erbij.

Ze is nu gelukkig even in slaap gevallen in de draagdoek. En morgen gaan de kindjes naar de opvang, kan ik even bijslapen. En hopelijk slaapt Lilo dan ook weer het nodige bij, want ze slaapt daar altijd beter dan thuis :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211779993
quote:
17s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Geduldig blijven lukt me dus op het moment gewoon echt even niet. Ik kan er echt om janken, want normaal ben ik heel geduldig.
Volledig herkenbaar allemaal hoor :*
Op een gegeven moment is het gewoon even op, en dan kan alle theorie ('het helpt niet als je zelf gefrustreerd bent') overboord. Dan zit er even niks anders op dan op tandvlees maar gewoon doorploeteren, en wachten op een betere dag. Zo overleven we het hier in elk geval.
En we wisselen elkaar zoveel mogelijk af in slecht humeur :') Want allebei chagrijnig is helemaal dramatisch (en sneu voor die kleine).
pi_211783382
En alles is een fase. 😜
Tot B.'s buikgriep ging het afgelopen weken echt fantastisch met slapen. Alle dagdutjes zelf in slaap vallen en snachts doorslapen.

Nu ze weer beter is, komt dat maar niet terug. Sommige dagslaapjes mislukken en 's nachts is ze begonnen met luidkeels kletsen, regelmatig midden in de nacht en oorverdovend. Een fles helpt soms maar niet altijd. Stelt nog steeds niet veel voor hoor, maar stiekem ben je snel gewend aan luxe.
pi_211790246
Ik probeer er vooral aan te denken om tegen Pukje te zeggen dat ik het moeilijk heb en graag geduldig wil zijn maar dat nu even niet lukt.

Sterkte aan de mede-nachtbrakers!
pi_211792999
Ik ben mijn vriend wat dat betreft echt zo dankbaar. Hij is heel rustig en geduldig en gaat prima op een paar uur slaap. Ik totaal niet. Dus sinds een ruime week slapen vriend en baby samen op zolder en kan ik ‘s nachts beter slapen om de dagen te trekken. Ik vind het echt wonderbaarlijk hoe goed dit gaat voor ons allemaal. Blijkbaar ben ik degene die ‘s nachts iedereen wakker houdt omdat ik van elk geluidje rechtop in mijn bed zit (mijn man snurkt als een os en mijn baby klinkt als een cavia) :@

Heel veel sterkte @TheGirlNextDoor Hopelijk komen er snel betere (slaap)tijden, want slaapgebrek is echt killing.
Sarcasme. Herken het.
pi_211794545
Vandaag de eerste schoentjes gekocht voor onze zoon. Gaat toch steeds vaker staan en kan soms net een overstapje maken. Tegelijkertijd merken we dat een groot rondje om in de kinderwagen niet meer leuk is. Hij wilt staan of kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')