abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:35:05 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211322666
https://www.timesofisrael(...)-at-supernova-party/

quote:
They are believed to have arrived at the scene of the massacre near Re’im after the violence died down and taken advantage of the chaos to make away with the expensive equipment that sound man Lior, 35, had brought to the party.
Aasgieren :r
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:37:04 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211322700
twitter

Douglas Murray over Al-Shifa
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:37:47 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211322721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik dacht dat ze rechtstreeks van Black September Jordan naar Libanon gingen maar blijkbaar zat daar nog een tussenstop in Syrie tussen... 🤔

======================
https://qr.ae/pKPwSR
Why are some countries willing to accept 8 million refugees from Ukraine, but unwilling to accept 2 million Palestinian refugees?

No-one will accept Palestinian refugees - not even the Muslim states that pretend to support them.

They were accepted by Jordan, where they tried to assassinate the King and take over the country, teamed up with Syria and triggered a full-scale war.

They were ejected into Syria, where they caused problems and were forced out into Lebanon.

In Lebanon, they helped trigger a civil war that has utterly destroyed the country.

In Egypt, they fomented terror attacks. Egypt classifies Hamas as a terror group and closed the border long ago.

In Kuwait they supported the invading Iraqis, and were ejected after their defeat.

In Gaza, Hamas massacred at least 600 Fatah supporters after they took power.

And of course they have committed many other terrorist outrages around the world.

Hamas is openly committed to the genocide of Jews worldwide and the establishment of a global Shariah
Caliphate. This doesn’t make them good neighbours.

[ afbeelding ]
Would you like these guys to move in next door to your children?

Me neither.
Misschien kunnen zij zogenaamd geselecteerd worden om als eerste mens Venus te gaan bevolken, daar mogen ze meteen een kalifaat beginnen en de Sharia invoeren. Of een andere planeet, maar Venus is mooi groot.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:39:26 #129
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211322746
twitter

Maar meneer haniyah wist natuurlijk dat veel mensen het leven gingen laten, en dat had hij er graag voor over.

Wanneer blaast de mossad hem nou eens uit z'n luxe appartement.
pi_211322752
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Markant aan deze is dat je niet moet uitsluiten dat delen van israel heus wel likkenbaardend naar die lap grond zitten te kijken.

Zie bericht vorige topic dat israel blijkbaar weer synagogen in gebruik aan het nemen is in noord-gaza. Waarom doen ze dat? Dacht dat er sinds 2005 geen joden meer woonden in gaza?

En hoe snij je dat de pas af?

Dat doe je door als hamas je over te geven. Dan zouden de gevechten die nu heerlijk ruis veroorzaken overnight ophouden.

En dan komt israel niet meer weg met landjepik. Omdat dan heel de wereld vraagt: gevechten zijn over, wat ben je aan het doen?
Er wordt waarschijnlijk een stuk land in noord gaza klaargestoomd om als bufferzone te dienen. Ongeacht of hamas zich overgeeft of niet. En het plan is om gaza tijdelijk te bezetten om een nieuwe partij in het zadel te helpen.

Maar landjepik zoals we in de west bank zien daar is geen breed draagvlak voor in Israel. En ik denk ook niet dat de internationale gemeenschap dat pikt.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 11:40:00 #131
8781 crew  Frutsel
pi_211322759
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Maar meneer haniyah wist natuurlijk dat veel mensen het leven gingen laten, en dat had hij er graag voor over.

Wanneer blaast de mossad hem nou eens uit z'n luxe appartement.
Ik wil eerst weten hoe het met Sinwar en zijn omsingelde bunker is :(
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:42:44 #132
6484 ExTec
pi_211322810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef oblo het volgende:
Maar landjepik zoals we in de west bank zien daar is geen breed draagvlak voor in Israel. En ik denk ook niet dat de internationale gemeenschap dat pikt.
Mwah, YMMV, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar nu kan israel gewoon met haar merkava's door complete wijken rossen en daarna sans ironie verkondigen: hey, weetje wat, laten we er huizen neerzetten - er woont toch niemand. :')
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:47:01 #133
6484 ExTec
pi_211322893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien kunnen zij zogenaamd geselecteerd worden om als eerste mens Venus te gaan bevolken, daar mogen ze meteen een kalifaat beginnen en de Sharia invoeren. Of een andere planeet, maar Venus is mooi groot.
Geef hamas de ruimte, nemen wij de aarde. O-)
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:47:06 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211322896
Die gaat zonder dekking een vuurgevecht aan, domme sukkel _O-

https://www.reddit.com/r/(...)the_clip_is_cut_for/
Hamas fighter's last moments. The clip is cut for time (it began with the same terrorist bragging on camera about killing two Israelis and proclaiming that God is great).
pi_211322909
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef oblo het volgende:

[..]
Er wordt waarschijnlijk een stuk land in noord gaza klaargestoomd om als bufferzone te dienen. Ongeacht of hamas zich overgeeft of niet. En het plan is om gaza tijdelijk te bezetten om een nieuwe partij in het zadel te helpen.

De Gazastrook is veel te klein / smal om een bufferzone te maken. Ook al zouden ze noord-Gaza daarvoor gebruiken verplaatsen ze het probleem naar het zuiden. Wat is dan de volgende stap? Dat ook bufferzone maken?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:49:15 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211322932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De Gazastrook is veel te klein / smal om een bufferzone te maken. Ook al zouden ze noord-Gaza daarvoor gebruiken verplaatsen ze het probleem naar het zuiden. Wat is dan de volgende stap? Dat ook bufferzone maken?
Gewoon n van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld nog dichtbevolkter maken. Wat kan er misgaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211322951
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon n van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld nog dichtbevolkter maken. Wat kan er misgaan
Ja dat is wat ik zeg...
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:50:33 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211322953
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:47 schreef slashdotter3 het volgende:

Hamas fighter's last moments. The clip is cut for time (it began with the same terrorist bragging on camera about killing two Israelis and proclaiming that God is great).
Op dit soort momenten hoor je dat de mens eigenlijk gewoon een vrij hysterisch zoogdier is.
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:51:29 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211322965
quote:

[..]
https://www.ft.com/content/2139346d-1605-4a6f-bb58-340045c3cf44

Dat is het plan, ja.

quote:
Israel will enforce a buffer zone within the Gaza Strip once the war with Hamas is over
pi_211322980
quote:
Betaalmuur...

De exacte afstanden zullen vast niet genoemd worden. Een bufferzone van ongeveer 50x20km? ;)
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:53:08 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211322992
quote:
Dan weer een paar jaar wachten en repeat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:58:01 #142
6484 ExTec
pi_211323049
quote:
De Gazastrook is veel te klein / smal om een bufferzone te maken.
Valt wel mee hoor. Kijk maar naar die collectie aan muren aan de egyptische kant.
pi_211323051
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mwah, YMMV, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar nu kan israel gewoon met haar merkava's door complete wijken rossen en daarna sans ironie verkondigen: hey, weetje wat, laten we er huizen neerzetten - er woont toch niemand. :')
Niemand houdt ze fysiek tegen inderdaad, maar dat is niet wat het publiek en de politiek in Israel willen
pi_211323464
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oeh, media bad!!! Bad bad Media!!! Het is nogal opzichtig weer, ga dit lekker doen in BNW, niet hier.
[..]
Wie heeft hier nu een narratief?
Als media in berichtgeving doelbewust selectief zijn, halve waarheden vertellen of zelfs hele leugens, is dat een gewoon een groot probleem. En dat heeft verder niets met BNW te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:13 schreef sturmpie het volgende:
even terug naar de orde van de dag.
op 7 oktober slacht Hamas 1200 Israeli af.

Israel heeft nu als doel Hamas af te slachten in Gaza.
Gaza is drukbevolkt gebied.

Het is bekend dat de oudere Gazanen, vooral vrouwen met veel kinderen, Hamas steunen.

Israel onderdrukt de bevolking in de regio Israel sinds 1948.

Ze zijn allebei fout bezig geweest.

Er is nog geen oplossing.
Hmm, nee. Niemand wordt onderdrukt en beide zijn niet fout, er is maar n kant fout: de Palestijnen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan weer een paar jaar wachten en repeat.
Als de Palestijnen weer bewust voor dergelijk kwaadaardig terrorisme kiezen, dan wel ja.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211323471
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mogelijk ben jij zo naef/blind/? dat jij en anderen met jou in dit topic nog steeds denkt dat wat Isral doet over Hamas gaat. Dat Isral probeert Hamas te vernietigen of zo.
Niet naever, blinder en vraagtekener dan jijzelf. Zoals jij mensen met een ander standpunt beoordeelt, zo doe ik dat ook. We hebben allemaal te maken met echo chambers, fabeltjesfuiken, "het algoritme", indoctrinatie en propaganda. Bij mij komt er gelukkig geen haat bij kijken. Bij jou ben ik daar niet zo zeker van, helaas.
quote:
Je moet blind zijn of niet willen zien dat Isral bezig is met een genocidale campagne tegen de gehele Palestijnse bevolking van Gaza. Niet alleen worden er moorden gepleegd op massale schaal. Het leven wordt onmogelijk gemaakt door het ontzeggen van water, voedsel, energie, medicijnen, het platgooien van gehele stadsdelen, zelfs mensen in ziekenhuizen zijn niet veilig.
De gehele israelische maatschappij, muv een kleine groep dappere vredesactivisten, zijn bezig met het ontmenselijken van de Palestijnen, het gelijktrekken tussen militant en burgerbevolking. Ze vernietigen zelfs culturele monumenten ter ere van Arafat met de bulldozer.
De politici proberen de Egyptenaren om te kopen om hun etnische zuiveringen te voltooien door ze in tentenkampen op te sluiten in de Sina. Zelfs in de new York Times kom je columns tegen van mensen met banden met Netanyahu, die beargumenteren dat het humanistisch zou zijn om alle Palestijnen in Gaza te deporteren en te verdelen over alle landen van de wereld.
Allemaal tekenen die wijzen op hun genocidale intentie.

Het vernietigen van Hamas is niet het doel. Dat is simpelweg onmogelijk. Hoe vernietig je een ideologie dat gevoed wordt de Isralische bezetting zonder de bezetting te eindigen?

Daarom "Hamas".
Bedankt voor het doodenge inkijkje in jouw belevingswereld. ^O^

Niets dat ik zeg zal jouw standpunt kunnen veranderen en dat is omgekeerd ook zo (zo eerlijk ben ik wel).

Verder kan ik niets anders zeggen dat jouw reactie hier een projectie is van Hamas' intentie voor Isral.
Intolerant voor intolerantie
pi_211323505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:47 schreef slashdotter3 het volgende:

Oef, dat is een heel heftig beeld... :{
Ik heb geen medelijden met deze terrorist... maar dat is wat anders dan dit aan moeten zien.

KIJK UIT als je dit gaat kijken, je ziet hier een mens sterven vanuit "first person".
Intolerant voor intolerantie
pi_211323523
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mogelijk ben jij zo naef/blind/? dat jij en anderen met jou in dit topic nog steeds denkt dat wat Isral doet over Hamas gaat. Dat Isral probeert Hamas te vernietigen of zo.
Ja, dit is ook letterlijk wat ze proberen te bewerkstelligen. En als je als die Islamitische en Westers Linkse social media kanalen vol met bloedsprookjes, even naast je neer zou weten te leggen, zou je dat ook zelf kunnen zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211323528
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dit is ook letterlijk wat ze proberen te bewerkstelligen. En als je als die Islamitische en Westers Linkse social media kanalen vol met bloedsprookjes, even naast je neer zou weten te leggen, zou je dat ook zelf kunnen zien.
Droom verder.
pi_211323535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Niet naever, blinder en vraagtekener dan jijzelf. Zoals jij mensen met een ander standpunt beoordeelt, zo doe ik dat ook. We hebben allemaal te maken met echo chambers, fabeltjesfuiken, "het algoritme", indoctrinatie en propaganda. Bij mij komt er gelukkig geen haat bij kijken. Bij jou ben ik daar niet zo zeker van, helaas.
[..]
Bedankt voor het doodenge inkijkje in jouw belevingswereld. ^O^

Niets dat ik zeg zal jouw standpunt kunnen veranderen en dat is omgekeerd ook zo (zo eerlijk ben ik wel).

Verder kan ik niets anders zeggen dat jouw reactie hier een projectie is van Hamas' intentie voor Isral.
Wat is er mis met zijn reactie? Dit is de situatie gewoon.
pi_211323552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wat is er mis met zijn reactie? Dit is de situatie gewoon.
Nee, dat is het niet. Dit is alleen de situatie zoals die wordt gepresenteerd binnen bepaalde kringen op social media. En het is zorgwekkend hoeveel mensen er echt in die fabriceerde narratieven zijn gaan geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')