abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211499234
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:34 schreef Aguero het volgende:
Zoals Roest in z'n slechtste dagen.
Dat moet ik even terugkijken.
pi_211510822

Merlier blijft Thijs net voor.
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:39:40 #178
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_211526598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:03 schreef TheArt het volgende:
Aanmelden maar!
[ twitter ]
Voor de radio dus

Gio Lippens stopt als wielerverslaggever bij NOS https://www.1limburg.nl/s(...)verslaggever-bij-nos #1limburg
Net efkes anges
  dinsdag 5 december 2023 @ 22:41:18 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211530272
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:39 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Voor de radio dus

Gio Lippens stopt als wielerverslaggever bij NOS https://www.1limburg.nl/s(...)verslaggever-bij-nos #1limburg
Enkele kanshebbers (het type, mad op Twitter) wrijven in de handen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_211534762
Tour de Tietema-Unibet bracht maandagavond een film van het eerste jaar van hun wielerploeg in première. Het tweede seizoen zullen ze als ProTeam door het leven gaan en de laatste weken presenteerden zij hun selectie. Wat opvalt: er is weinig plek voor sterke Nederlandse Continental-renners. WielerFlits vroeg waarom.

En dan een heel bla bla verhaal.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/waarom-er-bij-tdt-unibet-geen-plek-was-voor-sterke-nederlandse-continental-renners/

Zeg dan gewoon dat ze de kansspelcentjes van Unibet niet kunnen missen. :+
pi_211540104
https://www.nieuwsblad.be(...)campaign=twitterfeed

Heb jij nog het abonnement op Het Nieuwsblad @Slobeend ?
pi_211540245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://www.nieuwsblad.be(...)campaign=twitterfeed

Heb jij nog het abonnement op Het Nieuwsblad @:Slobeend ?
quote:
Mathieu van der Poel stoomt zich al twee maanden lang klaar in Spanje: “Met Remco spreek ik geregeld af om te trainen: onze relatie is anders dan die met Wout”

Met éénenvijftig renners (m/v) is Alpecin-Deceuninck tegelijk op stage, maar de allerbruinste benen in Benicassim zijn die van Mathieu van der Poel (28). Op stage in Spanje zit hij langer op de fiets dan ooit tevoren. “Duurtrainingen, ik geniet daar nu van.”

Zelfs in Benicassim vindt Mathieu van der Poel het een beetje te koud om de tv-interviews buiten te doen. Hij kiest voor de stoffen zetels van het Intur-hotel, maar dan moet natuurlijk wel de dikke trui uit. Omdat het T-shirt even mee omhoog kruipt, ontbloot Van der Poel ongewild een sixpack die zijn plaats heeft in de betere Calvin Klein-reclame.

Begin december en Van der Poel staat scherp. “Ik train ondertussen twee maanden in Spanje. Nu met de ploeg in Benicassim en eerder al in de buurt van Moraira, waar ik een huisje heb. Drie dagen ben ik tussendoor in België geweest en dat was niet aangenaam. In dat weer had ik geen derde kunnen trainen van wat ik nu al heb gedaan. Dus ja, het loopt wel lekker. Sowieso heb ik veel meer getraind dan de voorbije jaren.”

Leuk om te horen voor de tegenstand.

“Ja, maar dat wil niet zeggen dat ik ook beter ga zijn. Ik zal een bredere basis hebben dan vorig jaar, maar bijvoorbeeld in de cross boet je dan wel in. Door zoveel op uithouding te werken, bot het intensieve een beetje af. Cross-specifiek heb ik hier nog minder gedaan dan de voorbije jaren. Daarnet even op het strand en daarvoor één training in het bos in België.”

Wout van Aert noemde zijn eerste crosstraining deze winter “zijn jaarlijkse wake up-call”.

“Net hetzelfde voor mij. Die eerste keer is verschrikkelijk. In België heb ik één keer getraind in het bos van Lichtaart en alleen al die koude lucht deed pijn aan de longen. Die specifieke inspanning ben ik ook niet meer gewoon. Ik ga niet per se trager rijden in de cross, maar het is sneller een hoog tempo zoeken dat je kan vasthouden. Vroeger was het meer interval, sprinten van bocht naar bocht.”

Je zegt: de weg is belangrijker. Niet zo heel lang geleden vond je de weg nog saai.

“Dat is helemaal veranderd. Ik voel me wegrenner, meer dan crosser of mountainbiker. Ik geniet er nu ook van om een duurtraining te doen.”

In een interview met Vélo Magazine gaf je aan dat je in de toekomst het veldrijden misschien wel helemaal los laat.

“Dat gaat wel gebeuren. Wanneer weet ik zelf ook niet. Het heeft vooral te maken met doelen. Op de weg heb ik er nog veel, in het veld veel minder. Crossen doe ik niet om pakweg nog een keer te winnen in Diegem. Ik wil één piek op het WK en als ik in de andere crossen mijn niveau niet haal, prima. Vorig jaar was het ook al zo.”

Maar als je straks uitkomt tegen Van Aert en Pidcock gaat het toch ook om de eer?

“Tuurlijk wel. Als zij gaan, wil ik mee. Maar het echte doel is het WK in Tabor.”

Waar je in 2015 je eerste wereldtitel won.

“De cirkel is rond dan. Bijna tien jaar geleden ondertussen. Een mooie herinnering.”

Als je dit jaar wint in Tabor — zonder Van Aert en Pidcock — sta je op zes wereldtitels. Erik De Vlaeminck is recordhouder met zeven. Is dat geen reden om te blijven crossen?

“Op dit moment niet. Maar misschien wordt het dat ooit wel. Twee jaar geen cross en daarna opnieuw beginnen, dat kan ook.”

Je rijdt dit jaar wel nog dertien crossen in totaal. Vanaf 22 december zelfs acht keer in veertien dagen.

“Klopt, maar als je dan toch begint in december, vind ik het fijner om bijna elke dag te crossen. Anders moet je tussendoor liggen trainen, terwijl je niet heel veel meer kan doen. Ik heb hier nu ook al zoveel gedaan dat ik die crossperiode makkelijk kan overbruggen.”

Geen schrik voor de rug? Je gaf eerder aan dat crossen veel meer een risicofactor is dan koersen op de weg.

“Dat is voor mij een vraagteken. Maar tijdens de crosstraining had ik nu een veel beter gevoel dan vorig jaar. Cross is gewoon belastend voor de rug. De helft van het crosspeloton is er op dit moment over aan het klagen.”

Tussendoor: is golf eigenlijk goed voor de rug?

(lacht) “Jawel. Ik heb dat wel eens nagevraagd en golf is zeker niet de oorzaak van mijn probleem. Het komt niet van de golfbeweging.”

Je doet het wel vaak toch?

“Zeker wel. Iedereen is er blij mee: beter dan mijn andere hobby’s. Ik rijd nu niet meer met de motor bijvoorbeeld. Golf doe ik nu drie jaar en ik zit op handicap dertien. Op een goeie dag lukt het wel een beetje.”

Je zegt: op de weg zijn er nog heel veel doelen. Maar voor een klassieke renner heb je ook al veel gewonnen toch?

“Maar het niveau van het voorbije jaar kan ik nog eens halen, daar ben ik van overtuigd. Of ik dan evenveel win, weet je niet. Maar waar ik nu over nadenk: hoe kan ik in het klassieke voorjaar de vorm halen die ik het voorbije jaar in Glasgow had? Daar was ik echt nog beter dan in maart en april. Mijn programma zal grotendeels hetzelfde zijn: vanaf Milaan-Sanremo, met de Ronde en Roubaix als grootste doelen. Gent-Wevelgem zal ik er ook nog wel bijnemen. De vraag is of ik nadien ook nog Luik-Bastenaken-Luik doe. Die optie is er, maar het is geen zekerheid.”

Kan jij Luik winnen?

“Ik ben realistisch. Als mannen als Pogacar of Evenepoel aanzetten op La Redoute is het voor mij bijna onmogelijk om te volgen. Daarvoor is het verschil in gewicht te hoog. Ik heb Luik één keer eerder gereden (zesde in 2020, red.) en toen moest ik ook lossen op Roche-aux-Faucons. Toen lag de wedstrijd wel raar op de kalender, één dag na de Binck Bank Tour waar ik in Geraardsbergen had gewonnen na één van de lastigste solo’s uit mijn carrière.”

Je trainde hier in Spanje samen met Evenepoel. Hebben jullie het over Luik gehad?

“We hebben de afspraak gemaakt dat hij de Ronde gaat rijden in een jaar dat ik niet meedoe. Ik doe dan mee in Luik wanneer hij niet aan de start staat (lacht).”

Evenepoel heeft ook een huis in Spanje. Trainen jullie vaak samen?

“Met Remco spreek ik vaak af in Spanje om samen te trainen. De voorbije maanden vier of vijf keer. We komen goed overeen. De relatie met hem is anders dan die met Wout. Cru gezegd is hij geen concurrent in de koersen die ik rijd. Straks misschien in Luik, maar ik weet niet of hij mij daar echt als een concurrent ziet (lacht).”

Er zijn maar drie renners die ooit de vijf Monumenten konden winnen in het wielrennen: Rik Van Looy, Eddy Merckx en Roger De Vlaeminck. Word jij de volgende?

“Daar ben ik eigenlijk niet mee bezig. Op dit moment is Lombardije te zwaar. Ik zou gewicht moeten verliezen en ik ben nog te veel gefocust op Roubaix en de Ronde om dat nu te doen.”

De klassieke ploeg van Jumbo-Visma wordt elk jaar sterker. Bij jullie komen er dit jaar geen grote namen bij en is Dries De Bondt vertrokken. Jij doet daar niet moeilijk over?

“Neen, daar ben ik een gemakkelijke in. Als de ploeg mij op de juiste plaats afzet, los ik het zelf wel op, om het zo te zeggen. Tegenwoordig beginnen ze ook heel vroeg te koersen, vaak al op honderd kilometer van de meet. Als er dan zes man overblijft kan je niet verwachten dat er twee man van onze ploeg bij zit.”

Ploegmaat Jasper Philipsen heeft wel een grote stap gezet als klassieke renner. Bestaat het gevaar al dat jullie elkaar in bepaalde wedstrijden in de weg zitten?

“Ik rijd graag met Jasper in ieder geval. In Roubaix was het net een grote meerwaarde dat hij mee vooraan zat. En zoiets komt ook altijd terug. Wat hij gedaan heeft in Roubaix was een trigger voor het werk dat ik voor hem heb gedaan in de Tour.”

Een grote vraag in Nederland: ga jij straks mountainbiken op de Spelen van Parijs? En hoe zit het dan met de Tour?

“Er liggen op dit moment drie opties op tafel: of ik rijd de Tour en dan doe ik op de Spelen alleen de wegrit. Of ik rijd de Tour niet en dan is er de optie om op de Spelen de weg en het mountainbiken te combineren. Ik vind het een moeilijke beslissing. Het mountainbike blijft wel een doel, maar het seizoen zit lastig in elkaar. De olympische wegrit valt twee weken na de Tour en dat is eigenlijk ideaal. Dat kan je vergelijken met het WK in Glasgow dit jaar, waar ik ook een heel goed niveau haalde door eerder de Tour te rijden. Maar het mountainbike valt te vroeg, één week na de Tour. Dan kan ik nooit mijn beste niveau halen. De voorbije jaren hebben duidelijk gemaakt dat ik niet zomaar van de wegfiets op de mountainbike kan stappen. Daar moet een trainingsperiode tussen zitten. Ik wil geen situatie waarin ik half de mountainbike doe en dan ook half de wegrit rijd. Ik heb op Veloviewer het parcours al even bekeken — of toch het klimmetje op de kasseien — en dat is iets wat klassieke renners zeker moeten aankunnen. Een unieke kans misschien wel.”

Dus je doet of de Tour of het olympisch mountainbiken. Maar je spreekt over drie opties die open liggen.

“Hmm, de derde optie ben ik alweer vergeten. (Denkt na) Het kan ook dat ik de Tour doe en nadien ook nog de Vuelta om zo naar het WK te gaan.”

Tot slot: je hebt dit jaar veel trofeeën gewonnen, maar naar uitreikingen kom je zelden. Niet jouw ding?

“Winnen zelf vind ik het mooiste, niet de vieringen achteraf. Niet dat ik vieringen ongemakkelijk vind, maar het is gewoon niet mijn favoriete bezigheid. Ik vind het prima om te vieren door iets met vrienden te gaan eten, zoals ik na het WK heb gedaan.”

Niet erg dan dat je de Vélo d’Or niet hebt gewonnen?

“Op zich niet. Het is niet dat Jonas Vingegaard het niet verdiend: Tour gewonnen, podium in de Vuelta en tussendoor ook de beste in ongeveer alle rittenkoersen die hij heeft gereden. Alleen: dat ik dit jaar niet heb gewonnen wil ook zeggen dat ik hem nooit zal winnen. Want meer kan ik als klassieke renner eigenlijk niet doen. Al ga ik het komend seizoen natuurlijk wel proberen.”
The owls are not what they seem
pi_211540398
Mooi dat ie ondertussen ook veel plezier beleeft aan de duurtrainingen in de winter. Meer en en meer wegrenner, benieuwd of die dan ook wat roestiger op gang komt in de cross. Moet ook wel heerlijk zijn om deze periode nog met 21 graden en een zonnetje te kunnen trainen.

En als ik dit zo lees, dan lijkt het meer over te hellen naar geen mountainbike. Eerlijk gezegd hoop ik daar ook op.
pi_211542520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:40 schreef DiegoFuser het volgende:

[..]
[..]

Bos van Lichtaart. Daar is het wel heerlijk cyclo-crossen.
pi_211542559
Matje is eindelijk begonnen met serieus trainen voor de weg, de rest hoeft dit seizoen niet meer op te stappen
Jack does it in real time...
pi_211543514
Een punt vind ik nog een beetje vreemd. Dat Mathieu beweert, dat hij de Tour niet voortijdig zal uitstappen, als ie mee ging doen.
Terwijl zijn ploegmaat Jasper Philipsen beweerde, dat alleen degene met de groene trui nog door zal gaan vanaf de Pyreneeën, en dat de rest afstapt omdat die niks meer hebben te zoeken in de rest van de Tour de France.
Dat lijkt mij voor MvdP ook zo te gelden.

Maar ik vind ook, dat hij de hele TdF dit jaar maar moet overslaan. De eventuele optie LBL klinkt veel leuker. En da daarna maar op het MTB richten. Met een paar wegwedstrijden erbij zoals de Belgium Tour als voorbereiding op de OS wegwedstrijd.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 19:20:45 #187
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_211546899
twitter

Mont Kigali in de laatste ronde zou echt ontzettend dom zijn.

Bijna 5000 hoogtemeters in totaal, de klassieke renners hoeven niet af te reizen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_211546991
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:50 schreef DeeBee het volgende:
Matje is eindelijk begonnen met serieus trainen voor de weg, de rest hoeft dit seizoen niet meer op te stappen
Wuyts trekt in de nieuwe Wuyts dezelfde conclusie:
quote:
“Zouden de Van Aerts al een verhuis naar Spanje overwegen?”: Michel Wuyts ziet hoe Van der Poel nu al angst inboezemt

Wout van Aert trapt zaterdag zijn - korte - veldritseizoen af in Essen. Op de rentree van eeuwige rivaal Mathieu van der Poel is het nog twee weken wachten. De wereldkampioen op de weg en het veld vertoeft dezer dagen in Spanje, waar hij zich klaarstoomt voor deze winter en 2024. En waar hij met HLN sprak. Een openhartig interview waar het zelfbewustzijn vanaf spatte, doorspekt met alarmerende signalen voor de concurrentie, meent onze wielerexpert Michel Wuyts. “Van der Poel neigt nu naar perfectionisme. Ik zou het dun door de broek voelen lopen als tegenstander.”

Zoals Mathieu sprak, sprak hij nooit. Openhartig en onverschrokken. Het zelfbewustzijn spatte van de regels af. ‘Mijn basis is nu al breder dan vorig jaar.’ Mag ik aannemen dat in Herentals iemand slikte? Ter herinnering: Mathieu van der Poel was de jongeman die ondanks een slappere basis en een kwispelende rug wereldkampioen werd op veld en weg en tussendoor Milaan-Sanremo en Parijs-Roubaix won. Meedogenloos, met bravoure. Zei MVDP ook nog: ‘Ik train in Spanje veel meer dan in België.’ Als overwogen toemaatje: ‘En beter ook.’ Een rilling liep me van atlas tot stuit. Het is niet eens zo’n gekke gedachte: Van der Poel kuist volgend voorjaar overal de hele zwik op. Van Aert en pronkstuk Pogacar incluis.

Het lijkt wat van de pot gerukt, maar ik zou het als tegenstander dun door de broek voelen lopen. Voegt Mathieu toe: ‘Ik denk niet dat ik in België één derde had gedaan van wat ik hier in Spanje al getraind heb.’ Pats. Weer eentje die zit. Van der Poel heeft een stekje in Moraira, aan de Costa Blanca. Vandaag 20 graden zon. In onze Kempen 9 graden regen. Van der Poel beweert er de liefde voor volumetrainingen ontdekt te hebben. ‘Ik ben meer wegrenner dan mountainbiker en crosser geworden.’ Straffer kan hij zich niet outen. De improvisator van weleer kickt nu op volle daguitstappen. Hij neigt zelfs naar perfectionisme. Logisch oordeel, verbijsterend besluit: Van der Poel heeft nog een progressiemarge. Hij beseft dat en overweegt zelfs deelname aan Luik-Bastenaken-Luik. Zou Sarah van Aert al een verhuis naar Spanje overwogen hebben? Nu de zoontjes zeer taalgevoelig zijn.

Zelfs Wout van Aert zal niet ontkennen dat zijn concurrent in 2023 een eind uitliep. Geen verhaal op de Poggio, kansloos op de Kruisberg, weggezet op Hill Street in Glasgow, lang daarvoor in de val van de tergend late sprintaanzet getrapt in Hoogerheide. Het mag gezegd: het troevenarsenaal van de Nederlander is groter. Van der Poel is verdomd koersslim, handelt venijniger en werkt succesvoller af. Van der Poel tegen Van Aert: na de piekmomenten van het voorbije seizoen stond het 4-1. Alleen de E3 Saxo Classic kantelde in Van Aerts voordeel. Van der Poel beheerst alle mentale spelletjes, Van Aert zet daar motorsterkte en gramschap tegenover. Mathieu houdt na de opbouw nog een paar puzzelstukken achter de hand, bij Wout moet de puzzel volledig gelegd zijn. Van der Poel zet ook vaker in op psychologische oorlogsvoering: ‘Ik overweeg straks op Gent-Wevelgem te mikken.’ Dat is voorwaar Wouts regeer- en verdeelterrein. Er sluipen scherpe brokken Adrie in Mathieus discours.

Dat Van der Poel zich op training feestelijk amuseert met mede-Spanjaard Evenepoel mag Van Aert niet deren. Remco is voor Mathieu geen rivaal. Evenepoel leeft in een ander wielerspectrum. De twee komen elkaar hooguit twee keer tegen. In het WK of bij de uitreiking van de Vélo d’Or. Van der Poel kreeg de globale trofee van het Tourgezinde Vélo-magazine niet. Tot zijn ergernis. Na een indrukwekkend voorjaar ook olympisch kampioen worden kan in 2024 helpen. Als wegrenner liefst. Het mountainbiken zit qua timing in de weg. Dat Nederland maar drie mannen mag selecteren, kan Mathieu niet deren. Ik ken niemand die zijn zaken solo beter beheerst. Die wegrit kan hij best in de Tour voorbereiden. Waarin hij – tiens - Remco ontmoet. Als vluchtgezel of gelegenheidskopman. Spreekt voor zich dat herfstvrienden ook ’s zomers van pas komen.
The owls are not what they seem
pi_211547538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Mont Kigali in de laatste ronde zou echt ontzettend dom zijn.

Bijna 5000 hoogtemeters in totaal, de klassieke renners hoeven niet af te reizen.
Zo is het perfect op maat van Pogacar
  donderdag 7 december 2023 @ 20:25:09 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211547855
twitter
pi_211547999
Prof. Dr. Ing. Youri IJnsen heeft even fijntjes voor ons bekeken hoe groot de kans is dat Cav nog een Tourrit wint:

quote:
Data wijzen uit: zeer kleine kans dat Cavendish het Tour-record van Merckx verbreekt

Onlangs werd duidelijk hoe het Grand Départ van de Tour de France 2025 eruitziet. Komend seizoen staat er echter eerst nog een mogelijk historische uitgave van Le Grande Boucle op het programma. Mark Cavendish kan dan namelijk het stokoude record van Eddy Merckx breken wat betreft het aantal ritzeges. Maar die kans is nihil.

Legende en misschien wel 's werelds beste wielrenner ooit: Eddy Merckx. Menig record staat nog altijd op naam van De Kannibaal. Zo ook het aantal ritzeges in de Ronde van Frankrijk. De intussen 78-jarige Belg pakte er in zijn lange loopbaan liefst 34. Hij deelt dat record overigens met Mark Cavendish. En dat is knap, want de Britse sprinter ondervindt in de huidige tijd veel meer concurrentie dan Merckx in zijn tijd deed. Toen was wielrennen groot in slechts twee handenvol landen in Europa, als dat het al was. Tegenwoordig komen renners uit alle windrichtingen.

Afgelopen seizoen wilde Cavendish nog één poging doen om het stokoude record van Merckx te breken. Hij maakte tijdens de Giro d'Italia immers bekend dat 2023 zijn laatste seizoen zou zijn. In Bordeaux was hij heel dichtbij, maar zag hij in de laatste tientallen meters Jasper Philipsen nog voorbij snelle. Het vertrouwen in die recordbrekende overwinning groeide met de dag, maar een etmaal na die tweede plek lag Cav op de grond. Gevolg: een gebroken sleutelbeen en einde Tour. Zijn droom spatte uiteen. Astana Qazaqstan bood uitkomst en overtuigde hem om door te gaan.

Kans op record is zeer, zeer klein
De opdracht voor The Manx Missile is echter bijzonder complex. Dat komt omdat Cavendish zijn leeftijd tegen heeft. Bij de start van de Tour 2024 is de Brit namelijk 39 jaar en 39 dagen oud. In de gehele geschiedenis van de Tour de France is er slechts één renner in geslaagd om een rit te winnen die ouder was dan Cavendish. Daarvoor moeten we zestig jaar terug in de tijd, naar het jaar 1963. Wijlen Pino Cerami won in dat jaar de negende etappe van Bordeaux naar Pau. De Belg was op dat moment 41 jaar en 64 dagen oud. Daarmee is hij nog altijd de oudste ritwinnaar ooit.

Na hem volgt Raymond Poulidor, die bij zijn etappeoverwinning op Pla d'Adet in 1974 een leeftijd had van 38 jaar en 91 dagen. Cavendish zou zich bij een nieuwe ritzege tussen hen in plaatsen. Omdat er slechts één ritwinnaar is geweest die ouder was dan Cavendish, is de kans op een nieuwe zege én dus het record van Merckx te breken, makkelijk te berekenen. In de gehele Tour-historie zijn er tot en met vandaag 2331 ritten verreden. Dat is 100%. Eén daarvan is er dus gewonnen door iemand ouder dan Cav en dat komt neer op 0,04%. Dat is zijn kans van slagen.

Toch is er hoop
Maar hem alleen afrekenen op zijn leeftijd, zou te makkelijk zijn. We vergelijken daarom ook het winstpercentage van de overige vier renners met de meeste zeges in de Tour de France. Dat zijn naast Merckx en Cavendish zelf (34 zeges), ook de Fransen Bernard Hinault (28), André Leduqc (25) en André Darrigade (22). De Belg had daarvoor 183 ritten nodig, De Brit 210 etappes en Fransen achtereenvolgens 184, 213 en 317 etappes. Merckx won een op de ruim vijf ritten, Cavendish een op de ruim zes, net als Hinault. Leduqc en Darrigade hadden daarvoor respectievelijk negen en veertien etappes nodig.

Wat dat betreft is het moyenne van Cavendish niet heel slecht, maar die vier mannen zijn niet zijn tegenstanders. Dat zijn de spurters van nu. Als we de topsprinters eruit pikken die eerder ritten in de Tour worden, zijn dat Jasper Philipsen, Dylan Groenewegen, Tim Merlier, Mads Pedersen en Fabio Jakobsen. Maar geen van die mannen komt in de buurt van de cijfers van Cavendish. Merlier komt met één zege op negen ritten het dichtst bij, Philipsen zit op ruim twaalf. Wat dat betreft is er hoop voor Cav. Logisch ook, want er is maar één sprinter geweest met een hoger moyenne: Mario Cipollini. Hij won twaalf van zijn in totaal zeventig Tour-ritten, goed voor gemiddeld één zege op 5,33 ritten. Zelf Merckx (5,38) tipt daar niet aan.

Statistisch gezien is het voor Cavendish op zijn leeftijd een hels karwei om in 2024 nog één keer te winnen en zichzelf alleen recordhouder te maken in de Tour. Maar niets is onmogelijk: moeilijk kan ook.
https://www.wielerflits.n(...)an-merckx-verbreekt/

Dit kan toch niet jongens.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:41:58 #192
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211548067
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:37 schreef Pistolero het volgende:
Prof. Dr. Ing. Youri IJnsen heeft even fijntjes voor ons bekeken hoe groot de kans is dat Cav nog een Tourrit wint:
[..]

Het kan. Maar het kan ook niet.

De groeten.
pi_211548756
Niets is onmogelijk
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_211551280
quote:
[..]

Wat een randdebiel.
  zondag 10 december 2023 @ 11:23:48 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211573345
twitter

Piti en Nairo _O_
pi_211574815
quote:
[..]

Statistiek voor groep 7 van de basisschool.
  zondag 10 december 2023 @ 18:37:09 #197
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_211577050
Sportman/vrouw van get jaar. Geen wielrenster bij de top 3 van genomineerden :')
Net efkes anges
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 18:48:56 #198
pi_211577131
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Sportman/vrouw van get jaar. Geen wielrenster bij de top 3 van genomineerden :')
Meisje Vollering in de pikorde onder een of andere roeister, erg mooi.
pi_211577265
Florijn was ook wel enorm dominant.

Maar het blijft lastig en eigenlijk niet met elkaar te vergelijken
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 19:07:47 #200
pi_211577295
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:02 schreef Marcoss het volgende:
Florijn was ook wel enorm dominant.

Maar het blijft lastig en eigenlijk niet met elkaar te vergelijken
Dat roeien is leuk tijdverdrijf voor studenten, maar geen serieuze sport natuurlijk.

Ik bedoel, ze gaan de hele tijd achteruit. Waarom zou je dat doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')