abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211340257
Ik weet echt niet of deze al gepost is.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:39:38 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211340307
Dat is dus echt eersteklas manipulatie van MdH. Al ben ik benieuwd voor wie.
pi_211340311
Het linkse gedachtegoed heeft sinds Rutte II alleen van de macht geproeven omdat de PVV buitenspel werd gezet. Nu de PVV meer acceptabel wordt zal links natuurlijk vermorzeld worden.

Nederland is doorgaans een rechts land.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:50:24 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211340520
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
CDA en CU fuseren? Ik zie de SP en de VVD nog eerder samengaan.

Ik denk eerder dat de BBB, NSC en CDA over een paar jaar weer fuseren tot een nieuwe conservatieve partij zonder duidelijke christelijke stempel.
Ik denk ook dat laatste hoor.
Maar vond het een interessante kwestie voor Etto. Omdat hij -geloof ik- de katholieke zuil van het CDA (KVP) een warm hart toedraagt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:56:14 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211340648
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk ook dat laatste hoor.
Maar vond het een interessante kwestie voor Etto. Omdat hij -geloof ik- de katholieke zuil van het CDA (KVP) een warm hart toedraagt.
De katholieke kerk is in Nederland is echt op sterven na dood. Daar ga je echt geen levensvatbare partij meer uit bouwen. De katholieke cultuur is er nog wel maar dat zou dan dus beter bij een seculiere conservatieve partij passen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:10:15 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De katholieke kerk is in Nederland is echt op sterven na dood. Daar ga je echt geen levensvatbare partij meer uit bouwen. De katholieke cultuur is er nog wel maar dat zou dan dus beter bij een seculiere conservatieve partij passen.
Klopt. Maar meer dan genoeg cultuurchristenen.
Te veel zelfs.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211341059
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Dat is dus echt eersteklas manipulatie van MdH. Al ben ik benieuwd voor wie.
In niet onbelangrijke mate voor zichzelf vermoedelijk.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:17:33 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211341121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, wat is dan het probleem?

Als kiezers zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid belangrijk vinden dan moeten ze daar meer prioriteit aan geven dan zich drukmaken over futiliteiten als dat woke gelul.
Nouja ik denk eerder dat ze op het gebied van bestaanszekerheid een beetje hun selling point kwijt zijn.

Kijkende naar bijvoorbeeld het NSC-programma dan kan ik er op het gebied van werk, inkomen en sociale zekerheid weinig rechts in ontdekken. Ik denk dat zijn programma voor veel linkse en rechtse Nederlanders prima acceptabel is. Of hij het waarmaakt is de vraag, maar dat moet blijken.

Maar zelfs bij de VVD zie je dat die retoriek over "handen uit de mouwen!!" en "marktwerking hallelujah!!" wel een stilletjes aan verdwenen is. Eigenlijk is die trend er al sinds het einde van Rutte II en het enorme overheidsingrijpen tijdens de COVID-crisis heeft dat versterkt. Ze zullen niet zo sociaal zijn als de PvdA/GL maar het bedreigende is er een beetje vanaf.

Het lijkt erop dat dat "neoliberale" toch echt zwaar op zijn retour is. De enige partij die nog op die trom slaat is Ja21 en die slaan geen deuk in een pak boter. Maar linkse partijen hebben eigenlijk nog geen duidelijke koers kunnen vinden in die nieuwe politieke tegenstellingen.

Heb hier overigens een apart topic voor gemaakt omdat dit offtopic is
POL / Zijn linkse partijen hun sociaal-economische sellingpoint kwijt?

[ Bericht 8% gewijzigd door Hexagon op 18-11-2023 22:57:10 ]
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:19:19 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211341150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt. Maar meer dan genoeg cultuurchristenen.
Te veel zelfs.
Die kunnen wel bij de SGP of FvD terecht.
  zondag 19 november 2023 @ 00:17:02 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211342593
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Denk ook niet dat iemand die illusie heeft. Maar ik denk dat dat prima binnen het CDA had gekund, ware het niet dat de links protestantse zuil binnen het CDA dat onmogelijk heeft gemaakt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 november 2023 @ 00:18:40 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211342602
pi_211342604
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk ook niet dat iemand die illusie heeft. Maar ik denk dat dat prima binnen het CDA had gekund, ware het niet dat de links protestantse zuil binnen het CDA dat onmogelijk heeft gemaakt.
De links protestante zuil is de CU, die zitten allang niet meer bij het CDA.
  zondag 19 november 2023 @ 00:23:06 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211342623
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De links protestante zuil is de CU, die zitten allang niet meer bij het CDA.
Mwoah, Ruth Peetoom heeft anders weinig gedaan om de verloren zuidelijke aanhang terug te krijgen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211344332
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd zo opvallend, als je een kaartje hier op legt met aantal moskeeën, zie je dat die er in de PVV gebieden gewoon bijna niet zijn. Oost-Groningen en Zuid-Limburg zie je bijna geen moslims.

Het andere opvallende is dat BBB nergens meer de grootste is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211344420
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Links protestants is CU, het CDA had de afgelopen jaren zelfs een niet christelijke fractievoorzitter en profileert zich al decennia als een redelijk seculiere partij. Links protestants kun je binnen het CDA echt al sinds de jaren 90 nauwelijks meer vinden, hoor. Hooguit midden, wat Bontenbal nu dan ook is.

En dat is juist ook de enige manier voor het CDA om te groeien: weg bij rechts. Als wannabee-VVD is er niks te winnen, waarom zouden kiezers dan namelijk op jou stemmen ipv op de echte VVD? Want dat is de reden dat het CDA nu zo klein wordt: ze zijn hun kleur volledig verloren door een kopie van de VVD te worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211345291
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Altijd zo opvallend, als je een kaartje hier op legt met aantal moskeeën, zie je dat die er in de PVV gebieden gewoon bijna niet zijn. Oost-Groningen en Zuid-Limburg zie je bijna geen moslims.

Ik kom uit oost-groningen en de mensen daar zijn bijzonder incompetent dus dat verbaast me niet
pi_211345373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet echt niet of deze al gepost is.

[ twitter ]
Ach Marjolein.
U MAD?
pi_211345415
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ach Marjolein.
Bij welke politicus zou jij bohhhh zeggen?
pi_211345535
quote:

[..]

Het kan wel zijn dat er in oost-Groningen weinig moskeeën zijn, maar dat is natuurlijk wel de streek waar Ter Apel ligt. Me dunkt dat men in die regio zijn portie moslims wel krijgt.

Wat Limburg betreft: daar is Wilders altijd al groot geweest.
Ik vind het opvallender dat GL/PvdA nog de grootste is in een stad als Rotterdam (waar wél veel moskeeën en moslims zijn). Maar goed, misschien zijn dat juist die moslims die massaal Timmermans stemmen.
pi_211345613
quote:

[..]

Misschien dat mensen in die gebieden dat ook graag zou willen houden?
pi_211345664
De “PVV is extreemrechts” lobby die nu lijkt gestart door o.a. de linkse partijen en prominente figuren die zich daarmee associëren, geven me een zeer onheilspellend gevoel en doen me terugdenken aan de tijd van Fortuyn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211345739
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De “PVV is extreemrechts” lobby die nu lijkt gestart door o.a. de linkse partijen en prominente figuren die zich daarmee associëren, geven me een zeer onheilspellend gevoel en doen me terugdenken aan de tijd van Fortuyn.
Het was toen nog wel een tandje erger, maar inderdaad. Je zag het Timmermans ook doen in het SBS-debat: die kwam met het verhaal dat LHBT-rechten niet veilig zouden zijn met Wilders aan de macht (je kunt Wilders veel verwijten, maar dat volgens mij niet). Men gaat er van alles bij halen.
Als je naar de paniekerige analyse van Sheila Sitalsing in de Volkskrant-podcast luistert, krijg je het idee dat Wilders 150 zetels heeft en alleenheerser over Nederland is geworden 🙂

Het vervelende is dat het waarschijnlijk zal werken (want de media hebben veel invloed, vooral deze laatste dagen) en Timmermans de grootste zal worden. Waarmee al die rechtse kiezers dus achter het net vissen.
  Redactie Sport zondag 19 november 2023 @ 10:34:40 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211345932
Dit zal zo wel eens een tweestrijd PVV-GL/PvdA kunnen worden waar vooral NSC en partijen als D66 en PvdD de dupe van worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 november 2023 @ 10:37:43 #149
426493 crew  PippenScottie
pi_211345950
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit zal zo wel eens een tweestrijd PVV-GL/PvdA kunnen worden waar vooral NSC en partijen als D66 en PvdD de dupe van worden.
Ben ik ook bang voor ja.

Al neem ik de Hond peiling met een flinke korrel zout
My friends all drive horses
  Redactie Sport zondag 19 november 2023 @ 10:41:10 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211345978
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 10:37 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ben ik ook bang voor ja.

Al neem ik de Hond peiling met een flinke korrel zout
Die hebben wel vaak een van de grootste maatschappelijke effecten