Ik denk ook dat laatste hoor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
CDA en CU fuseren? Ik zie de SP en de VVD nog eerder samengaan.
Ik denk eerder dat de BBB, NSC en CDA over een paar jaar weer fuseren tot een nieuwe conservatieve partij zonder duidelijke christelijke stempel.
De katholieke kerk is in Nederland is echt op sterven na dood. Daar ga je echt geen levensvatbare partij meer uit bouwen. De katholieke cultuur is er nog wel maar dat zou dan dus beter bij een seculiere conservatieve partij passen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk ook dat laatste hoor.
Maar vond het een interessante kwestie voor Etto. Omdat hij -geloof ik- de katholieke zuil van het CDA (KVP) een warm hart toedraagt.
Klopt. Maar meer dan genoeg cultuurchristenen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De katholieke kerk is in Nederland is echt op sterven na dood. Daar ga je echt geen levensvatbare partij meer uit bouwen. De katholieke cultuur is er nog wel maar dat zou dan dus beter bij een seculiere conservatieve partij passen.
In niet onbelangrijke mate voor zichzelf vermoedelijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Dat is dus echt eersteklas manipulatie van MdH. Al ben ik benieuwd voor wie.
Nouja ik denk eerder dat ze op het gebied van bestaanszekerheid een beetje hun selling point kwijt zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, wat is dan het probleem?
Als kiezers zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid belangrijk vinden dan moeten ze daar meer prioriteit aan geven dan zich drukmaken over futiliteiten als dat woke gelul.
Die kunnen wel bij de SGP of FvD terecht.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. Maar meer dan genoeg cultuurchristenen.
Te veel zelfs.
Denk ook niet dat iemand die illusie heeft. Maar ik denk dat dat prima binnen het CDA had gekund, ware het niet dat de links protestantse zuil binnen het CDA dat onmogelijk heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De katholieke kerk is in Nederland is echt op sterven na dood. Daar ga je echt geen levensvatbare partij meer uit bouwen. De katholieke cultuur is er nog wel maar dat zou dan dus beter bij een seculiere conservatieve partij passen.
De links protestante zuil is de CU, die zitten allang niet meer bij het CDA.quote:Op zondag 19 november 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk ook niet dat iemand die illusie heeft. Maar ik denk dat dat prima binnen het CDA had gekund, ware het niet dat de links protestantse zuil binnen het CDA dat onmogelijk heeft gemaakt.
Mwoah, Ruth Peetoom heeft anders weinig gedaan om de verloren zuidelijke aanhang terug te krijgen.quote:Op zondag 19 november 2023 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De links protestante zuil is de CU, die zitten allang niet meer bij het CDA.
Altijd zo opvallend, als je een kaartje hier op legt met aantal moskeeën, zie je dat die er in de PVV gebieden gewoon bijna niet zijn. Oost-Groningen en Zuid-Limburg zie je bijna geen moslims.quote:
Links protestants is CU, het CDA had de afgelopen jaren zelfs een niet christelijke fractievoorzitter en profileert zich al decennia als een redelijk seculiere partij. Links protestants kun je binnen het CDA echt al sinds de jaren 90 nauwelijks meer vinden, hoor. Hooguit midden, wat Bontenbal nu dan ook is.quote:Op zondag 19 november 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk ook niet dat iemand die illusie heeft. Maar ik denk dat dat prima binnen het CDA had gekund, ware het niet dat de links protestantse zuil binnen het CDA dat onmogelijk heeft gemaakt.
Ik kom uit oost-groningen en de mensen daar zijn bijzonder incompetent dus dat verbaast me nietquote:Op zondag 19 november 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Altijd zo opvallend, als je een kaartje hier op legt met aantal moskeeën, zie je dat die er in de PVV gebieden gewoon bijna niet zijn. Oost-Groningen en Zuid-Limburg zie je bijna geen moslims.
Het andere opvallende is dat BBB nergens meer de grootste is.
Ach Marjolein.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet echt niet of deze al gepost is.
[ twitter ]
Het kan wel zijn dat er in oost-Groningen weinig moskeeën zijn, maar dat is natuurlijk wel de streek waar Ter Apel ligt. Me dunkt dat men in die regio zijn portie moslims wel krijgt.quote:Op zondag 19 november 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Altijd zo opvallend, als je een kaartje hier op legt met aantal moskeeën, zie je dat die er in de PVV gebieden gewoon bijna niet zijn. Oost-Groningen en Zuid-Limburg zie je bijna geen moslims.
Misschien dat mensen in die gebieden dat ook graag zou willen houden?quote:Op zondag 19 november 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het was toen nog wel een tandje erger, maar inderdaad. Je zag het Timmermans ook doen in het SBS-debat: die kwam met het verhaal dat LHBT-rechten niet veilig zouden zijn met Wilders aan de macht (je kunt Wilders veel verwijten, maar dat volgens mij niet). Men gaat er van alles bij halen.quote:Op zondag 19 november 2023 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De “PVV is extreemrechts” lobby die nu lijkt gestart door o.a. de linkse partijen en prominente figuren die zich daarmee associëren, geven me een zeer onheilspellend gevoel en doen me terugdenken aan de tijd van Fortuyn.
Ben ik ook bang voor ja.quote:Op zondag 19 november 2023 10:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit zal zo wel eens een tweestrijd PVV-GL/PvdA kunnen worden waar vooral NSC en partijen als D66 en PvdD de dupe van worden.
Die hebben wel vaak een van de grootste maatschappelijke effectenquote:Op zondag 19 november 2023 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor ja.
Al neem ik de Hond peiling met een flinke korrel zout
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |