abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2023 @ 12:40:58 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211280950
De stroom aanvallen van en naar Libanon geeft me de indruk dat de oorlog met Hezbollah gewoon bezig is. Ik bedoel, officieel dan niet maar er zijn meerdere keren per dag gewoon zware beschietingen naar elkaar toe. Kan het nauwelijks meer 'clashes' noemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211280958
Ach, het betreft weer een docent van een prestigieuze universiteit, wat verassend.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211280962
quote:
twitter

Triest maar waar.
Incelfrikandel
pi_211280994
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[ twitter ]

Triest maar waar.
Er wordt hier alleen buiten beschouwing gelaten dat Isral meermaals politieke leiders heeft gehad die wl land wilden afstaan en bereid waren om behoorlijke grote concessies doen. Die voorstellen zijn altijd afgeslagen door de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211281018
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2023 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De stroom aanvallen van en naar Libanon geeft me de indruk dat de oorlog met Hezbollah gewoon bezig is. Ik bedoel, officieel dan niet maar er zijn meerdere keren per dag gewoon zware beschietingen naar elkaar toe. Kan het nauwelijks meer 'clashes' noemen.
Het is goed dat de VS meekijkt, maar het is naar mijn mening een slechte zaak dat de VS die ziekenhuizen uitzonderd dat er oorlog mag worden gevoerd.

Hamas is daar zelf aan het huishouden, met als laatste kers op de taart dat ze brandstof voor het ziekenhuis wegnemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211281036
quote:
13s.gif Op maandag 13 november 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
Dit krijg je in een stad met net iets te veel jonge, woke mafklappers vol haat jegens Isral en Joden.

[ twitter ]
Indoctrinatie. Dat mensen zich zo laten hersenspoelen zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211281039
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat lijkt me toch sterk, aangezien de rest van de wereld hier wel van op de hoogte was.
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel heeft gewoon vrije pers. die krijgen net zoveel mee als jij en ik. tenzij de media die jij bijhoudt, toevallig die dingen niet laat zien.
Hoogleraar Joodse studies is het, die al vaker bij de NPO aanschuift voor duiding. Waar hij het op baseert weet ik ook niet.
pi_211281169
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt hier alleen buiten beschouwing gelaten dat Isral meermaals politieke leiders heeft gehad die wl land wilden afstaan en bereid waren om behoorlijke grote concessies doen. Die voorstellen zijn altijd afgeslagen door de Palestijnen.
Doen alsof de Palestijnen hun zin kregen en toch het voorstel afsloegen is een vals verhaal
pi_211281202
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:50 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
Hoogleraar Joodse studies is het, die al vaker bij de NPO aanschuift voor duiding. Waar hij het op baseert weet ik ook niet.
Ik denk dat de focus van de Isralirs vooral lag bij het bloedbad van 7 oktober.
Incelfrikandel
  maandag 13 november 2023 @ 13:09:39 #210
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211281213
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 13:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Doen alsof de Palestijnen hun zin kregen en toch het voorstel afsloegen is een vals verhaal
Ja die is hier ook al tig keer voorgekomen.
Ze moesten het doen met wat kruimels, toch? Dat was het voorstel.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 13 november 2023 @ 13:10:59 #211
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211281227
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 13:09 schreef MissButterflyy het volgende:

Welk van de hoeveel voorstellen refereer je aan?

Het klopt dat er geen voorstel was waar israel beloofde zichzelf op te heffen, nee.
pi_211281229
quote:
13s.gif Op maandag 13 november 2023 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er waren afgelopen weekend in Londen schijnbaar al allerlei voetbalhooligans te straten op gegaan. Resultaat is dat zij meteen hard worden aangepakt door de politie, waar het antisemitische, pro-Palestijnse tuig gewoon vrij spel krijgt. Die kunnen rustig intimideren, bejegenen, aanzetten tot haat en standbeelden bekladden en de politie staat erbij en kijkt het aan.
Laten de hooligans daar nou al ervaring mee hebben. ;)
Intolerant voor intolerantie
  maandag 13 november 2023 @ 13:11:41 #213
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211281234
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat de focus van de Isralirs vooral lag bij het bloedbad van 7 oktober.
Dat denk ik ook. Het zal een enorme impact hebben gehad, bijna iedereen kende wel iemand die om het leven was gekomen 7 oktober. Snap dat de eerste dagen alle aandacht daar naartoe ging.
Plus ook nog de vele raketaanvallen die nog doorgingen, dan ben je echt even met jezelf en je eigen veiligheid bezig.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 13 november 2023 @ 13:18:07 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211281306
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2023 13:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Laten de hooligans daar nou al ervaring mee hebben. ;)
Het verhaal was eerder dat voetbalhooligans en tokkies onder aanvoering van de vrij discutabele Tommy Robinson door afzettingen heen liepen en de confrontatie zochten met de politie, terwijl op dat moment het protest waar ze tegen ageerden (dat ook nog eens kilometers verderop begon) niet eens was begonnen. Ik kreeg er een beetje Eindhoven-zwarte piet vibes bij qua volk _O-

Verder is het relatief rustig gebleven in Londen, dat had ik dan weer niet gedacht. Netjes opgelost blijkbaar door de veiligheidsdiensten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211281373
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 13:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja die is hier ook al tig keer voorgekomen.
Kruimels is natuurlijk net zo goed onzin. De Palestijnen zouden veel gekregen hebben en ten opzichte van de huidige situatie er ver op vooruitgegaan zijn. Alleen ze moesten ook inleveren en dat kunnen sommige niet eens over de lippen krijgen.
pi_211281413
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welk van de hoeveel voorstellen refereer je aan?

Het klopt dat er geen voorstel was waar israel beloofde zichzelf op te heffen, nee.

Palestijnen hebben een aantal maal voorstellen gekregen die veel beter waren dan de huidige situatie. Dat ze het afwezen moet ook met de bril van die tijd worden gezien, maar slim en empathisch was het zeker niet.
Incelfrikandel
  maandag 13 november 2023 @ 13:32:48 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211281443
Nieuwste lid van Hamas 👍

https://www.reddit.com/r/(...)_bombed_me_3yearold/
“My mum got bombed. The Israelis bombed me…” 3-year-old Palestinian girl Julia survived a deadly Israeli airstrike that targeted her home in #Gaza. She doesn’t know her parents have been killed by Israel.
pi_211281448
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit dan om deze ene tweet. Want poeh h, je zou het maar durven om de realiteit rondom de demonstraties te benoemen en je staat meteen op straat. Het is gewoon bespottelijk. Deze vrouw is een voorbeeld voor velen, uitstekende politicus.

[ twitter ]
Sunak dient de Hindu& moslim-achterban in de UK, dus had je anders verwacht?
pi_211281464
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:29 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Kijk maar, vanaf 5:20 (of eerder als je het hele gesprek wil meekrijgen)

https://npo.nl/start/serie/nieuwsuur

Presentatrice vraagt of de beelden van situatie rondom ziekenhuis binnenkomen in Israel en in zijn antwoord zegt hij dus dat van de eerste fase van de oorlog, toen de bommen vielen, de Israeliers daar heel weinig van hebben meegekregen. Dat men pas bij het begin van grondoffensief dacht nu begint het pas echt.
Ik heb het gezien, dat klopt niet wat hij zegt. Voor de rest vind ik het wel een goede analyse.
  maandag 13 november 2023 @ 13:35:59 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211281470
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Indoctrinatie. Dat mensen zich zo laten hersenspoelen zeg.
Kwam laatst een bericht tegen dat de Palestijnen al sinds de jaren 90 bezig zijn om Amerikaanse universiteiten te infiltreren en de narrative te framen dat ze zich enkel verdedigen tegen landjepik en nobele vrijheidsstrijders zijn.
  maandag 13 november 2023 @ 13:37:24 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211281484
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sunak dient de Hindu& moslim-achterban in de UK, dus had je anders verwacht?
Wat, een conservatieve hindoe met Indiase roots dient de moslimachterban? Hindoes zijn tegen joden/Isral? Denk eerder dat hij dan de rechtse Europese achterban bedient, die hebben er immers al 6 miljoen over de kling gejaagd daar waar hindoeistisch India 2000 jaar een safe haven voor Joden is geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211281499
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kwam laatst een bericht tegen dat de Palestijnen al sinds de jaren 90 bezig zijn om Amerikaanse universiteiten te infiltreren en de narrative te framen dat ze zich enkel verdedigen tegen landjepik en nobele vrijheidsstrijders zijn.
Als je daar ontvankelijk voor zou zijn heb je helemaal niks te zoeken op de universiteit.
pi_211281622
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In Tel Aviv zeker.
In bijna heel Israel, uitzonderingen: ultra-orthodoxe wijken/steden in oa bnei brak en jeruzalem en arabische steden en dorpen.
  maandag 13 november 2023 @ 13:58:05 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211281711
Realtime detectie van een Hamas ambush, die info direct doorgeven aan het artillery team op de boot en de ambushers platbombarderen allemaal in enkele minuten tijd.

https://www.jpost.com/israel-news/article-772919
Hamas won Oct. 7, then IDF new integrated warfare took over - analysis
For years, the IDF has talked about the new levels of integration between different intelligence units, and the sea, air, and land forces.

During one of the targeting command center visits, an interview was interrupted for 30 seconds. During that time, the targeting commander integrated new field intelligence and seamlessly passed it on to another field or air unit – within minutes, Hamas targets were destroyed.

And on the fast boat, intelligence came through that IDF Unit 401 was about to be ambushed by Hamas. This information came from an intelligence center, through a targeting center, and then to the navy, which fired around a dozen shells from a missile boat, killing the targets.
pi_211281713
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Palestijnen hebben een aantal maal voorstellen gekregen die veel beter waren dan de huidige situatie. Dat ze het afwezen moet ook met de bril van die tijd worden gezien, maar slim en empathisch was het zeker niet.
Misschien zelfs arrogant, om het af te wijzen. Isral is zoveel sterker, ze moeten net blij zijn dat Isral ze berhaupt iets gunde en in al die jaren zijn ze alleen maar meer grond verloren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')