abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211300314
quote:
Michael von der Schulenburg, Hajo Funke, Harald Kujat – Peace For Ukraine

The disastrous derailment of early peace efforts to end the war in Ukraine

HOW THE CHANCE WAS LOST FOR A PEACE SETTLEMENT OF THE UKRAINE WAR
AND THE WEST WANTED TO CONTINUE THE WAR INSTEAD
A detailed reconstruction of events in March 2022

Hajo Funke and Harald Kujat

https://braveneweurope.co(...)at-peace-for-ukraine
:{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211300621
Wat een totaal uit de lucht gegrepen conclusies. Ook geen toelichting verder. Gewoon, conclusies _O-
Conscience do cost.
pi_211300767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Interessant stukje.
Eigenlijk zie je steeds meer berichten voorbij komen die bevestigen wat wij al langer verkondigen.
pi_211300786
quote:
8s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:39 schreef ems. het volgende:
Wat een totaal uit de lucht gegrepen conclusies. Ook geen toelichting verder. Gewoon, conclusies _O-
Oei, strookt het niet met jouw voorgekauwd narratief?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211300835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Oei, strookt het niet met jouw voorgekauwd narratief?
Jouw copy/paste van propaganda is het enige voorgekauwde narratief wat ik ken, toevallig. Ik volg "de media" verder niet.
Conscience do cost.
pi_211300848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Interessant stukje.
Eigenlijk zie je steeds meer berichten voorbij komen die bevestigen wat wij al langer verkondigen.
Dat zoeken naar bevestiging op vage sites is ook wat zeg. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211300881
quote:
8s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:03 schreef ems. het volgende:

[..]
Jouw copy/paste van propaganda is het enige voorgekauwde narratief wat ik ken, toevallig. Ik volg "de media" verder niet.
Ow zal ik ook even zeggen tegen Straatcommando zijn copy/paste, wat hier gedropt wordt als "waarheid".
pi_211300903
quote:
Ollongren verwelkomt nieuw idee over NAVO-toetreding Oekraïne
Een nieuw voorstel om het niet-bezette deel van Oekraïne spoedig al lid te maken van de NAVO is een creatief idee, vindt defensieminister Kajsa Ollongren. Ze benadrukt wel dat Oekraïne op den duur sowieso zal toetreden tot de westerse militaire alliantie.

Zolang de oorlog van Rusland tegen Oekraïne voortduurt, is het moeilijk voor het land om lid te worden van de NAVO. Het bondgenootschap zou dan verplicht zijn zich rechtstreeks in de strijd te mengen, en dat wil het juist voorkomen. Maar om politiek en economisch overeind te blijven en de strijd te kunnen voortzetten moet Oekraïne wel zeker weten dat het op zijn bondgenoten kan blijven rekenen. Daarom stelt de voormalige NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen een tussenweg voor.

Oekraïne zou volgens hem volgend jaar al lid kunnen worden van de NAVO, maar krijgt haar vermaarde veiligheidsgarantie dan alleen voor het grondgebied dat het nu in handen heeft. Dat moet Rusland afschrikken die delen van Oekraïne nog aan te vallen. Oekraïne zou troepen kunnen vrijspelen om bezet gebied te heroveren.

"Dit is een nieuwe denkrichting", zegt Ollongren bij aankomst in Brussel voor overleg met Europese collega's. "Ik verwelkom echt dit soort creatieve ideeën. We zullen het zien."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211301019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lol ze proberen het vel van de beer te verkopen voor hij geschoten is.

Of geven ze nou toe dat Oekraine enkel de niet-bezette gebieden zal kunnen behouden ?
Zal Zelenski graag horen :D

Oekraïne zou troepen kunnen vrijspelen om bezet gebied te heroveren.
uhu
Wsl zullen de F16's het tij doen keren ... waar de Leopards, Bradleys, Patriots enz gefaald hebben.
pi_211301078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol ze proberen het vel van de beer te verkopen voor hij geschoten is.

Of geven ze nou toe dat Oekraine enkel de niet-bezette gebieden zal kunnen behouden ?
Zal Zelenski graag horen :D

Oekraïne zou troepen kunnen vrijspelen om bezet gebied te heroveren.
uhu
Wsl zullen de F16's het tij doen keren ... waar de Leopards, Bradleys, Patriots enz gefaald hebben.
Het is een stok achter de deur. Zo kan je NAVO-troepen in Oekraïne stationeren zonder dat je in hoeft te grijpen, terwijl Rusland weet dat je in moet grijpen zodra Rusland terreinwinst behaald. Er is dan de hoop dat dat Rusland afschrikt om verder op te rukken en de verplichting om in te grijpen als ze dat toch doen. En ja, de rest zal Zelensky op eigen kracht moeten terugwinnen.

En zoals Ollongren al aangeeft: Oekraïne zal op den duur sowieso toetreden tot de westerse militaire alliantie.
pi_211301082
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met Oekraïne na de oorlog.
De demografische gegevens zijn nu wel erg slecht.
pi_211301124
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
Die worden lid van de Europese Unie en de NAVO. Alles om ze weg te houden van de aartsvijand Rusland.
pi_211301140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is een stok achter de deur. Zo kan je NAVO-troepen in Oekraïne stationeren zonder dat je in hoeft te grijpen, terwijl Rusland weet dat je in moet grijpen zodra Rusland terreinwinst behaald. Er is dan de hoop dat dat Rusland afschrikt om verder op te rukken en de verplichting om in te grijpen als ze dat toch doen. En ja, de rest zal Zelensky op eigen kracht moeten terugwinnen.

En zoals Ollongren al aangeeft: Oekraïne zal op den duur sowieso toetreden tot de westerse militaire alliantie.
Dus het niet-bezette gebied van Oekraine komt onder NAVO.
En Oekraine gaat dan verder proberen gebied terug te winnen.
Dus de aanval gebeurt dan vanuit een NAVO-lid ?
Cool die creatieve ideeën
Dat belooft ...
Nog meer oorlog, maar dat wisten we eigenlijk al
pi_211301148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die worden lid van de Europese Unie en de NAVO. Alles om ze weg te houden van de aartsvijand Rusland.
Eigenlijk zijn ze toch al participerend lid van NAVO ?
Merendeel van NAVO militair materiaal staat er al kapotgeschoten te roesten
:Y)
pi_211301152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat mij betreft zijn ze welkom bij de EU.
Landen in oost Europa zijn vrij kritisch op Brussel en geven behoorlijk tegengas.
Als Oekraïne daar ook nog bij komt is dat in mijn ogen wel gunstig.
pi_211301156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn ze toch al participerend lid van NAVO ?
Merendeel van NAVO militair materiaal staat er al kapotgeschoten te roesten
:Y)
Ze zijn toch ook al aspirant lid?
pi_211301179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat belooft ...
Dat is het plan inderdaad. Het plan was dat Oekraïense soldaten het alleen op zouden knappen, maar daar blijken er niet genoeg van. Eenheden van de NAVO gaan alleen het huidige gebied van Oekraïne verdedigen en ze hopen dat dat Rusland afschrikt. En Oekraïne kan zich ondertussen richten op het terugwinnen van hun gebied omdat de NAVO zorgt voor de verdediging van de rest.

De strijd tegen de Russen moet koste wat kost gewonnen worden.
pi_211301180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
het westen bepaalt niet, Oekraïene bepaalt.
Beetje raar dat andere landen zouden mogen bepalen hoe de toekomst van Oekraïne er uit moet zien.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211301230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat belooft ...
Nog meer oorlog hangt natuurlijk van Rusland af.
De oorlog stopt vandaag als Rusland stopt met aanvallen en Oekraïne verlaat.
pi_211301259
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Eenheden van de NAVO gaan alleen het huidige gebied van Oekraïne verdedigen en ze hopen dat dat Rusland afschrikt.
"Ze hopen" ...
Nou die "ze" hebben ondertussen al 2 jaar de situatie compleet verkeerd ingeschat, met alle gevolgen vandien.

Als dit het uiteindelijk plan wordt ben ik benieuwd wat Rusland nog van Oekraine gaat laten overschieten.
Zal die "ze" een worst wezen natuurlijk.
pi_211301334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De strijd tegen de Russen moet koste wat kost gewonnen worden.
Ja laat de europeanen hun tanden maar stuk bijten tegen de russen.
Ondertussen richt de VS haar pijlen wel op China, het Midden-Oosten ( het langgerplande Iran), Noord-Korea en wie weet nog binnenkort?

Gelukkig zijn wij hier allen
pi_211301360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow zal ik ook even zeggen tegen Straatcommando zijn copy/paste, wat hier gedropt wordt als "waarheid".
Leef je uit! De oorlog van de propaganda copy/paste is begonnen 8-)
Conscience do cost.
  Forum Admin woensdag 15 november 2023 @ 10:22:08 #223
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211301515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je kunt informatie die je niet uit komt ook wegwuiven inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211301531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt informatie die je niet uit komt ook wegwuiven inderfaad.
Ik heb me niet ingelezen over hetgeen jij gedumpt hebt.

Het gaat me om de algemene tendens dat al hetgeen hier in BNW gecopy/paste wordt automatisch al onzin weg gezet wordt.
En al hetgeen uit NWS komt als de waarheid.
Kortzichtiger kan niet.
  Forum Admin woensdag 15 november 2023 @ 10:25:02 #225
pi_211301540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik heb me niet ingelezen over hetgeen jij gedumpt hebt.

Het gaat me om de algemene tendens dat al hetgeen hier in BNW gecopy/paste wordt automatisch al onzin weg gezet wordt.
En al hetgeen uit NWS komt als de waarheid.
Kortzichtiger kan niet.
Dat doe ik dan ook niet.

Maar je hebt het dus niet gelezen en trekt meteen weer de Calimero kaart. Sorry maar dan word het ook wel heel lastig je serieus te nemen als discussiepartner en ik doe daar wel mijn best voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211301683
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook niet.

Maar je hebt het dus niet gelezen en trekt meteen weer de Calimero kaart. Sorry maar dan word het ook wel heel lastig je serieus te nemen als discussiepartner en ik doe daar wel mijn best voor.
Goh ga je zelf weer direct zielig doen ...
Ik gebruikte het gewoon als voorbeeld en een of andere user die het als waarheid bestempelde. Heb geen commentaar gegeven op de inhoud en zeg zelf dat ik me niet ingelezen heb.
pi_211302125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
"Ze hopen" ...
Nou die "ze" hebben ondertussen al 2 jaar de situatie compleet verkeerd ingeschat, met alle gevolgen vandien.
Ondanks die onjuiste inschattingen gaat Rusland gewoon door.

quote:
Als dit het uiteindelijk plan wordt ben ik benieuwd wat Rusland nog van Oekraine gaat laten overschieten.
Zal die "ze" een worst wezen natuurlijk.
Uiteindelijk beslist Oekraïne.
En ik snap best dat Oekraïene hulp wil bij het verdedigen van hun grondgebied.
pi_211303208
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
Benieuwd wie van het ZZ-Top duo het gaat halen ? Zelenski / Zalushny
:7
pi_211303527
quote:
Forbidden Russian oil flows into Pentagon supply chain

After multiple changes of ownership, the fuel is sold to a Greek refinery that serves the U.S. military, a Post examination finds.

https://www.washingtonpos(...)ns-us-greece-turkey/
_O-
Meer sancties aub
pi_211303700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
_O-
Meer sancties aub
Enige wat er met die sancties bereikt wordt is dat Rusland aansluiting bij andere landen gaat zoeken.
Krijgen we dus andere allianties die tegen het westen zijn.
pi_211303752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Enige wat er met die sancties bereikt wordt is dat Rusland aansluiting bij andere landen gaat zoeken.
nounou niet zo negatief joh
Nog even en door de sancties wordt Rusland gekelderd, kunnen ze financieel de oorlog niet langer volhouden, krijgen we regime-change in Rusland enz enz
Nog zoveel om naar uit te kijken toch

Ondertussen veegt diegene met de grootste mond zelf z'n voeten af aan de sancties...
pi_211303768
quote:

[..]
Anderzijds heb je wel gelijk.
Rusland gaat gewoon verder en bouwt nieuwe relaties op.
Enige wat de VS doet is zichzelf nog meer isoleren en de EU voor de bus gooien.
pi_211303899
Ook de USA heeft zelf last van de oorlog, al zullen ze dat niet snel toegeven dus kopen ze maar stiekem Russische olie.
https://finance.yahoo.com(...)erves-165205457.html
quote:
After the Ukraine war broke out in early 2022, the US government has used its Strategist Petroleum Reserve (SPR) as its biggest buffer against global energy-price volatility. Last year, it released 180 million barrels from the SPR to hedge against expensive oil prices, and cool decades-high inflation.

While the Biden administration has been planning to replenish the SPR, the amount of barrels left in the reserve is currently less than half of the all-time highs reached in 2010.
pi_211304111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:04 schreef Candymannetje het volgende:
Ook de USA heeft zelf last van de oorlog, al zullen ze dat niet snel toegeven dus kopen ze maar stiekem Russische olie.
https://finance.yahoo.com(...)erves-165205457.html
[..]

Hoog tijd om nog es wat onrust te stoken in het Midden-Oosten
:7
pi_211305046
quote:
UN: Ukraine Near Kharkov Violated Convention Banning Anti-Personnel Mines

GENEVA, November 14 – RIA Novosti. Ukraine violated the Ottawa Convention, which bans anti-personnel mines, during the fighting in Izyum in the Kharkov region, Mark Hizney, a member of the United Nations Institute for Disarmament Research (UNIDIR), told reporters.

“There are compelling reasons to believe that Ukraine violated the 1997 Ottawa Agreement banning anti-personnel mines during the 2022 conflict in Izyum,” Hizney said at the presentation of the Landmine Monitor 2023 report.

https://newsunrolled.com/world/318921.html?amp=1
pi_211307626
quote:

[..]
Klopt, dat is het grootste nadeel van de sancties.
Verder is volledige afsluiting van Russische olie van de wereldmarkt ook onwenselijk.
pi_211307751
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dat is het grootste nadeel van de sancties.
Verder is volledige afsluiting van Russische olie van de wereldmarkt ook onwenselijk.
I see, dus wel wenselijk dat wij diezelfde meuk via via geleverd krijgen voor hogere prijzen.. Compleet logisch wel.
Lach met een schone bips
pi_211307799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
I see, dus wel wenselijk dat wij diezelfde meuk via via geleverd krijgen voor hogere prijzen.. Compleet logisch wel.
Je maakt er nu je eigen verhaal van.
pi_211307812
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je maakt er nu je eigen verhaal van.
Meer een 1+1=2 verhaal.
Lach met een schone bips
pi_211307873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Meer een 1+1=2 verhaal.
Eentje die niet kloppend is.
OPEC dicteert de oliemarkt en bepaalt de prijzen. OPEC heeft afgelopen zomer besloten minder te produceren om de prijzen hoog te houden.
Dat staat los van sancties, de OPEC landen weten dat hun voorraad eindig is dus produceren ze liever minder voor hogere prijzen.
pi_211308444
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
OPEC dicteert de oliemarkt en bepaalt de prijzen. OPEC heeft afgelopen zomer besloten minder te produceren om de prijzen hoog te houden.
Dat staat los van sancties, de OPEC landen weten dat hun voorraad eindig is dus produceren ze liever minder voor hogere prijzen.
Alleen jammer dat Rusland niet bij de OPEC zit, dus je relaas raakt kant noch wal.
pi_211308478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Alleen jammer dat Rusland niet bij de OPEC zit, dus je relaas raakt kant noch wal.
Dat is ook een manier van toegeven het niet te begrijpen.

Helaas voor je...
  Forum Admin woensdag 15 november 2023 @ 22:46:55 #243
pi_211308945
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier van toegeven het niet te begrijpen.

Helaas voor je...
Niet zo persoonlijk ajb
  woensdag 15 november 2023 @ 22:57:33 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_211309014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft via die route wel invloed op de olieprijs.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_211309281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
En wat heeft dat met de sancties te maken?
pi_211309453
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Cute, OPEC landen kunnen nog decennia oppompen als ze willen maar ze gebruiken het oppompen ook als marktwerking. Rusland blijft gewoon doorleveren en indirect kopen we nog steeds tegen een hogere prijs dan noodzakelijk is.

Ik probeer echt niet recht te praten wat krom is, want in dit geval kan niemand het :)
Lach met een schone bips
pi_211309835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Klopt, via OPEC+ zitten ze gewoon aan tafel.
pi_211309851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 23:59 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Cute, OPEC landen kunnen nog decennia oppompen als ze willen maar ze gebruiken het oppompen ook als marktwerking. Rusland blijft gewoon doorleveren en indirect kopen we nog steeds tegen een hogere prijs dan noodzakelijk is.

Ik probeer echt niet recht te praten wat krom is, want in dit geval kan niemand het :)
Klopt, maar de hogere olieprijs komt door OPEC, niet door sancties.
Voor Russische olie geldt een prijsplafond.

OPEC gebruikt inderdaad het oppompen voor marktwerking, die produceren gewoon minder op het moment dat ze vinden dat de prijs niet hoog genoeg is.
pi_211310224
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 06:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar de hogere olieprijs komt door OPEC, niet door sancties.
Voor Russische olie geldt een prijsplafond.

OPEC gebruikt inderdaad het oppompen voor marktwerking, die produceren gewoon minder op het moment dat ze vinden dat de prijs niet hoog genoeg is.
Hoge olieprijs komt door de sancties.
Aangezien landen geen olie van Rusland meer willen kopen gaan ze naar andere landen.
Dus de vraag bij die landen wordt groter waardoor de prijs ook gaat stijgen.
Daarom heeft Biden gevraagd aan Saudi Arabië om meer olie te gaan pompen wat ze hebben geweigerd.
pi_211310306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 08:30 schreef Candymannetje het volgende:

Daarom heeft Biden gevraagd aan Saudi Arabië om meer olie te gaan pompen wat ze hebben geweigerd.
Idd
Zoals ik eerder zei...ipv dat Rusland geïsoleerd raakt door de sancties, is het eerder de VS.
Er is zo'n spreekwoord met een kuil graven enzo ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')