abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211258739
twitter

Sommige mensen denken dat dit strategie is.
pi_211258791
Ach, net als vroegâh bij Kyiv. Ouderwets een groep afmaken.

twitter
pi_211258853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Sommige mensen denken dat dit strategie is.
Wat een aantallen weer. Je zou toch verwachten dat het russische materieel een keer begint op te raken.
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:23:17 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211258901
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wat een aantallen weer. Je zou toch verwachten dat het russische materieel een keer begint op te raken.
Nou dit dus.
Zoveel ouwe soviet meuk naar de tering. Wanneer drukken we nou eens door met die westerse supertanks?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211258986
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nou dit dus.
Zoveel ouwe soviet meuk naar de tering. Wanneer drukken we nou eens door met die westerse supertanks?
Dat zal wel een paar maanden duren. Oekraïne zal lokaal luchtoverwicht willen hebben, dus dan moeten er een aantal F-16's zijn. Die komen pas als er voldoende getrainde piloten zijn, hoe snel zal dat gaan? Dat weet niemand, maar er zijn al piloten in de lucht aan het trainen met de F16, dus het kan misschien best snel gaan. Over twee maanden zijn er 18 ex-KLu toestellen geleverd, en volgens mij zit Denemarken op zo'n schema. Plus dat ze zelf nog MiGs en zo hebben natuurlijk. Daarmee moeten wel tikken uit te delen zijn.
Het luchtruim boven de aanval wel je ook gedekt hebben met luchtdoelraketten, zodat je helikopters kunt gebruiken. Volgens mij komen er nog een paar IRIS-T systemen en een PATRIOT batterij aan. Die kun je ook gebruiken om RUssische jets op afstand te houden. En ze zijn bezig met de FrankenSAMs.

Ondertussen slopen ze de Russen gestaag verder. Niet heel erg, want elke Rus die sneuvelt bij hun banzai-charges kun je bij een tegenaanval niet tegenkomen.

Maar bij Kherson is het front ondertussen meer in beweging. Daar kun je binnenkort wel iets verwachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2023 00:48:14 ]
pi_211259135
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nou dit dus.
Russisch vlees kun je beter met drones, raketartillerie en clustermunitie verdelgen ipv met dure supertanks.
pi_211259154
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Russisch vlees kun je beter met drones, raketartillerie en clustermunitie verdelgen ipv met dure supertanks.
Dat ook. Met een goed gerichte 105/155mm clustergranaat kun je makkelijk tien infanteristen uitschakelen. Dan ga je niet moeilijk lopen doen met tanks.
  zaterdag 11 november 2023 @ 01:29:53 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211259189
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel slecht nieuws

De fabriek zit op 1000km van de grens dus onmogelijk te bereiken met Ukrainse drones om uit te schakelen.
Als ze straks jaarlijks duizenden en over een paar jaar tienduizenden Shaheds kunnen produceren voor de spotprijs van 10~20k usd per stuk dan is het wel game over voor Ukraine.
Het voorname probleem is om wapens te hebben die dat soort Shaheds uit de lucht kunnen halen tegen geringe kosten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 11 november 2023 @ 01:40:11 #109
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211259221
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zal wel een paar maanden duren. Oekraïne zal lokaal luchtoverwicht willen hebben, dus dan moeten er een aantal F-16's zijn. Die komen pas als er voldoende getrainde piloten zijn, hoe snel zal dat gaan? Dat weet niemand, maar er zijn al piloten in de lucht aan het trainen met de F16, dus het kan misschien best snel gaan. Over twee maanden zijn er 18 ex-KLu toestellen geleverd, en volgens mij zit Denemarken op zo'n schema. Plus dat ze zelf nog MiGs en zo hebben natuurlijk. Daarmee moeten wel tikken uit te delen zijn.
Het luchtruim boven de aanval wel je ook gedekt hebben met luchtdoelraketten, zodat je helikopters kunt gebruiken. Volgens mij komen er nog een paar IRIS-T systemen en een PATRIOT batterij aan. Die kun je ook gebruiken om RUssische jets op afstand te houden. En ze zijn bezig met de FrankenSAMs.

Ondertussen slopen ze de Russen gestaag verder. Niet heel erg, want elke Rus die sneuvelt bij hun banzai-charges kun je bij een tegenaanval niet tegenkomen.

Maar bij Kherson is het front ondertussen meer in beweging. Daar kun je binnenkort wel iets verwachten.
Props voor je achtergrondinfo
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211259273
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Props voor je achtergrondinfo
Hier heb je wat beelden van zo'n super IFV in actie.

twitter
  zaterdag 11 november 2023 @ 02:25:05 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211259297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ twitter ]
Snap de beelden. Maar de Russen hebben ook hele smerige wapens. Daar zien we maar heel weinig van, af en toe witte fosfor regen. Theromobarische wapens in Bakhmut maar dat was niet alles.

Maar je zit goed in de materie. Weliswaar van 1 kant belicht maar desondanks een compliment.
  zaterdag 11 november 2023 @ 04:03:00 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211259364
Anderhalf uur filmpje over Israel maar een paar keer wordt gemeld dat Rusland zich aan het voorbereiden is op WW3 en al simulaties heeft gedaan van als zij 33% van hun populatie kwijtraken in een nuclear exchange met de VS.

Voor als NATO zich militair met de Ukraine oorlog bemoeit, of voor in de toekomst als Ukraine is ingelijfd en ze Polen en de Baltic States ook willen inlijven.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 11 november 2023 @ 04:15:34 #113
485843 crew  Jippie
pi_211259375
:wtf: ik mag toch hopen dat ze dit verkeerd hebben
pi_211259376
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 04:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Anderhalf uur filmpje over Israel maar een paar keer wordt gemeld dat Rusland zich aan het voorbereiden is op WW3 en al simulaties heeft gedaan van als zij 33% van hun populatie kwijtraken in een nuclear exchange met de VS.

Voor als NATO zich militair met de Ukraine oorlog bemoeit, of voor in de toekomst als Ukraine is ingelijfd en ze Polen en de Baltic States ook willen inlijven.

*O* nukes *O*
pi_211259578
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Maar uit dit bericht kan je niet opmaken of dit nieuw of oud is. Deze aantallen horen we al langer over Avdiivka.

Overigens lijkt me 7 vliegtuigen onzin. Daar is geen bewijs van geleverd volgens mij.
pi_211259586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 04:03 schreef slashdotter3 het volgende:

De NAVO/VS zal ook simulaties hebben met nukes :z
  zaterdag 11 november 2023 @ 08:34:29 #117
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211259706
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat kanon van die Bradley… koude rillingen aan de gedachte dat je aan de ontvangende kant daarvan staat :%
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211259890
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 02:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Snap de beelden. Maar de Russen hebben ook hele smerige wapens. Daar zien we maar heel weinig van, af en toe witte fosfor regen. Theromobarische wapens in Bakhmut maar dat was niet alles.

Maar je zit goed in de materie. Weliswaar van 1 kant belicht maar desondanks een compliment.
Van één kant belichten, tja. Rusland had eerst als doel Kyiv bezetten en Zelenskyy elimineren. In plaats daarvan hebben ze geen van hun doelen gehaald. Vervolgens verliezen ze enorm gebieden bij tegenaanvallen. Dan een tegenoffensief van Oekraïne weten tegen te houden met "Zie je wel dat Oekraïne Rusland niet kan verslaan" vind ik niet kloppen. Ik kan daar niet echt iets positiefs in zien.
pi_211259899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 07:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar uit dit bericht kan je niet opmaken of dit nieuw of oud is. Deze aantallen horen we al langer over Avdiivka.

Overigens lijkt me 7 vliegtuigen onzin. Daar is geen bewijs van geleverd volgens mij.
Er zijn beelden van een aantal toestellen die neergaan en volgens mij bevestigden de Russische berichten het ook.
pi_211260205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn beelden van een aantal toestellen die neergaan en volgens mij bevestigden de Russische berichten het ook.
Ja een aantal, geen 7

Tis wachten tot pluggieOD er kwaad om wordt :+
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:16:07 #121
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211260323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 07:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Is ook onzin. Net zoals hierboven weer alleen twitter info is. En men geen flauw idee heeft wat er bv nu via de route LIPA/ETAD/EPPW aan het gebeuren is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De beelden met die hoge pief was een Su-34 uit 2022 ingeplakt. Hardstikke nepnieuws.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Van één kant belichten, tja. Rusland had eerst als doel Kyiv bezetten en Zelenskyy elimineren. In plaats daarvan hebben ze geen van hun doelen gehaald. Vervolgens verliezen ze enorm gebieden bij tegenaanvallen. Dan een tegenoffensief van Oekraïne weten tegen te houden met "Zie je wel dat Oekraïne Rusland niet kan verslaan" vind ik niet kloppen. Ik kan daar niet echt iets positiefs in zien.
Oekraine kan Rusland ook niet verslaan.

Dat is het westerse doel ook niet. Oekraine heeft inmiddels de slechtste demografische getallen van elk land ter wereld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja een aantal, geen 7

Tis wachten tot pluggieOD er kwaad om wordt :+
Mij maakt het niets uit hoor.

In de psychologie zeg je 7. Zelfs iemand die sceptisch is denkt dan "7 is te veel, maar 3 kan best".
Zelfs als het er 0 zijn. Zo werkt psychologie.

Stein is ook altijd bekritiseerd. Terwijl die alleen (schijnbare) feiten meenam. En terecht.

De enige beelden die we de afgelopen weken van fixed wing a/c. gezien hebben waren 2 Oekraiense MiG-29s en 1 Su-25. Vernietigd op Krivoy Rig. Als iemand de constructienummers en bortcodes weet, ik hou me aanbevolen.

Mochten er beelden op duiken van deze vermeende "7 Russen" houd ik me ook aanbevolen.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:34:51 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211260963
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211261702
Kleine prijs voor een paar vierkante kilometer bij een of ander slaperig provinciestadje. Oekraïne veroverde grotere Russische steden, als je Poetin's verhaal dat Kherson een Russische stad is moet geloven.

twitter
pi_211261759
Eerste russische nieuwsbericht dat ik lees vandaag:

Today at 7:12 on the Rybnoye - Checkpoint section, according to preliminary information, as a result of the intervention of unauthorized persons in the operation of railway transport, 19 cars of a freight train derailed,” the organization clarified.

Lol @ eufemisme
pi_211261820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:16 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Is ook onzin. Net zoals hierboven weer alleen twitter info is. En men geen flauw idee heeft wat er bv nu via de route LIPA/ETAD/EPPW aan het gebeuren is.
[..]
De beelden met die hoge pief was een Su-34 uit 2022 ingeplakt. Hardstikke nepnieuws.
[..]
Oekraine kan Rusland ook niet verslaan.

Dat is het westerse doel ook niet. Oekraine heeft inmiddels de slechtste demografische getallen van elk land ter wereld.
[..]
Mij maakt het niets uit hoor.

In de psychologie zeg je 7. Zelfs iemand die sceptisch is denkt dan "7 is te veel, maar 3 kan best".
Zelfs als het er 0 zijn. Zo werkt psychologie.

Stein is ook altijd bekritiseerd. Terwijl die alleen (schijnbare) feiten meenam. En terecht.

De enige beelden die we de afgelopen weken van fixed wing a/c. gezien hebben waren 2 Oekraiense MiG-29s en 1 Su-25. Vernietigd op Krivoy Rig. Als iemand de constructienummers en bortcodes weet, ik hou me aanbevolen.

Mochten er beelden op duiken van deze vermeende "7 Russen" houd ik me ook aanbevolen.
Wat is het westerse doel dan wel. Zolang het westen Oekraïne blijft steunen is er hoop voor Oekraïne. Dan kan dit nog jaren duren. De vraag die dan rest is hoelang de Russen dit volhouden om delen van de Oekraïne bezet te houden. De Krim zullen de Russen wel niet afstaan. En de Donbass is ook een probleem omdat daar de meeste pro Russen zitten die zich blijven verzetten al trekken de Russen zich terug. Dat kon je al vaststellen vanaf 2014.

Verder de cijfers geloof ik ook niet zo in maar dat is voor beide partijen wel het geval. Feit is dat het front dit jaar nauwelijks is verschoven.
pi_211261880
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:50 schreef oheng het volgende:
Eerste russische nieuwsbericht dat ik lees vandaag:

Today at 7:12 on the Rybnoye - Checkpoint section, according to preliminary information, as a result of the intervention of unauthorized persons in the operation of railway transport, 19 cars of a freight train derailed,” the organization clarified.

Lol @ eufemisme
twitter
pi_211261966
Hier wat bewegende beelden. Volgens mij hebben ze gezwijnd dat de kunstmest niet ontploft is.

twitter
pi_211261981
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:01 schreef Cherni het volgende:
Wat is het westerse doel dan wel.
rus dermate verzwakken dat ze dit niet nogmaals kunnen doen. Iig de VS heeft dat gewoon openlijk verklaart.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211262038
twitter

Damn...Die dinge
pi_211262044
Video - Waarom de oorlog in Gaza Poetin goed uitkomt
https://nos.nl/l/2497424
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211262085
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
rus dermate verzwakken dat ze dit niet nogmaals kunnen doen. Iig de VS heeft dat gewoon openlijk verklaart.
Okies. Dat is wel geloofwaardig.
pi_211262317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, zoals de voorgaande statistiek laat zien: dat geld haal je simpelweg intern op. Met het spaarquotum in Rusland is dat geen enkel probleem.
Er is een begrotingstekort van 1,8%, een staatsschuld van 13,67% van het BNP en een spaarquotum van 13,1%.
Waarom zou dit dan zo'n probleem moeten opleveren?

Het probleem qua inflatie zit hem juist in de import van luxeproducten zoals auto's. Aangezien die via Kazachstan, Turkije, China et cetera geleverd moeten worden zijn de prijzen daarvan flink omhoog gegaan.
Het probleem is dat de russische cijfers niet te vertrouwen zijn. Zo was hun inflatie iets van 2,4% in mei (IIRC), het laagste van de hele planeet.

Dat kan dus niet.
pi_211262406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Het probleem is dat de russische cijfers niet te vertrouwen zijn. Zo was hun inflatie iets van 2,4% in mei (IIRC), het laagste van de hele planeet.

Dat kan dus niet.
Toevoeging: winkels beginnen nu elke maandag morgen, met dingen omprijzen, in rus. Dus de inflatie zal nog niet stadium hyper bereikt hebben, maar tastbaar is het.

En zelf basis dingen, kan rus zich feitelijk niet helemaal zelf in voorzien. Landbouw machines, en veredelde zaden zijn ook allemaal westers. Zelfs eigen tractoren gaan produceren komt maar mondjesmaat van de grond, niet verwonderlijk met zo'n hoge rente. En moeten zaaien met wat je van de vorige ronde hebt overgehouden, ipv met tricked out zaden van the likes of monsanto, betekent dat de opbrengst van je oogst alleen maar achteruit giert.

Olie en gas productie is ook aan het afnemen, want wezenlijk onderhoud vind niet meer plaats.

De poster waar je op reageert zit nogal academisch in de race, als je het mij vraagt ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211262415
Suchomimus over de aanval op de Zwarte Zee Vloot

Wtf deed die BTR daar toch?
Ik denk dat die landingsboten daar zijn in het geval de Perekop Ismus afgesneden wordt.
  zaterdag 11 november 2023 @ 14:14:27 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211262544
Wiens domme idee was het om alle nieuwelingen bij elkaar te zetten ipv ze bij ervaren mensen te zetten? |:(

https://nos.nl/artikel/24(...)iens-roemeense-grens
Kanonnenvoer
Er zijn ook mannen die onderduiken. Nieuwszender Al Jazeera kwam er een op het spoor. Die heeft naar eigen zeggen geen zin om te dienen als kanonnenvoer. Volgens de onherkenbaar gefilmde onderduiker zijn mannen van boven de 45 jaar, met een maandje training, ten dode opgeschreven aan het front. Hij vertelt hoe een vriend van hem -een manager van een bedrijf- naar het front ging en al binnen een maand sneuvelde.

De opperbevelhebber van het Oekraïense leger, Vitali Zaloezjni, erkent dat het mobilisatieproces hervormd moet worden, ook om het aantal slachtoffers te beperken. Zo wil hij onervaren rekruten onderbrengen in ervaren eenheden, in plaats van nieuwe eenheden formeren met allemaal pas opgeroepen soldaten. Ook wil hij de opleidingen verbeteren.
pi_211262709
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 14:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

En zelf basis dingen, kan rus zich feitelijk niet helemaal zelf in voorzien. Landbouw machines, en veredelde zaden zijn ook allemaal westers. Zelfs eigen tractoren gaan produceren komt maar mondjesmaat van de grond, niet verwonderlijk met zo'n hoge rente. En moeten zaaien met wat je van de vorige ronde hebt overgehouden, ipv met tricked out zaden van the likes of monsanto, betekent dat de opbrengst van je oogst alleen maar achteruit giert.
Nou, ik wilde dat ook op Blaz reageren, maar bijvoorbeeld de afgelopen dagen gonst het van berichten en propaganda van het opzetten van een russische wijn industrie, om import te voorkomen. Hilarisch om te lezen.

De russen proberen wanhopig op alle terreinen zelfvoorzienend te worden, kijk bijvoorbeeld olk naar de nieuwste prototype passagiersvliegtuig, de Il-96-400M. 4 inefficiente motoren, en de cockpit ziet eruit alsof ie uit de jaren 90 komt.

quote:
De poster waar je op reageert zit nogal academisch in de race, als je het mij vraagt ;)
Dat maakt mij niet uit, ik hoef niet gelijk te hebben. Ik wil alleen een beeld van de realiteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 11-11-2023 14:38:56 ]
pi_211262737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 14:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Wiens domme idee was het om alle nieuwelingen bij elkaar te zetten ipv ze bij ervaren mensen te zetten? |:(
Ineens een leger moeten oprichten van 1 miljoen (?) soldaten zorgt voor chaos he.
Maar het is goed dat Zalushny dit probleem onderkent en benoemt.
pi_211262992
Hoop russische transport voertuigen geraakt.

twitter
pi_211263021
Russisch "ziekenhuis"

twitter
  zaterdag 11 november 2023 @ 15:32:00 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211263701
quote:
-_-

Ik denk dat beide claims, 7 vliegtuigen neergehaald ietwat ongeloofwaardig zijn. Maar de rest van specifiek de Ukrainsche claim: 100 tanks en 250 pantservoertuigen bij Avdiivka, is wel geloofwaardig. Immers, er is al bewijs voor 200 tanks/voertuigen. (Welke autist had dat ook alweer geteld?)

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 11-11-2023 16:43:13 ]
  zaterdag 11 november 2023 @ 16:45:00 #142
56749 BlaZ
pi_211263841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:51 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat kan dus niet.
Dat soort cijfers worden steeds gecorrigeerd en kunnen dus aardig volatiel zijn. Verder vergelijk je hier denk ik mei tot mei met mei tot juni inflatiecijfers.
Het Russische cijfer van 2,1% gaat over de inflatie over één enkele maand en betekent dus dat de inflatie erg hoor is.

Dat is zeker niet de laagste op de planeet.

https://www.reuters.com/m(...)a%20draft%20forecast.
  zaterdag 11 november 2023 @ 16:56:02 #143
56749 BlaZ
pi_211263938
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 15:04 schreef oheng het volgende:
Hoop russische transport voertuigen geraakt.

[ twitter ]
Het is een tijdje geleden ook al aangegeven dat Rusland problemen had met de bevoorrading door een gebrek aan bevoorradingsvoertuigen. Ik neem aan dat men met drones achter dat soort voertuigen aan gaat.
pi_211263959
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat is het westerse doel dan wel. Zolang het westen Oekraïne blijft steunen is er hoop voor Oekraïne. Dan kan dit nog jaren duren. De vraag die dan rest is hoelang de Russen dit volhouden om delen van de Oekraïne bezet te houden. De Krim zullen de Russen wel niet afstaan. En de Donbass is ook een probleem omdat daar de meeste pro Russen zitten die zich blijven verzetten al trekken de Russen zich terug. Dat kon je al vaststellen vanaf 2014.

[..]
Daar ben ik me nog niet zo zeker van gezien de door de Russen in het leven geroepen dienstplicht. De inwoners van de door de Russen bezette gebieden worden - net als Russische minderheden - immers als kanonnenvlees ingezet, dus is het nog maar de vraag hoe "pro-Russisch" die nu nog zijn.
pi_211263987
twitter

Duitsland smijt er even wat meer geld tegenaan.
pi_211263999
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 14:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Toevoeging: winkels beginnen nu elke maandag morgen, met dingen omprijzen, in rus. Dus de inflatie zal nog niet stadium hyper bereikt hebben, maar tastbaar is het.

Olie en gas productie is ook aan het afnemen, want wezenlijk onderhoud vind niet meer plaats.

Helaas moet gen zulke zaken nog altijd geleverd worden aan de Russen, het westen had al vanaf het begin aan moeten inzetten op het onderuit halen van de Russische voedselproductie.
pi_211264004
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat soort cijfers worden steeds gecorrigeerd en kunnen dus aardig volatiel zijn. Verder vergelijk je hier denk ik mei tot mei met mei tot juni inflatiecijfers.
Het Russische cijfer van 2,1% gaat over de inflatie over één enkele maand en betekent dus dat de inflatie erg hoor is.

Dat is zeker niet de laagste op de planeet.

https://www.reuters.com/m(...)a%20draft%20forecast.
De rest van de wereld zat "ergens richting de 10%" in de zomer. Of minimaal op 5+%

Inflatie rusland chart.

Maar, er was vandaag interessant nieuws hierover. Oekraine heeft gedreigd met aanvallen op de russische energiesector als rusland deze winter weer dw civiele energiesector aanvalt.

Dit is de achilleshiel van de russische economie. Op strategisch niveau is het van enorm belang om specifiek dit dreigement in de gaten te houden.

Zie ook de aanval op de russische olie depot? raffinaderij? eergisteren.
pi_211264024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Duitsland smijt er even wat meer geld tegenaan.
Na het wegvallen van Frankrijk als aartsvijand zijn de Russen een prima vervanger. :Y
  zaterdag 11 november 2023 @ 17:23:56 #149
56749 BlaZ
pi_211264258
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:03 schreef oheng het volgende:

[..]
De rest van de wereld zat "ergens richting de 10%" in de zomer. Of minimaal op 5+%

Wat maakt dat uit? Het gaat hier om een markt afgescheiden van de wereldeconomie, dan is de beweging natuurlijk heel anders.
We zien duidelijk een hoge inflatie gevolgd door een stuk lagere inflatie die weer op aan het lopen is, dat is een zeer normale beweging, zeker na een inflatie van 17%.

quote:
Maar, er was vandaag interessant nieuws hierover. Oekraine heeft gedreigd met aanvallen op de russische energiesector als rusland deze winter weer dw civiele energiesector aanvalt.

Dit is de achilleshiel van de russische economie. Op strategisch niveau is het van enorm belang om specifiek dit dreigement in de gaten te houden.

Zie ook de aanval op de russische olie depot? raffinaderij? eergisteren.
Heb ik niet gezien en dat is inderdaad de achilleshiel. Er zijn ook meerdere raffinaderijnen rondom de Zwarte zee: Novorossiysk, Krasnodar en Tuapse. Volgograd en Samara zijn andere mogelijkheden op relatief korte afstand.

Zeker met het verzwakken van de gasindustrie is de olieindustrie belangrijker geworden voor Rusland. Op termijn kan de gasindustrie wel herstellen maar dan zijn er nieuwe leidingen richting China / India nodig en dat duurt waarschijnlijk nog wel enige jaren.
  zaterdag 11 november 2023 @ 17:26:53 #150
56749 BlaZ
pi_211264280
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Daar ben ik me nog niet zo zeker van gezien de door de Russen in het leven geroepen dienstplicht. De inwoners van de door de Russen bezette gebieden worden - net als Russische minderheden - immers als kanonnenvlees ingezet, dus is het nog maar de vraag hoe "pro-Russisch" die nu nog zijn.
Zou dat überhaupt invloed hebben? Als ze aan de andere kant van de grens zouden wonen zouden ze het Oekraïnse leger in moeten, vechten moeten ze sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')