Titel is Underdog.quote:quote:
She's riding in a taxi back to the kitchen
Talking to the driver 'bout his wife and his children
On the run from a country where they put you in prison
For being a woman and speaking your mind
Hoppa!quote:
Helemaal goedquote:Op vrijdag 10 november 2023 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik gok Candle in the wind 97 van Sir Elton en Jantje Smit met Ik zing dit lied..
Albums van welke band?quote:11-11 (2004)
A Tale of Two Devils (2008)
Correct!quote:
Never, Never Gonna Give You Up…quote:Op maandag 13 november 2023 17:53 schreef Blogman het volgende:
Barry White, maar hoe heet dat nummer ook alweer.
Deze is correct natuurlijk.quote:Op maandag 13 november 2023 18:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Never, Never Gonna Give You Up…
Met welke song onder welke uitvoerende(n) naam stonden zij 8 weken in de Top 40?quote:Samenwerking tussen de Italiaanse dj's/producers Enrico Ferrari en Ciro Sasso met de Britse zanger Elroy "Spoonface" Powell.
quote:Op donderdag 16 november 2023 08:43 schreef iggyinthehouse het volgende:
Black Legend - You See The Trouble With Me
quote:were an English female pop music duo in the 1990s, formed by Jacqueline "Jacqui" Blake (born 23 November 1974 in Woolwich) and Caroline "Carrie" Askew (born 4 May 1977 in Plumstead).
quote:Op donderdag 16 november 2023 17:10 schreef Berkery het volgende:
Of die dames van 'Trouble', ik weet de naam niet meer.
S T A N Dquote:
quote:Op donderdag 16 november 2023 18:48 schreef Litpho het volgende:
• I need a man
• I wanna be your man - Rolling Stones
• I'm a man
• I'm the man - Joe Jackson
• I'm a man you don't meet every day
• I'm your man - WHAM!
• I'm your boogie man - KC & The Sunshine Band
• I'm waiting for the man - Velvet Underground
Wat van wie?quote:Ah
Rock me from the bay of Mexico
I row me to the shores of Montego bay.
Nee, ouder.quote:
Sitting by the dog of the bay-quote:
Oeps, nee uit hetzelfde jaar.quote:
Die is wel echt ouder.quote:
Het is niet uit de musical..quote:
De uitvoerenden weet ik wel op basis van de hints, maar de song is een twijfelgeval.quote:
Zeker!quote:
Los Angelesquote:Op zaterdag 25 november 2023 00:23 schreef Burnett het volgende:
In welke plaats namen The Beach Boys in 1972 (gedeeltelijk) hun album 'Holland' op?
Je hebt gelijk. Er mist een essentieel woordje in de vraagstelling.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hey kaper. Mijn antwoord was ook goed en ik was eerder
Er mist een essentieel woord inderdaad: maar de essentie lijkt me duidelijk: punt voor n00bquote:Op zaterdag 25 november 2023 13:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er mist een essentieel woordje in de vraagstelling.
We zien wel wat Burnett er van maakt. Ik had toch een ongeïnspireerde vraag.
Het Het Nog Nooit Zo Donker West of zo, van Ede Staal…quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat was afgelopen week de hoogste nieuwe binnenkomer in de NPO Radio 5 Evergreen Top 1000?
Ja...quote:Op zondag 26 november 2023 11:11 schreef slaveloos het volgende:
Zouden dat hepie en hepie kunnen zijn?
quote:Op zondag 26 november 2023 11:20 schreef slaveloos het volgende:
Heetten zij nu echt ook Hepie? Ik kan me zoiets herinneren...
quote:Hepie en Hepie was een Nederlands zangduo bestaande uit de nichtjes Hepie Hiemstra en Haebeltje (Hepie) Postma, dat in de jaren 80 tweemaal een hit scoorde met het lied Ik lig op m'n kussen stil te dromen.
Helemaal goed!quote:
quote:(born September 22, 1956) is an American bassist, primarily known for being a member of rock band
and funk/dub/hip hop collective
, and as a session musician with artists such as Sugarhill Gang, Grandmaster Flash and the Furious Five, Mick Jagger, Depeche Mode, James Brown, Annie Lennox. (as well as his studio work for the rap/hip hop label Sugarhill Records).
Doug Wimbish lijkt me, die andere smileys staan voor Living Colour en Tackhead.quote:
S T A N Dquote:Op maandag 27 november 2023 03:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doug Wimbish lijkt me, die andere smileys staan voor Living Colour en Tackhead.
S T A N Dquote:
quote:Ladies and gentlemen, this is Captain Tobias Willcock
Welcoming you aboard Coconut Airways Flight three-seven-two to...
Ach ja, stom.quote:
Tevens waren dat Captain Kim en Venga Airwaysquote:Op dinsdag 28 november 2023 13:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ach ja, stom.Die van de Venga Boys was een cover natuurlijk.
Zeker.quote:
Wessel van Diepen dacht ik.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:12 schreef iggyinthehouse het volgende:
Vingers op de knoppen....wie was de grote man achter de Vengaboys?
S T A N Dquote:
Das correctquote:
quote:Take second best, put me to the test
Things on your chest, you need to confess
Correct!quote:
Jeroen van Koningsbrugge, toch?quote:Op woensdag 29 november 2023 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik weet de band wel maar hoe die zanger heet.. daar ben ik wat onzeker over
Correct!quote:
quote:This comes in handy a lot of the time.
I can leave it home, when I think it's gonna get me in trouble,
Or I can rent it out, when I don't need it.
But now and then I go to a party, get drunk,
And the next morning I can't for the life of me
Remember what I did with it.
First I looked around my apartment, and I couldn't find it.
So I called up the place where the party was,
They hadn't seen it either.
I asked them to check the medicine cabinet
'Cause for some reason I leave it there sometimes
But not this time.
quote:Shooting on down the Highway
TV star riding around
Riding around in a killer's car
It's 1977
Whole country's doing a fix
It's doomsday doomsday
Riding around, riding high
Riding around with my babe
Speeding on down the skyway
Speeding on down the skyway
quote:Notable musicians who have contributed to the band's studio or live activities include guitarists Rocky George and Mike Clark, bassists Louiche Mayorga, Robert Trujillo, Ra Díaz, Josh Paul and Stephen "Thundercat" Bruner, and drummers Amery Smith, Jimmy DeGrasso, Brooks Wackerman, David Hidalgo Jr., Thomas Pridgen, Dave Lombardo, Brandon Pertzborn and session musician Josh Freese.
YEAH YEAH YEAH YEAHquote:
quote:With international hits, four chart-topping albums and three chart-topping songsthe band sold more than 75 million records worldwide.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:04 schreef PippenScottie het volgende:
Dat kan van alles zijn. Maar uit context gok ik The Monkees
Zeven dagen lang (stemmen op de Top2000quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Wat van wie. Tamelijk relevant
Ik heb wat drank in huis gehaald, 'k ontvang ze met een lied
Maar 't ene jaar drinken ze wel, en't jaar daarop weer niet
Wie kent hem niet?quote:
Een andere Henkquote:
quote:Zo'n 65 jaar na het verschijnen vanvan
staat de kerstklassieker eindelijk bovenaan de Amerikaanse Billboard Hot 100. Het liedje blijft daarmee All I Want For Christmas Is You van Mariah Carey voor.
Rocking around the christmas treequote:Op dinsdag 5 december 2023 14:37 schreef Bargehassus het volgende:
Best een leuk Brenda Lee'dje. Rock arount the christmas tree of zo?
Zekers!quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:50 schreef PippenScottie het volgende:
Radar Love van de Golden Earring
Voor/over zijn toenmalige vriendin, Patti Boyd...quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:09 schreef PippenScottie het volgende:
Over wie schreef Eric Clapton ‘wonderful tonight’?
Liedje kwam toevallig voorbijquote:Op dinsdag 5 december 2023 15:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor/over zijn toenmalige vriendin, Patti Boyd...
Wat van wie?quote:Het rood beschijnt het kamp, de avond valt over de stad,
Er speelt een klein meisje, nog een poosje, straks naar bed.
quote:Het jaar, nu bijna tweeduizend, Europa wordt nieuw
Het meisje zingt en danst en lacht dan naar mij
Nee, het heft niets met Red Skies Over Paradise' te maken, waar je waarschijnlijk op doelt.quote:
Het is een vervolgvraag, want bij de vorige vraag kwam de betreffende song toevallig 'voorbij'...quote:Op woensdag 6 december 2023 15:25 schreef Bargehassus het volgende:
In nije dei is het niet, die tekst ken ik wel zo'n beetje. Waarschijnlijk dan dat nummer dat ze hebben opgenomen met een jeugdorkest maar hoe heet dat ook al weer...
Iets met de grens foarby of zo?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:15 schreef PippenScottie het volgende:
Liedje kwam toevallig voorbij
S T A N D
pipster 3
iggyinthehouse 4
n00biedoobiedoo 5
Mexicanobakker 1
Charmian 1
MadMaster 3
Litpho 1
Blogman 2
Burnett 2
slaveloos 2
Ulx 3
bartrid 3
Geluiden 1
Berkery 1
PippenScottie 2
Bargehassus 2
Shalamar (o.a. bekend van A Night To Remember)...quote:Op woensdag 6 december 2023 17:08 schreef Bargehassus het volgende:
Leuk weetje dat ik onlangs oppikte op de radio en wat ik nog niet wist:
Van welke band was Jody Watley lid voordat ze haar solocarriere begon?
Zeker!quote:Op woensdag 6 december 2023 17:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Shalamar (o.a. bekend van A Night To Remember)...
DAF ?quote:Op woensdag 6 december 2023 18:37 schreef MadMaster het volgende:
Onder welke naam/namen kennen we Markus Löffel en Rolf Ellmer beter?
Yello? Maar daar zit geloof ik een Dieter in.quote:
Spoon?quote:
Opgezocht. Het zijn volgens mij dezelfde twee namen die achter dit project zaten, en er in Nederland een grote hit mee hebben gescoord. Niet lullig bedoeld, maar dit lijkt me een gevalletje "het antwoord is goed, maar niet wat ik wilde horen.".quote:
Dat klopt op zich wel, maar het gaat om het woordje 'beter'.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:15 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Opgezocht. Het zijn volgens mij dezelfde twee namen die achter dit project zaten, en er in Nederland een grote hit mee hebben gescoord. Niet lullig bedoeld, maar dit lijkt me een gevalletje "het antwoord is goed, maar niet wat ik wilde horen.".
Maar goed, het is jouw beslissing.
Okay. Dus wat je eigenlijk zegt is:quote:Op woensdag 6 december 2023 19:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat klopt op zich wel, maar het gaat om het woordje 'beter'.
En dan dekt 'Tokyo Ghetto Pussy' maar een zeer beperkt deel van wat ze muzikaal hebben opgeleverd.
Gelukkig maar wat dat laatste betreft.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:44 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Okay. Dus wat je eigenlijk zegt is:
Meneer A en B starten een groep C. Ze doen daarnaast samen ook nog projectjes als D, E en F. Groep C is het meest succesvol, maar project D is ook succesvol, in ieder geval in Nederland.
Dan nog vind ik dat als je de heren A en B noemt, die individueel volledig onbekend zouden zijn gebleven (waarschijnlijk) beter kunt kennen dan D, ondanks C.
Maar ik respecteer je mening.
Sommige dingen blijven beter hangen dan andere. Toen TGP met I kiss your lips een hit was vond ik dat een heel leuk nummer. Blijkbaar heb ik toen niet meegekregen dat het eigenlijk een project was van (het antwoord wat je verwacht) maar wel van de twee heren die je noemde. Ik kan het niet anders verklaren, sorry.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig maar wat dat laatste betreft.
In dit geval gaat het niet eens zo zeer om groep C of E of A.
Het gaat om de heren zelf, hun namen waaronder ze beter bekend zijn.
Die zou je m.i. moeten weten als je Tokyo Ghetto Pussy weet te noemen, omdat ze onder hun natuurlijke namen niets hebben opgeleverd. Zeker niet voor Tokyo Ghetto Pussy…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
quote:Op woensdag 6 december 2023 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Kop ik 'm nog even in:
StormOnder die ver-Engelste pseudoniemen (Mark Spoon & Jam El Mar) zijn de heren goed voor vele eigen hitsingles én nog meer (remix) producties voor anderen, waaronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even een toelichting waarom ik 'Tokyo Ghetto Pussy' niet goedkeurde.
Dat is op zich wel geproduceerd door de heren, maar niet onder hun eigen namen of hun gebruikelijke pseudoniemen. Dat deden ze namelijk weer onder andere, specifiek voor deze act bedachte pseudoniemen, Trancy Spacer en Spacy Trancer.
Maar ik zal in de toekomst proberen elke potentiële dubbele mogelijkheid qua antwoorden te voorkomen…![]()
S T A N D
pipster 3
iggyinthehouse 4
n00biedoobiedoo 5
Mexicanobakker 1
Charmian 1
MadMaster 4
Litpho 1
Blogman 2
Burnett 2
slaveloos 2
Ulx 3
bartrid 3
Geluiden 1
Berkery 1
PippenScottie 2
Bargehassus 2
Da_Sandman 1
Je mag verder...quote:
quote:Hallo, goedendag, ik ben het, een vrijbuiter
En ik vraag je, schatje, ontvang het geluk
O-Zone - Dragostea Din Teiquote:
S T A N Dquote:
Welke band en single zoek ik?quote:De bandleden ontmoeten elkaar in 2010 op het Glastonbury Festival in Engeland. Vanuit het Engelse White Waltham, een plattelandsdorpje ten westen van Londen, schrijven en oefenen ze hun nummers en nemen hier ook hun muziek op. Hun inspiratie halen ze uit de muziek van The Beatles, The Doors, Supertramp, Bob Marley, The Police, John Lennon en Jerry Lee Lewis.
Op 18 mei 2012 kwam hun gelijknamige debuutalbum uit. Het album bereikte een 28ste plaats in de Nederlandse Album Top 100. Voorafgaande aan het album werd de singleuitgebracht, dat in Nederland een hit werd. In week 19 van 2012 werd het nummer 3FM Megahit op 3FM. De single bereikte een tiende plaats in de Nederlandse Single Top 100 en nummer negen in de Nederlandse Top 40.
Nope.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:35 schreef iggyinthehouse het volgende:
white lies - farewell to the fairground?
Zekerquote:Op donderdag 7 december 2023 14:49 schreef Geluiden het volgende:
Will and the People met Lion in the Morning Sun?
S T A N Dquote:
quote:
quote:I thought I saw some diplomat hawking secret plans in the park
I thought I saw my President walking through Harlem late after dark
In a world of love where they burn like Nero
You write them a check and you then add zero
The Shirts ?quote:Op maandag 11 december 2023 11:22 schreef Ulx het volgende:
Titel is een soott van vervolgvraag, de bandnaam heeft één letter in één woord gewijzigd zodat die ook verwijst naar een band van Gene Clark.
Hier ook nietquote:
Elwood Francis…quote:Op donderdag 14 december 2023 17:28 schreef Litpho het volgende:
De vervanger van Dusty Hill? Elwood nogwat. Niet Blues in ieder geval.
siquote:
quote:The lyrics are based on a poem he had previously written. He acknowledged in a 1992 interview with Paul Zollo that his "chop", his unique pattern of playing classical guitar, is behind many of his early songs, and this one features's trademark fast, syncopated classical guitar pattern as the accompaniment on the recording of the song
Halleluja!quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:26 schreef Geluiden het volgende:
Ik heb een vermoeden voor de artiest, het nummer wil niet bij mij te binnen schieten.
quote:System of a Down took its name from a poem that Malakian had written titled "Victims of a Down".The word "victims" was changed to "system" because Odadjian believed that it would appeal to a much wider audience and also because the group wanted their records to be alphabetically shelved closer to their musical heroes, [BAND].
Zeker.quote:
Jawohlquote:
Welk nummer van wie?quote:Marvin
He was a friend of mine
And he could sing his song
His heart in every line
Hopsquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
The Commodores - The Nightshift
Ja daar heb je op zich wel gelijk in, doch leek mij redelijk duidelijk dat het om echte artiesten moest gaan. Ik zal het volgende keer nog wat uitvoeriger vragen. Als je er nog even verder over wil nadenken ga je gang en anders morgen een een punt. Die James Brown zooi bedacht ik mij later ook al, dat tikt lekker door, volgende keer maar 1 per artiest vragen of zo.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:58 schreef Bargehassus het volgende:
L.a. Style - James Brown is dead.
Holy Noise - James Brown is still alive.
Traumatic Stress - Who the fuck is James Brown.
The Beatles - Lady Madonna
Suzanne Vega - The queen and the soldier.
Billy Ocean - Carribean queen.
ABBA - Dancing queen.
P.S.: Je vermeldt niet in de vraag of het nummer ook over de genoemde artiest moet gaan...
Ja, dat snap ik ook dat je dat bedoelde.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:07 schreef pipster het volgende:
[..]
Ja daar heb je op zich wel gelijk in, doch leek mij redelijk duidelijk dat het om echte artiesten moest gaan. Ik zal het volgende keer nog wat uitvoeriger vragen. Als je er nog even verder over wil nadenken ga je gang en anders morgen een een punt. Die James Brown zooi bedacht ik mij later ook al, dat tikt lekker door, volgende keer maar 1 per artiest vragen of zo.
Compleetquote:
Ha, die had je ook nog inderdaad.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, I Remember Elvis Presley zit er ook niet meer in.
Had je Daddy DJ goedgekeurd?quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:27 schreef pipster het volgende:
Ik dacht nog aan bv When Smokey sings, Daft Punk is Playing at My house, Jackie Wilson Said, We are All the Sons of Woody Guthrie
Of Lets Marvin gaye
S T A N Dquote:Op woensdag 20 december 2023 08:00 schreef Berkery het volgende:
Prince - My name is Prince
Talk Talk - Talk Talk
The Exploited - Exploited Barmy Army
Korn - Children of the KoRn
Rammstein - Rammstein
quote:I'm not black like (1)
No, I am white like (2) is
quote:Sweat baby, sweat baby
Sex is a Texas drought
Me and you do the kind of stuff
That only (3) would sing about
quote:I hope you take this the wrong way
And misinterpret what I say
Rewind and let me reverse it
Backwards like (4) first did
quote:See the trick is only pick on those that can't do you no harm
Like the drummer from (5)'s only got one arm
quote:Anyway if I were gay I'd have to change my name to Dirk or Lewis
Hang out with my mom's hair stylist, his name is Kip, he's got a lisp, he talks like *thith*
And wear my mother's lingerie learn the songs of Broadway
And appreciate (6) and avant garde ballet
quote:Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Ulx het volgende:
1 Barry White![]()
2 Jack Black![]()
3 Prince![]()
4
5 Def Leppard![]()
6
2 wordt nog wel ingekoptquote:
quote:
Dat is 6quote:
2 stuks nogquote:Op donderdag 21 december 2023 09:18 schreef Berkery het volgende:
People are people
Master and servant
Just can't get enough
Enjoy the silence
A question of lust
Personal Jesus
Nog eentje!quote:Op donderdag 21 december 2023 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blasphemous Rumours
Somebody
Tis nog vroegquote:
Ik haal die 2 ook altijd door elkaar jaquote:
Vanochtend te horen in de Snob 2000. Welk nummer?quote:We ain't got nothin' but they don't really care
They don't even know you know
They just want money
We can take it or leave it
What we need
Alternative Ulster van Stiff Little Fingers volgens mijquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:16 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vanochtend te horen in de Snob 2000. Welk nummer?
Het isquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alternative Ulster van Stiff Little Fingers volgens mij
Eén van m'n keuzes.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alternative Ulster van Stiff Little Fingers volgens mij
Misschien Stone Roses ?quote:Op zondag 24 december 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
Hintje: De 88 staat voor het jaar waarin het gesampelde nummer uitkwam. De band komt na een zeer lange pauze in het voorjaar voor wat concerten naar Nederland.
Dat is goed. En de titel van het Lemon Jelly nummer geeft toch wel een heleboel weg.....quote:Op maandag 25 december 2023 20:34 schreef bartrid het volgende:
Masters of reality? Geen idee over het nummer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |