abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2023 @ 20:54:24 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211248057



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  donderdag 9 november 2023 @ 20:55:58 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211248069
En meteen een nieuwtje... Britse vervoeder LNER heeft een bestelling voor 10 treinstellen geplaatst bij CAF Rail UK.

twitter


Deze treinstellen gaan hun huidige vloot van "Intercity 225"-treinen vervangen. Ze zijn 10 bakken lang en kunnen rijden op bovenleiding, diesel en accu. Aflevering verwacht vanaf 2027.
pi_211249671
Wat een goeie koplampen deze topic <3
Bier.
pi_211249675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 20:55 schreef James1988 het volgende:
Deze treinstellen gaan hun huidige vloot van "Intercity 225"-treinen vervangen. Ze zijn 10 bakken lang en kunnen rijden op bovenleiding, diesel en accu. Aflevering verwacht vanaf 2027.
Hoe hard gaan ze op diesel en batterij?
Bier.
  vrijdag 10 november 2023 @ 00:30:42 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211249737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Hoe hard gaan ze op diesel en batterij?
Voor zover ik weet is de bedoeling max 90 mph. Dat is voldoende voor de niet-geëlektrificeerde routes langs het LNER-netwerk.
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:42:42 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211250593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 20:55 schreef James1988 het volgende:
En meteen een nieuwtje... Britse vervoeder LNER heeft een bestelling voor 10 treinstellen geplaatst bij CAF Rail UK.

[ twitter ]

Deze treinstellen gaan hun huidige vloot van "Intercity 225"-treinen vervangen. Ze zijn 10 bakken lang en kunnen rijden op bovenleiding, diesel en accu. Aflevering verwacht vanaf 2027.
Wat een fantasieloos kutontwerp weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_211250654
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat een fantasieloos kutontwerp weer.
Ja in het VK doen ze echt moeite om treinen zo lelijk mogelijk te maken.
Bier.
  vrijdag 10 november 2023 @ 12:41:10 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211252420
Een paar jaar geleden heeft CAF vergelijkbare units gebouwd voor TransPennine Express, die vind ik er toch wel erg chique uit zien :s)


Foto: Michael McNiven
pi_211253903
Soort platypus
pi_211254476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:41 schreef James1988 het volgende:
Een paar jaar geleden heeft CAF vergelijkbare units gebouwd voor TransPennine Express, die vind ik er toch wel erg chique uit zien :s)

[ afbeelding ]
Foto: Michael McNiven
Alleen die gaan juist alweer buiten dienst per december: https://www.railmagazine.(...)ress-to-axe-novas-3s
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:35:30 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_211254749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:58 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Alleen die gaan juist alweer buiten dienst per december: https://www.railmagazine.(...)ress-to-axe-novas-3s
Dat gaat over de Nova 3, een getrokken combinatie (met een Stadler lok). Die van het eerdere plaatje is de Nova 2.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:21:34 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211257399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:41 schreef James1988 het volgende:
Een paar jaar geleden heeft CAF vergelijkbare units gebouwd voor TransPennine Express, die vind ik er toch wel erg chique uit zien :s)

[ afbeelding ]
Foto: Michael McNiven
Nee, niet chique. Gewoon weer zo'n "kijk-mij-eens-gestroomlijnd-zijn"-neus met foliebestickering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:37:37 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211257560
¯\_(ツ)_/¯
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:46:47 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211257687
Ja, dat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2023 @ 22:08:48 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211257986
TrenItalia heeft 30 meer ETR1000 stellen besteld met een optie van nog eens 10 stuks. Deze serie zal technisch ook geschikt worden gemaakt voor Nederland

https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:20:52 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211258130
Hij is pas geschikt als ie een voertuigvergunning voor Nederland heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 november 2023 @ 17:01:39 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211263989
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211265075
verrek, daar heeft al die tijd het V250 materieel gestaan.
je kan het een heel klein beetje zien vanaf Streetviews
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu

op de sattelietfoto staan de stellen er (nog) niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 november 2023 @ 19:42:17 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211265607
In Zwitserland hebben ze de overtreffende trap van treinvervangend vervoer, namelijk de treinvervangende helikopter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211269958
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
In Zwitserland hebben ze de overtreffende trap van treinvervangend vervoer, namelijk de treinvervangende helikopter.
Wanneer je als journalist besluit dat een samenvatting van youtube video schrijven ook journalistiek is:
pi_211286454
https://nos.nl/regio/utre(...)ens-prorail-te-groot

Begrijp ik goed dat ProRail 9 maanden een onveilige situatie heeft geaccepteerd en nu plots tot de conclusie komt dat acuut gevaar voor iedereen is ontstaan?
pi_211286604
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 21:29 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/regio/utre(...)ens-prorail-te-groot

Begrijp ik goed dat ProRail 9 maanden een onveilige situatie heeft geaccepteerd en nu plots tot de conclusie komt dat acuut gevaar voor iedereen is ontstaan?
Het is nu pas herfst.
  maandag 13 november 2023 @ 23:23:18 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211287985
Assentellers gebruiken i.p.v. spoorstroomlopen?

Of prikspanning zoals in het noorden, al schijnen dieren daar wel gevoeliger voor te zijn.
  maandag 13 november 2023 @ 23:38:19 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211288137
Op een tweetal routes rijdt de Britse vervoeder Transport for Wales met loc-getrokken treinen: Cardiff - Holyhead v.v. en Cardiff - Manchester v.v..

Deze treinen bestaan uit een locomotief van het type Class 67, twee tweedeklasrijtuigen van het type Mark 4, een restauratiewagen Mk4, een eersteklasrijtuig Mk4 en een "Driving Van Trailer" (stuurrijtuig zonder zitplaatsen).



Reizigers in 1e klas kunnen een maaltijd nuttigen aan boord van de trein, die ter plekke wordt bereid.

Dat heb ik vandaag gedaan, tussen Crewe en Cardiff heb ik kunnen genieten van het uitzicht en van zeer lekker eten:



Voorgerecht: soep van gebraden rode paprika's.
Hoofdgerecht: langzaam gegaarde lamsschenkel met aardappelpuree, sperziebonen en jus
Nagerecht: citroen-sponspudding met citroenroomvla.

En lekker dat het was. Het was echt heel erg goed. Mocht je eens in de buurt zijn en in de gelegenheid verkeren om deze trein te nemen, zeker doen.

Prijskaartje: een vervoerbewijs 1e klas, daarbovenop £19 voor een tweegangenmaaltijd of £22 voor een driegangenmaaltijd.
pi_211288921
Ziet er goed uit! Fijne vakantie ^O^
  dinsdag 14 november 2023 @ 07:24:54 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211288935
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 23:23 schreef James1988 het volgende:
Assentellers gebruiken i.p.v. spoorstroomlopen?

Of prikspanning zoals in het noorden, al schijnen dieren daar wel gevoeliger voor te zijn.
Hoe hard mag je op die lijn? Ik dacht 40, dan kun je ook nog pedalen toevoegen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 november 2023 @ 07:59:17 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211289090
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:24 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hoe hard mag je op die lijn? Ik dacht 40, dan kun je ook nog pedalen toevoegen.
Deels 40, deels 60.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 november 2023 @ 10:56:21 #28
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211291049
https://www.railtech.com/(...)er-prices/?gdpr=deny

quote:
New Dutch player Heuro to compete with Eurostar to lower prices

The Eurostar is gaining more and more future competitors Shutterstock
The brand-newly established railway company Heuro aims to be the alternative to Eurostar between Amsterdam, Paris and London from 2028. RailTech spoke to Dutch founder Roemer van den Biggelaar. “We just want lower prices and more people off planes and on trains”.
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 12:02:57 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211291811
quote:
Stopt ie ook in Hoogeveen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211294145
Met vriendelijke groet,

Jan Mastwijk.
Bier.
pi_211294538
GDL heeft weer stakingen aangekondigd, nog onbekend wanneer maar binnernkort:
https://www.deutschebahn.(...)gsfahrplan--12466822

Mocht iemand hier van plan zijn de gaan treinen in DE, incl. ikzelf, veel succes gewenst.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211295879
Waar staken ze voor?
Bier.
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 19:03:25 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211295964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar staken ze voor?
Dat de naam DB Netze behouden blijft :D

Wist je trouwens dat GO in DB InfrGO staat voor gemeinwohlorientiert?
:') :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 november 2023 @ 19:45:45 #34
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211296505
Bij onze zuiderburen is het ook weer fout gegaan:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231114_93980067
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2023 @ 19:57:56 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211296761
Wat een ravage zeg :X

Die ene Break van de NMBS kun je ook wel bijna een enkeltje sloop geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211296857
Pas in 2028 zal ICM (Koploper) van het spoor verdwijnen. Alle 86 stellen krijgen een opknapbeurt in Onnen.

bron: https://www.facebook.com/(...)ts/6079189695517717/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211297617
Voor degene die de komende dagen naar/in Duitsland willen treinen,

even kijken of het wel rijdt.

https://www.bild.de/geld/(...)d-86098684.bild.html
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 15 november 2023 @ 07:23:38 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211300200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pas in 2028 zal ICM (Koploper) van het spoor verdwijnen. Alle 86 stellen krijgen een opknapbeurt in Onnen.

bron: https://www.facebook.com/(...)ts/6079189695517717/
Dat is toch geen opknapbeurt? Ik dacht dat ze iets aan het casco gingen doen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 november 2023 @ 09:00:51 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_211300808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:00 schreef marcb1974 het volgende:
Voor degene die de komende dagen naar/in Duitsland willen treinen,

even kijken of het wel rijdt.

https://www.bild.de/geld/(...)d-86098684.bild.html
Het is de laatste week sowieso al ruk tussen Arnhem en Emmerich. Afgelopen maandag heb ik bus sb58 moeten nemen om terug te komen in Nederland :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Sport woensdag 15 november 2023 @ 12:38:41 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_211302922
Een voorbeeld van hoe de spoorwegen in Frankrijk allemaal op Parijs gericht zijn:

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 12:53:46 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211303080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:38 schreef dennistd het volgende:
Een voorbeeld van hoe de spoorwegen in Frankrijk allemaal op Parijs gericht zijn:

[ twitter ]
Met de auto doe je er net zo lang over als over het klassieke spoor. In dat opzicht is de optie via Parijs niet zo slecht. Totdat je de prijs bekijkt denk ik :D

Hoe hard wordt er in Frankrijk op het klassieke spoor gereden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 november 2023 @ 13:36:26 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_211303658
Op het klassieke spoor wordt meestal 160 gereden.

Er zijn wel klassieke lijnen met hogere snelheden (tot 220 km/h) maar dat is vooral op routes richting Parijs.

(volgens de kaart met maximum snelheden van openrailwaymap.org)
pi_211304074
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:38 schreef dennistd het volgende:
Een voorbeeld van hoe de spoorwegen in Frankrijk allemaal op Parijs gericht zijn:

[ twitter ]
Als je naar de inrichting van het land kijkt ook vrij logisch toch?
  woensdag 15 november 2023 @ 15:31:46 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211304610
En ook wanneer je naar het terrein kijkt, het Centraal Massief ligt nogal in de weg.
  woensdag 15 november 2023 @ 15:47:26 #45
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_211304733
Langs de Middelandse zeekust moet die trein zich over een zeer drukke spoorlijn wurmen en heeft hij veel stops. Pas tussen Narbonne en Carcassonne kan doorgereden worden. Dat hij een gemiddelde boven de 100 km/h per uur haalt is eigenlijk best netjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Klaasje op 15-11-2023 16:09:00 ]
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 15:57:53 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211304799
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 15:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Langs de Middelandse zeekust moet die trein zich over een zeer drukke spoorlijn wurmen en heeft hij veel stops. Pas tussen Bayonne en Carcassonne kan doorgereden worden. Dat hij een gemiddelde boven de 100 km/h per uur haalt is eigenlijk best netjes.
Vorig jaar vanaf Nice naar Parijs gegaan per trein, inderdaad, het stuk langs de kust schiet niet op (ok dat traject gaat de trein die jij bedoelt niet over), Nice AIX en Provence dus net zo lang als vanaf daar naar Parijs, beide ongeveer 3 uur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 november 2023 @ 17:11:04 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211305365
Er zijn in die regio wel projecten gaande om de boel te verbeteren, gelukkig. :Y

https://www.lignenouvelle-provencecotedazur.fr/
pi_211305870
Er zijn, in België, plannen voor een trein van Oostende naar Bratislava. Via Luik, Keulen, Dresden en Praag.

https://www.hln.be/reizen(...)bratislava~aea7aee0/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211305897
Kom maar op met die grappen over de Veurne - Seraing Oriënt Express :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_211306113
Nou ja, er is een Nederlandse ondernemer die denkt dat je in Italie (het door Hitachi opgekochte AnsaldoBreda) hogesnelheidstreinen kunt kopen die daadwerkelijk inzetbaar zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211306718
Waarom niet? Die treinen rijden al overal in Europa
  woensdag 15 november 2023 @ 19:40:35 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_211306966
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:00 schreef marcb1974 het volgende:
Voor degene die de komende dagen naar/in Duitsland willen treinen,

even kijken of het wel rijdt.

https://www.bild.de/geld/(...)d-86098684.bild.html
Inmiddels is de staking een feit: https://nos.nl/l/2497944. Nog bedankt voor de tip, ik was serieus een trip van plan de komende dagen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 19:52:06 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211307165
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Inmiddels is de staking een feit: https://nos.nl/l/2497944. Nog bedankt voor de tip, ik was serieus een trip van plan de komende dagen.
De komende dagen... Morgenavond 18:00 is de staking al weer voorbij, dus hopelijk rijdt de boel vrijdag weer normaal.

Ga vrijdagavond naar Hamburg dus misschien is de wens de vader van de gedachte :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 november 2023 @ 21:17:11 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211308141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 09:00 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het is de laatste week sowieso al ruk tussen Arnhem en Emmerich. Afgelopen maandag heb ik bus sb58 moeten nemen om terug te komen in Nederland :')
Dat is nog te doen wanneer er geen hele rij voor de bus staat te wachten. Afelopen zomer ook meegemaakt, trein gaat niet verder dan Emmerich en met een fiets mag je dan in ieder geval tot Zevenaar zelf trappen, dan trapten we maar door tot Arnhem.

Ook zo lekker op dat traject is Wesel als beginstation. Denk je, oh beginstation dan kan de fiets er zeker mee want een brutaal mens heeft de halve wereld tenslotte. Nee dan hoor je op station Wesel dat de trein uit Koblenz niet verder ging dan Oberhausen en daar omkeerde ivm eerder opgelopen vertraging. Uiteindelijk wel in Mainz aangekomen, twee uur later dan gepland. Ik dacht dat alles in Duitsland zo Gründlich was, behalve DB dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 15 november 2023 @ 21:19:27 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_211308158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nou ja, er is een Nederlandse ondernemer die denkt dat je in Italie (het door Hitachi opgekochte AnsaldoBreda) hogesnelheidstreinen kunt kopen die daadwerkelijk inzetbaar zijn.
Nou ja, er is een Nederlandse forumuser die denkt dat er niets veranderd is sinds de Japanners het overnamen.

Heuro heeft het idee gewoon afgekeken van concurrent qbuzz/Trenitalia
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 november 2023 @ 21:21:13 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_211308172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Dat is nog te doen wanneer er geen hele rij voor de bus staat te wachten. Afelopen zomer ook meegemaakt, trein gaat niet verder dan Emmerich en met een fiets mag je dan in ieder geval tot Zevenaar zelf trappen, dan trapten we maar door tot Arnhem.

Ook zo lekker op dat traject is Wesel als beginstation. Denk je, oh beginstation dan kan de fiets er zeker mee want een brutaal mens heeft de halve wereld tenslotte. Nee dan hoor je op station Wesel dat de trein uit Koblenz niet verder ging dan Oberhausen en daar omkeerde ivm eerder opgelopen vertraging. Uiteindelijk wel in Mainz aangekomen, twee uur later dan gepland. Ik dacht dat alles in Duitsland zo Gründlich was, behalve DB dan.
Tot aan de maand werkzaamheden tussen emmerich en arnhem had ik eigenlijk weinig problemen op dit traject. Maar toen ik terugkwam van vakantie? Een en al ellende: problemen aan het spoor; problemen in de materieel inzet; vervangend vervoer dat gezegd wordt ingezet te worden maar nergens terug te vinden is. Het is echt zo'n drama dat ik in staat ben om naar Aken te reizen ipv Emmerich (in de ijdele hoop dat het daar wel normaal rijdt.)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_211308185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:00 schreef marcb1974 het volgende:
Voor degene die de komende dagen naar/in Duitsland willen treinen,

even kijken of het wel rijdt.

https://www.bild.de/geld/(...)d-86098684.bild.html
Wat moeten ze nou weer dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_211308255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat moeten ze nou weer dan? :?
Staken, duh :P
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 15 november 2023 @ 21:44:09 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211308397
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat moeten ze nou weer dan? :?
Meer geld en minder werken.
pi_211310577
"Na 30 jaar trouwe dienst zwaai ik af"

Ook ik ben present zondag.
  Redactie Sport donderdag 16 november 2023 @ 09:38:20 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_211310622
Ik zit nu in de trein onderweg van Gronau naar Frankfurt. Tot nu toe lijken deze treinen (RB51 Dortmund, RE34 Siegen, RE99 Frankfurt) allemaal te rijden ondanks de staking. Benieuwd of het zo blijft :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 17:49:37 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211314995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:38 schreef dennistd het volgende:
Ik zit nu in de trein onderweg van Gronau naar Frankfurt. Tot nu toe lijken deze treinen (RB51 Dortmund, RE34 Siegen, RE99 Frankfurt) allemaal te rijden ondanks de staking. Benieuwd of het zo blijft :')
Uiteindelijk volgens planning aangekomen? Een flinke zit, Frankfurt a/M met Nahverkehr
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 16 november 2023 @ 21:19:58 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_211317912
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Uiteindelijk volgens planning aangekomen? Een flinke zit, Frankfurt a/M met Nahverkehr
Planning was aankomst om 15.38u, uiteindelijk om 17.39u (+121) aangekomen op Frankfurt(Main) Hbf. Eerste trein Gronau-Dortmund (v 9.20u) ging goed, vertrek Dortmund ook (al was er wel een spoorwijziging van 31 naar 11). Bij Hohenlimburg ging het in de RE34 mis: hier hebben we 50 minuten stilgestaan. Oorzaak bleek een door de staking achtergebleven autotrein aan het perron van Altena, waardoor tegentreinen een flink stuk links moesten rijden. Trein keerde uiteindelijk (naar wat ik toen nog dacht) door de vertraging in Kreuztal ipv door te rijden naar Siegen Hbf. Alternatief was de RE34 op 15 minuten achter ons, gereden door de HLB met een losse Lint. Ben dus al iets eerder overgestapt om een zitplaats te hebben daarin. Helaas bleek na vertrek uit Lennestadt-Altenhundem dat de Fahrdienstleiter van Siegen Hbf was gaan staken...

Zou nog geen probleem zijn: onze HLB RE34 zou keren in Siegen-Weidenau, en de aansluitende RE 99 naar Frankfurt had daar ook tijdelijk zijn beginpunt. In Kreuztal eeuwig gestaan omdat er nog een trein voor ons zou staan, uiteindelijk keerde ook deze trein hier al. Vervolgens met een overvolle gelede bus (met heel handig een defecte 3e deur) naar Weidenau. Hier nog 4 minuten over om de RE 99 naar Frankfurt te halen dus maar even een sprintje getrokken om niet nog twee uur extra vertraging op te lopen. Blijkbaar had ook niemand gelezen dat de trein vanaf dit station zou rijden, want bij vertrek om 15.54u zaten er maar een stuk of vijf reizigers in.

Maar goed, ik ben er O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_211328382
Ondertussen in België,

Dronken en boze machinist verlaat trein

quote:
Een schijnbaar dronken machinist heeft donderdagavond zijn trein achtergelaten in het station van Opzullik (Silly) in de provincie Henegouwen nadat hij een halte had gemist en mogelijk ook twee rode seinen zou hebben genegeerd. De NMBS is met een intern onderzoek gestart.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport vrijdag 17 november 2023 @ 21:19:53 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_211328514
Silly story :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_211333223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
Ondertussen in België,

Dronken en boze machinist verlaat trein
[..]

“Ze bleef zich verontschuldigen. We zaten verzameld in een wagon. We waren met ongeveer 25”, aldus een getuige. “Er zou een bus ons komen ophalen, maar die reed de verkeerde kant op. Vervolgens kwam er nog een chauffeur aan, maar die was volgens de treinbegeleider niet bevoegd om passagiers te vervoeren.”

Na deze opeenvolging van incidenten arriveerde de shuttle uiteindelijk aan het station van Opzullik, na ongeveer drie uur wachten."

Gemanaged.
  zondag 19 november 2023 @ 10:01:39 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_211345631
James gespot!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 november 2023 @ 11:53:12 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211346656
Lees net op Drehscheibe dat er weer 2 ICNG onderweg naar Nederland zijn.

Is al weer even geleden dat er nieuwe stellen zijn overgebracht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211347431
Gaan er ook weer twee terug richting Katowice?
Bier.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 16:04:01 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211348886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:52 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
“Ze bleef zich verontschuldigen. We zaten verzameld in een wagon. We waren met ongeveer 25”, aldus een getuige. “Er zou een bus ons komen ophalen, maar die reed de verkeerde kant op. Vervolgens kwam er nog een chauffeur aan, maar die was volgens de treinbegeleider niet bevoegd om passagiers te vervoeren.”

Na deze opeenvolging van incidenten arriveerde de shuttle uiteindelijk aan het station van Opzullik, na ongeveer drie uur wachten."

Gemanaged.
Hoezo mag je in een bus rijden naar niet bevoegd zijn om passagiers te vervoeren? :? Om met een bus over de openbare weg te rijden moet je een D rijbewijs hebben. Wat zou je nog extra moeten hebben om ook met mensen te mogen rijden, ik neem aan dat dit vanuit de vervoerder een vereiste is, IPV wettelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211349160
Dan heb je alleen je rijbewijs en geen chauffeursdiploma. Buschauffeurs moeten dingen als BHV/AED enzo hebben.

Nadat je een vrachtwagenrijbewijs hebt gehaald mag je ook niet zomaar met alle soorten lading rijden.
Bier.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 17:02:42 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211349405
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 16:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan heb je alleen je rijbewijs en geen chauffeursdiploma. Buschauffeurs moeten dingen als BHV/AED enzo hebben.

Nadat je een vrachtwagenrijbewijs hebt gehaald mag je ook niet zomaar met alle soorten lading rijden.
Moest even chauffeursdiploma opzoeken, ik ken het alleen als code 95 :+

Dan zal bussen vervoeren wel deel van het bedrijfsproces zijn waardoor je er geen nodig bent. Op dezelfde manier dat je bij een grondverzet- of landbouwbedrijf ook geen code 95 hoeft te hebben zeg maar, zolang je je eigen machines of producten vervoert.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211349643
Hoe dan ook: Regeltjes >>>>>>>>>>>>>>>> mensen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 19:48:55 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211351356
We hebben op zaterdag geen IC2 beschikbaar dus maken we er een ICE van. Qua tijd win je niets...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211352872
Maar de prijs kan wel verdubbeld!
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')