abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211630322
In deze tijd van spinoffs en reboots zou ik wel graag een spinoff willen zien met Fakir Aggenebbis, de (joodse?) Fakir die met zijn Oosterse kunsten, zijn magische touw kan laten zweven door middel van de magische woorden "Habbe-dabbe-dau". Een soort prequel van de Plaaggeest.
  vrijdag 15 december 2023 @ 18:57:33 #152
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_211630334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:56 schreef Writersright het volgende:
In deze tijd van spinoffs en reboots zou ik wel graag een spinoff willen zien met Fakir Aggenebbis, de (joodse?) Fakir die met zijn Oosterse kunsten, zijn magische touw kan laten zweven door middel van de magische woorden "Habbe-dabbe-dau". Een soort prequel van de Plaaggeest.
Ik ben voor!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_211645726
Dan zou je zelfs een variant kunnen maken a la Gruwelijke rijmen/Twisted Tales, waarin je het verhaal van Bassie/Adriaan van een andere kant bekijkt. Helemaal gezien veel mensen die Bassie en Adriaan ontmoeten/in de serie voorkomen vriendelijk beginnen en uiteindelijk slecht worden:

• De Schandebakker begint uiterst vriendelijk maar na de twee meegemaakt te worden is hij beroeps-chagrijn. Waar hij ook is, zelfs voordat hij die twee weer tegenkomt.
• Geldt ook voor de zeer coulante schooldirecteur die na de grappen van Bassie hem al eerder had kunnen ontslaan.
• De man die later B1 wordt werkt in de Plaaggeest notabene bij de politie. Aan de telefoon met de Plaaggeest is hij vriendelijk maar hij is al norser wanneer Bassie en Adriaan ontslagen worden. Daarna gaat hij het boevenpad op.
• De circusdirecteur op het einde van de Plaaggeest is echt supervriendelijk. De serie daarna (zelfde acteur) is hij de Boevenbaas!
• Het "begincircus" uit de Plaaggeest lijkt geen enkele moeite te doen om Bassie en Adriaan te vinden. Vertrekken ook gewoon zonder ze. Niemand die ze even wakker maakt terwijl wanneer ze vertrekken het nog de enige caravan op het terrein is. Vaste slapers trouwens, die Bassie en Adriaan. Of was het een slaapvloek van Fakir Aggenebbis?
• Je zou zelfs nog de ietwat schuinere lijn kunnen trekken dat de diamantair uit de Diamant (Paul van Gorchum) door het hele gedoe met die twee besluit de Baron te worden.

Zou dat allemaal komen doordat Bassie en Adriaan het vervloekte touw van Fakir Aggenebbis in handen hebben gehad?
pi_211648245
Goed nieuws, de B&A documentaire komt op 7 januari op tv

https://www.nu.nl/media/6(...)ri-op-televisie.html

:B :B
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211648317
Ik zou weleens een spin-off willen zien van professor Chagrijn, hij was immers eerst een geleerdkundige, maar door een bedrijfsongeval is hij iemand geworden die iedereen wil laten huilen :'( en hoe hij Joris op zijn pad heeft gevonden daar ben ik ook benieuwd naar :D
pi_211684680
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 16:14 schreef TLC het volgende:
Ik zou weleens een spin-off willen zien van professor Chagrijn, hij was immers eerst een geleerdkundige, maar door een bedrijfsongeval is hij iemand geworden die iedereen wil laten huilen :'( en hoe hij Joris op zijn pad heeft gevonden daar ben ik ook benieuwd naar :D
Ik denk dat de professor inmiddels met emeritaat is en af en toe lezingen geeft op de clownsacademie.
Joris was op een dag het verplegen zat en is bingobegeleider in een bejaardentehuis.
B2 is in zijn cel overleden.
  woensdag 20 december 2023 @ 20:31:19 #157
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211684692
Voor de behoeftigen: Bij Khalid & Sophie was er vandaag een item over Bassie & Adriaan…
pi_211685062
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:31 schreef MadMaster het volgende:
Voor de behoeftigen: Bij Khalid & Sophie was er vandaag een item over Bassie & Adriaan…
En wat was de aanleiding? De docu?
't Echte en 't ware!
  woensdag 20 december 2023 @ 20:53:49 #159
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211685067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:53 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik heb het met een half oog/oor gezien, maar volgens mij wel…
pi_211687567
Hmmz ik heb het gegoogled maar ik kan het nergens terugvinden dat ooit een wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax is afgelast omdat het veld onbespeelbaar geworden was door de hoeveelheid tranen :{
pi_211688004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:53 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ja, maar daar ging het eigenlijk amper over.
sig verwijderd door FA
pi_211688541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 01:20 schreef TLC het volgende:
Hmmz ik heb het gegoogled maar ik kan het nergens terugvinden dat ooit een wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax is afgelast omdat het veld onbespeelbaar geworden was door de hoeveelheid tranen :{
De main stream media doet er alles aan om de échte geschiedenis van professor Chagrijn niet naar buiten te laten komen. Het was deze wedstrijd:
https://www.afc-ajax.info/nl/wedstrijd/1982-1-31-Feyenoord-Ajax
De "officiele" info is fake news. Ze hebben er maar een gelijkspel van gemaakt om geen van de teams tegen het hoofd te stoten.
pi_211699065
Wel interessant dat ze opeens nwt die professor kwamen ipv de boeventeams.
Is daarna ook niet meer gebeurd. Doet me wat denken aan de Plaaggeest naar ten tijde van de Professor wisten ze al dat de boevenformule werkte
pi_211734847
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 22:41 schreef Writersright het volgende:
Wel interessant dat ze opeens nwt die professor kwamen ipv de boeventeams.
Is daarna ook niet meer gebeurd. Doet me wat denken aan de Plaaggeest naar ten tijde van de Professor wisten ze al dat de boevenformule werkte
Het is een boevenformule in een ander jasje. De professor is de slimme gestoorde gek, Joris is de loopjongen en Jeroen (goed, gehypnotiseerde Belgische agent) het sullige hulpje.
Ik weet wel dat Wil Sibbelee, die B1 speelde, rond die tijd reuma kreeg en steeds moeilijker zijn werk kon doen. Daarnaast hebben ze met Harry Dikmans rond die tijd een conflict gekregen over zijn wensen.
pi_211734930
De Professor was volgens mij ook meer een idee uit de koker van Joop van den Ende dan Aad zelf. Iemand hier heeft weleens beargumenteerd dat dat heel erg in het destijds actuele nucleaire/Star Wars thema was.
't Echte en 't ware!
pi_211740670
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 22:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het is een boevenformule in een ander jasje. De professor is de slimme gestoorde gek, Joris is de loopjongen en Jeroen (goed, gehypnotiseerde Belgische agent) het sullige hulpje.
Ik weet wel dat Wil Sibbelee, die B1 speelde, rond die tijd reuma kreeg en steeds moeilijker zijn werk kon doen. Daarnaast hebben ze met Harry Dikmans rond die tijd een conflict gekregen over zijn wensen.
Zo had ik er nooit naar gekeken maar je hebt gelijk. Jammer dat we niet meer van B1/Wil konden zien. Hij had een hele goede balans tussen serieus en humor, een balans die naarmate de series vorderden steeds schever richting de humorkant ging. Mooi contrast met die 1e B1 ook, die wat clownesker overkwam dan de 2e.
  dinsdag 26 december 2023 @ 17:14:37 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211761848
quote:
Aad van Toor overweegt nieuwe hoofdstukken toe te voegen aan zijn autobiografie Moe, ik kan een salto! Het boek kwam zeven jaar geleden voor het eerst uit en krijgt nu een harde cover, waarbij de oud-acrobaat mogelijk iets wil toevoegen over de laatste jaren.
"In de afgelopen zeven jaar is alweer zoveel gebeurd waar ik heel veel over kan vertellen", vertelt de inmiddels 81-jarige acrobaat, beter bekend als Adriaan. "Dat zou ik de fans niet willen onthouden."
Van Toor wil mogelijk ook meer gedachten delen met zijn fans over ouder worden. "Met ouder worden op zich heb ik niet veel problemen", zegt hij. "Maar ik vind het wel lastig dat je de wereld om je heen ziet sterven. Steeds meer oude vrienden ontvallen ons. Het hoort bij mijn leeftijd. Maar aan dat proces kan ik nog niet goed wennen.'
In Moe, ik kan een salto! deelt Van Toor herinneringen aan de halve eeuw dat hij als acrobaat op het podium stond en in tv-series speelde met zijn broer Bas.
Bas en Aad van Toor traden in 2003 voor het laatst op als Bassie & Adriaan. Aad van Toor was destijds ernstig ziek, maar hij herstelde. Hij woont inmiddels in Spanje. Bas van Toor ging solo nog jaren door met optreden, tot hij in 2018 moest stoppen vanwege gezondheidsproblemen. Hij lijdt aan een auto-immuunziekte en kan niet goed meer praten en bewegen.
https://www.nu.nl/cultuur(...)grafie-te-maken.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211762562
quote:
Straks komen er evenveel versies van zijn boek als dat er versies van de tv-series zijn. Inclusief verdwenen hoofdstukken.
pi_211762811
"Zoveel gebeurd?"
Bijgelegd met Hans Beijer, Bassie die flink achteruit is gegaan, B2 dood, de tentoonstelling, de docu?

Vraag me af in hoeverre zijn toevoegingen veel zullen bijdragen en of mensen die het 1e boek kochten, deze versie kopen.
pi_211763055
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 18:25 schreef Writersright het volgende:
"Zoveel gebeurd?"
Bijgelegd met Hans Beijer, Bassie die flink achteruit is gegaan, B2 dood, de tentoonstelling, de docu?

Vraag me af in hoeverre zijn toevoegingen veel zullen bijdragen en of mensen die het 1e boek kochten, deze versie kopen.
Er was ook een rechtszaak, waarbij de 'boevenacteurs' gelijk kregen en waardoor Bassie en Adriaan 15.000 euro aan de tegenspelers moesten betalen.

Wat trouwens weinig is als je het verdeelt over de verschillende acteurs.
pi_211766126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 18:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er was ook een rechtszaak, waarbij de 'boevenacteurs' gelijk kregen en waardoor Bassie en Adriaan 15.000 euro aan de tegenspelers moesten betalen.

Wat trouwens weinig is als je het verdeelt over de verschillende acteurs.
Goed punt. Dáár zou Aad graag over schrijven. Om even uit te leggen hoe het écht zit en hoe ondankbaar die acteurs zijn.
pi_211793572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:37 schreef Writersright het volgende:

[..]
Goed punt. Dáár zou Aad graag over schrijven. Om even uit te leggen hoe het écht zit en hoe ondankbaar die acteurs zijn.
Ja, wordt weer een grote rant over hoe goed Aad het allemaal wel niet geregeld had en wat voor gieren die acteurs zijn.
pi_211794277
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, wordt weer een grote rant over hoe goed Aad het allemaal wel niet geregeld had en wat voor gieren die acteurs zijn.
Behalve b100 want die lijkt nu weer vriendjes met Aad te zijn.
pi_211809909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:02 schreef Writersright het volgende:

[..]
Behalve b100 want die lijkt nu weer vriendjes met Aad te zijn.
Hoe dan ook heeft bijna geen enkele acteur lang meegedaan, behalve Paul van Gorcum. Handige Harry en B100 speelden twee series mee, B2 drie series (maar overleden, dus die gaat niet veel meer eisen) en veel anderen maar één serie.
Wat zouden we eigenlijk kunnen vertellen over alle cameo’s en figuranten? In elk geval dat de familie Van Toor veel in beeld is. Bas’ oudste dochter Liesbeth als caissière bij het circus in De Plaaggeest en als cafébezoeker in De Sleutel (droom van de flamenco). De zoons van Adriaan speelden mee in De Plaaggeest en de HP. Moeder Van Toor kijkt naar de vulkaanwarmte op Lanzarote, Coby en Ina zijn samen op reis naar Kreta.
Welke figuranten hebben we nog meer?
  vrijdag 29 december 2023 @ 09:44:17 #175
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_211812556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 01:50 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Hoe dan ook heeft bijna geen enkele acteur lang meegedaan, behalve Paul van Gorcum. Handige Harry en B100 speelden twee series mee, B2 drie series (maar overleden, dus die gaat niet veel meer eisen) en veel anderen maar één serie.
Wat zouden we eigenlijk kunnen vertellen over alle cameo’s en figuranten? In elk geval dat de familie Van Toor veel in beeld is. Bas’ oudste dochter Liesbeth als caissière bij het circus in De Plaaggeest en als cafébezoeker in De Sleutel (droom van de flamenco). De zoons van Adriaan speelden mee in De Plaaggeest en de HP. Moeder Van Toor kijkt naar de vulkaanwarmte op Lanzarote, Coby en Ina zijn samen op reis naar Kreta.
Welke figuranten hebben we nog meer?
De Schandebakker. De figurant der figuranten.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')