Die kans is helaas heel groot. Er zal niemand in het kabinet gaan onder premier WIlders, zeker de VVD en Omtzigt niet. En Timmermans al helemaal niet. Daarom hoop ik dat de PVV 76 zetels krijgt. Helaas hebben ze maar 45 kandidaten, dus max. 45 zetels.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV de grootste partij wordt in de peilingen zul je zien dat andere partijen alsnog de PVV gaan uitsluiten en onderling gewoon een coalitie vormen van desnoods 6 partijen.
Maar waarom denk je?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die kans is helaas heel groot. Er zal niemand in het kabinet gaan onder premier WIlders, zeker de VVD en Omtzigt niet. En Timmermans al helemaal niet. Daarom hoop ik dat de PVV 76 zetels krijgt. Helaas hebben ze maar 45 kandidaten, dus max. 45 zetels.
Tja, het is tijd voor wat anders.quote:
Een sterk leider is goed voor dit land. Iemand die er met de bezem doorheen gaat. Democratie is niet altijd het beste.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar waarom denk je?
Wilders heeft niets met een democratie, die wil tegen zijn en zelf bepalen wat er gaat gebeuren (zogenaamd sociaal) , hij is als enige een 'beweging'.
Ja en dat vind ik verschrikkelijk. En dan denk ik ook aan Willem Holleeder, Karst Tates en Jos B. (Brech?) en realiseer me dat er in elke bevolkingsgroep een potentieel aan ellende zit waar je eng van wordt.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:00 schreef Beaurealis het volgende:
PVV. Wilders zegt het niet altijd even netjes, maar de beste man heeft gelijk.
Vraag voor de niet-PVV stemmers: Denken jullie nog wel eens aan Theo van Gogh, jouw landgenoten in de Utrechtse tram of wat zo'n Taghi allemaal aan heeft gericht?
Jouw reactie is begrijpelijk. Intussen kijk ik naar Opsporing Verzocht en zie ik dat de verhoudingen helemaal, echt helemaal scheef zijn. Ons is op school verteld dat we allemaal gelijk zijn. Ik zie toch echt een ander beeld. Helaas.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:06 schreef ijs_beer het volgende:
realiseer me dat er in elke bevolkingsgroep een potentieel aan ellende zit waar je eng van wordt.
Dat is ook scheef en dat is zorgelijk. Maar dat zet me nog steeds niet tot een partij te stemmen die mensen een van hun grondrechten wil ontnemen.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:12 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Jouw reactie is begrijpelijk. Intussen kijk ik naar Opsporing Verzocht en zie ik dat de verhoudingen helemaal, echt helemaal scheef zijn. Ons is op school verteld dat we allemaal gelijk zijn. Ik zie toch echt een ander beeld. Helaas.
Ik denk veel na over hoe de ontwikkelingen zullen gaan als we niet ingrijpen. Hoe groter de invloed van de islam op onze samenleving gaat worden. Zouden zij onze grondrechten respecteren wanneer ze de macht hebben? Of wordt er steeds beetje bij beetje aan onze vrijheid van meningsuiting geknibbeld. Misschien dat docenten nu al geen cartoons durven laten zien na wat er in Frankrijk met die leraar is gebeurd (echt compleet gestoord als je er wat langer bij stilstaat) of misschien begint het 'kleiner', kroegen die geen alcohol meer mogen schenken in de buurt van een moskee. Ik maak me er zorgen over. Maar de meeste van mijn landgenoten stemmen niet op de PVV, dus wie weet heb ik het fout.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef ijs_beer het volgende:
die mensen een van hun grondrechten wil ontnemen.
Je hebt gezien dat alleen Rutger Hauer blond haar heeft? De man die een ijsje staat te eten (fietstocht terug van het stadhuis), een exotische dame die onder de hoofdpersoon gaat liggen… daarnaast is het de vraag wat het voor nut heeft om een seksverslaafde werkloze kunstenaar te romantiseren.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:27 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik denk veel na over hoe de ontwikkelingen zullen gaan als we niet ingrijpen. Hoe groter de invloed van de islam op onze samenleving gaat worden. Zouden zij onze grondrechten respecteren wanneer ze de macht hebben? Of wordt er steeds beetje bij beetje aan onze vrijheid van meningsuiting geknibbeld. Misschien dat docenten nu al geen cartoons durven laten zien na wat er in Frankrijk met die leraar is gebeurd (echt compleet gestoord als je er wat langer bij stilstaat) of misschien begint het 'kleiner', kroegen die geen alcohol meer mogen schenken in de buurt van een moskee. Ik maak me er zorgen over. Maar de meeste van mijn landgenoten stemmen niet op de PVV, dus wie weet heb ik het fout.
Ach, misschien leef ik teveel in het verleden. Of heeft het Nederland dat ik in mijn hoofd lief heb in werkelijkheid nooit bestaan. Maar ik krijg tranen in mijn ogen als ik Rutger Hauer en Monique van de Ven door Amsterdam zie fietsen.
Niet zozeer over Jezus maar Kaag was wel bedreigd door iemand die zichzelf christelijk noemdequote:Op donderdag 16 november 2023 21:39 schreef Beaurealis het volgende:
Zijn er eigenlijk politici die 24/7 beveiliging nodig hebben omdat ze een grap over Jezus hebben gemaakt?
Dan zou ik voor de PvdD gaan die echt wat om dierenwelzijn geeft in plaats van GroenLinks, een yuppenpartij voor losgezongen Chardonnay drinkers die zich vooral bezighouden met yoga mindfulness.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:47 schreef Zwoerd het volgende:
PvdD of PvdA/GL, ik denk dat ik de keuze pas in het stemhokje maak.
Maar met een grote PvdA krijg je wel een hogere kans dat PvdD gaat meeregeren en zo nog meer voor dieren kunnen betekenen.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dan zou ik voor de PvdD gaan die echt wat om dierenwelzijn geeft in plaats van GroenLinks, een yuppenpartij voor losgezongen Chardonnay drinkers die zich vooral bezighouden met yoga mindfulness.
Oh? Jij kunt goede voorbeelden geven van dictaturen waar het veel beter gaat dan hier?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een sterk leider is goed voor dit land. Iemand die er met de bezem doorheen gaat. Democratie is niet altijd het beste.
PvdA/GL zou puur strategisch stemmen zijn, PvdD ligt het dichtst bij mijn idealen.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dan zou ik voor de PvdD gaan die echt wat om dierenwelzijn geeft in plaats van GroenLinks, een yuppenpartij voor losgezongen Chardonnay drinkers die zich vooral bezighouden met yoga mindfulness.
Singapore. Daarnaast genoeg landen die baat hebben gehad bij een kortstondig autoritair beleid. Frankrijk is sinds De Gaulles ingrijpen aanzienlijk stabieler en welvarender dan onder de Vierde Republiek.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Jij kunt goede voorbeelden geven van dictaturen waar het veel beter gaat dan hier?
Singapore, mag ik even lachen? Dat land is 'stabiel' door alle arbeidsimmigranten en met name de dure uit het westen. Je weet niet waar je over praat. Qatar is ook 'geweldig'.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:29 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Singapore. Daarnaast genoeg landen die baat hebben gehad bij een kortstondig autoritair beleid. Frankrijk is sinds De Gaulles ingrijpen aanzienlijk stabieler en welvarender dan onder de Vierde Republiek.
En een strak leiderschap werkt dan net iets beter dan een polderdemocratie, blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Singapure, mag ik even lachen? Dat land is 'stabiel' door alle arbeidsimmigranten en met name de dure uit het westen. Je weet niet waar je over praat.
Alleen voor de bovenste laag, niet voor 'janmetdepet'.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:34 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En een strak leiderschap werkt dan net iets beter dan een polderdemocratie, blijkt maar weer.
Helaas zijn de meeste landen met een dictator ook vrij conservatief zodat je er heel veel dingen niet mag. Dat is niet ideaal. Zelf ben ik voor een progressieve dictatuur. Een dictator die tegen de mensen zegt: doe allemaal maar lekker raak, zolang je elkaar maar niet voor de voeten loopt. Maar wel iemand die de macht heeft om gewoon door te pakken, ipv dat eindeloze geneuzel en gepolder.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Jij kunt goede voorbeelden geven van dictaturen waar het veel beter gaat dan hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |