abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211213450
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De Islamitische wereld was tot in de middeleeuwen juist het centrum van de wereld als het ging om wetenschap.
https://en.wikipedia.org/(...)dieval_Islamic_world
25 procent van alle nobelprijzen zijn gewonnen door Joden :)

Op de 10 miljoen zieltjes.
pi_211213457
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je begint het te snappen.
Het is praktisch waardeloos en wordt alleen ingezet voor de politieke aspiraties van allerlei partijen.

Voor de betreffende en zijn/haar/hen familie is het het waardevolste wat er is.
Nu ik erover nadenk. Het lijk van een Israëlische soldaat was ongeveer 1000 palestijnse gevangenen waard.
Moet je dat eens in denken bij 1400 voornamelijk dode burgers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211213460
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De Islamitische wereld was tot in de middeleeuwen juist het centrum van de wereld als het ging om wetenschap.
https://en.wikipedia.org/(...)dieval_Islamic_world
Je had een of andere reli-dodo die verkondigde dat verder interpreteren van het geloofsboekje niet meer mocht. En toen is het slob er hard ingekomen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 6 november 2023 @ 16:38:48 #229
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211213469
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoor je wat je zegt? Ze slopen een heel ziekenhuis. Een ziekenhuis. Een ziekenhuis. Een ziekenhuis.

:{²
Er is een duidelijke afspraak over het rode kruis/halve maan in het oorlogsrecht. Als je je daar niet aan houdt maak je je schuldig aan een oorlogsmisdaad.

Dat is wat Hamas doet, het volk dat ze pretenderen te beschermen gebruiken ze als menselijk schild, dat is een oorlogsmisdaad.

Jij blijft volharden dat het een ziekenhuis is maar dat is het allerminst, het is een façade voor een militair complex, niet één kamertje. Het is een tactiek waar hamas veelvuldig gebruik van maakt, forceren dat er burgerslachtoffers vallen en vervolgens krokodillentranen.

Het wekt nul sympathie voor Hamas of hun strijd, het maakt ze alleen maar nog treuriger dan ze al waren.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 16:39:04 #230
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211213471
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
25 procent van alle nobelprijzen zijn gewonnen door Joden :)

Op de 10 miljoen zieltjes.
Alleen werden er in die tijd nog heen Nobelprijzen uitgereikt. :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 6 november 2023 @ 16:42:13 #231
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211213487
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Er is een duidelijke afspraak over het rode kruis/halve maan in het oorlogsrecht. Als je je daar niet aan houdt maak je je schuldig aan een oorlogsmisdaad..
Dan kom ik weer tot dezelfde conclusie die ik hier al vaker heb gedropt. Dit is een gevecht tussen 2 terreurgroepen. Want ze lappen beiden het oorlogsrecht aan hun akoestische achterwerken. Ik veroordeel het allemaal. Ik leg de nadruk op de nobele Palestijnen voornamelijk omdat ze zowel absoluut als relatief de meeste slachtoffers hebben.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211213495
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2023 16:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alleen werden er in die tijd nog heen Nobelprijzen uitgereikt. :P
I know :P
  maandag 6 november 2023 @ 16:45:20 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211213501
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En zijn patiënten daarna welkom bij deze barmhartige Samaritanen in hun ziekenhuizen? Ziekenhuizen. Ziekenhuizen. Ziekenhuizen. Nee he? :')

Ziekenhuizen.

Nee, want Hamas ontvoerde uitgerekend de bejaarde dametjes die Gazanen naar de Israëlische ziekenhuizen hielpen.
  maandag 6 november 2023 @ 16:47:36 #234
13462 BansheeBoy
pi_211213512
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, want Hamas ontvoerde uitgerekend de bejaarde dametjes die Gazanen naar de Israëlische ziekenhuizen hielpen.
Hamas ja, niet de onschuldige Palestijnen die de rekening voorgeschoteld krijgen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_211213521
Dit topic is eng.
  maandag 6 november 2023 @ 16:52:01 #236
13462 BansheeBoy
pi_211213541
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:48 schreef quirina het volgende:
Dit topic is eng.
Ja, ik snap het ook niet. De meesten hier ketsen er defecte logica en ratio tegenaan terwijl we het hier hebben over mensen van vlees en bloed. Nauwelijks mensen hier die stil staan bij het enorme leed van de Palestijnen.

Ziekenhuizen.

maandag 6 november 2023 @ 16:55:32 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211213578
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hamas ja, niet de onschuldige Palestijnen die de rekening voorgeschoteld krijgen.

Ja, dat klopt. Ik vind het ook heel erg.
pi_211213583
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, ik snap het ook niet. De meesten hier ketsen er defecte logica en ratio

Ziekenhuizen.

Ik heb ook een hekel aan ziekenhuizen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211213586
Best een verademing, hoe de pro-israel kan demonstreert. Geen politie, geen gewonden, geen kapotte ruiten, enz.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 6 november 2023 @ 16:57:49 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211213598
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
WTF.

Dat dichtbedrukte is toch letterlijk wat ze dan hebben gezien?

:r
Prima maar ik zou van een neutraal AP verwachten dat ze verhaal gaan halen om te duiden waarom dat gebouw, zo ja, als doe werd getroffen. Als zo ja, Israël geen verklaring wil/kan geven kan de journalist dat erbij vermelden.
En nee, geen commentaar - wat vaak gebeurd - is dan ook geen commentaar en maakt iets dan niet tot dus een zelfingevulde waarheid.

Wat iemand ter plaatste waarneemt maakt een(zijdig) verslag daarvan - dat je dan zelf (als doel?) maar moet zien in te vullen - nog niet tot evenwichtig nieuws.
Zelf krijg ik de neiging vooral te gaan bedenken dat kennelijk iemand bezig is mij iets te willen laten veronderstellen.
Zeker wanneer dat wat schrijnend moet zijn en niet echt bijdraagt aan feiten, extra wordt benadrukt.
Dat dit gebeurd in het op te vullen dorpsufferetje om het herkenbaar te maken, is iets anders dan dit (bewust) doen om iets internationaal te bewerkstelligen.
Los daarvan zijn er bij mijn weten in Gaza momenteel nauwelijks tot geen onafhankelijke journalisten die vrij zijn om berichtgeving te doen.

Maar goed media zijn steeds minder, of zo iemand wil, uit op inhoudelijke duiding en vooral uit om op die wijze pleitbezorger te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 november 2023 @ 16:58:19 #241
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211213603
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Ik vind het ook heel erg.
Daar lijkt mij ook weinig twijfel over.

Het gaat mij om de verantwoordelijkheid om onschuldige slachtoffers te voorkomen schijnbaar volledig bij Israel ligt volgens sommigen.
pi_211213604
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vraagje: die ongewapende palestijnen die op 7 oktober op ontvoerde gewonden en meegenomen lijken insloegen, waren dat onschuldige burgers?
pi_211213614
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:33 schreef Ramboetan het volgende:
Teller staat inmiddels op 4104 dode kinderen!

Wat is volgens jullie het magische getal om te beseffen dat dit toch niet helemaal de juiste aanpak is?

10.000?
Wellicht zou Hamas de gegijzelden moeten laten gaan? Excuses aanbieden over 07 oktober? En dan denk ik dat Israel echt wel wil praten :)
pi_211213621
Met moslimterroristen valt niet te praten.
  maandag 6 november 2023 @ 17:01:48 #245
13462 BansheeBoy
pi_211213628
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vraagje: die ongewapende palestijnen die op 7 oktober op ontvoerde gewonden en meegenomen lijken insloegen, waren dat onschuldige burgers?
Ik heb je tekst nu 3 keer gelezen. Ik kan er geen chocola van maken.

maandag 6 november 2023 @ 17:03:47 #246
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211213641
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:35 schreef bitterbal het volgende:
Denk dat de mensen die naar de ziekenhuis moeten omdat ze gewond zij niet echt een boodschappen hebben dat hamas onder dat ziekenhuis zit :P
Inderdaad, het is niet zo zwart wit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211213649
zie nu dat dat een hele rare zin is
  maandag 6 november 2023 @ 17:09:15 #248
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211213685
quote:
12s.gif Op maandag 6 november 2023 16:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Prima maar ik zou van een neutraal AP verwachten dat ze verhaal gaan halen om te duiden waarom dat gebouw, zo ja, als doe werd getroffen. Als zo ja, Israël geen verklaring wil/kan geven kan de journalist dat erbij vermelden.
En nee, geen commentaar - wat vaak gebeurd - is dan ook geen commentaar en maakt iets dan niet tot dus een zelfingevulde waarheid.

Wat iemand ter plaatste waarneemt maakt een(zijdig) verslag daarvan - dat je dan zelf (als doel?) maar moet zien in te vullen - nog niet tot evenwichtig nieuws.
Zelf krijg ik de neiging vooral te gaan bedenken dat kennelijk iemand bezig is mij iets te willen laten veronderstellen.
Zeker wanneer dat wat schrijnend moet zijn en niet echt bijdraagt aan feiten, extra wordt benadrukt.
Dat dit gebeurd in het op te vullen dorpsufferetje om het herkenbaar te maken, is iets anders dan dit (bewust) doen om iets internationaal te bewerkstelligen.
Los daarvan zijn er bij mijn weten in Gaza momenteel nauwelijks tot geen onafhankelijke journalisten die vrij zijn om berichtgeving te doen.

Maar goed media zijn steeds minder, of zo iemand wil, uit op inhoudelijke duiding en vooral uit om op die wijze pleitbezorger te worden.
Wat stond er ook weer? Er was een jongetje onder het puin vandaan gehaald, helemaal onder het stof en de rotzooi, die was aan het kermen van de pijn. Dat is een redelijk objectieve waarneming.
Ik snap niet zo goed waarom 7 oktober daar bijgehaald moet worden. Ook daar waren meer gedetailleerde beschrijvingen van te vinden.

Als hier al problemen van worden gemaakt gaat er iets niet helemaal goed. Lijkt alsof bepaalde mensen nieuws proberen te beïnvloeden…
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 6 november 2023 @ 17:09:18 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211213686
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef ExTec het volgende:
Best een verademing, hoe de pro-israel kan demonstreert. Geen politie, geen gewonden, geen kapotte ruiten, enz.

[ twitter ]
Dit is inderdaad wederom veelzeggend. En dit zie je eigenlijk bij alle pro-Israël demonstraties. Men is beschaafd en zingt gezamenlijk het volkslied. Dit schept een heel erg groot contrast met de andere partij, waar demonstranten zich weten te onderscheiden in agressie, geweld, haat, vandalisme, antisemitisme, intimidatie en oproepen tot genocide.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211213696
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat stond er ook weer? Er was een jongetje onder het puin vandaan gehaald, helemaal onder het stof en de rotzooi, die was aan het kermen van de pijn. Dat is een redelijk objectieve waarneming.
Ik snap niet zo goed waarom 7 oktober daar bijgehaald moet worden. Ook daar waren meer gedetailleerde beschrijvingen van te vinden.

Als hier al problemen van worden gemaakt gaat er iets niet helemaal goed. Lijkt alsof bepaalde mensen nieuws proberen te beïnvloeden…
nou sommige users lijken palestijnen niet als slachtoffer te kunnen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')