abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211201878
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

Also: frontpage :')

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

zondag 5 november 2023 @ 15:07:49 #2
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211201885
Had dan "rotte vis" als topickaap gedaan, aapmens
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211201887
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, wij als users hebben dingen gezegd, waar de ander het niet mee eens is en toen hebben we elkaar voor rotte vis uitgemaakt. (dit kun je overigens toepassen op elk topic, zo mis je nooit meer wat).
Ja natuurlijk, nu moet ik dus teruglezen.
  zondag 5 november 2023 @ 15:08:52 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211201894
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:07 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Bespaar je de moeite, weinig nieuws, zelfde gezeik.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 5 november 2023 @ 15:09:59 #5
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211201900
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
nou ik moet zeggen, jouw laatste reply in het vorige topic deed me een beetje grijnzen dus die had nog wel enige waarde, met je rotte vis :D

Rotvis
  zondag 5 november 2023 @ 15:10:46 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211201909
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nou ik moet zeggen, jouw laatste reply in het vorige topic deed me een beetje grijnzen dus die had nog wel enige waarde, met je rotte vis :D

Rotvis
Zo wordt ie weer duur verkocht.

Maar serieus, die nuance, daar gaat het om. Ik zie veel te vaak dat mensen elkaar dom of stom vinden, omdat ze het niet eens zijn op iets politieks.
pi_211201919
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:07 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
lezen doe je maar in de koran/bijbel/frontpage
pi_211201921
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Was sp3c er niet om jullie te redden?

Ha ha
pi_211201929
quote:
16s.gif Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Rot op hoor.
  zondag 5 november 2023 @ 15:12:20 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211201931
quote:
16s.gif Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Thora
quote:
Book of the Commandments van Maimonides telde eigenlijk slechts 606 expliciete Thora geboden, waarvan de laatste zeven bestonden uit rabbijnse geboden, namelijk: (1) het gebod om de handen te wassen voor het eten (let op het conflict dat hier al over was in Matthes 15 en Markus 7); (2) wetten betreffende de eroev, een rabbijns concept dat sommige beperkingen van de sabbat op zeer specifieke wijze verwijdert; (3) het opzeggen van een zegen voor het eten of voor deelname aan elk soort genot; (4) kaarsen aansteken op de sabbat; (5) het vieren van Poeriem, waar naar verwezen wordt in het boek Esther, maar die het naleven daarvan niet voorschrijft (zie Esther 9:23-32); (6) het vieren van Chanoeka, een feest dat gebeurtenissen herdenkt die plaatsvonden in de tweede eeuw voor Christus, lang nadat de Tenach al voltooid was; en (7) het opzeggen van het Hallel-gebed - de Psalmen 113-118 - tijdens bepaalde gelegenheden.

Hoewel sommige Joodse leiders van mening verschilden met Maimonides wat het meetellen betreft van deze rabbijnse geboden in het getal 613, erkennen alle traditionele Joden deze zeven geboden als door God gegeven via het gezag van de rabbijnen. Dus als een Joodse vrouw de sabbatskaarsen aansteekt, zegent ze God 'Die ons beval de sabbatskaarsen aan te steken', ook al is dit niet geschreven in de Thora, maar komt dit gebod eigenlijk van de rabbijnen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211201933
Vooral frontpage.
  zondag 5 november 2023 @ 15:12:35 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211201935
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Was sp3c er niet om jullie te redden?

Ha ha
Die mag inmiddels een cape aanschaffen, niet normaal meer.
pi_211201940
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Al die lelijke kutmensen terug naar Tuvalu.'
Ja logisch toch, als je je eigen land tijdelijk ontvlucht om je eigen veiligheid dan ga je als het weer veilig bent terug om je eigen land weer op te bouwen, lijkt me volkomen logisch, betrek het maar eens op jezelf.
  zondag 5 november 2023 @ 15:13:26 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211201941
Nou, de kroegsfeer is wel weer terug aan het komen, houd vol!
  zondag 5 november 2023 @ 15:14:03 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211201944
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja logisch toch, als je je eigen land tijdelijk ontvlucht om je eigen veiligheid dan ga je als het weer veilig bent terug om je eigen land weer op te bouwen, lijkt me volkomen logisch, betrek het maar eens op jezelf.
Er is nogal een verschil tussen

'Liever geen..'

of

'Die lelijke kut...'
pi_211201945
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die mag inmiddels een cape aanschaffen, niet normaal meer.
@sp3c is een held _O_
pi_211201949
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
Nou, de kroegsfeer is wel weer terug aan het komen, houd vol!
@Molo
  zondag 5 november 2023 @ 15:18:43 #18
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211201989
Rustig hier.
pi_211202014
Het Palestijnse Gezag is bereid om "de volle verantwoordelijkheid" voor de Gazastrook te nemen zodra de oorlog tussen Isral en Hamas voorbij is en er een alomvattende politieke regeling is getroffen voor Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Dat zegt de Palestijnse president Abbas.

Bij de ontmoeting van Abbas met de Amerikaanse minister Blinken benadrukte de president dat er wel eerst een einde moet worden gemaakt aan "Israls militaire heerschappij over de gebieden van de Palestijnse staat" en dat Oost-Jeruzalem als Palestijnse hoofdstad wordt erkend.

Abbas benadrukte dat de PLO, die het voor het zeggen heeft op de Westelijke Jordaanoever, de enige wettige vertegenwoordiger is van het Palestijnse volk en de enige autoriteit die besluiten kan nemen. Abbas zei in dit verband niets over Hamas. De Palestijnse Autoriteit werd in 2007 door Hamas uit de Gazastrook verdreven na een bloedige burgeroorlog.

https://nos.nl/liveblog/2(...)israelische-minister
  zondag 5 november 2023 @ 15:22:34 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211202016
twitter

Amerikaanse basis in Turkije wordt bestormd wegens ernstige anti-Isral, heel logisch allemaal want Gaza ligt zowel in Turkije als in de VS.
  zondag 5 november 2023 @ 15:23:34 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202024
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zo wordt ie weer duur verkocht.

Maar serieus, die nuance, daar gaat het om. Ik zie veel te vaak dat mensen elkaar dom of stom vinden, omdat ze het niet eens zijn op iets politieks.
Tja, ik weet dat je mij een ongenuanceerde aap vindt, en dat is een terechte diagnose denk ik wel. Maar voor mij is het punt gewoon echt heel erg duidelijk, Hamas is een terreurorganisatie die zowel Isral als het eigen volk op een afschuwelijke wijze inzet voor het behalen van hun onhaalbare doel.

Je kan spreken over wat eerlijk is, en dat het land aan de Palestijnen toebehoort, maar dat is niet de vraag, de kwestie draait namelijk om macht, en Isral is veel machtiger dan Hamas, dus die strijd is verloren. Daar kan je van vinden wat je wil, dat is de situatie, net als dat zo geldt voor bijvoorbeeld Inheemse Amerikanen.

Dus er is een oorlog, n partij vecht voor een vrij Palestina, en je kan nalezen wat dat behelst. en 1 vecht tegen een terreurorganisatie die zowel henzelf treft als de Palestijnen.

Een oorlog kent een aantal uitkomsten, maar 1 ervan is, er wint een partij.

Als Hamas wint hebben we een vrij Palestina, en nogmaals lees je in wat Hamas daarmee bedoelt

En mensen gaan kennelijk de straat op om te juichen voor deze uitkomst, die per definitie zal leiden tot etnische zuiveringen van Joden, Christen, Vlielanders en Moslims met net het verkeerde geloof.

Ja dan ben ik maar ongenuanceerd, maar ik wil niet dat Hamas deze oorlog wint en ik heb ook nul begrip voor mensen die dat wel hopen en scanderen over een vrij Palestina.

Dit gebrek aan nuance is enerzijds omdat ik een eenvoudig mens ben en anderzijds omdat de zaak zo complex is dat deze geen enkele gerechtvaardigde partij meer betreft, het gaat om macht. Om een strijd die aan de ene kant vanwege de totale wanhoop wordt gevoerd middel sadistisch mensonterend terreur en verkrachtingen.

Isral kan Gaza, inclusief Hamas en alle Palestijnen vanavond nog zo hopla van de landkaart vegen maar doet dit niet

Hamas strooide geen folders rond dat ze de dag erna uw dochters komen verkrachten, Isral geeft de burgerbevolking van Gaza zelfs weken de tijd om te ontruimen.

Hamas klopte niet aan de deur, van joh morgen komen we de vingertjes van je zesjarige dochtertje afknippen en verkrachten we haar tot haar bekken is verbrijzeld.

Maar, goed, kennelijk ben ik ongenuanceerd

Zal wel

O+
pi_211202037
Waarom kunnen users nooit hun TT afma
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 5 november 2023 @ 15:26:59 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202046
twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211202048
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Tja, ik weet dat je mij een ongenuanceerde aap vindt, en dat is een terechte diagnose denk ik wel. Maar voor mij is het punt gewoon echt heel erg duidelijk, Hamas is een terreurorganisatie die zowel Isral als het eigen volk op een afschuwelijke wijze inzet voor het behalen van hun onhaalbare doel.

Je kan spreken over wat eerlijk is, en dat het land aan de Palestijnen toebehoort, maar dat is niet de vraag, de kwestie draait namelijk om macht, en Isral is veel machtiger dan Hamas, dus die strijd is verloren. Daar kan je van vinden wat je wil, dat is de situatie, net als dat zo geldt voor bijvoorbeeld Inheemse Amerikanen.

Dus er is een oorlog, n partij vecht voor een vrij Palestina, en je kan nalezen wat dat behelst. en 1 vecht tegen een terreurorganisatie die zowel henzelf treft als de Palestijnen.

Als Hamas wint hebben we een vrij Palestina, en nogmaals lees je in wat Hamas daarmee bedoelt

En mensen gaan kennelijk de straat op om te juichen voor deze uitkomst, die per definitie zal leiden tot etnische zuiveringen van Joden, Christen en Moslims met net het verkeerde geloof.

Ja dan ben ik maar ongenuabnceerd, maar ik wil niet dat Hamas deze oorlog wint en ik heb ook nul begrip voor mensen die dat wel hopen en scanderen over een vrij palestina.

Dit gebrek aan nuance is enerzijds omdat ik een eenvoudig mens ben en anderzijds omdat de zaak zo complex is dat deze geen enkele gerechtvaardigde partij meer betreft, het gaat om macht.

Isral kan Gaza, inclusief Hamas en alle palestijnen vanavond nog zo hopla van de landkaart vegen maar doet dit niet

Hamas strooide geen folders rodn dat ze de dag erna uw dochters komen verkrachten, Isral geeft de brgerbevolking van gaza weken de tijd om te ontruimen.

Hamas klopte niet aan de deur, van joh morgen komen we de vingertjes van je zesjarige dochtertje afknippen en verkrachten we haar tot haar bekken is verbrijzeld.

Zal wel

O+
TL/DR?
pi_211202049
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:22 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Amerikaanse basis in Turkije wordt bestormd wegens ernstige anti-Isral, heel logisch allemaal want Gaza ligt zowel in Turkije als in de VS.
In 2016 ging het ook al bijna mis met Incirlik, sloten de Turken de stroom af naar de basis met kernwapens.
pi_211202053
quote:
[ twitter ]

euhm... 1 waarschuwingsschot en daarna gericht schieten toch?
jammer joh moet je maar niet een militaire basis bestormen :W
  zondag 5 november 2023 @ 15:28:23 #27
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202055
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
TL/DR?
Nee godverdomme trut ik ga een TR doen ik heb echt mijn best gedaan om mijn mentale handicap te verbergen en het minste wat je \kan doen is zeggen... ja jeetje zo kan je het ook zien, truthola met je hoofd
  zondag 5 november 2023 @ 15:28:57 #28
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202058
Bekijk het maar!
pi_211202064
quote:
Isral geeft de burgerbevolking van Gaza zelfs weken de tijd om te ontruimen.

En gelukkig gebeurt dat nu zonder doden, ellende en geweld. ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211202072
Weer luchtaanval op vluchtelingenkamp Gaza gemeld 'men neemt corridor niet serieus'
Al Jazeera meldt dat er opnieuw een vluchtelingenkamp in Gaza is getroffen door een Isralische luchtaanval. Volgens de door Qatar gefinancierde nieuwszender zijn huizen geraakt en zouden er twintig doden zijn gevallen. Isral heeft nog niet gereageerd op de beschuldiging.

De inslag werd gemeld in Bureij in Centraal-Gaza. Afgelopen week zijn regelmatig luchtaanvallen op zulke vluchtelingenkampen gemeld, die niet bestaan uit tenten maar uit dicht op elkaar gebouwde panden. "Deze herhaaldelijke luchtaanvallen zijn de reden waarom Palestijnen de door Isral aankondigde evacuatiecorridor om zuidwaarts te gaan niet serieus nemen", schrijft een correspondent van Al Jazeera.

Isral verdedigt aanvallen op vluchtelingekampen met het argument dat er Hamas-strijders actief zijn. Terroristen gebruiken burgers als levend schild, aldus het Isralische leger.

https://nos.nl/liveblog/2(...)0-palestijnen-gedood
pi_211202079
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:30 schreef bitterbal het volgende:
Weer luchtaanval op vluchtelingenkamp Gaza gemeld 'men neemt corridor niet serieus'
Al Jazeera meldt dat er opnieuw een vluchtelingenkamp in Gaza is getroffen door een Isralische luchtaanval. Volgens de door Qatar gefinancierde nieuwszender zijn huizen geraakt en zouden er twintig doden zijn gevallen. Isral heeft nog niet gereageerd op de beschuldiging.

De inslag werd gemeld in Bureij in Centraal-Gaza. Afgelopen week zijn regelmatig luchtaanvallen op zulke vluchtelingenkampen gemeld, die niet bestaan uit tenten maar uit dicht op elkaar gebouwde panden. "Deze herhaaldelijke luchtaanvallen zijn de reden waarom Palestijnen de door Isral aankondigde evacuatiecorridor om zuidwaarts te gaan niet serieus nemen", schrijft een correspondent van Al Jazeera.

Isral verdedigt aanvallen op vluchtelingekampen met het argument dat er Hamas-strijders actief zijn. Terroristen gebruiken burgers als levend schild, aldus het Isralische leger.

dit wil ik best geloven, bedoel we hebben het over hamas die daarmee best wel een trendsetter zijn geweest afgelopen 20 jaar
  zondag 5 november 2023 @ 15:32:12 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211202081
quote:

[..]

En mensen gaan kennelijk de straat op om te juichen voor deze uitkomst, die per definitie zal leiden tot etnische zuiveringen van Joden, Christen, Vlielanders en Moslims met net het verkeerde geloof.

Ja dan ben ik maar ongenuanceerd, maar ik wil niet dat Hamas deze oorlog wint en ik heb ook nul begrip voor mensen die dat wel hopen en scanderen over een vrij Palestina.

Dit gebrek aan nuance is enerzijds omdat ik een eenvoudig mens ben en anderzijds omdat de zaak zo complex is dat deze geen enkele gerechtvaardigde partij meer betreft, het gaat om macht. Om een strijd die aan de ene kant vanwege de totale wanhoop wordt gevoerd middel sadistisch mensonterend terreur en verkrachtingen.

Isral kan Gaza, inclusief Hamas en alle Palestijnen vanavond nog zo hopla van de landkaart vegen maar doet dit niet

Hamas strooide geen folders rond dat ze de dag erna uw dochters komen verkrachten, Isral geeft de burgerbevolking van Gaza zelfs weken de tijd om te ontruimen.

Zal wel

O+
Wel bijzonder hoe je na mijn opmerking met zo'n verhaal aan komt zetten. Die mening was inmiddels wel duidelijk, hoor, dat hoef je niet constant uit te leggen. Ik heb het over dat mensen elkaar voor het leven iets verwijten op basis van politieke statements, al gaan sommigen wel heel ver in hun drang naar gelijk.
  zondag 5 november 2023 @ 15:32:23 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202083
quote:
Ja, en dat je gaat hakbarren in dublin is blijkbaar ook normaal.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 15:37:22 #34
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202103
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 15:29 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En gelukkig gebeurt dat nu zonder doden, ellende en geweld. ^O^
Dat is allerminst iets dat ik beweer, maar die kinderen op dat festival kregen deze kans niet.

Dat is in mijn ongenuanceerde ogen 1 - 0 voor IDF vs Hamas.
  zondag 5 november 2023 @ 15:38:07 #35
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202108
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wel bijzonder hoe je na mijn opmerking met zo'n verhaal aan komt zetten. Die mening was inmiddels wel duidelijk, hoor, dat hoef je niet constant uit te leggen. Ik heb het over dat mensen elkaar voor het leven iets verwijten op basis van politieke statements, al gaan sommigen wel heel ver in hun drang naar gelijk.
De minachting is gelukkig wederzijds O+
  zondag 5 november 2023 @ 15:38:59 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211202111
https://www.msn.com/en-us(...)-tunnels/ar-AA1joBue
intense battles raging between Israel and Hamas in war-torn Gaza with soldiers ambushed by terrorists armed with grenades emerging from tunnels
  zondag 5 november 2023 @ 15:39:02 #37
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202112
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 15:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en dat je gaat hakbarren in dublin is blijkbaar ook normaal.
Ja want dat tuig wil de strijd naar West Europa halen, dat is de kern.
pi_211202114
Daarom krijgen wij ook een Israli politicus over de vloer in den haag. Gelukkig zal niet elke politieke partij deze extremist te woord staan. Zag gisteren dat Bennet naar de VS gaat omdat hij teleurgesteld is dat niet iedereen in de VS hun genocidale campagne omarmen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 15:39:46 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202115
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:38 schreef slashdotter3 het volgende:
intense battles raging between Israel and Hamas in war-torn Gaza with soldiers ambushed by terrorists armed with grenades emerging from tunnels
[ afbeelding ]
De hel op aarde... stadsguerilla, met een tunnelcomplex als Hamas heeft is echt een Vietnam
pi_211202118
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 15:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is allerminst iets dat ik beweer, maar die kinderen op dat festival kregen deze kans niet.

Dat is in mijn ongenuanceerde ogen 1 - 0 voor IDF vs Hamas.
Omdat hamas een terroristisch organisatie is,

Vind die vergelijking van ja maar idf waarschuwt tenminste nog atijd wat vreemd. Je kan het idf toch niet vergelijken met een terroristische organisatie ? Tenzij het idf zelf ook niet zo netjes is...
pi_211202119
quote:
[ afbeelding ]
Deze is ook goed https://www.haaretz.com/i(...)a6-a38b-dedf23810000
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 november 2023 @ 15:40:33 #42
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211202120
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:39 schreef Slayage het volgende:
Daarom krijgen wij ook een Israli politicus over de vloer in den haag. Gelukkig zal niet elke politieke partij deze extremist te woord staan. Zag gisteren dat Bennet naar de VS gaat omdat hij teleurgesteld is dat niet iedereen in de VS hun genocidale campagne omarmen.

[ twitter ]
Wat een geweldige X! Zo zie ik het ook exact voor me. Heerlijk.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 5 november 2023 @ 15:41:19 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211202129
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 15:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
De hel op aarde... stadsguerilla, met een tunnelcomplex als Hamas heeft is echt een Vietnam
Dit was buiten Gaza City, ben benieuwd of Israel echt een stadsguerilla gaat vechten of dat ze gewoon gaan omsingelen en een jaartje belegeren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 15:41:56 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211202133
Sommige mensen hier snappen nog steeds niet dat je de doelen van Isral kan steunen zonder alle acties te steunen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 5 november 2023 @ 15:42:55 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202136
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Omdat hamas een terroristisch organisatie is,

Vind die vergelijking van ja maar idf waarschuwt tenminste nog atijd wat vreemd. Je kan het idf toch niet vergelijken met een terroristische organisatie ? Tenzij het idf zelf ook niet zo netjes is...
Nee, dat is ook het hele punt, Bitterbal, ik heb nul begrip voor terreur!!!

einzzweidrei umlaut
  zondag 5 november 2023 @ 15:43:35 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202141
Kans dat het militaire component van dit conflict door hamas wordt gewonnen is gewoon 0. Wel zielig dat er mensen zijn die daar blijkbaar op hopen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 15:44:02 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202146
Hamas is het probleem, simpel en duidelijk en klaar, terreur heeft geen enkele plek in deze wereld en is geen onderhandelingsmethodiek, niet, nu niet nooit niet
pi_211202148
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 15:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee, dat is ook het hele punt, Bitterbal, ik heb nul begrip voor terreur!!!

einzzweidrei umlaut
_O-
pi_211202151
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:30 schreef bitterbal het volgende:

Ah deburgers weten de reden dus. Nu nog zelf iets aan doen lijkt mij de meest logische stap!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 november 2023 @ 15:44:42 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202152
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 15:43 schreef ExTec het volgende:
Kans dat het militaire component van dit conflict door hamas wordt gewonnen is gewoon 0. Wel zielig dat er mensen zijn die daar blijkbaar op hopen.
Ze steken er zelfs leraren in Frankrijk voor overhoop, het achterlijke mentaal gehandicapte tuig
  zondag 5 november 2023 @ 15:45:15 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211202160
quote:
[ afbeelding ]
Eerste (?) van vele van deze berichten waarschijnlijk
  zondag 5 november 2023 @ 15:45:16 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202161
Niet erg verbazend. Weinig iranezen hebben wat op met de baarden.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211202175
De totale islamitische wereld van anderhalf miljard zielen wereldwijd staat wel mooi in zijn gerafelde Zeeman onderbroek te kijken door alleen maar een heel klein beetje te keffen en verder eigenlijk niets te doen, zowel gewapend als humanitair niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 15:48:16 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211202179
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 15:45 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Iran is een fantastisch land dat gewoon door een stel haatbaarden vernietigd is. Maar die kunnen niet eeuwig aan het roer blijven staan als er 0 support van de jongere generaties is. Net als de verzuiling in Nederland zal dat ook gewoon doodbloeden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 5 november 2023 @ 15:48:45 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211202186
Ik ga weer cyanide and hapiness lezen. Ik hou van zorgeloze stripjes O+

Calvin&Hobbes mogen er ook bij.

Team vis1980 trouwens. Kan geen usernaam iets aan veranderen.

Punt.
  zondag 5 november 2023 @ 15:51:45 #57
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202205
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:47 schreef UitStraling het volgende:
De totale islamitische wereld van anderhalf miljard zielen wereldwijd staat wel mooi in zijn gerafelde Zeeman onderbroek te kijken door alleen maar een heel klein beetje te keffen en verder eigenlijk niets te doen, zowel gewapend als humanitair niet.
Dit is symptomatisch, het topic over 2 miljoen Afghanen die uit Pakistan worden gedeporteerd naar de hel van de Taliban om daar afgemaakt te worden als insecten trekt nul aandacht vanwege het feit dat men hier geen jodenhaat kan verspreiden.

Moslims die elkaar afmaken is niet zo heel boeiend, dat is aan de orde van de dag immers
pi_211202215
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit is symptomatisch, het topic over 2 miljoen Afghanen die uit Pakistan worden gedeporteerd naar de hel van de Taliban om daar afgemaakt te worden als insecten trekt nul aandacht vanwege het feit dat men hier geen jodenhaat kan verspreiden.

Moslims die elkaar afmaken is niet zo heel boeiend, dat is aan de orde van de dag immers
Lijkt wel of ze het allemaal niet zo heel goed snappen en dat hun moreel kompas stuk is.
pi_211202228
_O-
  zondag 5 november 2023 @ 15:55:20 #60
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202230
ik vind jullie allemaal even stom O+
pi_211202247
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

geen Romeinse Rijk

https://dekanttekening.nl(...)er-erg-dan-j-p-coen/
  zondag 5 november 2023 @ 15:59:14 #62
13462 BansheeBoy
pi_211202260
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Sommige mensen hier snappen nog steeds niet dat je de doelen van Isral kan steunen zonder alle acties te steunen.
Ik steun helemaal niks van hen. Echt niks. Min of meer principieel. Als ze bij wijze van spreken zouden zeggen dat water nat is zou ik het nog in twijfel trekken.

Prima.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 5 november 2023 @ 15:59:23 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211202262
Vraagje aan Claude-instant: With ground penetrating radar, would vietcong tunnelwarfare still work?

Antwoord:
Ground penetrating radar (GPR) technology would make Viet Cong-style tunnel networks much more difficult to utilize effectively today:

GPR systems can detect underground voids, objects, and structural details much deeper than before. Modern military-grade GPR could identify tunnel networks up to 30+ feet deep.

Airborne GPR mounted on drones/aircraft allows rapidly mapping large areas with high resolution. Tunnels would be very difficult to construct inconspicuously.

Combined with AI analysis, GPR could automatically detect anomalous tunnel structures even among natural cave systems.

Past tunnel networks were primitive - modern militaries would construct fortified tunnel bunkers not as easily detectable by GPR.

However, just as with land mines, countermeasures exist - tunneling through diverse terrain, using GPR-blocking construction materials could evade detection.

But the tactical advantage of surprise would be lost. Tunnels spotted on GPR triggers preemptive air strikes or tunneling of one's own to intercept.

So while some guerrilla tunnel networks could still function, GPR renders the scale and effectiveness of Vietnam-era systems nearly impossible against modern military technology. New strategies would be needed to offset improved sensor capabilities.
pi_211202275
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Die nuance lees ik dan ook gewoon zelden, als ik hier om de hoek kijk.
Want de Palestijnen krijgen wat ze VeRdiEnEn.

Alleen Joden verdienen een plek. Niks nieuws aan de horizon. _O_

Gekke wereld.
  zondag 5 november 2023 @ 16:02:25 #65
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202281
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Gekke wereld.
Waar zie je dat dan? Dat ik uitleg dat het een kwestie van macht is en niet van rechtvaardigheid is geen verdediging he?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 16:06:23 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211202300
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Gekke wereld.
Hamas krijgt wat ze verdienen. Iedereen hier die 'pro-Israel' is, is veel genuanceerder dan gewoon 'pro-Israel'. Ik zie mezelf ook zo, maar dat betekent niet dat ik juichend over straat ga omdat er onschuldige slachtoffers zijn gevallen.

En dat laatste kan ik nou niet bepaald zeggen over een bepaalde andere groep mensen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 5 november 2023 @ 16:08:39 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211202319
https://www.businessinsid(...)itary-tactic-2023-11
The 3,000-year history of tunnel warfare shows how hard it's going to be for Israel to root out Hamas

The Viet Cong built tunnels with blind alleys and trap doors and even filled some passageways with water.

The tunnels proved difficult for the US Army to thwart. Bombs were ineffective in collapsing tunnels, dogs succumbed to traps, and gas didn't work in the large tunnel networks.

A group of small and brave soldiers, known as "Tunnel Rats," were responsible for clearing the Viet Cong from the tunnels.

Capt. Herbert Thornton, known as the father of the Tunnel Rats, said they "had to have an inquisitive mind, a lot of guts, and a lot of real moxie in knowing what to touch and what not to touch to stay alive—because you could blow yourself out of there in a heartbeat."

One of the most advantageous aspects of the Viet Cong's tunnels was their size and secrecy.

It took time for American soldiers to learn about the Viet Cong's tunnel system.

In one instance, The United States Army set up Camp Cu Chi directly above a series of the Viet Cong's tunnels.

While the soldiers were sleeping, the Viet Cong would exit their tunnels and wreak havoc on the camps. Despite the US Army bombing the area, the Viet Cong remained safe in their tunnels.
pi_211202326
quote:
[ twitter ]

Het heeft dan ook weinig te maken met rechten voor Palestijnen maar met supremacy van Islam. Islam heeft maar 1 doel en dat is van de hele wereld een "House of Peace" maken, ie. een staat waar Islam het voor het zeggen heeft. Daarom boeit het ook niemand dat er 6.7 miljoen Afghanen hun land verliezen, want dan gaat er toch geen Islam land verloren want de staat blijft Islamitisch, maar wel als Israel een paar 100 Palestijnen wat opschuift, want dan gaat er Islamitisch land verloren.
pi_211202350
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hamas krijgt wat ze verdienen. Iedereen hier die 'pro-Israel' is, is veel genuanceerder dan gewoon 'pro-Israel'. Ik zie mezelf ook zo, maar dat betekent niet dat ik juichend over straat ga omdat er onschuldige slachtoffers zijn gevallen.

En dat laatste kan ik nou niet bepaald zeggen over een bepaalde andere groep mensen.
Daar gaan we weer.

De laatste 75 jaar wordt hier ook altijd vergeten. Want alles was en is van de Joden. Elk jaar een stukje meer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 16:17:51 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211202376
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Daar gaan we weer.

De laatste 75 jaar wordt hier ook altijd vergeten. Want alles was en is van de Joden. Elk jaar een stukje meer.
Jij gaat juichend over straat als er onschuldige slachtoffers zijn gevallen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211202378
quote:

[..]
Daar gaan we weer.

Vergeet die eeuwen voor die 75 jaar ook niet, toen Christenen en Joden weggejaagd of uitgemoord werden uit nu islamistische landen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211202383
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij gaat juichend over straat als er onschuldige slachtoffers zijn gevallen?
Welke Joden treuren om dode Palestijnen? Ik ken ze niet.
Beide kampen treuren niet om de buren.

Ik juich als beiden een eigen stuk hebben en in vrede leven. Een utopie. I know. :)
  zondag 5 november 2023 @ 16:21:16 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202396
quote:

[..]
Daar gaan we weer.

Nee het punt is dat de situatie is zoals die is, Isral heeft macht, Hamas niet, die heeft terreur.

Terreur is geen optie, de enige optie die er is is accepteren dat de situatie zo is, of, terreur dus

Je kan van Isral zeggen wat je wil, maar het is in die regio een baken van verlichting waar zowel mensen mogen weten welke seksuele voorkeur ze hebben als welk geloof ze aanhangen.

Dat is in een vrij Palestina zoals Hamas die nastreeft niet het geval
pi_211202414
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 15:45 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Hoe merkwaardig ook: de gemiddelde Iranir staat positiever tegenover Isral en de Joden dan de gemiddelde Arabier.
pi_211202420
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 16:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Je kan van Isral zeggen wat je wil, maar het is in die regio een baken van verlichting waar zowel mensen mogen weten welke seksuele voorkeur ze hebben als welk geloof ze aanhangen.
Ik ken nog steeds geen Joden die treuren om dode Palestijnen of een geloof van een ander accepteren. :)
  zondag 5 november 2023 @ 16:25:43 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202424
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Iraniers! o|O
https://anw.ivdnt.org/article/Iranees

Lekker puh :7
&lt;signature here&gt;.
pi_211202434
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 16:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ken nog steeds geen Joden die treuren om dode Palestijnen of een geloof van een ander accepteren. :)
nee maar in israel kan je als homo wel gewoon leven natuurlijk
  zondag 5 november 2023 @ 16:27:48 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202442
quote:
Ik ken nog steeds geen Joden die treuren om dode Palestijnen of een geloof van een ander accepteren.
Ik ken heel veel joden waarvan je niet doorhebt dat ze het zijn.

Jij probeert het hier op te dissen alsof die pijpenkrullen dragers de norm zijn. Zijn ze niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_211202448
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:26 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nee maar in israel kan je als homo wel gewoon leven natuurlijk
Moeten zij weten. Net als dat ze het bij de buren ook zelf moeten weten. :)
pi_211202457
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:18 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vergeet die eeuwen voor die 75 jaar ook niet, toen Christenen en Joden weggejaagd of uitgemoord werden uit nu islamistische landen.
Libanon was ooit overwegend christelijk, evenals de Assyrirs en de Armenen, de Jezidi's hebben dan weer hun eigen geloof, of degenen die zich nog Chaldeers noemen.

Tel het aantal vermoorde mensen van de laatste 100 jaar van deze bevolkingsgroepen eens op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 16:28:47 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211202460
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik juich als beiden een eigen stuk hebben en in vrede leven. Een utopie. I know. :)
Er zit een heel zonnestelsel tussen treuren en toejuichen. Waar haal je treuren nou weer in godsnaam vandaan?

Ik zeg dat er een bepaalde groep juichend over straat ging om onschuldige doden te vieren puur omdat er onschuldige doden zijn gevallen. En dat is n groep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 5 november 2023 @ 16:28:49 #82
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202461
quote:
Die optie is meerdere keren op tafel geweest, gevolgd door walgelijke terreur.

Connie Mus stond elke week verslag te doen van minstens twee bussen schoolkinderen die door terroristisch tuig was opgeblazen. En toen is die muur maar geplaatst, want zoals ik al eerder zei, onderhandelen met terreur is geen optie.

Maar wel stroom leveren, water, energie. Proberen Palestijnen een kans te geven in Isral, banen. Want Isral is in tegenstelling tot andere landen in het midden oosten wel gemengd. Dat was ook het probleem en naar mijn mening de aanleiding tot 7 okt.

Hamas kan het zich niet permitteren dat Palestijnen en Joden echt mengen en elkaar waarderen, want dan komt er van dat Palestina helemaal niets meer terecht en blijven de Joden leven, en dat is niet het doel he.

maja
pi_211202465
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 16:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ken heel veel joden waarvan je niet doorhebt dat ze het zijn.

Jij probeert het hier op te dissen alsof die pijpenkrullen dragers de norm zijn. Zijn ze niet.
Ik ken zelf wat Joden in Nederland, don’t worry. Die groep waar jij het over hebt, denk ik niet eens aan.
pi_211202471
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Libanon was ooit overwegend christelijk, evenals de Assyrirs en de Armenen, de Jezidi's hebben dan weer hun eigen geloof, of degenen die zich nog Chaldeers noemen.

Tel het aantal vermoorde mensen van de laatste 100 jaar van deze bevolkingsgroepen eens op.
Zijn moslims niet de grootste groep die slachteroffer zijn van islamitisch terreur?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 16:29:50 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211202472
twitter

Die Protz-Welt der Hamas-Millionre

Slim van ze. Lekker cashen en de sukkeltjes blijven je wel betalen.

Ik heb een vermoeden wie de eigenaren van de bedrijven zijn voor een mooie som de tunnels mochten bouwen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211202496
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Moeten zij weten. Net als dat ze het bij de buren ook zelf moeten weten. :)
Ik vind vrijheid van seksualiteit toch wel een basisbegripje in een beschaafde wereld.

Sterker nog, daar draait zowat elke religie om, dat gaat helemaal niet om een goddelijke entiteit maar om de baas te spelen over een ander haar vagina of in sommige gevallen ook andermans piel.
pi_211202501
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Zijn moslims niet de grootste groep die slachteroffer zijn van islamitisch terreur?
Jawel, die winnen het met gemak.
  zondag 5 november 2023 @ 16:33:07 #88
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202507
quote:

[..]
Wat is dit voor een argument in hemelsnaam, wat moet ik met deze informatie?

Ga je nu opsommen wat je nog meer niet weet en kent, want dan vrees ik dat we internet te kort gaan komen.

man man man
pi_211202509
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jawel, die winnen het met gemak.
sneu wel
pi_211202514
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Die Protz-Welt der Hamas-Millionre

Slim van ze. Lekker cashen en de sukkeltjes blijven je wel betalen.

Ik heb een vermoeden wie de eigenaren van de bedrijven zijn voor een mooie som de tunnels mochten bouwen.
Is dat de slaapkamer van de oudtante van Frans Bauer?
pi_211202527
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 16:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wat is dit voor een argument in hemelsnaam, wat moet ik met deze informatie?

Ga je nu opsommen wat je nog meer niet weet en kent, want dan vrees ik dat we internet te kort gaan komen.

man man man
Jij begint met dat de Joden zo lief alles aangekondigd hebben. Hoe lief zijn ze wel niet? :D
Wat moet ik met die info? Iedereen die na 7 oktober de tegenaanval begreep krabbelt al terug. Want ze stoppen niet.

En daar laat ik het bij. Andere visie. Geen probleem verder. :)
  zondag 5 november 2023 @ 16:36:13 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211202533
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik vind vrijheid van seksualiteit toch wel een basisbegripje in een beschaafde wereld.

Sterker nog, daar draait zowat elke religie om, dat gaat helemaal niet om een goddelijke entiteit maar om de baas te spelen over een ander haar vagina of in sommige gevallen ook andermans piel.
Yup. Macht over de vrouw.

En ook handig als je soldaten zich juichend de oorlog in storten omdat ze zo graag bij hun god willen zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 16:36:45 #93
236264 crew  capricia
pi_211202538
quote:

[..]
Ik ben geen Jood. Maar ik treur ook niet.
Of loop jij wel alle dagen in de rouw? :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211202552
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 16:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben geen Jood. Maar ik treur ook niet.
Of loop jij wel alle dagen in de rouw? :+
Ik treur de hele dag over deze shit situatie daar voor alle betrokkenen. :6
  zondag 5 november 2023 @ 16:40:07 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211202562
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 14:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hamas moet hoe dan ook uitgeroeid worden tot de laatste man, daarna kan er pas gedacht worden over een vervolg. Onderhandelen met terreurorganisaties is gewoon een doodlopende weg zo bleek wel 7 oktober.

Daarna? Ik weet het niet, internationale troepenmacht die Gaza dwingt te normaliseren?

Isral terugkrijgen gaat in ieder geval nooit gebeuren met de machtsverdeling zoals die is, daar kan je tegen blijven strijden en terreur plegen, maar goed.

De oplossing voor dit conflict is gewoon zeer duidelijk:
- Alle gijzelaars vrij
- Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over

Het is duidelijk en simpel, dat zijn de voorwaarden op de oorlog die door Hamas is uitgeroepen op 7 oktober, zolang daar niet aan wordt voldaan is een oplossing niet in zicht en zal deze ook niet in zicht komen.
Dat strookt met mijn gedachten dat ik niet wil "begrijpen" waarom er berhaupt met terroristen moet/gaat worden onderhandeld. Lieden die er duidelijk niet voor trugdeins(d)en om anderen tot hun wapen en verdediging te maken.

Dat mensen graag hun geliefden of zielige slachtoffers, tegen elke prijs, bevrijdt zien worden van hun martelingen; heeft niet maar dan ook niets te maken met onderhandelen en alles met daarmee vertellen dat er dus - desnoods ene volgende keer - flink meer te behalen is.

Al dat gekoekwaus met hoe is, was, zielig is gekomen en moet (ge)worden, is voor mij geen enkele reden om middels terreurdaden mensen af te slachten om zo een punt af te kunnen dwingen.
In tegenstelling juist, het brengt mij alleen maar meer tot de actie om het ongewenste ongedierte en zij het het daarom toch willen huisvesten, me huid en haar tot in de kiem van haar geweld moet worden verwijderd.
Met een bloedzuiger of roofdier dat uit is om zijn prooi op te peuzelen, is niet te onderhandelen.
Hooguit wat er wanneer van het eigen lijf zal worden opgegeten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 5 november 2023 @ 16:40:40 #96
3542 Gia
User under construction
pi_211202567
quote:

[..]

Nee, maar 1 kamp juicht wel om slachtoffers aan de andere kant.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 16:40:46 #97
3928 Ulx
pi_211202569
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Jij begint met dat de Joden zo lief alles aangekondigd hebben. Hoe lief zijn ze wel niet? :D
Wat moet ik met die info? Iedereen die na 7 oktober de tegenaanval begreep krabbelt al terug. Want ze stoppen niet.

Ze stoppen pas na de vrijlating van de gijzelaars en de complete onvoorwaardelijke overgave van Hamas. Dat is duidelijk gesteld.

Wat had je verwacht? Dat Israel zou gaan doen alsof het nog steeds 6 oktober was?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 november 2023 @ 16:40:50 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202571
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ken zelf wat Joden in Nederland, don’t worry. Die groep waar jij het over hebt, denk ik niet eens aan.
Ja, en ik ken ook christenen, en de categorie die wat meer naar zwarte kousen neigt. En die laatste staan idd recalcitranter tegenover andere religie's dan de eerste. Dus je punt ontgaat me.

Ook is me niet echt duidelijk wat je bedoeld met het "accepteren van een ander geloof". Het is redelijk eigen aan religie dat je gelooft dat jouw sprookje waar is, en die van de ander niet. Dus ook dit kan ik maar slecht plaatsen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 16:43:02 #99
236264 crew  capricia
pi_211202589
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:38 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik treur de hele dag over deze shit situatie daar voor alle betrokkenen. :6
Gecondoleerd dan maar.

Lijkt me wel vervelend om zo te moeten leven. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 november 2023 @ 16:43:53 #100
3542 Gia
User under construction
pi_211202599
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 16:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en ik ken ook christenen, en de categorie die wat meer naar zwarte kousen neigt. En die laatste staan idd recalcitranter tegenover andere religie's dan de eerste. Dus je punt ontgaat me.

Ook is me niet echt duidelijk wat je bedoeld met het "accepteren van een ander geloof". Het is redelijk eigen aan religie dat je gelooft dat jouw sprookje waar is, en die van de ander niet. Dus ook dit kan ik maar slecht plaatsen.
Je kunt ook het simpele feit accepteren dat er meer geloven zijn en iedereen in zijn/haar waarde laten.
pi_211202608
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 16:40 schreef ExTec het volgende:

Hier somt men alleen de Moslims op.
Accepteren de Joden wel een Moslim geloof?
Dat is mijn punt.
  zondag 5 november 2023 @ 16:45:16 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202610
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt ook het simpele feit accepteren dat er meer geloven zijn en iedereen in zijn/haar waarde laten.
En hoe gaat het "niet accepteren" dan in z'n werk?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 16:45:31 #103
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202614
quote:

[..]

Ne je hebt helemaal gelijk, maar wat wil je, 7oktober laten gaan? Onderhandelen?

De eisen zijn duidelijk, gijzelaars vrij, onvoorwaardelijke overgave Hamas, zie jij enig ander redelijk scenario, vertel het me.
pi_211202620
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 16:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ne je hebt helemaal gelijk, maar wat wil je, 7oktober laten gaan? Onderhandelen?

De eisen zijn duidelijk, gijzelaars vrij, onvoorwaardelijke overgave Hamas, zie jij enig ander redelijk scenario, vertel het me.
Nee, ik hoop op een wonder. Oprecht. :)
  zondag 5 november 2023 @ 16:47:03 #105
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202627
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is mijn punt.
In Isral wonen arabieren, palestijnen, openlijke homo's, lesbi's

is dat zo in welk willekeurig ander land in die regio?

Ja Isral was niet perfect maar als ik moest kiezen of ik moest wonen in welke willekeurig door allah vervloekte shitput of Isral dan zou ik het binnen een seconde weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 05-11-2023 16:55:45 ]
pi_211202644
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is mijn punt.
Zoek eens op hoeveel moslims er in Isral wonen.
pi_211202649
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
In Isral wonen arabieren, palestijnen, homo's lesbi's

is dat zo in welk willekeurig ander land in die regio?

Ja Isral was niet perfect maar als ik moest kiezen of ik moest wonen in welke willekeurig door allah vervloekte shitput of Isral dan zou ik het binnen een seconde weten.
Jammer dat de Palestijnen alleen niet gelijkwaardig behandeld worden in Isral. Tot zover die lieve tolerante mensen daar.
pi_211202655
quote:

[..]

Eindelijk wordt er wat gedaan aan die terreur organisatie. Het lijkt mij beter voor iedereen dat Israel nu niet stopt tot het klaar is met hamas. Als ze nu stoppen dan ben je weer terug zoals het was sinds 2005.
  zondag 5 november 2023 @ 16:49:53 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202659
twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211202665
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef oblo het volgende:

[..]
Eindelijk wordt er wat gedaan aan die terreur organisatie. Het lijkt mij beter voor iedereen dat Israel nu niet stopt tot het klaar is met hamas. Als ze nu stoppen dan ben je weer terug zoals het was sinds 2005.
En daarna zijn er nooit meer nieuwe extremisten?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 16:51:24 #111
3928 Ulx
pi_211202667
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Vast wel.

Hoezo?
  zondag 5 november 2023 @ 16:52:04 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202673
Ook lachen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211202691
Het Isralische leger beschuldigt Hamas ervan de evacuatiecorridor te dwarsbomen. "Hamas valt onze militairen aan, net als gisteren. Dit was de reden waarom we de corridor gisteren moesten stoppen", zegt woordvoerder Hagari in een video op X.

Uit de presentatie wordt niet duidelijk in hoeverre er vandaag een vrije doorgang is geweest voor Gazanen die zuidwaarts willen vluchten. Het Isralische leger had aangekondigd dat er tussen 10.00 en 14.00 uur een corridor zou worden ingesteld. Isral zegt nu dat zijn militairen in het gebied zijn aangevallen, maar het is onduidelijk of de corridor open is geweest.

Hamas houdt vluchtelingen tegen bij wegblokkades en stuurt ze terug noordwaarts, zegt legerwoordvoerder Hagari. Ook beweert hij dat de terreurbeweging zich verschuilt bij ziekenhuizen. Op een videoscherm achter hem werden beelden vertoond die dat zouden bewijzen.

Eerder meldde een verslaggever van Al Jazeera dat Palestijnen de evacuatiecorridor niet serieus nemen vanwege aanhoudende Isralische luchtaanvallen op vluchtelingenkampen. Ook vandaag meldden de door Hamas aangestuurde autoriteiten in Gaza tientallen doden door zulke bombardementen. Isral blijft erop wijzen dat Hamas burgers gebruikt als levend schild.

https://nos.nl/collectie/(...)en-israel-en-libanon
pi_211202703
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, maar met een extreem verzwakt en machteloos hamas ontstaat er een opening voor een andere vreedzamere partij om aan de macht te komen in gaza.
  zondag 5 november 2023 @ 16:56:21 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211202714
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dit zal niemand verbazen. Maar de influx gaat er niet minder op worden helaas.
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 16:52 schreef ExTec het volgende:
Ook lachen.

[ twitter ]
Tja, en woke progressieven blijven maar denken dat moslims hun intersectionele bondgenoten zijn :') _O-.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 november 2023 @ 16:56:35 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211202716
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)itary-tactic-2023-11
The 3,000-year history of tunnel warfare shows how hard it's going to be for Israel to root out Hamas

The Viet Cong built tunnels with blind alleys and trap doors and even filled some passageways with water.

The tunnels proved difficult for the US Army to thwart. Bombs were ineffective in collapsing tunnels, dogs succumbed to traps, and gas didn't work in the large tunnel networks.

A group of small and brave soldiers, known as "Tunnel Rats," were responsible for clearing the Viet Cong from the tunnels.

Capt. Herbert Thornton, known as the father of the Tunnel Rats, said they "had to have an inquisitive mind, a lot of guts, and a lot of real moxie in knowing what to touch and what not to touch to stay alive—because you could blow yourself out of there in a heartbeat."

One of the most advantageous aspects of the Viet Cong's tunnels was their size and secrecy.

It took time for American soldiers to learn about the Viet Cong's tunnel system.

In one instance, The United States Army set up Camp Cu Chi directly above a series of the Viet Cong's tunnels.

While the soldiers were sleeping, the Viet Cong would exit their tunnels and wreak havoc on the camps. Despite the US Army bombing the area, the Viet Cong remained safe in their tunnels.
Dat gaat heel, heel erg meevallen omdat - je mogelijk weet - het (woeste/nij) terrein in Gaza sws een totaal andere is dan een dichtbegroeide groene jungle, er tegenwoordig flink wat is verbeterd t.a.v. wat eminente en o.a. evoluerende penetratie technologie. Het triangluleren van bv ondergrondse bewegingen in een droge/stabiele grond; is een stuk makkelijker dan in een drassig bosterrein. Reken er ook maar op dat 24/7 drones elke beweging van een muis monitoren om o.a. met kunstmatige intelligentie te pin-pointen waar iets mogelijk interessant is om (tzt) een raketje naartoe te blazen.

Het is ook niet meer gelijk nodig om mensen bloot te stellen aan eerste verkenningen tot destructie van verstopplaatsen.

Ik vrees dat de echt slimme mensen zeker niet bij Hamas zitten die vooral hun walgelijk middeleeuwse methoden ziet als hun wapen tot hun verdediging. Het verschil van een westerse tot een andere "geografie" is dat die geen mensen wil opofferen maar die zo veel mogelijk juist poogt te (be)sparen.
Een prima leefwijze dat idd & en helaas ook in Vietnam het blok aan het Amerikaanse propaganda-been was en men nu inzet op Isral.
De elders veilige wanende burgers (in USA) waren niet langer bereid waren om "zichzelf" met een hand op de rug - itt tot VC of hier Hamas - voor een ander heilig doel op te (laten) offeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 05-11-2023 17:01:48 ]
pi_211202731
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:53 schreef bitterbal het volgende:
Het Isralische leger beschuldigt Hamas ervan de evacuatiecorridor te dwarsbomen. "Hamas valt onze militairen aan, net als gisteren. Dit was de reden waarom we de corridor gisteren moesten stoppen", zegt woordvoerder Hagari in een video op X.

Uit de presentatie wordt niet duidelijk in hoeverre er vandaag een vrije doorgang is geweest voor Gazanen die zuidwaarts willen vluchten. Het Isralische leger had aangekondigd dat er tussen 10.00 en 14.00 uur een corridor zou worden ingesteld. Isral zegt nu dat zijn militairen in het gebied zijn aangevallen, maar het is onduidelijk of de corridor open is geweest.

Hamas houdt vluchtelingen tegen bij wegblokkades en stuurt ze terug noordwaarts, zegt legerwoordvoerder Hagari. Ook beweert hij dat de terreurbeweging zich verschuilt bij ziekenhuizen. Op een videoscherm achter hem werden beelden vertoond die dat zouden bewijzen.

Eerder meldde een verslaggever van Al Jazeera dat Palestijnen de evacuatiecorridor niet serieus nemen vanwege aanhoudende Isralische luchtaanvallen op vluchtelingenkampen. Ook vandaag meldden de door Hamas aangestuurde autoriteiten in Gaza tientallen doden door zulke bombardementen. Isral blijft erop wijzen dat Hamas burgers gebruikt als levend schild.

https://nos.nl/collectie/(...)en-israel-en-libanon
Het klinkt zo ook wel een beetje alsof het IDF gerriteerd is dat Hamas terugvecht.
  zondag 5 november 2023 @ 16:59:32 #118
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202734
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Jammer dat de Palestijnen alleen niet gelijkwaardig behandeld worden in Isral. Tot zover die lieve tolerante mensen daar.
In hoeverre kun je dit ook onderbouwen?

Dat een Duitser hier minder rechten en plichten heeft is immers ook duidelijk. In 2005 in is Gaza onafhankelijk geworden.

Een Arabier, een homo, een openlijke lesbi en een Palestijn zijn zover mijn informatie reikt binnen Isral gewoon mensen die een bedrijf kunnen starten en werk hebben. Net als Belgen hier, helaas -O-

Noem een land in die regio waar dit ook kan

Kijk naar het handvest van Hamas

en zeg free Palestina!

Knettergek, sorry, ongenuanceerd, knettergek
pi_211202735
quote:
81s.gif Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het klinkt zo ook wel een beetje alsof het IDF gerriteerd is dat Hamas terugvecht.
_O-
pi_211202746
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef bitterbal het volgende:

[..]
_O-
"Sta godverdomme nou eens stil als ik met mijn Merkava tank op je schiet"
pi_211202747
quote:
81s.gif Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
nou wel dat hamas niet eerlijk terugvecht en altijd burgers gebruikt als (indirect) schild
pi_211202749
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:00 schreef mschol het volgende:

[..]
nou wel dat hamas niet eerlijk terugvecht en altijd burgers gebruikt als (indirect) schild
je plaat blijft beetje hangen schol :P
  zondag 5 november 2023 @ 17:01:19 #123
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202753
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:00 schreef mschol het volgende:

[..]
Een terreurorganisatie doet nu eenmaal zo strijden
pi_211202757
zijn ook gewoon beschietingen rechtsstreeks tussen hamas en idf
pi_211202762
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef bitterbal het volgende:

[..]
je plaat blijft beetje hangen schol :P
wil jij soms beweren dat hamas WEL alleen eerlijk vecht?
  zondag 5 november 2023 @ 17:02:28 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202767
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef mschol het volgende:

[..]
Je kan altijd het afknippen van vingertjes van een zesjarig meisje nuanceren begreep ik
pi_211202770
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef mschol het volgende:

[..]
nee maar in elke post zeggen dat ze menselijke schilden gebruiken wordt wat saai

plus wat is eerlijk vechten
pi_211202774
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Een terreurorganisatie doet nu eenmaal zo strijden
precies, terecht dat idf dus soort van klaagt
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 17:02:56 #129
3928 Ulx
pi_211202778
twitter

Vraagje: Mag nu de IDF in dat ziekenhuis zit, er op ze geschoten worden door Hamas?
pi_211202788
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nee maar in elke post zeggen dat ze menselijke schilden gebruiken wordt wat saai

plus wat is eerlijk vechten
man tot man, leger tegen leger, zonder hierbij onschuldige burgers, beesten e.d. te (mis)bruiken
pi_211202796
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:03 schreef mschol het volgende:

[..]
man tot man, leger tegen leger, zonder hierbij onschuldige burgers, beesten e.d. te (mis)bruiken
nou dan is het idf ook niet eerlijk bezig
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 5 november 2023 @ 17:05:23 #132
485843 crew  Jippie
pi_211202813
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef SeaOfLove het volgende:
Vooral frontpage.
Riep je?
pi_211202815
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou dan is het idf ook niet eerlijk bezig
ja nee, die kunnen er wat aan doen als hamas er een burger tussengooit om een kogel af te ketsen :!
pi_211202818
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 17:05 schreef mschol het volgende:

[..]
ja nee, die kunnen er wat aan doen als hamas er een burger tussengooit om een kogel af te ketsen :!
zo komen toch niet alle burgers om schol

jezus
pi_211202822
plus ze sturen honden in de tunnels schol
  zondag 5 november 2023 @ 17:06:44 #136
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202827
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 17:06 schreef bitterbal het volgende:
Ja natuurlijk? Daar zit Hamas... geen kinderen behalve gijzelaars ;(
pi_211202828
Het goddelijke van geen blaam treffende IDF _O_
  zondag 5 november 2023 @ 17:08:12 #138
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202842
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:06 schreef bitterbal het volgende:
Waar lees je dit?
pi_211202844
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 17:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja natuurlijk? Daar zit Hamas... geen kinderen behalve gijzelaars ;(
Ze hebben ook baby's, kleuters en peuters en mooie vrouwen als gijzelaars.
pi_211202845
quote:
5s.gif Op zondag 5 november 2023 17:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Waar lees je dit?
in de reacties van mschol :P
  zondag 5 november 2023 @ 17:08:54 #141
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202852
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze hebben ook baby's, kleuters en peuters en mooie vrouwen als gijzelaars.
Het is afschuwelijk
pi_211202853
quote:

[..]
Waar lees je dit?
Je sarcasmeknopje is stuk.
  zondag 5 november 2023 @ 17:09:10 #143
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202857
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:
en mooie vrouwen als gijzelaars.
En lelijke? Of tellen die soms niet :{
&lt;signature here&gt;.
pi_211202864
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
bal ineens 180 graden gedraaid. Die denkt wat gebeurd daar
  zondag 5 november 2023 @ 17:09:41 #145
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202865
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar doe ik niet aan want dat is voor gays, ik wil niks zeggen verder
  zondag 5 november 2023 @ 17:10:14 #146
38496 Perrin
pi_211202872
quote:

[..]
Waar lees je dit?
Kinderen van het licht.
pi_211202877
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 17:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
En lelijke? Of tellen die soms niet :{
Is toch anders.
  zondag 5 november 2023 @ 17:10:53 #148
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211202883
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 17:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is toch anders.
tellen als mannen
  zondag 5 november 2023 @ 17:11:16 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202893
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 17:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is toch anders.
_O-
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 17:11:32 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211202901
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:03 schreef mschol het volgende:

[..]
Hoe stel je je dat voor...... Mr Rico die het daar uit knokt met whatever Hamas als betere Krijger denkt te kunnen aanleveren ?

Het vervelende hier is dat Hamas juist het gevoel van medelijden en compassie met al wat leeft, inzet als haar wapen en men op geen enkele wijze terughoudend moet gaan worden om dat misbruik te te bestrijden.
Dat die actie(s) dan ten koste gaat van ongewilde slachtoffers of lieve katjes in een tunnel, is dan de keuze van Hamas.
De zg organisatie die opkomt voor belangen van haar burgers; kan het toegedane geweld direct stoppen door vrijlaten van gegijzelden, overgave van terroristen en stoppen met geweld als doel om haar zin te krijgen.
Hoe het daarna verder moet/gaat met het letterlijk godvergeten gebied, is een ander hoofdstuk.
pi_211202920
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 17:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
tellen als mannen
oO<
  zondag 5 november 2023 @ 17:14:28 #152
13462 BansheeBoy
pi_211202942
Voor zulke serieuze materie waar over en weer onschuldige slachtoffers vallen of zijn gevallen vind ik jullie wel erg lollig doen. Totaal ongepast.

pi_211202953
zou mooi zijn als steeds meer gazanen zich richting hamas keren maar goed weet niet hoe vrij ze daar in zijn om dat te doen als je ziet dat ze als vluchteling al worden terug gestuurd.

waarschijnlijk ook afhankelijk in het dagelijks leven van hamas
  zondag 5 november 2023 @ 17:16:33 #154
323876 michaelmoore
pi_211202970
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 17:06 schreef bitterbal het volgende:
of vacuumbommen
zonder zuurstof zijn de hamas het ook gauw zat , vervolgens de putten volkiepen met puin en cement , dat maakt een sterk beton blok

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2023 17:33:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 november 2023 @ 17:17:13 #155
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211202977
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn die er tegenwoordig al die dat ook zouden kunnen?
We hebben al aardig wat robot-hond achtigen, maar wat die zonder uitzondering niet kunnen is bijten, met dezelfde relatief buitenproportionele kracht als dat een echte hondt dat kan.
&lt;signature here&gt;.
pi_211202985
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:15 schreef bitterbal het volgende:
zou mooi zijn als steeds meer gazanen zich richting hamas keren maar goed weet niet hoe vrij ze daar in zijn om dat te doen als je ziet dat ze als vluchteling al worden terug gestuurd.

Dit zou wel de mooiste oplossing zijn, dan staat binnen een uur de gehele wereldbevolking achter de Palestijnen.
pi_211203006
Netanyahu zoals altijd bezig met zijn eigen politieke belangen.

Benjamin Netanyahu also gave a speech Friday. The prime minister usually doesn’t allow questions, and his speech was devoid of real empathy for what Israeli citizens are experiencing. When mentioning fallen soldiers, he again focused on members of a specific group within Israeli society. He never talks about the massacre in the border kibbutzim, or the courage of the emergency response teams there, just as he never bothered to visit communities along the Gaza border over the years.

In general, Netanyahu believes for some reason that he is totally exempt from conducting condolence calls during the war. But somehow he has plenty of time for visits to army units, from which the Prime Minister’s Office shares photos of him surrounded by soldiers. This is a total waste of his time and that of IDF officers, as are the pointless discussions of the security cabinet, as opposed to the war cabinet. There is no escaping the conclusion that even in the midst of the country’s most important war in 50 years, the prime minister is occupied first and foremost, above all else, with himself and with rescuing his shaky political future.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211203008
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:06 schreef bitterbal het volgende:
uiteraard, IDF is perfect _O_
  zondag 5 november 2023 @ 17:21:28 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203020
Het opmerkelijk om te zien, die uitgesproken pro-Palestijnse sympathien in Ierland. Dat heeft natuurlijk iets met eigen geschiedenis van extremisme te maken. Isral doet er goed aan alle banden met dit geradicaliseerde land te doorbreken.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 november 2023 @ 17:21:46 #160
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211203024
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:20 schreef mschol het volgende:

[..]
uiteraard, IDF is perfect _O_
Volgende topic title: waar we IDF adoreren
&lt;signature here&gt;.
pi_211203032
quote:
13s.gif Op zondag 5 november 2023 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het opmerkelijk om te zien, die uitgesproken pro-Palestijnse sympathien in Ierland. Dat heeft natuurlijk iets met eigen geschiedenis van extremisme te maken. Isral doet er goed aan alle banden met dit geradicaliseerde land te doorbreken.

[ twitter ]
Voor mensen die het vak Geschiedenis maar saai vinden hoef je nu alleen maar te kijken naar de sterk uiteenlopende reacties van landen als Duitsland en Ierland.
pi_211203034
twitter

je zou bijna Israel gaan steunen als je ziet hoe beide kanten zich in Europa gedragen :')
-gn blogabet, bvd-
  zondag 5 november 2023 @ 17:23:31 #163
38496 Perrin
pi_211203039
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn die er tegenwoordig al die dat ook zouden kunnen?
Volgens mij wel..
  zondag 5 november 2023 @ 17:27:15 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203064
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:23 schreef MagicIsland1 het volgende:
[ twitter ]

je zou bijna Israel gaan steunen als je ziet hoe beide kanten zich in Europa gedragen :')
De sfeer bij de demonstraties onderstreept het verschil in cultuur van geciviliseerden en barbaren.
  zondag 5 november 2023 @ 17:28:07 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211203074
&lt;signature here&gt;.
pi_211203078
quote:

[ twitter ]
Wat verwonderlijk dat Ieren sympathie hebben met een ander volk dat tot op de dag vandaag lijdt aan de imperialistische ambities van de Britten :D

Zou het kunnen omdat ze precies weten hoe het voelt om bezet te worden? Zou het kunnen dat ze hun eigen praktijk herinneren zoals we hieronder zien wanneer de Isralis exact hetzelfde doen met de Palestijnen?

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211203127
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat verwonderlijk dat Ieren sympathie hebben met een ander volk dat tot op de dag vandaag lijdt aan de imperialistische ambities van de Britten :D

Zou het kunnen omdat ze precies weten hoe het voelt om bezet te worden? Zou het kunnen dat ze hun eigen praktijk herinneren zoals we hieronder zien wanneer de Isralis exact hetzelfde doen met de Palestijnen?

[ twitter ]
Die dikke Ierse schommel onder schot is niet verkracht, gemarteld en vermoord maar eet nu nog steeds Ierse stoofpotjes.
  zondag 5 november 2023 @ 17:32:19 #169
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211203140
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ twitter ]
Geen probleem, leren ze wel af als de volgende hakbar succes heeft.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 november 2023 @ 17:33:58 #170
13462 BansheeBoy
pi_211203157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:34 schreef marsan het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee over wiens beleid je het hebt, mss dat dat duidelijk is wanneer je een naam normaal schrijft.
Dat moge duidelijk zijn. Ik bedoel hier de Hebreeuwen.

zondag 5 november 2023 @ 17:37:29 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211203186
Tja...

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 17:40:31 #172
3928 Ulx
pi_211203219
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:15 schreef bitterbal het volgende:

Het hangt van het aantal dode terroristen af hoeveel van de "Hamas is misschien niet zo'n heel goed idee" Palestijnen hun mond open durven te doen. Blijft Hamas genoeg mensen houden om de rest te onderdrukken zullen ze stil moeten blijven. Vernietigt Isral Hamas, hebben ze een kans.
pi_211203220
Bekladding Amsterdamse musea geclaimd door pro-Palestinabeweging
https://nos.nl/l/2496761

Een pro-Palestijnse protestbeweging zegt achter de bekladding van meerdere Amsterdamse musea te zitten. De groep, workers for Palestine, vindt dat de musea te weinig doen voor de mensen in Gaza.

De groep schrijft dat musea alleen bezorgd zijn als het voormalige kolonin betreft, maar zich onvoldoende uitspreken voor bijvoorbeeld een staakt-het-vuren in de Gazastrook. Ze willen dat de musea een verklaring afgeven waarin "onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan de onderdrukten".

"Zonder een eis voor een staakt-het-vuren hebben musea bloed aan hun handen", schrijft de groep die sinds een paar dagen actief lijkt te zijn op Instagram. Ook wordt de vrijlating geist van de twee verdachten die gisteravond na de besmeuring werden aangehouden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211203227
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 17:37 schreef ExTec het volgende:
Tja...

[ twitter ]
Hamas wat een ziekenhuis aanvalt? Kan niet wachten op het massale veroordelen van deze oorlogsmisdaad!

SPOILER
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 17:41:42 #175
3928 Ulx
pi_211203234
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2023 17:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Voor zulke serieuze materie waar over en weer onschuldige slachtoffers vallen of zijn gevallen vind ik jullie wel erg lollig doen. Totaal ongepast.

twitter

Heb je hier nog een mening over?
pi_211203265
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het hangt van het aantal dode terroristen af hoeveel van de "Hamas is misschien niet zo'n heel goed idee" Palestijnen hun mond open durven te doen. Blijft Hamas genoeg mensen houden om de rest te onderdrukken zullen ze stil moeten blijven. Vernietigt Isral Hamas, hebben ze een kans.
denk dat hamas echt gewoon een grote vinger in de pap heeft. :{
pi_211203267
Het van Gogh en het Stedelijk Museum zijn beklad door een pro-Palestina organisatie omdat de 2 musea zich niet uitspraken tegen Isral.

twitter

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211203273
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:41 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hamas wat een ziekenhuis aanvalt? Kan niet wachten op het massale veroordelen van deze oorlogsmisdaad!

SPOILER
Als er een Hamas lid in 't ziekenhuis aanwezig is, is het een legitiem doelwit dus even de officile berichten afwachten
pi_211203310
quote:

[ twitter ]
Ik denk inderdaad dat Isral de Ierse overheid even mag wijzen op hun gedrag.

Dat de Ieren in de Palestijnen een soort van broeders zien, komt volgens mij door dat idiote idee dat Isral de Goliath is, en niet de David-with-an-assault-rifle die het echt is.
Intolerant voor intolerantie
pi_211203323
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het van Gogh en het Stedelijk Museum zijn beklad door een pro-Palestina organisatie omdat de 2 musea zich niet uitspraken tegen Isral.

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Die lui gaan nog veel zakdoekjes nodig hebben voor ze doorkrijgen wat er echt gebeurt.

Het is voorbij voor de terroristen.

Ze zullen toch echt een nieuwe Che Guevara moeten zoeken.
pi_211203331
quote:

[ twitter ]

[ afbeelding ]
lopen zoveel idioten rond
  zondag 5 november 2023 @ 17:52:49 #182
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211203347

Zelfs op de F-side zijn ze om. :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 5 november 2023 @ 17:53:47 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211203357
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of vacuumbommen
zonder zuurstof zijn de hamas het ook gauw zat , vervolgens de putten volkiepen met puin en cement , dat maakt een sterk beton blok
Het is minder werk en sneller om er een JDAM op te gooien zodat de boel instort
pi_211203370
Hoe mensen als Netanyahu als Europese ashkenazi jood spreekt over mede Joden die een Arabisch mizrahi achtergrond hebben :') witte superioriteitsdenken... Ethiopische Joden in Isral lopen tegenwoordig tegen dezelfde racistische shite aan van de ashkenazi joden.

Maar İsrail is de enige democratie in de regio y'all :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211203377
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 17:52 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Zelfs op de F-side zijn ze om. :`)
ja had niks met joden te maken toch werd er gisteren gezegd :P
  zondag 5 november 2023 @ 17:56:30 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211203390
(ver)Tellen blijft moeilijk
quote:
bron: nos.nl 05nov23 15u11
Het door Hamas aangestuurde ministerie van Gaza heeft een fout gemaakt in het vandaag doorgegeven dodental. In een nieuwe verklaring staat dat in de oorlog 4008 kinderen zijn gedood door Isralische luchtaanvallen, en niet 4800 zoals vanmiddag naar buiten werd gebracht.
Kan dus ook zijn dat er flink minder kinderen 48 of veel meer 8400 zijn gedood door Isral, Hamas die bezig blijft met zich achter jong bloed op te stellen.

Wel fijn dat het leed ietsjes minder lijkt dan eerder werd verteld. Nu nog dat de pers woordvoerder wat minder stellig gaat zijn in hun weergave.
  zondag 5 november 2023 @ 17:59:04 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211203425
quote:

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Fucking idioten, ik zou als museumdirecteur dan eerder een expositie over joodse historie opzetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:00:40 #188
3928 Ulx
pi_211203458
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:44 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Het zal best. Ik denk dat de IDF nog lang niet klaar is met die lui afmaken.
pi_211203464
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal best. Ik denk dat de IDF nog lang niet klaar is met die lui afmaken.
dat vrees ik ook
pi_211203500
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 17:56 schreef Vallon het volgende:
(ver)Tellen blijft moeilijk
[..]
Kan dus ook zijn dat er flink minder kinderen 48 of veel meer 8400 zijn gedood door Isral, Hamas die bezig blijft met zich achter jong bloed op te stellen.

Wel fijn dat het leed ietsjes minder lijkt dan eerder werd verteld. Nu nog dat de pers woordvoerder wat minder stellig gaat zijn in hun weergave.
Ze melden elk uur van de dag het aantal slachtoffers. Een omdraaiing kan gebeuren, maar niemand ziet die sprong van 800 in een dag?

Ik geloof zomaar dat dit Hamas propaganda is, om betrouwbaarder over te komen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:03:58 #191
3928 Ulx
pi_211203587
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:54 schreef Slayage het volgende:
Hoe mensen als Netanyahu als Europese ashkenazi jood s
Netanyahu is geboren in Tel Aviv en zijn moeder was geboren in de Sanjak van Jeruzalem. Palestijnse dus.
pi_211203592
Wat mis ik Theo van Gogh in situaties als dit.

Die had zowel de Palestijnen als de Israelfans hier belachelijk gemaakt.
pi_211203611
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:41 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

SPOILER
Ik lees de tweet toch echt als dat Hamas vanuit een ziekenhuis aanvalt.

Niet dat dat het beter maakt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:05:28 #194
3928 Ulx
pi_211203641
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 18:04 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik lees de tweet toch echt als dat Hamas vanuit een ziekenhuis aanvalt.

Nee, dat is een oorlogsmisdaad.
  zondag 5 november 2023 @ 18:05:42 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203651
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 17:50 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die lui gaan nog veel zakdoekjes nodig hebben voor ze doorkrijgen wat er echt gebeurt.

Het is voorbij voor de terroristen.

Ze zullen toch echt een nieuwe Che Guevara moeten zoeken.
Het probleem is vooral dat er niets tegen zulke groeperingen wordt gedaan.
pi_211203664
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Netanyahu is geboren in Tel Aviv en zijn moeder was geboren in de Sanjak van Jeruzalem. Palestijnse dus.
Heel cute. Maar dat neemt niet weg dat die gehele afstamming mythe nogal grotesk is.

Feit blijft: ashkenazi-Joden zijn altijd nog meer Europees, dan Midden-Oosters. Ook een van de redenen waarom er in den beginne vanuit de Mizrahi Joden op hen werd neer gekeken.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:07:29 #197
3928 Ulx
pi_211203708
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel cute. Maar dat neemt niet weg dat die gehele afstamming mythe nogal grotesk is.

Feit blijft: ashkenazi-Joden zijn altijd nog meer Europees, dan Midden-Oosters. Ook een van de redenen waarom er in den beginne vanuit de Mizrahi Joden op hen werd neer gekeken.
Zijn moeder is geboren in het Ottomaanse Rijk. Mogen de joden die er toen woonden ook al niet zijn?

Zijn vader kwam er trouwens in 1920 als kleuter. Volkomen legaal.
  zondag 5 november 2023 @ 18:08:18 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 november 2023 @ 18:08:42 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203750
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je draait het weer om. Asjkenazim kijken neer op Mizrachim, het is ook de eerste groep die veelal de invloedrijke posities bekleden binnen de Isralische samenleving. En Asjkenazim zijn ongeveer 50/50 qua afkomst, Midden-Oosters met Europese invloeden. Daar is inmiddels zat onderzoek naar gedaan.
pi_211203764
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Vooral moslims blijven toelaten, goed gedaan Merkel! |:(
[ twitter ]
en ondertussen genieten van de westerse vrijheden die hier zijn :')

heb soms het idee dat ze helemaal geen idee hebben wat ze nou zeggen
  zondag 5 november 2023 @ 18:09:33 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203771
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn moeder is geboren in het Ottomaanse Rijk. Mogen de joden die er toen woonden ook al niet zijn?

Sefardim dan dus waarschijnlijk.
  zondag 5 november 2023 @ 18:10:16 #202
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211203789
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die dikke Ierse schommel onder schot is niet verkracht, gemarteld en vermoord maar eet nu nog steeds Ierse stoofpotjes.
Come on, het is niet dat dit op 7 oktober afgelopen jaar pas is begonnen.

En als die mensen er iets in herkennen en het gevoel hebben dat ze moeten opkomen voor de Palestijnen, is dat hun goed recht.
In zuid-Amerika en zuid-Afrika voelen ze dat ook.

Net zoals er landen zijn die meer sympathie voelen voor Isral, mag dit ook. Dit is wat mensen voelen. Je moet niet denken dat je de wijsheid in pacht hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211203803
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niemand spreekt hier over 'legaliteit'. En al helemaal niemand heeft het over wie er wel of niet 'mag' wonen'.
pi_211203818
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait het weer om. Asjkenazim kijken neer op Mizrachim, het is ook de eerste groep die veelal de invloedrijke posities bekleden binnen de Isralische samenleving. En Asjkenazim zijn ongeveer 50/50 qua afkomst, Midden-Oosters met Europese invloeden. Daar is inmiddels zat onderzoek naar gedaan.
1: Neen.

2: Als jij denkt dat genetica op die manier werkt, dan zou ik er maar nog eens wat over lezen.
  zondag 5 november 2023 @ 18:12:36 #205
438527 MissButterflyy
pi_211203846
Bepaalde users hebben er een dagtaak aan om alles en iedereen wat betreft Isral een andere mening heeft te kakken te zetten.
  zondag 5 november 2023 @ 18:12:40 #206
323876 michaelmoore
pi_211203848
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:44 schreef bitterbal het volgende:

[..]
HAMAS is IRAN is ISIS
  zondag 5 november 2023 @ 18:13:21 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211203872
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Neen.

2: Als jij denkt dat genetica op die manier werkt, dan zou ik er maar nog eens wat over lezen.
Jazeker wel. Dit is ook een van de redenen voor interne frictie in de Isralische samenleving. En dat tweede is gewoon correct. Nogmaals, als je hier talloze studies wilt gaan tegengesproken die dit letterlijk aantonen heeft een verdere discussie weinig zin.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:14:08 #208
3928 Ulx
pi_211203895
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Bepaalde users hebben er een dagtaak aan om alles en iedereen wat betreft Isral een andere mening heeft te kakken te zetten.
Wel als het argument dat gebruikt wordt nergens op slaat. Doe dan gewoon je huiswerk.
pi_211203905
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS is IRAN is ISIS
Ok
pi_211203936
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jazeker wel. Dit is ook een van de redenen voor interne frictie in de Isralische samenleving. En dat tweede is gewoon correct. Nogmaals, als je hier talloze studies wilt gaan tegengesproken die dit letterlijk aantonen heeft een verdere discussie weinig zin.
1: Nee, zeker niet. Er zijn erg interessante dingen geschreven over dat Europese Joden in den beginne niet gewenst waren bij de Mizrachi-Joden. Ze werden gezien als Europees en hun holocaust-verleden werd belachelijk gemaakt.

Pas later, werden inderdaad de rollen omgedraaid. Toen kwamen de Ashkenazi-Joden in invloedrijke posities, en moesten de Mizrachi-Joden constant achter de feiten aanlopen. Dit laatste is nog steeds.

2: Dat een discussie met jou weinig tot geen zin heeft, had ik allang geconcludeerd.
pi_211203940
Commissie: Europese joden leven weer in angst
De recente toename van antisemitisch geweld wordt vanuit Brussel sterk veroordeeld. Het doet volgens de Europese Commissie denken "aan een aantal van de donkerste momenten uit de geschiedenis. Europese joden leven weer in angst."

De commissie noemt voorbeelden als de molotovcocktails die werden gegooid tegen een synagoge in Duitsland en de vernielingen die werden aangericht op een joodse begraafplaats in Oostenrijk. Ook de aanvallen op Joodse winkels en synagogen in Spanje worden veroordeeld.

In de verklaring laat de Commissie weten dat "de EU zijn Joodse gemeenschappen bijstaat". Behalve antisemitisme moet ook anti-moslimgeweld wat Brussel betreft worden aangepakt.

https://nos.nl/collectie/(...)lefonie-plat-in-gaza
pi_211203957
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS is IRAN is ISIS
Wat heeft ISIS met Iran te maken?
  zondag 5 november 2023 @ 18:19:52 #213
323876 michaelmoore
pi_211203974
quote:
81s.gif Op zondag 5 november 2023 18:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat heeft ISIS met Iran te maken?
sorry, Taliban
pi_211203987
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, dat is een oorlogsmisdaad.
Ja, daarom zei ik:
Zolang Hamas zich verschuilt tussen burgers begaan ze oorlogsmisdaden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_211203995
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 17:40 schreef Aether het volgende:
Bekladding Amsterdamse musea geclaimd door pro-Palestinabeweging
https://nos.nl/l/2496761

Een pro-Palestijnse protestbeweging zegt achter de bekladding van meerdere Amsterdamse musea te zitten. De groep, workers for Palestine, vindt dat de musea te weinig doen voor de mensen in Gaza.

De groep schrijft dat musea alleen bezorgd zijn als het voormalige kolonin betreft, maar zich onvoldoende uitspreken voor bijvoorbeeld een staakt-het-vuren in de Gazastrook. Ze willen dat de musea een verklaring afgeven waarin "onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan de onderdrukten".

"Zonder een eis voor een staakt-het-vuren hebben musea bloed aan hun handen", schrijft de groep die sinds een paar dagen actief lijkt te zijn op Instagram. Ook wordt de vrijlating geist van de twee verdachten die gisteravond na de besmeuring werden aangehouden.
LOL. Vermoeiende types dit hoor.... En iets zegt me dat dit geen lieden zijn die al te hard zwoegen in een fabriekshal of de haven, met je 'Workers for Palestine'.
pi_211203996
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vernietigt Isral half Gaza, dan hebben de "Hamas is misschien niet zo'n heel goed idee" geen enkele kans en de radicalen alle kans.
  zondag 5 november 2023 @ 18:21:51 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 november 2023 @ 18:22:19 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211204007
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Nee, zeker niet. Er zijn erg interessante dingen geschreven over dat Europese Joden in den beginne niet gewenst waren bij de Mizrachi-Joden. Ze werden gezien als Europees en hun holocaust-verleden werd belachelijk gemaakt.

Pas later, werden inderdaad de rollen omgedraaid. Toen kwamen de Ashkenazi-Joden in invloedrijke posities, en moesten de Mizrachi-Joden constant achter de feiten aanlopen. Dit laatste is nog steeds.

2: Dat een discussie met jou weinig tot geen zin heeft, had ik allang geconcludeerd.
Dit is erg raar, aangezien het juist de Asjkenazim zijn die het land Isral hebben opgebouwd. Sterker nog, het zijn zelfs Asjkenazim geweest die het Hebreeuws weer hebben laten herleven als een taal (bijv. Eliezer Ben Yehuda). Mizrachim kwamen pas in grote getale naar Isral nadat zij zijn verdreven uit Arabische landen. Kortom, je verhaal klopt gewoon niet.
pi_211204009
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:17 schreef bitterbal het volgende:
De recente toename van antisemitisch geweld wordt vanuit Brussel sterk veroordeeld. Het doet volgens de Europese Commissie denken "aan een aantal van de donkerste momenten uit de geschiedenis. Europese joden leven weer in angst."

De commissie noemt voorbeelden als de molotovcocktails die werden gegooid tegen een synagoge in Duitsland en de vernielingen die werden aangericht op een joodse begraafplaats in Oostenrijk. Ook de aanvallen op Joodse winkels en synagogen in Spanje worden veroordeeld.

In de verklaring laat de Commissie weten dat "de EU zijn Joodse gemeenschappen bijstaat". Behalve antisemitisme moet ook anti-moslimgeweld wat Brussel betreft worden aangepakt.

Het zijn de moslims die dit geweld plegen, maar soit.
  zondag 5 november 2023 @ 18:22:55 #220
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211204016
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Come on, het is niet dat dit op 7 oktober afgelopen jaar pas is begonnen.

En als die mensen er iets in herkennen en het gevoel hebben dat ze moeten opkomen voor de Palestijnen, is dat hun goed recht.
In zuid-Amerika en zuid-Afrika voelen ze dat ook.

Net zoals er landen zijn die meer sympathie voelen voor Isral, mag dit ook. Dit is wat mensen voelen. Je moet niet denken dat je de wijsheid in pacht hebt.
De Ieren herkennen zich misschien een beetje in het uitvoeren van terrorisme ja..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 18:24:21 #221
3928 Ulx
pi_211204029
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Vernietigt Isral half Gaza, dan hebben de "Hamas is misschien niet zo'n heel goed idee" geen enkele kans en de radicalen alle kans.
De radicalen zijn al aan de macht. Of is 7 oktober bedacht door de gematigde vleugel van Hamas?
pi_211204033
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 18:21 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
LOL. Vermoeiende types dit hoor.... En iets zegt me dat dit geen lieden zijn die al te hard zwoegen in een fabriekshal of de haven, met je 'Workers for Palestine'.
De workers for Palestine kunnen beter puin gaan ruimen in Gaza.
  zondag 5 november 2023 @ 18:24:55 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211204043
twitter
  zondag 5 november 2023 @ 18:25:37 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211204048
De Eitan speelde een belangrijke rol op 7 okt, met 120km per uur snelde het naar Zikim Beach waar het de terroristen op het strand snel kon uitschakelen om daarna naar andere gevechten te snellen.

Volgens de wiki is 90km per uur de max speed maar het kan blijkbaar sneller als het echt moet

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Zikim
Fighting at Zikim Beach on 7 October is notable for involving the first-ever use of the Eitan AFV in combat. The vehicle was originally scheduled to have been put into operation in 2024. The Nahal Brigade team operating the Eitan reached speeds of 120 km/h on Highway 6, which allowed it to be the first Israeli unit to arrive to the scene of the battle, killing several militants on the beach before moving forward to support other units. The successful use of the vehicle at Zikim Beach prompted Tamir Yada'i, head of IDF Ground Forces Command, to integrate the Eitan into plans for the invasion of the Gaza Strip.

zondag 5 november 2023 @ 18:28:43 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211204103
Dat is leuk speelgoed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 5 november 2023 @ 18:31:23 #226
438527 MissButterflyy
pi_211204138
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
De Ieren herkennen zich misschien een beetje in het uitvoeren van terrorisme ja..
Lees je eens in zou ik zeggen.
Je antwoord klopt niet in ieder geval.
pi_211204167
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
De radicalen zijn al aan de macht. Of is 7 oktober bedacht door de gematigde vleugel van Hamas?
Er blijven er genoeg over en die krijgen het weer voor het zeggen na een periode van destructie.
  zondag 5 november 2023 @ 18:34:18 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 november 2023 @ 18:35:20 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211204302
Oeh, knokpartijtje in de Arena tussen Hamas en de Fside.
Zonder wrijving geen glans
pi_211204427
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De workers for Palestine kunnen beter puin gaan ruimen in Gaza.
Beter gaan ze achter hamas aan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211204462
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:38 schreef Haags het volgende:
Oeh, knokpartijtje in de Arena tussen Hamas en de Fside.
Linkje? O-)
  zondag 5 november 2023 @ 18:45:55 #233
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211204464
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lees je eens in zou ik zeggen.
Je antwoord klopt niet in ieder geval.
Echt meid, mijn hele jeugd als het geen palestijnse terreuraanslag was, dan was het wel een Ierse, af en toe een Baskische voor de afwisseling.
pi_211204490
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Linkje? O-)
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_211204530
quote:
Churchill heeft dit nooit gezegd, geen enkel bewijs voor.

Wel klopt de uitspraak zelf, als een bus.
pi_211204532
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:47 schreef Haags het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sfeerartikelen :D
Knuppels, kettingen en messen :P
  zondag 5 november 2023 @ 18:48:50 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211204539
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En een topic verder klaag je weer over de onbetrouwbaarheid van studies, want linkse hobby. ^O^
pi_211204616
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211204817
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:23 schreef MagicIsland1 het volgende:
[ twitter ]

Bijna?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:02:27 #240
3928 Ulx
pi_211204832
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er blijven er genoeg over en die krijgen het weer voor het zeggen na een periode van destructie.
Als ze overblijven zitten ze er nu al. Dan kun je beter alvast ruimen.
pi_211204851
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:03:46 #242
3928 Ulx
pi_211204854
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:52 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Er zijn toch hele families afgeslacht op 7 oktober? Of is dat dan weer anders?
pi_211204961
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2023 18:21 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Als ze niet de Hamas-supporter uithangen plakken ze zich waarschijnlijk aan de A12 vast. :')
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:13:26 #244
3928 Ulx
pi_211205026
twitter
  zondag 5 november 2023 @ 19:15:16 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211205058
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn toch hele families afgeslacht op 7 oktober? Of is dat dan weer anders?
Dat was volgens sommigen inderdaad slechts 'verzet' of een poging tot 'dekoloniseren'.
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En een topic verder klaag je weer over de onbetrouwbaarheid van studies, want linkse hobby. ^O^
De ene studie is de andere dan ook niet. We hebben het hier over aantoonbare genetica zoals de menselijke haplogroepen, dat is dus iets anders dan activisme verbloemd als wetenschap.
  zondag 5 november 2023 @ 19:16:36 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211205081
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
activisme verbloemd als wetenschap.
Zoals?
pi_211205091
quote:
[ twitter ]
"Go cry me a river to the sea" zeg. Dat Palestijnse gejank... :')
pi_211205202
quote:
Fijn, dit soort bevestigingen van de ware intenties van moslims. Helaas blijven de oogkleppen op bij te veel mensen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:23:56 #249
3928 Ulx
pi_211205209
twitter

Iets met wapenstilstand.
  zondag 5 november 2023 @ 19:24:02 #250
438527 MissButterflyy
pi_211205214
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Echt meid, mijn hele jeugd als het geen palestijnse terreuraanslag was, dan was het wel een Ierse, af en toe een Baskische voor de afwisseling.
Wat heeft dat met zuid Amerika en zuid Afrika te maken?
  zondag 5 november 2023 @ 19:24:44 #251
438527 MissButterflyy
pi_211205227
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Iets met wapenstilstand.
Ach, dat willen beide partijen toch niet.
pi_211205237
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is erg raar, aangezien het juist de Asjkenazim zijn die het land Isral hebben opgebouwd. Sterker nog, het zijn zelfs Asjkenazim geweest die het Hebreeuws weer hebben laten herleven als een taal (bijv. Eliezer Ben Yehuda). Mizrachim kwamen pas in grote getale naar Isral nadat zij zijn verdreven uit Arabische landen. Kortom, je verhaal klopt gewoon niet.
Wat een walgelijk antisemitisme laat je hier zien. Er woonde altijd al Joden in het gebied wat nu Israel heet.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:25:21 #253
3928 Ulx
pi_211205240
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, dat willen beide partijen toch niet.
De vreedzame kindertjes in Israel wel hoor.
  zondag 5 november 2023 @ 19:26:17 #254
438527 MissButterflyy
pi_211205256
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
De vreedzame kindertjes in Israel wel hoor.
Elk kind zal dat wel willen…
  zondag 5 november 2023 @ 19:27:04 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211205268
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat heeft dat met zuid Amerika en zuid Afrika te maken?
Popje, die hele subdiscussie ging over Ierland, dat jij daar nog even Zuid-Afrika en Zuid-Amerika ingooit… :6
pi_211205290
quote:
[ twitter ]
Echt niemand zegt dit.
  zondag 5 november 2023 @ 19:28:21 #257
438527 MissButterflyy
pi_211205293
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Popje, die hele subdiscussie ging over Ierland, dat jij daar nog even Zuid-Afrika en Zuid-Amerika ingooit… :6
Ook daar steunen ze de Palestijnen. Hoe zou dat komen denk je?
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:28:29 #258
3928 Ulx
pi_211205296
twitter

Lijkt me geen slecht begin.
pi_211205426
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Herhaling van zetten.
  zondag 5 november 2023 @ 19:35:41 #260
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211205430
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ook daar steunen ze de Palestijnen. Hoe zou dat komen denk je?
Misplaatste antikolonialistische en antiwesterse gevoelens.
  zondag 5 november 2023 @ 19:37:33 #261
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211205457
quote:
[ twitter ]

Lijkt me ook wel een goed begin, die zijn ook nog wel over te halen om alle overgebleven hamas leden op te snorren en af te maken.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:38:55 #262
3928 Ulx
pi_211205476
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:37 schreef nixxx het volgende:

[..]
Lijkt me ook wel een goed begin, die zijn ook nog wel over te halen om alle overgebleven hamas leden op te snorren en af te maken.
Dat ook. En dan is het niet zo erg, want dan doet de IDF het niet.
  zondag 5 november 2023 @ 19:39:07 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211205480
quote:
[ twitter ]

Ook de PLO blijft natuurlijk troep, maar het is een beter optie dan Hamas. De vraag is alleen of de PLO inderdaad Hamas kan beteugelen, die kans lijkt klein. Hamas is op alle manieren machtiger dan de PLO.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:40:09 #264
3928 Ulx
pi_211205495
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
Hamas is op alle manieren machtiger dan de PLO.
Binnenkort niet meer denk ik.
pi_211205524
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Binnenkort niet meer denk ik.
Ze blijven even machtig.
pi_211205539
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2023 18:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat er niets tegen zulke groeperingen wordt gedaan.
Niets dat je kunt doen weegt op tegen de frustratie. Ze verliezen. Harder kun je ze echt niet straffen, want je bevindt je dan in het domein van de meningsuiting. Hoe fout ze ook zitten, ze mogen nog steeds uiten wat zij denken dat waar is. Ook al is dat een verloren zaak. En ook al uiten ze hun mening niet cht, met dat hypocriete "pro-Palestina".
pi_211205545
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze blijven even machtig.
:?
pi_211205597
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?
Wat begrijp je niet ?
pi_211205701
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet ?
Doe niet zo hooghartig. Wat bedoel jij met "Hamas blijft even machtig"?
pi_211205720
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Doe niet zo hooghartig. Wat bedoel jij met "Hamas blijft even machtig"?
Precies wat ik zeg. De reactie van Israel op 7 oktober is volstrekt begrijpelijk, maar gaat weinig tot niets uithalen qua bestrijding van Hamas, of welke anti-Israelische organisatie dan ook.

De leiders zitten niet in Gaza he.
pi_211205730
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 18:17 schreef bitterbal het volgende:

Die laatste zin slaat helemaal nergens op. :{
pi_211205734
geloof ook niet dat je het gedachtegoed kan uitschakelen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:56:34 #273
3928 Ulx
pi_211205740
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:55 schreef bitterbal het volgende:
geloof ook niet dat je het gedachtegoed kan uitschakelen.
Dat hoeft ook niet meteen. Dat is van later zorg.
pi_211205742
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet meteen. Dat is van later zorg.
wat proberen ze nu dan?
pi_211205758
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]
wat proberen ze nu dan?
Ego-copen.
  zondag 5 november 2023 @ 19:58:04 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211205761
quote:
bron: nos.nl 05nov11 19u11
Sinds ruim een uur liggen internet en telefonie grotendeels plat in Gaza. Volgens analisten is dat een aanwijzing dat Isral mogelijk een grote aanval wil uitvoeren. "We horen veel Isralische luchtaanvallen nu", meldt een Al Jazeera-verslaggever vanuit Gaza. "Ze proberen de weg vrij te maken voor de tanks. Maar de tanks worden met zwaar uur ontvangen."
Hamas is kennelijk niet bereid, haar terroristisch verzet in al het geweld onder dekking van neergezette burgers met in de hand haar gegijzelden, te staken.
Reden te meer voor het IDF om vooral nu niet te stoppen met nog veel steviger te gaan opschonen.
Laten Biden en Blinken ondertussen maar hun eigen grote holletje gaat ver-p(r)utz-en.

Mensen in Gaza - Hamas ook - waren, zijn dubbel en dwars al weken gewaarschuwd te vertrekken uit het Noorden en ga vooral geen enkel wapen te richten op wie dan ook.
Nog een tipje voor anders zelfbenoemde slachtoffers als martelaar van een slechte zaak: doe wat gezegd wordt en ga zeker niet wegduiken of opspringen in een tunnel.
Later kan je als verdreven Gazaan altijd nog met een vlaggetje zwaaien in een mooi "gastvrij" land dat je verwelkomd met asiel om het daar wel redden onder druk van anders ook "geweld".

Morgen zullen we wel weer de aangrijpende fotootjes van in pulp weggeschoten martelaartjes zien gepaard gaand met Hamas geweeklaag dat gewonden in hun bed in de kelder zijn bestookt door Isral zodat die (geheel voorspelbaar) door anderen dan tot agressor gemaakt kan worden.

Ondertussen doet het er kennelijk meer niet dat Hamas de enige en alleen de oorzaak tot reden, voor het momenteel gehanteerde geweld.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 19:58:04 #277
3928 Ulx
pi_211205762
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]
wat proberen ze nu dan?
Hamas en hun gehele infrastructuur te vernietigen.
pi_211205767
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ego-copen.
wat is dat?
pi_211205772
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
O+ _O-
pi_211205775
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
maar wat theunderdog zegt klopt wel. de bazen zitten daar niet
pi_211205783
plus met al die burgerslachtoffers die ze er bij creren ..
  zondag 5 november 2023 @ 20:00:34 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211205829
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als ouder van een kind met beperkingen of misschien als mens in het algemeen gewoon raakt dit mij enorm. Je instinct om dat te beschermen gaat net wat verder uit ervaring.

En ja, als het een Palestijnse tiener die door haar vader weggedragen was van het geweld was geweest, dan was dat ook zo geweest.
pi_211205833
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]
wat is dat?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coping_(psychologie)
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:01:15 #284
3928 Ulx
pi_211205853
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:59 schreef bitterbal het volgende:
plus met al die burgerslachtoffers die ze er bij creren ..
Zeggen ze.

Beelden gezien van dat ziekenhuis waar ze met zijn allen naar belden stonden te kijken? Ik zag weinig vrouwen en kinderen.
pi_211205918
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeggen ze.

Beelden gezien van dat ziekenhuis waar ze met zijn allen naar belden stonden te kijken? Ik zag weinig vrouwen en kinderen.
Ah er vallen geen burgerslachtoffers zeg je?
pi_211205921
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg. De reactie van Israel op 7 oktober is volstrekt begrijpelijk, maar gaat weinig tot niets uithalen qua bestrijding van Hamas, of welke anti-Israelische organisatie dan ook.

De leiders zitten niet in Gaza he.
Hamas gaat de macht in Gaza verliezen. Ze gaan het grootste deel van hun strijders verliezen in deze oorlog. Ze gaan alle infrastructuur die ze voor hun operaties gebruiken verliezen.

Hamas is na deze oorlog gereduceerd tot een irrelevante terreurgroep als Al-Queda; onmachtig en impotent.

Nee, Hamas is uitgespeeld.
pi_211205931
Weet nog bij de vorige oorlogen dat er beelden verschenen van israeli's die stonden te juichen bij alle israelische rakketten die gaza in sloegen. Aan beide kanten kan je extremen vinden
pi_211205945
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas gaat de macht in Gaza verliezen. Ze gaan het grootste deel van hun strijders verliezen in deze oorlog. Ze gaan alle infrastructuur die ze voor hun operaties gebruiken verliezen.

Hamas is na deze oorlog gereduceerd tot een irrelevante terreurgroep als Al-Queda; onmachtig en impotent.

Nee, Hamas is uitgespeeld.
Aldus militaire strateeg : Cuendillar.
pi_211205949
de kolonisten die geweld gebruiken tegen palestijnen. Maar daar hoor ik de users dan niet over als ze over dta tv scherm beginnen
pi_211205952
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeggen ze.

Kom zeg.

Er komen duidelijk burgers om in Gaza, dus ook kinderen.
pi_211205955
israel is onfeilbaar _O_
  zondag 5 november 2023 @ 20:04:37 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211205956
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]
maar wat theunderdog zegt klopt wel. de bazen zitten daar niet
De Hamas woerdjes zijn ongetwijfeld tevreden hoe hun eendjes daar bezig zijn als sitting-ducks.

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:04 schreef bitterbal het volgende:
de kolonisten die geweld gebruiken tegen palestijnen. Maar daar hoor ik de users dan niet over als ze over dta tv scherm beginnen
Ah....iets met doelen uit een richting verschuiven...
pi_211205973
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kom zeg.

Er komen duidelijk burgers om in Gaza, dus ook kinderen.
Ulx doet dus aan coping. Die man is volgens mij gewoon papa he.

Hij vindt dode kinderen helemaal niet prettig, maar wil wel heel graag partij kiezen in een conflict ... km verderop.
  Overall beste user 2022 zondag 5 november 2023 @ 20:06:01 #294
3928 Ulx
pi_211205980
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ah er vallen geen burgerslachtoffers zeg je?
Ongetwijfeld.
pi_211205994
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2023 20:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
De Hamas woerdjes zijn ongetwijfeld tevreden hoe hun eendjes daar bezig zijn als sitting-ducks.
[..]
Ah....iets met doelen uit een richting verschuiven...
hoezo. De burgers in gaza moeten gestraft worden voor wat hamas heeft gedaan. Waarom werkt dat de andere kant niet net zo op?
  zondag 5 november 2023 @ 20:12:58 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211206079
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
hoezo. De burgers in gaza moeten gestraft worden voor wat hamas heeft gedaan. Waarom werkt dat de andere kant niet net zo op?
Wie heeft het over straffen... ? ik niet, ik wil alleen dat de gegijzelden zsm vrij komen, de daders berecht en de heilloze terreur stopt. Als je dat straffen noemt, zij het zo dan maar hoe men dat kennelijk wil zien.
  zondag 5 november 2023 @ 20:13:41 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211206088
twitter
pi_211206092
quote:
11s.gif Op zondag 5 november 2023 20:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wie heeft het over straffen... ? ik niet, ik wil alleen at de gegijzelden zsm vrij komen, de daders berecht en de terreur stopt. Als je dat straffen noemt, zij het zo dan maar hoe men dat kennelijk wil zien.
ja nou dat wil ik ook ja :{

maar zie het wel als straffen wat israel nu doet
pi_211206094
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Aldus militaire strateeg : Cuendillar.
Moet je een zakdoekje?
pi_211206100
quote:
11s.gif Op zondag 5 november 2023 20:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wie heeft het over straffen... ? ik niet, ik wil alleen at de gegijzelden zsm vrij komen, de daders berecht en de terreur stopt. Als je dat straffen noemt, zij het zo dan maar hoe men dat kennelijk wil zien.
Oh, jij denkt anno 5 november nog dat de gegijzelden prioriteit zijn.

Duifje, we zijn bijna een maand verder.
pi_211206107
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')