abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211208891
twitter

Stelletje barbaren.
pi_211209828
twitter
pi_211209997
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:38 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Natuurlijk praat ik het Kremlin naar de mond. Mijn god zeg, het is dat je het zelf al aangeeft: demoniseer mensen eens niet zo.

De totale arrogantie op de waarheid spat van het scherm. Elke nuance of tegengeluid zal wel van een trol moeten komen.. sure.. blijf zo denken.

Ik heb verder voor mijzelf besloten dat ik niet meer op jou reageer. Niet dat ik bang ben voor discussie, maar je gelooft zo heilig in je eigen waarheid dat zelfs de spiegelzaal in het Versailles de spiegels doen laten breken.
Extec kan idd irritant zijn maar heel eerlijk jij komt ook wel met een hele berg aan speculaties en feitenvrije onzin.
Vooral onzin die al vaak weerlegd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 november 2023 @ 10:11:59 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211210236
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Een Russische tank kan maar 4km per uur in z'n achteruit
[ twitter ]
Vooral als je niet ter plekke om je eigen as kunt draaien is dat wel handig. Niet alle T72's schijnen dat te kunnen.
  maandag 6 november 2023 @ 11:37:48 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211210766
Artikel gaat over Amerikaanse soldaten die tegen ISIS vochten die de artillery bedienen en door de duizenden schokgolven Traumatic Brain Injury en PTSD krijgen. Terug in de VS worden ze depressief, suicidaal, krijgen ze hallucinaties, worden ze dakloos, gaan ze moorden, kunnen zich niet meer concentreren, etc...
Edit: en hoofdpijn, lichtflitsen, irritaties, balans problemen, vermoeidheid

Relevant artikel voor dit Ukraine topic omdat dit een artillery oorlog is

https://www.nytimes.com/2(...)y-isis-pentagon.html
A Secret War, Strange New Wounds, and Silence From the Pentagon

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 06-11-2023 12:37:57 ]
pi_211210959
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 11:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Artikel gaat over Amerikaanse soldaten die tegen ISIS vochten die de artillery bedienen en door de duizenden schokgolven Traumatic Brain Injury en PTSD krijgen. Terug in de VS worden ze depressief, suicidaal, krijgen ze hallucinaties, worden ze dakloos, gaan ze moorden, kunnen zich niet meer concentreren, etc...

[ afbeelding ]
Vind het niet echt zo relevant, die langetermijngevolgen. Oekrane schiet ook zijn eigen dorpen aan puin. Als je als bevolking ervoor kiest om jezelf te verdedigen, neem je de kosten daarvan op de koop toe. Iedere Oekraner heeft negatieve gevolgen dankzij Rusland. Ze krijgen nu hulp om hun land te verdedigen, en hopelijk later ook om het land weer op te bouwen, en om de langetermijneffecten tegen te gaan. In het "vrede in Oekraine" topic kunnen we discussiren over het mismanagement van de hulpgoederen, en de traumatische ervaringen van de soldaten aldaar.

Nu moeten ze overleven, waar de lopen ontploffen en de gebruikers PTSD krijgen. Waar wij Europeanen ze meer van deze PTSD-machines moeten geven, als ze daarom vragen.
pi_211211015
quote:

[ afbeelding ]
Dat is ook mijn vrees.
Ik kwam voor de oorlog graag in Oekraine (Odessa) en had ook plannen gemaakt er te (blijven) wonen, totdat de oorlog uitbrak (kwam een maandje voor de invasie terug naar NL). Wanneer het daar "veilig" is heb ik toch wel angst voor al die getraumatiseerden enz enz die het normale leven weer moeten oppakken.
Dat gaat mij toch wel tegenhouden denk ik, de sfeer zal toch heel anders zijn.

Vader van mijn vrouw heeft ook in het Rode leger gediend (Afghanistan), daardoor getraumatiseerd met alle gevolgen van dien. Triest als je bedenkt hoe veel gezinnen hetzelfde lot waarschijnlijk zullen ondergaan.
pi_211211523
twitter
pi_211211567
twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 12:53:21 #211
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211211578
(Even in het goede toppa)

quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik volg dat conflict op de voet. Er gebeurt niets groots, het grootste nieuws was het begin van de tegenaanval waar vooralsnog niets van gekomen is.
Dat klopt. het Russische tegenoffensief bij Adiivka faalt inderdaad wel aan alle kanten op het moment.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 6 november 2023 @ 13:11:08 #212
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211211733
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
(Even in het goede toppa)
[..]
Dat klopt. het Russische tegenoffensief bij Adiivka faalt inderdaad wel aan alle kanten op het moment.
pi_211211763
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Best chanant voor het 'tweede sterkste leger van de wereld' dat ze na 621 dagen niet meer dan dit hebben veroverd.
  maandag 6 november 2023 @ 13:16:04 #214
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211211788
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 13:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Best chanant voor het 'tweede sterkste leger van de wereld' dat ze na 621 dagen niet meer dan dit hebben veroverd.
Beide kanten bereiken niets dit jaar. Ten koste van veel manschappen en materiaal. Exact wat Nattekat stelt.
pi_211211814
quote:
Edit: en hoofdpijn, lichtflitsen, irritaties, balans problemen, vermoeidheid

[ afbeelding ]
Eigen schuld, dikke bult, moet je maar niet bij zoiets doms als het leger gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 13:21:05 #216
8781 crew  Frutsel
pi_211211826
twitter

Dit ratelt ook maar door en door :')
pi_211211835
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Netto hoe veel per partij?

Patstelling.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211211838
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:16 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Beide kanten bereiken niets dit jaar. Ten koste van veel manschappen en materiaal. Exact wat Nattekat stelt.
Dat weet je nooit zeker. Ik ben benieuwd wat er de Russische sneakersoldaten gaan doen als het echt koud kutweer gaat worden. Ze klagen nu al steen en been.
pi_211211843
quote:

[..]
Ik lees net op de Telegraaf-site dat er recentelijk 20 Oekraners zijn omgekomen bij een medaille-ceremonie.
Wat mij het meest opvalt, dat deze militairen met name uit de meest westelijke regio Transkarpati vandaan komen.

Ik denk: "Wat een afstand om ergens voor te willen gaan vechten."

uit Wikipedia:
quote:
Transkarpati maakte deel uit van Oostenrijk-Hongarije, totdat dat aan het einde van de Eerste Wereldoorlog uiteenviel. Op het huidige gebied lagen delen van vier Hongaarse comitaten: Ung, Bereg, Ugocsa en Mramaros. Vanaf 1920 werd het een onderdeel van de nieuw gevormde staat Tsjecho-Slowakije, waarin het naast Bohemen, Moravi en Slowakije, een van de regio's vormde. Op 15 en 16 maart 1939 bestond er op een deel van het grondgebied voor 24 uur de republiek Karpato-Oekrane, vaak als de kortst levende onafhankelijke staat gezien. Gedurende de Tweede Wereldoorlog was de regio onderdeel van Hongarije als uitvloeisel van de Eerste Scheidsrechterlijke Uitspraak van Wenen. Na de Tweede Wereldoorlog werd Transkarpati geannexeerd door de Sovjet-Unie en werd het een onderdeel van de Oekraense SSR. Nadat de Sovjet-Unie uiteenviel in 1991, werd het automatisch een oblast van het onafhankelijke Oekrane.

[ Bericht 21% gewijzigd door Idisrom op 06-11-2023 13:29:38 ]
pi_211211850
quote:

[..]
Een oorlog behelst wel iets meer dan waar de contactlinie zich bevind. Het uitschakelen van (veel) manschappen en materieel is hier ook onderdeel van, en daarin is redelijk wat progressie te zien.

Je hebt gelijk dat beide kanten geen doorbraak hebben geforceerd. Maar een grote rivier oversteken, of door de verdedigingslinie stoten is niet niks. Vooral als je vijand op papier een stuk groter en sterker is.
pi_211211858
quote:

[..]
Oekrane heeft grote delen van het land nog altijd kunnen verdedigen tegen het moordende tuig, dat op zich is al een lovenswaardig resultaat.
pi_211211879
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:25 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Oekrane heeft grote delen van het land nog altijd kunnen verdedigen tegen het moordende tuig, dat op zich is al een lovenswaardig resultaat.
En ondertussen de Zwarte Zeevloot uitgeschakeld en de helicopters weggejaagd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 13:31:08 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211211913
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:24 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Een oorlog behelst wel iets meer dan waar de contactlinie zich bevind. Het uitschakelen van (veel) manschappen en materieel is hier ook onderdeel van, en daarin is redelijk wat progressie te zien.

Je hebt gelijk dat beide kanten geen doorbraak hebben geforceerd. Maar een grote rivier oversteken, of door de verdedigingslinie stoten is niet niks. Vooral als je vijand op papier een stuk groter en sterker is.
De context van dat bericht was de media-aandacht. Het oversteken is dan gewoon in het nieuws geweest, maar verder valt er weinig te berichten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 november 2023 @ 13:31:17 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211211914
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 12:46 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Toch benieuwd hoe die bruggenhoofd er dan uit ziet want ik neem aan dat het niet iets is als pontons want dat schiet Rusland vast kapot met hun artillerie.
pi_211212020
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Toch benieuwd hoe die bruggenhoofd er dan uit ziet want ik neem aan dat het niet iets is als pontons want dat schiet Rusland vast kapot met hun artillerie.
Ook wel benieuwd naar. Bedenkt dat bruggenhoofden zelf ook niet ongevoelig zijn voor artillerie. Daarom denk ik niet dat dat daar een grote rol speelt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')