abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2023 @ 12:49:40 #1
3542 Gia
User under construction
pi_211189368
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

Also: frontpage :')

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211189377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:49 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: Netanyahu, fatah, PLO en Hamas plannen gesprek in. Men stelt dat het gaat om vredesbesprekingen.
nou dat zou wat zijn

zit er nog een onafhankelijke partij bij?

Hamas moet toch ook wel weten dat ze dit nooit kunnen winnen maar wat moeten ze anders doen
  zaterdag 4 november 2023 @ 12:51:23 #3
3542 Gia
User under construction
pi_211189384
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat als de meerderheid van de Nederlanders ooit op iets fout gaan stemmen dat ik daar niet voor afgerekend zou worden omdat ik een Nederlands paspoort heb.
Maar dat mensen die niet links stemmen nu wel de consequenties aanvaarden van vele duizenden gelukzoekers die hier binnen gehaald worden, is verder prima?
pi_211189400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar dat mensen die niet links stemmen nu wel de consequenties aanvaarden van vele duizenden gelukzoekers die hier binnen gehaald worden, is verder prima?
ik dacht altijd dat de regeringen overwegend rechts waren de afgelopen jaren?
  zaterdag 4 november 2023 @ 12:53:31 #5
3542 Gia
User under construction
pi_211189407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:52 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ik dacht altijd dat de regeringen overwegend rechts waren de afgelopen jaren?
Maar links heeft afgedwongen dat we massaal asielzoekers hierheen gingen halen, anders wilden ze niet meedoen.
pi_211189414
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar links heeft afgedwongen dat we massaal asielzoekers hierheen gingen halen, anders wilden ze niet meedoen.
maar de regeringen waren overwegend rechts? Moet je daar niet de verantwoording zoeken dan ipv bij links?
pi_211189417
Btw maakt toch niet uit als ze niet mee wilde doen omdat de regering overwegend rechts was... ?

of misschien begrijp ik de politiek verkeerd
pi_211189419
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:49 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: Netanyahu, fatah, PLO en Hamas plannen gesprek in. Men stelt dat het gaat om vredesbesprekingen.
Ik betwijfel het, 7 oktober was er ook "vrede", een staakt het vuren of vrede zal Hamas alleen maar de kans geven nog eens toe te slaan. Hamas gaf gisteren nog aan dat er meerdere 7 oktobers zouden plaatsvinden en dat Isral uitgeroeid moest worden.

Ik vermoed, indien ze echt gaan spreken, dat ze de vrijlating van alle gijzelaars eisen en de volledige overgave van Hamas, Isral gaat nooit de verantwoordelijken vrij laten lopen van de slachting op 7 oktober.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211189424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Genoeg beelden waar de straten vol staan met juichende Palestijnen als Hamas thuis komt na de slachting op 7 oktober, waar de bevolking zelf met de lijken door de straten gingen.
Inderdaad. Maar sommigen kunnen er gewoon niet bij dat mensen zo zijn en willen dat gedrag daarom verklaren aan de hand van externe factoren, zodat vervolgens het argument kan worden gemaakt dat dit eigenlijk gewoon vredelievende mensen zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat het allemaal niet zo voorspoedig loopt voor Isral?

Het is bijna een maand geleden.
En de gijzelaars zijn niet vrij.
Hamasleiders lopen nog vrij rond.
En Gaza is niet onder controle.
Daarbij ontzettend veel burgerslachtoffers in Gaza.
Hmm, ik denk dat het wel positief verloopt eigenlijk. Het leger maakt duidelijk vorderingen en er heeft zich ook nog geen derde partij direct in de oorlog gemengd. Wat ze momenteel doen is ook gewoon heel erg lastig. Het was vanaf moment n duidelijk dat het een lange strijd zou gaan worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211189425
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik betwijfel het, 7 oktober was er ook "vrede", een staakt het vuren of vrede zal Hamas alleen maar de kans geven nog eens toe te slaan. Hamas gaf gisteren nog aan dat er meerdere 7 oktobers zouden plaatsvinden.

Ik vermoed, indien ze echt gaan spreken, dat ze de vrijlating van alle gijzelaars eisen en de volledige overgave van Hamas, Isral gaat nooit de verantwoordelijken vrij laten lopen van de slachting op 7 oktober.
Israeli;s hebben toch gezegd geen zin te hebben in vredebesprekingen?
pi_211189434
Gaat vast een groot succes worden.

Netanyahu, alle Palestijnen stinken, zijn minderwaardige mensen, Hamas is al helemaal echt kut en ik wil een villa op de Westbank.

Fatah, waar zijn we hier eigenlijk ergens, is er nog koffie en ik lust wel een pizza?

PLO, wat verdienen wij eraan, mijn Lamborghini heeft een grote beurt nodig?

Hamas, wij willen alle Joden vermoorden en Isral vernietigen, mag dat?
pi_211189445
Een paar memorabele quotes over Netanyahu :D
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211189446
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:54 schreef bitterbal het volgende:

[..]
maar de regeringen waren overwegend rechts? Moet je daar niet de verantwoording zoeken dan ipv bij links?
Wilders roept dit al een tijdje.
pi_211189448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Israeli;s hebben toch gezegd geen zin te hebben in vredebesprekingen?
Klopt, vrede gaat er pas komen zodra Hamas vernietigd is roepen ze al 4 weken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211189451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Klopt, vrede gaat er pas komen zodra Hamas vernietigd is roepen ze al 4 weken.
nou zal dat gesprek wel fake news zijn :P
pi_211189457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is een asielzoekerstopic.
pi_211189458
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou zal dat gesprek wel fake news zijn :P
Of niet, kan best een gesprek zijn over een gevangenen ruil of zo. Maar vredesbesprekingen zie ik op dit moment niet gebeuren.
pi_211189472
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:59 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Of niet, kan best een gesprek zijn over een gevangenen ruil of zo. Maar vredesbesprekingen zie ik op dit moment niet gebeuren.
hoop wel echt de gegijzelde mensen vrij komen.
pi_211189474
Ze gaan helemaal niet praten, popjes.

Dat kan toch helemaal niet.
pi_211189479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou dat zou wat zijn

Hamas moet toch ook wel weten dat ze dit nooit kunnen winnen maar wat moeten ze anders doen
Israel praat niet met terroristen dus dit is fakenews
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:03:00 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211189493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]
We hebben helemaal geen linkse kabinetten gehad sinds Rutte premier is.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:03:18 #22
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211189497
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wilders roept dit al een tijdje.
Ik neem links dan ook meer kwalijk dat ze al decennia een conservatief religieuze stroming faciliteren en koesteren waardoor we nu zitten met een volkomen mislukte integratie, het ging goddomme net zo goed met die secularisering en toen gingen we meer van hetzelfde aan krankzinnige ellende importeren.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211189498
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67264703

Onderzoek BBC. Isral heeft meerdere malen het zuiden van Gaza gebombardeerd. Daar waar de Gazanen heen moesten omdat ze daar veilig zouden zijn.
pi_211189506
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Israel praat niet met terroristen dus dit is fakenews
Ben Gvir is een terrorist en die is minister van nationale veiligheid.
pi_211189510
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Momo het volgende:

[..]
En daarvoor zaten we met de gristenen van het CDA opgescheept _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211189512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef theunderdog het volgende:

Onderzoek BBC. Isral heeft meerdere malen het zuiden van Gaza gebombardeerd. Daar waar de Gazanen heen moesten omdat ze daar veilig zouden zijn.
Tja hamas zit daar ook
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211189515
wat is nog de definitie van een terrorist tegenwoordig
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:05:04 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211189519
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En daarvoor zaten we met de gristenen van het CDA opgescheept _O-
Maar het is de schuld van links want het is zo makkelijk om mensen na te praten van TV
pi_211189523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tja hamas zit daar ook
Zou kunnen. Het is ook mogelijk dat ze er staan. Of liggen.
pi_211189525
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten

🙄
pi_211189527
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik neem links dan ook meer kwalijk dat ze al decennia een conservatief religieuze stroming faciliteren en koesteren waardoor we nu zitten met een volkomen mislukte integratie, het ging goddomme net zo goed met die secularisering en toen gingen we meer van hetzelfde aan krankzinnige ellende importeren.
Ja helemaal mee eens, waren we eindelijk een beetje van die achterlijke kutkerk af importeren we het volgende clubje geloofsgekkies.
pi_211189531
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar het is de schuld van links want het is zo makkelijk om mensen na te praten van TV
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:05:59 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189532
quote:

[..]
Nee, maar je weet wat een coalitie is? Een samenwerking waarbij alle partijen wat water bij de wijn moeten doen etc. En de VVD heeft om maar te kunnen blijven regeren altijd toegegeven aan de eisen van linkse partijen mbt immigratie etc.

Elke keer bij de overleggen was dit gewoon non-negotiable voor "links".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211189537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou dat zou wat zijn

Voor Hamas is het simpel: met zoveel mogelijk overleven en hopen dat er zoveel mogelijk burgerslachtoffers vallen, waarvan de beelden in de internationale media komen, zodat dit de de druk kan opvoeren richting Isral wat op een gegeven moment tot een staakt het vuren zou kunnen leiden. Dat zou als een overwinning worden gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211189539
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zou kunnen. Het is ook mogelijk dat ze er staan. Of liggen.
Kan ook nog, maar zitten is veel gevaarlijker
pi_211189542
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, maar je weet wat een coalitie is? Een samenwerking waarbij alle partijen wat water bij de wijn moeten doen etc. En de VVD heeft om maar te kunnen blijven regeren altijd toegegeven aan de eisen van linkse partijen mbt immigratie etc.

ja maar dan moet je het rechts kwalijk nemen dat zij overstag gegaan toch. Kan je wel weer naar links wijzen maar rechts die jouw belangen moest vertegenwoordigen is overstag gegaan
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:07:07 #37
3542 Gia
User under construction
pi_211189546
quote:

[..]
Op het asiel standpunt is D66 behoorlijk links. Ze hebben dit afgedwongen bij de coalitiegesprekken.
pi_211189549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Kan ook nog, maar zitten is veel gevaarlijker
Lievie, het interesseert mij geen hol.
pi_211189550
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten

🙄
Hamas dus wel en idf niet. Dat is wel duidelijk
pi_211189553
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:

[..]
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.
Alles is gewoon de schuld van links. Gr Geert.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:07:46 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211189554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat het asielbeleid heel anders was geweest als VVD alleen aan de macht was?
pi_211189558
quote:

[..]
Graai rechts is heel wat anders dan anti islamitische invasie rechts.
pi_211189559
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hamas dus wel en idf niet. Dat is wel duidelijk
uhuh
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:08:19 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja maar dan moet je het rechts kwalijk nemen dat zij overstag gegaan toch. Kan je wel weer naar links wijzen maar recht die jouw belangen moest vertegenwoordigen is overstag gegaan
Sja, daar heb je natuurlijk wel een punt, maar zonder die eisen van links had het nooit zo ver gekomen. Dat Rutte een slappe zak is die alleen aan Rutte denkt was wel bekend idd :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:08:22 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211189563
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat het allemaal niet zo voorspoedig loopt voor Isral?

Het is bijna een maand geleden.
En de gijzelaars zijn niet vrij.
Hamasleiders lopen nog vrij rond.
En Gaza is niet onder controle.
Daarbij ontzettend veel burgerslachtoffers in Gaza.
Ik denk dat het volgens het (omheinde) "opschonings" plan gaat waarbij Isral er helder voor kiest om de boel niet gelijk plat te willen gooien en de community daar (en die hun) bespelend, de gelegenheid geeft stappen te volgen.
Vanmiddag kunnen de wannabe's een paar uur gebruik maken van de hoofdweg.
//--//
Mij ontgaat de logica van allerlei beschuldigende redeneringen dat Isral expres slachtoffers zou willen veroorzaken. Het geeft Isral geen enkel voordeel. Noch militair noch als (humanitaire) beeldvorming naar buiten. Sterker nog, elk toegebracht slachtoffer drukt juist zwaar(der) op de ingezette acties.

Dingen zijn simpel op te lossen: laat de gegijzelden vrij, berecht de daders en vooralsnog: stop met alle terreuracties om Isral van de kaart te willen vegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211189564
quote:

[..]
Tegenwoordig wordt er meer geluisterd naar minderheden. Dat is nieuw en hip in een democratie
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:08:44 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211189565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja helemaal mee eens, waren we eindelijk een beetje van die achterlijke kutkerk af importeren we het volgende clubje geloofsgekkies.
En sterker, waar links eerst de drijvende kracht was achter de secularisering, juichen ze de volgende krankzinnige vermomming van dezelfde waanzin toe.
pi_211189566
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, daar heb je natuurlijk wel een punt, maar zonder die eisen van links had het nooit zo ver gekomen. Dat Rutte een slappe zak is die alleen aan Rutte denkt was wel bekend idd :').
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijk
pi_211189568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:

🙄
Die smiley.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:10:00 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat het asielbeleid heel anders was geweest als VVD alleen aan de macht was?
Ik denk het wel ja, niet meteen een stop ofzo, maar iig wat maatregelen die nu elke keer als dealbreaker werden afgeschoten door de linkse-coalitiegenoten.

Nu is er jarenlang gewoon niets gedaan want Rutte #745343 moest en zou er komen :').
Get woke, go broke!
pi_211189580
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
En sterker, waar links eerst de drijvende kracht was achter de secularisering, juichen ze de volgende krankzinnige vermomming van dezelfde waanzin toe.
Dit is wel een boeiende inderdaad, ga ik lang en diep over nadenken.
pi_211189581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijk
Oh, op Fok kan men dat hoor. Zonder enige schaamte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:11:00 #53
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211189584
quote:

[..]
Nee sommige dingen gaan ook gewoon wel goed in dit land, en dat komt dan weer gewoon allemaal door rechts
pi_211189586
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
plus dat dit dan de werking is van een democratie. Dat ook de linkse partijen een zegje hebben. Als men dat niet wilt moeten ze naar een land waar er geen democratie is :P
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:11:41 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189588
quote:

[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar dit soort handjeklap is gewoon terug te lezen bij de onderhandelingen na verkiezingen hoor, headlines als "Immigratie onbespreekbaar voor D66/PvdA/GL" oid.
Get woke, go broke!
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:12:15 #56
3542 Gia
User under construction
pi_211189591
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:54 schreef bitterbal het volgende:
Btw maakt toch niet uit als ze niet mee wilde doen omdat de regering overwegend rechts was... ?

of misschien begrijp ik de politiek verkeerd
VVD had D66 nodig om een meerderheid te halen. Ze hebben D66 hun zin gegeven op dat punt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er is een asielzoekerstopic.
Gaat niet per se over asielzoekers, maar als volk de consequenties dragen van wanbeleid waar je niet voor gekozen hebt. Zoals de Gazanen nu.
pi_211189592
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat het volgens he "opschonings" plan gaat waarbij Isral er helder voor kiest om de boel niet gelijk plat te willen gooien en de community daar (en die hun) bespelen, de gelegenheid geeft stappen te volgen.
Vanmiddag kunnen de wannabe's een paar uur gebruik maken van de hoofdweg.
//--//
Mij ontgaat de logica van allerlei beschuldigende redeneringen dat Isral expres slachtoffers zou willen veroorzaken. Het geeft Isral geen enkel voordeel. Noch militair noch als (humanitaire) beeldvorming naar buiten. Sterker nog, elk toegebracht slachtoffer drukt juist zwaar(der) op de ingezette acties.

Dingen zijn simpel op te lossen: laat de gegijzelden vrij, berecht de daders en vooralsnog: stop met alle terreuracties om Isral van de kaart te willen vegen.
Gaza is dichtbevolkt. Zo dichtbevolkt dat je er nauwelijks aan ontkomt om onschuldige slachtoffers te maken als je een terreurorganisatie aan het bestrijden bent die zich daar tussen de bevolking aan het verschuilen is.

De gedachte: 'we kunnen het toch niet voorkomen, dus waarom er dan nog rekening mee houden' is dan toch juist snel gemaakt? pr-technisch heeft Israel allang verloren.
pi_211189595
"we don't want to stop you, but help us help you get more time"

Wat ik lees dat de Amerikanen tegen de Isralis zeggen,

"wij willen dat jullie doorgaan met de slachting. Alleen is de slachting too much momenteel waardoor wij politieke druk krijgen om jullie te stoppen. Dus als jullie een beetje gaan dimmen kunnen we jullie meer tijd geven om de slachting voort te zetten"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211189596
Kan links vs recht in een nieuw topic?
pi_211189599
quote:
Burger Isral bewapent zich massaal, en heel simpel

De verkoop van handvuurwapens in Isral is verveelvoudigd. Wapenbezit wordt gestimuleerd door de regering. 'We trekken van buurt naar buurt en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer', zegt de extreem-rechtse minister Ben-Gvir.

Isral bewapent zich. Een rij van zo'n 25 mannen en een enkele vrouw staat voor de toonbank van wapenwinkel Neshek HaGiva'a (Heuvelwapen) in Jeruzalem. De klanten bekijken het aanbod onder het vitrineglas; handvuurwapens in de prijsklasse van 3.000 tot 6.500 shekel (70 tot 155 euro). De koper vooraan laat meteen maar de patroonhouder vullen met goudkleurige kogels. Klak-klak-klak. Klaar voor gebruik.

Het is een gekkenhuis sinds 7 oktober, zegt May Yifrach, de 24-jarige dochter van de winkeleigenaar. Vr de terreuraanval van Hamas kwamen er hooguit vijftien mensen per dag in de winkel. 'Nu zijn het er dagelijks zo'n tweehonderd.' Die kopen wapens, maar ook extra accessoires: holsters, magazijnen, bewaarkluisjes. Vanwege de drukte heeft ze vrij genomen van haar baan als schoonheidsspecialiste bij Dior; alle hens aan dek nu in het familiebedrijf.

Wat Yifrach verder opvalt: naar verhouding zijn er meer vrouwen onder de klandizie dan voorheen. Handvuurwapens waren altijd een mannendingetje, in de categorie blingbling, maar sinds vier weken is het gevoel van onveiligheid de voornaamste beweegreden voor het aanschaffen van een wapen.

'We zijn in oorlog. Het is gevaarlijker geworden', zegt Estelle Nakache, een 34-jarige graficus uit het joods-orthodoxe volksdeel. 'Wij wonen op betrekkelijk open terrein in Jeruzalem, omringd door Arabische wijken. Niet dat Arabieren slecht zijn, maar toch. Ik overwoog altijd al een wapen te kopen, maar ik voelde geen urgentie. Nu wel.'

Aangemoedigd vanuit politiek
De drukte in winkel Neshek HaGiva'a past in een landelijke trend, die van harte wordt aangemoedigd vanuit de politiek. In de week na 7 oktober werd een wet door de Knesset gejaagd, het Isralische parlement, waarmee de vereisten voor een wapenvergunning aanzienlijk werden versoepeld. Het wetsvoorstel zat al langer in de pijplijn, maar kreeg onvoldoende steun. De stemming is nu radicaal omgeslagen. Een paar uurtjes debat in de Knesset waren voldoende.

De grote pleitbezorgers van het wapenbezit zijn de leden van de regering-Netanyahu uit extreem-rechtse hoek, mensen als minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir en minister van Financin Bezalel Smotrich, tevens belast met de situatie op de Westelijke Jordaanoever. Zo heeft Smotrich de afgelopen weken elfduizend M16-geweren uitgedeeld aan kolonisten aldaar.

Maar vooral Ben-Gvir ziet nu zijn kans schoon en drukt plannen door die hij als zijn 'topprioriteit' heeft uitgevent sinds hij een jaar geleden aantrad als minister, en eigenlijk al ver daarvoor. 'In de schaduw van de oorlog slaagt minister Ben-Gvir erin zijn plan te verwezenlijken om het land te overspoelen met privwapens', schrijft de Isralische zakenkrant Calcalist. Van zijn tweets sinds het begin van de oorlog ging ruim de helft over wapenbezit en versoepeling van de regelgeving. 'Bewapen jezelf', herhaalt hij keer op keer.

Naast het particuliere wapenbezit heeft Ben-Gvir nog een ijzer in het vuur. Hij heeft de gewapende burgerwachten, die al lang bestaan in kibboetsen en op andere kwetsbare plekken, nieuw leven ingeblazen. Nieuwe burgerwachten worden opgericht, zwaardere aanvalswapens aangeleverd, trainingen gentensiveerd.

Training van een week
Maandag woonde de Volkskrant een ceremonie in Jeruzalem bij waar 150 burgerwachtleden na hun training van een week werden ingehuldigd door Ben-Gvir. 'De terreurcampagne van Hamas', sprak de minister, 'heeft ons n ding geleerd: je kunt niet op elke straathoek een agent neerzetten. Iedereen met een geweer kan een gebouw redden, een straat, een stad. Het kan een land redden. We trekken van buurt naar buurt, van stad naar stad en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer.'

Training is ook vereist voor de particuliere kopers van eenvoudige handvuurwapens, maar die cursus duurt aanzienlijk korter. Een paar uur is genoeg, afhankelijk van het talent van de kandidaat-schutter. De winkel in Jeruzalem heeft een schietbaan waar klanten voorafgaand aan hun aanschaf instructie krijgen. 'Ik was z klaar', zegt Nakache. 'Ik heb alleen broers, ik was gewend met wapens om te gaan.' En met een ironische glimlach: 'Mijn echtgenoot is nog steeds bezig.'

Opvallend is het aantal orthodoxen onder de nieuwe wapenbezitters. Ook de groep van 150 gediplomeerden maandag bij de minister bestond grotendeels uit mannen met baard en keppeltje (er was n vrouw). Het particulier wapenbezit in Isral was tot nu niet omvangrijk, en al helemaal niet onder orthodoxe Isralirs. Zij zijn uitgezonderd van de dienstplicht en hadden nooit veel met wapens. Dat is veranderd.

'We zien nu de noodzaak van bewapening', zegt Akiva Neman (40), advocaat en bewoner van een orthodoxe wijk aan de rand van Jeruzalem. 'We wonen naast een Arabisch dorp. We hebben allemaal een vrouw en kinderen. Er moet een gevoel van veiligheid worden gecreerd.' Voorheen peinsde Neman er niet over een wapen aan te schaffen. Veel mensen in zijn omgeving dachten er net zo over. 'En nu draagt bijna iedereen in de wijk een wapen. Gisteren hebben tien buurtgenoten de training gedaan. Vandaag zijn er weer tien, morgen ook. We overwegen een burgerwacht op te richten.'

Leeftijdsgrens omlaag
Op allerlei manieren zijn door minister Ben-Gvir de vereisten voor een wapenvergunning versoepeld. De leeftijdsgrens ging omlaag van 27 naar 21. Een bezoek aan het politiebureau is niet langer nodig, een telefoongesprek volstaat. Nog steeds geldt dat de aanvrager op een kwetsbare plek moet wonen, zoals langs de grens, maar ook de criteria daarvoor zijn verruimd.

Neman beschrijft de procedure, die grotendeels online verloopt. Medische verklaring; verklaring van goed gedrag; aanvinken dat je het wapenreglement hebt gelezen; kort telefoongesprek over de reden van de aanvraag. 'Een vergunning krijgen is veel makkelijker geworden', zegt Nir Hasson, journalist die de kwestie volgt voor de krant Haaretz. 'Gevolg is dat het wapenbezit omhoogschiet. Er waren 150 duizend mensen met een vergunning, dat zullen er spoedig een half miljoen zijn. Heel eng.'

Dat laatste zegt Hasson ook met het oog op de schadelijke bijeffecten van wapenbezit. Zelfdoding wordt eenvoudiger en bij huiselijk geweld kan het pistool tevoorschijn worden gehaald; in de pers valt de term 'femicide'. Ook vinden kleine wapens hun weg naar het criminele circuit. 'Amerikaanse toestanden', volgens Hasson, inclusief de tweedeling in 'goede' en 'slechte' mensen, waarbij de eersten zich tegen de laatsten dienen te beschermen.

Met dergelijke argumenten hebben burgergroepen de afgelopen jaren versoepeling van de wapenregels weten tegen te houden. Onder hen de actiegroep Wapenvrije Keukentafel en de Organisatie van Families van Moordslachtoffers. 'Moord op vrouwen is slechts het topje van de ijsberg', aldus de laatste. 'Alleen de verhalen die tragisch eindigen bereiken de media. Veel vrouwen ervaren een verhoogde dreiging wanneer hun partner of een ander familielid toegang heeft tot vuurwapens, iemand die hen domineert met geweld en terreur.'

Sinds 7 oktober valt dit soort geluiden plat in dorre aarde. Isral bewapent zich. Nakache en Neman, klanten in de rij van de wapenwinkel, zeggen desgevraagd zich bewust te zijn van de gevaren van ongebreideld wapenbezit. 'Natuurlijk', zegt Neman. 'Ik ben advocaat. Er is veel huiselijk geweld in Isral, wapens vormen een risico. Maar er bestaat nu consensus onder de Isralirs dat de voordelen groter zijn dan de nadelen.
Ik snap die drang om te bewapenen wel vanuit de bevolking, maar dit kan ook niet anders dan Muricaanse toestanden opleveren _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:12:43 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211189600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef theunderdog het volgende:

Je moet natuurlijk uit de buurt blijven waar Hamas raketten zit af te vueren of zich verbergt.
Weet je niet zeker of je in een wespennest zit, zoek gezien omstandigheden vooral de ruimte buiten in het veld onder de blote hemel dat wat meer kans biedt niet bestookt te worden.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:12:53 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189602
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:11 schreef bitterbal het volgende:

[..]
plus dat dit dan de werking is van een democratie. Dat ook de linkse partijen een zegje hebben. Als men dat niet wilt moeten ze naar een land waar er geen democratie is :P
Ja, ik zeg toch ook niet dat het illegaal gegaan is ofzo, maar het is geen mythe dat ondanks een op papier rechts kabinet we zeker op gebied van immigratie een links beleid kregen.
Get woke, go broke!
pi_211189603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar dit soort handjeklap is gewoon terug te lezen bij de onderhandelingen na verkiezingen hoor, headlines als "Immigratie onbespreekbaar voor D66/PvdA/GL" oid.
ja maar goed dat is dan toch omdat het een democratie is. beide kanten krijgen stemmen, de een meer dan de ander en ze moeten er samen maar uit zien te komen.
pi_211189612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
VVD had D66 nodig om een meerderheid te halen. Ze hebben D66 hun zin gegeven op dat punt.
[..]
Gaat niet per se over asielzoekers, maar als volk de consequenties dragen van wanbeleid waar je niet voor gekozen hebt. Zoals de Gazanen nu.
ja moet je nog steeds bij de rechtse partij je beklag doen. Die moesten jouw belangen behartigen, de linkse niet, die behartigen belangen van hun kiezers
pi_211189613
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gaza is dichtbevolkt. Zo dichtbevolkt dat je er nauwelijks aan ontkomt om onschuldige slachtoffers te maken als je een terreurorganisatie aan het bestrijden bent die zich daar tussen de bevolking aan het verschuilen is.

De gedachte: 'we kunnen het toch niet voorkomen, dus waarom er dan nog rekening mee houden' is dan toch juist snel gemaakt? pr-technisch heeft Israel allang verloren.
Zeker kan je nagaan hoe moreel israel is dat ze die keuze dus niet gemaakt hebben.
pi_211189615
twitter
pi_211189625
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je moet natuurlijk uit de buurt blijven waar Hamas raketten zit af te vueren of zich verbergt.
Weet je niet zeker of je in een wespennest zit, zoek gezien omstandigheden vooral de ruimte buiten in het veld onder de blote hemel dat wat meer kans biedt niet bestookt te worden.
Dit dus. Het is begrijpelijk dat je bij gebombardeerde kinderen een naar gevoel krijgt, maar direct daarna dien je te beseffen dat die kinderen hadden moeten weten dat Hamas in het Zuiden zit.

Bedoel: jij was ook al zo bewust van je omgeving toen je 3 was. Waarom die domme Gazanen dan niet?
pi_211189641
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit dus. Het is begrijpelijk dat je bij gebombardeerde kinderen een naar gevoel krijgt, maar direct daarna dien je te beseffen dat die kinderen hadden moeten weten dat Hamas in het Zuiden zit.

Bedoel: jij was ook al zo bewust van je omgeving toen je 3 was. Waarom die domme Gazanen dan niet?
Kijk zo ken ik je weer. Een goede reactie idioot maken
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:17:01 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189647
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja moet je nog steeds bij de rechtse partij je beklag doen. Die moesten jouw belangen behartigen, de linkse niet, die behartigen belangen van hun kiezers
True, en dat proberen heel veel rechtse kiezers ook, maar het is gewoon erg lastig om tot een meerderheid te komen. Dat is ook prima, want deel van de democratie. Maar al dit doet niets af aan de vorige stelling, dat de enorme immigratie ondanks een zogenaamd rechts kabinet weldegelijk door links komt :).

Links kan dat ook gewoon eens laten vallen, zeker nu deze laatste weken de direct merkbare invloed op de samenleving nou niet bepaald positief te noemen is :).
Get woke, go broke!
pi_211189649
quote:
Waarom die domme Gazanen dan niet?
Noem je alle Gazanen nu dom? Tikkeltje racistisch dit.
pi_211189651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker kan je nagaan hoe moreel israel is dat ze die keuze dus niet gemaakt hebben.
Ik zou het prettig vinden als je iets doet aan je zinopbouw. Bij een enkele zin valt er nog iets van te maken, maar bij meerdere zinnen is het al snel alsof je het werk van een downie zit te lezen.

Met alle respect, uiteraard.
pi_211189658
Interessante.technische thread over hoe de Amerikanen te werk gingen tijdens de oorlogen in Irak en Afghanistan om de de burger slachtoffers zo veel mogelijk te vermijden. Schijnt dat de israelis ook een vergelijkbaar systeem hebben.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211189661
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
True, en dat proberen heel veel rechtse kiezers ook, maar het is gewoon erg lastig om tot een meerderheid te komen. Dat is ook prima, want deel van de democratie. Maar al dit doet niets af aan de vorige stelling, dat de enorme immigratie ondanks een zogenaamd rechts kabinet weldegelijk door links komt :).

Links kan dat ook gewoon eens laten vallen, zeker nu deze laatste weken de direct merkbare invloed op de samenleving nou niet bepaald positief te noemen is :).
ja maar links is pro immigratie. Dus dat laten ze niet vallen want daar geloven ze niet in. Daarom zijn ze links :P
pi_211189663
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie in Duitsland opeens linkse partijen realistisch anti-immigratie retoriek bezigen.

Er is dus nog hoop.
pi_211189665
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Kijk zo ken ik je weer. Een goede reactie idioot maken
Dat is fijn. Want ik heb geen idee wie jij bent.
pi_211189670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Als je dat alleen doet met heel veel herrie dan wordt ernaar geluisterd. Anders niet
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:18:30 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja maar links is pro immigratie. Dus dat laten ze niet vallen want daar geloven ze niet in. Daarom zijn ze links :P
En dus schuldig B-).
Get woke, go broke!
pi_211189675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou het prettig vinden als je iets doet aan je zinopbouw. Bij een enkele zin valt er nog iets van te maken, maar bij meerdere zinnen is het al snel alsof je het werk van een downie zit te lezen.

En de persoonlijke aanval _O_ zo kennen we je weer
pi_211189677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Noem je alle Gazanen nu dom? Tikkeltje racistisch dit.
Niets mis met een beetje racisme.
pi_211189684
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dus schuldig B-).
ja nou vind dat als je recht stemt je echt jouw partij dat kwalijk moet nemen dat zij overstag zijn gegaan. En aan de andere kant dit is hoe ons systeem is ingericht. Je kan niet altijd maar je zin krijgen of je nou links of rechts stemt.
pi_211189685
quote:

[..]

Misschien heb ik wel het down syndroom. Dat weet je toch niet?

Ik zal het proberen te verbergen op fok.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:19:45 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie in Duitsland opeens linkse partijen realistisch anti-immigratie retoriek bezigen.

Er is dus nog hoop.
Zweden ook, uiteindelijk. Maar Nederland en zeker het VK lijken gewoon op dezelfde voet verder te gaan en proberen alleen kritiek op het beleid strafbaar te maken :').
Get woke, go broke!
pi_211189690
quote:

[..]
En de persoonlijke aanval _O_ zo kennen we je weer
Abject en infaam !
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:21:04 #84
3542 Gia
User under construction
pi_211189703
quote:

[..]

Kan ook aan jou liggen. Ik heb er geen moeite mee om die reacties te lezen, namelijk.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:21:46 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja nou vind dat als je recht stemt je echt jouw partij dat kwalijk moet nemen dat zij overstag zijn gegaan. En aan de andere kant dit is hoe ons systeem is ingericht. Je kan niet altijd maar je zin krijgen of je nou links of rechts stemt.
Nee, maar is is nogal een verschil tussen je zin krijgen dat je 130km/u mag rijden of "laat het land maar overspoelen met mensen die ons intens haten" :P.
Get woke, go broke!
pi_211189715
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Misschien heb ik wel het down syndroom. Dat weet je toch niet?

Ik zal het proberen te verbergen op fok.
Goed zo. Bovendien: zolang je een mondkapje ophoudt tijdens het bakken, is er geen probleem.
pi_211189720
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, maar is is nogal een verschil tussen je zin krijgen dat je 130km/u mag rijden of "laat het land maar overspoelen met mensen die ons intens haten" :P.
ja eens :p

maar goed we dwalen af
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:23:13 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189727
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:22 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja eens :p

maar goed we dwalen af
Soms mag een stelling best even besproken worden als het relevant is ;).
Get woke, go broke!
pi_211189730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan ook aan jou liggen. Ik heb er geen moeite mee om die reacties te lezen, namelijk.
Ja, maar dat komt omdat jij te goed bent voor deze wereld.
pi_211189744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar dat komt omdat jij te goed bent voor deze wereld.
Jij dus niet?
pi_211189757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jij dus niet?
Nee. Tenzij ik samen met Gia ben. Want zij schijnt het licht op mij. O+
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:26:08 #92
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211189758
quote:

[..]

Gezien het niveau van jouw eigen bijdragen begrijp ik dat op jouw niveau het aantal woorden de complexiteit definieert, en niet de boodschap, en dat geeft ook helemaal niet, voor iedereen is er plek, ook voor mensen die gewoon wat minder begaafd zijn O+
pi_211189769
quote:

[..]

Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten en prachtige pennenvruchten.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:27:01 #94
3542 Gia
User under construction
pi_211189770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Tenzij ik samen met Gia ben. Want zij schijnt het licht op mij. O+
Liever niet.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:27:06 #95
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211189771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten en prachtige pennenvruchten.
Ja het is ronduit koddig
pi_211189781
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Gezien het niveau van jouw eigen bijdragen begrijp ik dat op jouw niveau het aantal woorden de complexiteit definieert, en niet de boodschap, en dat geeft ook helemaal niet, voor iedereen is er plek, ook voor mensen die gewoon wat minder begaafd zijn O+
Je steelt hier mijn ad-hominem. Ik verwacht iets meer creativiteit.
pi_211189786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik houd het graag bescheiden, maar bedankt voor het compliment.
pi_211189787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Liever niet.
Neeeee!!!
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:29:58 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189799
Over offtopic gesproken :').

Maar soms begin je een post en halverwege komt er een update, je wil wat aanpassen en dan verlies je soms kijk daar een eekhoorn!
Get woke, go broke!
pi_211189819
Reddingsoperatie na Isralische luchtaanval op Khan Younis
Bij een Isralische luchtaanval is vanochtend een huis verwoest in het centrum van Khan Younis, in het zuiden van de Gazastrook. Eerstehulpverleners haastten zich naar het huis op zoek naar doden en mogelijke overlevenden onder het puin:

https://nos.nl/collectie/(...)mensen-in-noord-gaza

Met filmpje in de link. Misschien is het huis van die hamasser?
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:32:36 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211189820
quote:

[..]

Allereerst zijn ouders cq verzorgers primair & direct verantwoordelijk met en whatever hun kinderen overkomt.
Pas na heel veel puntjes, mitsen, komma's en maeren worden anderen aansprakelijk en weer anderen kan gevraagd worden om het gebrek aan/in zorg over/waar te nemen.

Strikt genomen zijn daar, die "ouders", serieus onverantwoord bezig om zich niet allereerst met het primaire belang van hun kroost bezig te houden. Ook al zou dat betekenen dat zij zich moeten voegen naar wat ze zich niet wens(t)en. Kinderen verwekken, laat staan in een precaire situatie, is ook accepteren dat je eigen belang vanaf dat moment op de tweede en wellicht zelfs derde plaats (nofi als man: omdat moeder de vrouw van mijn kinderen net even meer prioriteit heeft).

Ik snap de redenatie van subject-verplaatsing om anderen verantwoordelijk te maken voor aangedaan geweld en zie dat toch even anders. Ik zie allereerst mijzelf verantwoordelijk voor wat mijn kinderen is/wordt aangedaan. Ik als ouder heb de plicht mijn onvolwassen op de wereld gezette kinderen te beschermen, zelfs al betekent dat ik mijn heilige principes aan de reling moet zetten.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:32:44 #102
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211189822
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef bitterbal het volgende:

[..]
uhuh
Sterk verhaal wel
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211189832
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Sterk verhaal wel
dank u
pi_211189841
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:32 schreef bitterbal het volgende:
Reddingsoperatie na Isralische luchtaanval op Khan Younis
Bij een Isralische luchtaanval is vanochtend een huis verwoest in het centrum van Khan Younis, in het zuiden van de Gazastrook. Eerstehulpverleners haastten zich naar het huis op zoek naar doden en mogelijke overlevenden onder het puin:

https://nos.nl/collectie/(...)mensen-in-noord-gaza

Met filmpje in de link. Misschien is het huis van die hamasser?
Die Haniyeh heeft kwekveel kinderen, volgens mij nu wat minder.
pi_211189846
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Allereerst zijn ouders cq verzorgers primair & direct verantwoordelijk met en whatever hun kinderen overkomt.
Pas na heel veel puntjes, mitsen, komma's en maeren worden anderen aansprakelijk en weer anderen kan gevraagd worden om het gebrek aan/in zorg over/waar te nemen.

Strikt genomen zijn daar, die "ouders", serieus onverantwoord bezig om zich niet allereerst met het primaire belang van hun kroost bezig te houden. Ook als zou dat betekenen dat zij zich moeten voegen naar wat ze zich niet wens(t)en. Kinderen verwekken, laat staan in een precaire situatie, is ook accepteren dat je eigen belang vanaf dat moment op de tweede en wellicht zelfs derde plaats (nofi als man: omdat moeder de vrouw van mijn kinderen net even meer prioriteit heeft).

Ik snap de redenatie van subject-verplaatsing om anderen verantwoordelijk te maken voor aangedaan geweld en zie dat toch even anders. Ik zie allereerst mijzelf verantwoordelijk voor wat mijn kinderen is/wordt aangedaan. Ik als ouder heb de plicht mijn onvolwassen op de wereld gezette kinderen te beschermen, zelfs al betekent dat ik mijn heilige principes aan de reling moet zetten.
Je woont in Gaza met je gezin - Gaza wordt gebombardeerd - Israel zegt dat de Gazanen naar het Zuiden moeten - het Gazaanse gezin gaat naar het Zuiden - Zuiden wordt ook gebombardeerd.

Welke 'verantwoordelijkheid' werd hier gemist? wat hadden ze moeten doen?
pi_211189852
Vond het gisteren toch wel gezelliger -O-
pi_211189864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Dit is toch geen gezellig topic
pi_211189881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Ja zonde joh, terrorisme, oorlog en genocide zijn anders altijd zo gezellig.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:39:32 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211189900
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze zijn niet gezellig, je moet het zelf gezellig maken :7.
Get woke, go broke!
pi_211189904
Over de leus

'From the river to the sea...': wat betekent het en waarom maakt het zoveel los?

Al weken leidt de leus From the river to the sea, Palestine will be free (Van de rivier tot de zee, Palestina zal vrij zijn) in veel landen tot verdeeldheid. Gisteravond werd bekend dat de Nederlandse voetballer Anwar El Ghazi vanwege de leus ontslagen is door zijn club FSV Mainz 05. En het Britse parlementslid Andy McDonald werd deze week geschorst door Labour, nadat hij de woorden had gebruikt in een toespraak bij een pro-Palestijnse demonstratie.

https://nos.nl/collectie/(...)maakt-het-zoveel-los
pi_211189929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:40 schreef bitterbal het volgende:
Over de leus

'From the river to the sea...': wat betekent het en waarom maakt het zoveel los?

Al weken leidt de leus From the river to the sea, Palestine will be free (Van de rivier tot de zee, Palestina zal vrij zijn) in veel landen tot verdeeldheid. Gisteravond werd bekend dat de Nederlandse voetballer Anwar El Ghazi vanwege de leus ontslagen is door zijn club FSV Mainz 05. En het Britse parlementslid Andy McDonald werd deze week geschorst door Labour, nadat hij de woorden had gebruikt in een toespraak bij een pro-Palestijnse demonstratie.

https://nos.nl/collectie/(...)maakt-het-zoveel-los
tja, acties hebben consequenties :W
pi_211189939
Thread over die video van de Hamas guy, die naar die merkava liep en een explosief plaatste. Overigens zegt hij dat de merkava het waarschijnlijk heeft overleefd omdat hij het explosief niet goed heeft geplaatst.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211189949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je woont in Gaza met je gezin - Gaza wordt gebombardeerd - Israel zegt dat de Gazanen naar het Zuiden moeten - het Gazaanse gezin gaat naar het Zuiden - Zuiden wordt ook gebombardeerd.

als je de reeks terugleest dan staat het antwoord daartussen.
pi_211189960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je de reeks terugleest dan staat het antwoord daartussen.
nvm
pi_211189961
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Strikt genomen zijn daar, die "ouders", serieus onverantwoord bezig om zich niet allereerst met het primaire belang van hun kroost bezig te houden. Ook al zou dat betekenen dat zij zich moeten voegen naar wat ze zich niet wens(t)en. Kinderen verwekken, laat staan in een precaire situatie, is ook accepteren dat je eigen belang vanaf dat moment op de tweede en wellicht zelfs derde plaats (nofi als man: omdat moeder de vrouw van mijn kinderen net even meer prioriteit heeft).

dit is wel een heel westers standpunt.
pi_211189969
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Had het vooral over dat links-rechts gezever :)
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:53:30 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211190028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet (ver)blijven waar het gevaarlijk(er) is en je kinderen meer kans lopen om neergeschoten te worden door stupide onderdak te zoeken in omgevingen van (mogelijke) terroristen.
En ja, ouderschap komt met tal van - onvermoede - kutrisico's voor je opgroeiend jonge nageslacht.

Dat je als ouder ms niet weet of en waar het (on)veilig is, wordt kiezen voor het zekere om vooral weg te blijven van onbekende(n, ) variabelen. Gegeven de daar wetteloos geworden precaire omstandigheden, proberen dan het beste er van zien te hopen.

Het is wmb nooit goed idee om bij gevaarlijke situaties je(zelf) in (of in de buurt van) een gebouw, menigten of voertuig of donkere steegjes bij "vreemden" te verbergen. Moraal: vooral wegblijven van anderen en zaken in eigen hand zien te houden.
  zaterdag 4 november 2023 @ 13:53:53 #118
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je steelt hier mijn ad-hominem. Ik verwacht iets meer creativiteit.
Ja nu ik het teruglees baal ik zelf ook wel een beetje dat ik twee keer het woord niveau achter elkaar gebruikte, maar er zitten verder best wel veel moeilijke woorden in, en zelfs 1 met een x.

Veel meer zit er helaas niet in, dan ga je maar naar Tweakers ofzo zeg... mierenzifter
pi_211190080
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Niet (ver)blijven waar het gevaarlijk(er) is en je kinderen meer kans lopen om neergeschoten te worden door stupide onderdak te zoeken in omgevingen van (mogelijke) terroristen.
En ja, ouderschap komt met tal van - onvermoede - kutrisico's voor je opgroeiend jonge nageslacht.

Dat je als ouder ms niet weet of en waar het (on)veilig is, wordt kiezen voor het zekere om vooral weg te blijven van onbekende(n, ) variabelen. Gegeven de daar wetteloos geworden precaire omstandigheden, proberen dan het beste er van zien te hopen.

Het is wmb nooit goed idee om bij gevaarlijke situaties je(zelf) in (of in de buurt van) een gebouw, menigten of voertuig of donkere steegjes bij "vreemden" te verbergen. Moraal: vooral wegblijven van anderen en zaken in eigen hand zien te houden.
Veel woorden, maar je zegt weinig.
pi_211190084
quote:
8s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja nu ik het teruglees baal ik zelf ook wel een beetje dat ik twee keer het woord niveau achter elkaar gebruikte, maar er zitten verder best wel veel moeilijke woorden in, en zelfs 1 met een x.

Veel meer zit er helaas niet in, dan ga je maar naar Tweakers ofzo zeg... mierenzifter
Validisme. Niet liev.
pi_211190127
Als de Joden zich in de westerse wereld zo onveilig en bedreigd voelen door naef links en de islam is het dan geen goed idee om ze wapens te laten dragen?
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:05:53 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211190135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:05 schreef UitStraling het volgende:
Als de Joden zich in de westerse wereld zo onveilig en bedreigd voelen door naef links en de islam is het dan geen goed idee om ze wapens te laten dragen?
Dat mogen ze dan ook in de VS :7.
Get woke, go broke!
pi_211190148
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat mogen ze dan ook in de VS :7.
Ja maar hier in Europa niet, even de zaken een beetje gelijktrekken.
pi_211190152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Doe maar niet
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:07:41 #125
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190155
quote:
Briljant.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:09:23 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Doe maar niet
Jij bent echt saai
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:09:24 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211190175
quote:

[..]
Sja, ook hier hebben we totale gekken in de politiek zoals dit walgelijke sujet:

twitter

Maar hier moet je je winkelruiten gewoon laten ingooien en jezelf in elkaar laten rammen anders ben je islamofobisch :').
Get woke, go broke!
pi_211190180
quote:

[..]
Laten we die wapens maar weglaten hier, je ziet wat voor een ellende het veroorzaakt in Amerika. Als Joden zich mogen bewapenen dan moslims en links/rechts extremisten ook, en gezien ze hier de VOG's aan IS strijders uitdelen om te werken met kinderen of staatsgevoelige dossiers heb ik er geen vertrouwen in dat onze regering er zorg voor draagt dat zo'n wapens niet bij extremisten terecht komen.
pi_211190192
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:57 schreef Slayage het volgende:
Een paar memorabele quotes over Netanyahu :D [ twitter ]
Het feit dat Netanyahu een lul met vingers is, is volstrekt irrelevant. Ook met een andere premier hadden de Israeli's al decennialang met hun barbaarse Arabische buren te kampen.
pi_211190208
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, ook hier hebben we totale gekken in de politiek zoals dit walgelijke sujet:

[ twitter ]

Maar hier moet je je winkelruiten gewoon laten ingooien en jezelf in elkaar laten rammen anders ben je islamofobisch :').
De "weg met ons" ziekte.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:13:05 #131
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190215
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Laten we die wapens maar weglaten hier, je ziet wat voor een ellende het veroorzaakt in Amerika. Als Joden zich mogen bewapenen dan moslims en links/rechts extremisten ook, en gezien ze hier de VOG's aan IS strijders uitdelen om te werken met kinderen of staatsgevoelige dossiers heb ik er geen vertrouwen in dat onze regering er zorg voor draagt dat zo'n wapens niet bij extremisten terecht komen.
nja dat is de ene kant, maar als we het monopolie op geweld gewoon eerlijk verdelen nemen we de politie wel een hoop werk uit handen.
pi_211190240
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ twitter ]

De 5e colonne is overal genfiltreerd in de westerse samenleving en de keren dat de maskers afgaan zijn niet meer te tellen.
pi_211190252
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tegenwoordig wordt er meer geluisterd naar minderheden. Dat is nieuw en hip in een democratie
En hoe geesteszieker en luider die minderheidsgroeperingen zijn des te hipper het is om hen als politicus te steunen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:17:44 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211190256
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De 5e colonne is overal genfiltreerd in de westerse samenleving en de keren dat de maskers afgaan zijn niet meer te tellen.
Helaas te laat vrees ik. Ook Biden en Harris komen na de aanslagen op Joden met een campagne tegen, jaja ISLAMOPHOBIE!

We're so fucked :').
Get woke, go broke!
pi_211190276
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nja dat is de ene kant, maar als we het monopolie op geweld gewoon eerlijk verdelen nemen we de politie wel een hoop werk uit handen.
Nah ik pas toch, als ik de taal vaker lees o.a. hier kunnen we al een kogel verwachten voor het aansteken van de BBQ, een vliegvakantie of iemand als vrouw of man aanduiden.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:22:25 #136
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190301
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Helaas te laat vrees ik. Ook Biden en Harris komen na de aanslagen op Joden met een campagne tegen, jaja ISLAMOPHOBIE!

We're so fucked :').
Toch zie je in Europa, Duitsland, Frankrijk, Groot Brittanni toch echt wel dat men begint in te zien dat intolerante conservatieve stromingen die de vrijheden van andere minderheden beperken eigenlijk niet thuishoren in een tolerant Europa, dus er gloort wel degelijk hoop denk ik zelf. En tja, de VS is sowieso een door godsdienstwaanzin gedreven theocratie, gelukkig ver weg, ze kijken maar.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:26:16 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211190321
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Toch zie je in europa, Duitsland, Frankrijk, Groot Brittanni toch echt wel dat men begint in te zien dat intolerante conservatieve stromingen die de vrijheden van andere minderheden beperken eigenlijk niet thuishoren in een tolerant land, dus er gloort wel degelijk hoop denk ik zelf. En tja, de VS is sowieso een door godsdienstwaanzin gedreven theocratie, gelukkig ver weg, ze kijken maar.
GB niet hoor, zoals Engeland als Schotland hebben een Hamas-pijper aan het roer :').

We zullen zien zondag of de "dodenherdenking" in het VK verstoord gaat worden door Hamas-aanhangers en of de Bobby de kant kiest van de Brit of de invasiemacht.
Get woke, go broke!
pi_211190325
twitter

Oorlogsmonument in Engeland, blijkbaar een herdenkingsdag daar dit weekend.
pi_211190331
quote:
uhmm
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:29:21 #140
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190344
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Oorlogsmonument in Engeland, blijkbaar een herdenkingsdag daar dit weekend.
yep Guardian
pi_211190349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
GB niet hoor, zoals Engeland als Schotland hebben een Hamas-pijper aan het roer :').

We zullen zien zondag of de "dodenherdenking" in het VK verstoord gaat worden door Hamas-aanhangers en of de Bobby de kant kiest van de Brit of de invasiemacht.
9 november, herdenking van de kristelnacht 85 jaar geleden, ik houd mijn hart vast.
pi_211190360
quote:

[..]

Gaza is twee voetbalvelden groot en wordt bewoond door 2 miljoen mensen. Hoe zie je dat voor je?
pi_211190383
quote:
Ik draag een hoofddoek en voel mij derhalve bedreigd door rechtse Nederlanders. Ik ben ook nog een vrouw en voel mij daarom bedreigd door mannen. Mag ik nu een vuurwapen dragen?

Het antwoord is nee.
pi_211190388
quote:

[..]

Er is dus nog hoop.
Die Grne waren ook voor snelle en grootschalige Duitse wapenleveringen aan Oekrane, fijn om te zien dat er bij die partij vaak meer realiteitszin te bespeuren is dan bijv. bij de huichelaars van de SPD. ^O^
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:34:18 #145
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190390
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:27 schreef bitterbal het volgende:

[..]
uhmm
ja als niemand openstaat voor weloverwogen en redelijke oplossingen dan houdt het al snel op he, jeetje wat zijn jullie kritisch
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:35:56 #146
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190401
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:34 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die Grne waren ook voor snelle en grootschalige Duitse wapenleveringen aan Oekrane, fijn om te zien dat er bij die partij vaak meer realiteitszin te bespeuren is dan bijv. bij de huichelaars van de SPD. ^O^
Ja, ik vind de houding van Femke Halsema ook echt bijzonder lovenswaardig en standvastig. Dit meen ik oprecht.
pi_211190430
quote:
Van mij mogen ze allemaal hun eigen Merkava tank hebben, moeten ze wel beloven dat ze bij het parkeren een beetje rekening houden met de rest van ons.
pi_211190433
twitter

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 14:40:07 ]
pi_211190437
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, ik vind de houding van Femke Halsema ook echt bijzonder lovenswaardig en standvastig. Dit meen ik oprecht.
Femke is flink in aanzien gestegen bij mij, ze slaat hardere taal uit dan haar partij en ballen in Amsterdam met een flinke 5e colonne o.a. in de gemeenteraad. Las ook dat ze perse wou dat de herdenking van kristelnacht door moest gaan, ze snapt het tenminste. Je ziet de verdeeldheid in dat kamp.
pi_211190440
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Voor de twijfelaars onder ons.
pi_211190447
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:30 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Gaza is twee voetbalvelden groot en wordt bewoond door 2 miljoen mensen. Hoe zie je dat voor je?
Dat is hun eigen probleem, ze hebben er toch zelf voor gekozen zich ongebreideld voort te planten?
pi_211190470
Settler colonial state USA samen met settler colonial state Australia en former coloniser state van Palestina, Groot brittanie steunt settler colonial state, Isral tegen de inheemse bevolking van Palestina.

No surprises.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211190482
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:41 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is hun eigen probleem, ze hebben er toch zelf voor gekozen zich ongebreideld voort te planten?
180 baby's per dag in gaza las ik gisteren, gewoon baby fabrieken daar. Meer dan 5k sinds 7 oktober, valt het met die genocide helemaal mee. Nederland nog geen 500 per dag met bijna 9x zoveel inwoners.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:46:38 #154
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Femke is flink in aanzien gestegen bij mij, ze slaat hardere taal uit dan haar partij en ballen in Amsterdam met een flinke 5e colonne o.a. in de gemeenteraad. Las ook dat ze perse wou dat de herdenking van kristelnacht door moest gaan, ze snapt het tenminste. Je ziet de verdeeldheid in dat kamp.
Ja, dit dus en dat is echt heel erg belangrijk, misschien te laat, misschien nog niet. Als wij toestaan dat dit soort herdenkingen niet door kunnen gaan vanwege de aanwezigheid van een intolerante stroming is het echt het einde van de westerse beschaving.

Maar zijn we op tijd? we laten al jaren het onderwijs gijzelen door die religriezels, probeer nog maar eens fatsoenlijk onderwijs te geven over de holocaust, of de spotprenten van Mohammed te bespreken.

Het is niet dat juist leraren steeds het slachtoffer zijn, want laten we wel wezen, de grootste vijand van die religieus mentaal gemankeerden is niet de schuimbekkende blanke antithest, wie ich O+, maar kennis.

Want wat was er nou ook al weer met die verboden vrucht?

Nog eens nalezen :D

Kennis is hun grootste vijand
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:46:58 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211190502
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:45 schreef Slayage het volgende:
Settler colonial state USA samen met settler colonial state Australia en former coloniser state van Palestina, Groot brittanie steunt settler colonial state, Isral tegen de inheemse bevolking van Palestina.

No surprises.

[ twitter ]
[ twitter ]
Inlichtingen aan de IDF geven, prima actie van de Britten. ^O^
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:48:57 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211190506
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
180 baby's per dag in gaza las ik gisteren, gewoon baby fabrieken daar. Meer dan 5k sinds 7 oktober, valt het met die genocide helemaal mee. Nederland nog geen 500 per dag met bijna 9x zoveel inwoners.
Dat zie je eigenlijk altijd wel in onderontwikkelde gebieden, helaas.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:49:01 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211190508
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:33 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik draag een hoofddoek en voel mij derhalve bedreigd door rechtse Nederlanders. Ik ben ook nog een vrouw en voel mij daarom bedreigd door mannen. Mag ik nu een vuurwapen dragen?

Het antwoord is nee.
Ik ben benieuwd waarom je je bedreigd voelt door rechtse Nederlanders als je een hoofddoek draagt. Krijg je bedreigingen?
pi_211190529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd waarom je je bedreigd voelt door rechtse Nederlanders als je een hoofddoek draagt. Krijg je bedreigingen?
Volgens velen zijn Islamieten terroristen en derhalve mag ik worden uitgeroeid.
pi_211190539
quote:
Da's best een flink bommetje. En moet je nagaan dat ze echt nog wel zwaardere hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:53:28 #161
396550 Richestorags
pi_211190547
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:51 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Lees je dat op internet of zegt men dat tegen je?
pi_211190553
quote:

[..]
Alsof iemand openbaar in Nederland moslims durft te bedreigen, dat is zelfmoord want ze staan met 100 mam voor je deur. Opgegroeid in een sociale wijk met veel van dat volk, daar durfde de motorbende het nog niet eens.
pi_211190558
quote:

No surprises.

[ twitter ]
[ twitter ]
Lekker accountje hoor:

twitter

Iedereen die de aanval van Hamas veroordeeld is volgens deze knakker “evil”
pi_211190561
quote:

[..]
Hoe herken je berhaupt een rechtse Nederlander m/v?
pi_211190568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Alsof iemand openbaar in Nederland moslims durft te bedreigen, dat is zelfmoord want ze staan met 100 mam voor je deur. Opgegroeid in een sociale wijk met veel van dat volk, daar durfde de motorbende het nog niet eens.
Wat komen die moeders doen? Slaan met een slipper?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:55:58 #166
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190570
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:33 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]

Het antwoord is nee.
Voel jij je serieus bedreigd?

Dat is zeer kwalijk, heb je voorbeelden?
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:56:06 #167
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211190573
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:51 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Volgens idioten bedoel je
pi_211190579
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zie je eigenlijk altijd wel in onderontwikkelde gebieden, helaas.
Da's toch echt hun eigen keuze.
pi_211190584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Aan een geblondeerd kapsel en spleetogen.

SPOILER
pi_211190585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
He he
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:57:16 #171
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nja, dan moet je kijken in welke hand ze hun pen vasthouden als ze schrijven
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:57:42 #172
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190595
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:57 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
gelukkig ben ik kaal en heb ik bolle soepogen O+
pi_211190605
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
gelukkig ben ik kaal en heb ik bolle soepogen O+
_O-
  zaterdag 4 november 2023 @ 14:58:49 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211190609
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Da's toch echt hun eigen keuze.
Dan kan je je alsnog wel het lot van die kinderen aantrekken natuurlijk of daar enig mededogen voor hebben. Maar dat is voor een gedeelte hier teveel gevraagd, klaarblijkelijk.

Gewoon eigen schuld en eigen keuze. Dat vonden Duitsers ongetwijfeld ook van Joodse kinderen die in ghetto’s of zelfs kampen geboren werden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211190615
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Voel jij je serieus bedreigd?

Dat is zeer kwalijk, heb je voorbeelden?
Maar nee het valt mee gelukkig. Ik heb een Nederlandse achternaam, dat scheelt een hoop.
pi_211190618
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan kan je je alsnog wel het lot van die kinderen aantrekken natuurlijk of daar enig mededogen voor hebben. Maar dat is voor een gedeelte hier teveel gevraagd, klaarblijkelijk.
Waarom zou je je als Israeli of westerling het lot van die kinderen aan moeten trekken terwijl dat hun eigen ouders berhaupt niet interesseert?
pi_211190627
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:57 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]

SPOILER
Dit klinkt een tikkeltje racistisch
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:01:24 #178
396550 Richestorags
pi_211190628
quote:

No surprises.

[ twitter ]
[ twitter ]
Beken nou eens kleur. Wat is Turkije? Wie zijn de oorspronkelijke volkeren van het gebied dat nu Turkije heet? Hoe heette Istanbul vroeger?

Als je als nieuweling het Westen wil komen afzeiken moet je ook enorm kritisch durven zijn naar jezelf.
pi_211190629
quote:

No surprises.

[ twitter ]
[ twitter ]
Enorme bevolkingsgroei daar in Gaza, maar nee hoor “muh genocide!”.

Misschien in landen als Yemen ja, waar jouw broeders flink te keer gaan.
Die paar duizend dode van de 2.5 miljoen.. “genocide” durven noemen, geeft wel aan wat er mis is met de islam.
pi_211190634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hahaha :D
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:01:46 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211190636
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zou je je als Israeli of westerling het lot van die kinderen aan moeten trekken terwijl dat hun eigen ouders berhaupt niet interesseert?
Waarom zou je menselijk moeten zijn, vraag je?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:01:48 #182
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190637
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:58 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
_O-
ja ik wilde je ook nog bedanken voor de eerste keer dat ik deze gelukssensatie over dit droeve feit voelde
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:02:17 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211190649
quote:

[..]

Gewoon eigen schuld en eigen keuze. Dat vonden Duitsers ongetwijfeld ook van Joodse kinderen die in ghetto’s of zelfs kampen geboren werden.
De onvervalste Godwin, LEKKER MAAT _O_
pi_211190650
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Westerse gedachte wel dit. Tandjes hee.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:03:05 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211190661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De onvervalste Godwin, LEKKER MAAT _O_
Altijd lekker om die erin te brengen neef
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211190674
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:59 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Maar nee het valt mee gelukkig. Ik heb een Nederlandse achternaam, dat scheelt een hoop.
Ik zie het soms voor de toekomst van mijn neefje en nichtje nog wel somber in als ze later moeten gaan solliciteren etc. Nederlandse voornaam Marokkaanse achternaam -O-

Maargoed dat zien we dan wel weer :)
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:04:32 #188
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190678
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:59 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
wat heeft dat met bedreigingen als vrouw te maken precies?
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:05:42 #189
396550 Richestorags
pi_211190688
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:02 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Vertel eens over jouw begaandheid met de Rohingya, de shia minderheid in Afghanistan en de Kopten in Egypte.
pi_211190692
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom zou je menselijk moeten zijn, vraag je?
Menselijk is juist om je buurland niet binnen te vallen om daar mensen te onthoofden en verminken en levende babies in ovens te bakken en je daarna achter je eigen burgers te verschuilen.
pi_211190703
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
wat heeft dat met bedreigingen als vrouw te maken precies?
Voor mijzelf als vrouw draag ik wel zelfverdediging bij mij :s) Heb wel al eea meegemaakt (toen bedekte ik mijzelf nog niet) wat dat betreft.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:07:00 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211190709
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:05 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Menselijk is juist om je buurland niet binnen te vallen om daar mensen te onthoofden en verminken en levende babies in ovens te bakken en je daarna achter je eigen burgers te verschuilen.
Oh zeker, geloof alleen niet dat ze dat alle 2-3 miljoen hebben gedaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211190711
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:02 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Dus de Israeli's moeten nu ineens kinderoppas gaan spelen voor Palestijnse kinderen? :')
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:08:36 #194
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190719
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vertel eens over jouw begaandheid met de Rohingya, de shia minderheid in Afghanistan en de Kopten in Egypte.
De deportatie van 2 miljoen Afghanen uit Pakistan, zo hopla de oven van de Taliban in.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:09:52 #195
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190727
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:06 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Voor mijzelf als vrouw draag ik wel zelfverdediging bij mij :s) Heb wel al eea meegemaakt (toen bedekte ik mijzelf nog niet) wat dat betreft.
Ok dat vind ik oprecht vervelend voor je. Jezelf bedekken helpt tegen deze agressie?
pi_211190790
quote:

[..]

Het is enorm triest dat die kinderen op jonge leeftijd al zo verpest worden door hun eigen ouders en vooral Hamas alsof het de fucking Hitlerjugend is. Dat er zoveel kinderen omkomen is ook volledig te wijten aan Hamas
pi_211190807
Iran dreigt 5 miljoen Afghanen het land uit te bonjouren. Waar blijven de protesten tegen Iran? Uiteraard komen die er niet.
https://www.rferl.org/a/i(...)olence/32643181.html
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:14:25 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211190812
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:30 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Strooien met uit context gehaalde getallen als argument maakt een zienswijze niet sterk(er).
Hoe ik voor mij zie, is zorgen om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van prekende hemelridders die kennelijk van zins zijn om anderen - zoals mij en mijn kinderen - te gebruiken voor hun afd(w)alende dekking.
Desnoods schop ik de bedreigers van ons wel en wee, van het erf. Oorlog uitlokken en aanslagen plegen doet Hamas maar in hun eigen Hof van Eden.
pi_211190842
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Iran dreigt 5 miljoen Afghanen het land uit te bonjouren. Waar blijven de protesten tegen Iran? Uiteraard komen die er niet.
Het is tijd dat het westen Iran gaat boycotten oh wacht mission accomplished nu Israel nog
pi_211190852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Waarom bonjouren al die landen ineens de Afghanen het land uit? Pakistan 1.5miljoen, nu Iran 5miljoen (althans als dreigement). Om Europa nog erger te overspoelen met vluchtelingen? Hebben die landen mot met elkaar dan?
pi_211190858
iran is toch zon kut land met hun haatbaarden en hun moraal politie
pi_211190859
quote:

[..]

Natuurlijk leven we mee met die arme kinderen. Ik kan het mij niet voorstellen wat velen daar moeten doormaken. Vooral de meisjes, in de kinderjaren al uitgehuwelijkt, op jonge leeftijd dagelijks verkracht door een volwassen man met als enige doel je man te dienen en "strijders" te baren die als kanonnenvoer of babyfabrieken mogen dienen, geen vrijheden, geen jeugd, geen leven en geen redding in zicht omdat een groot deel van de westerse samenleving blind is voor deze dagelijkse hel voor tientallen miljoenen kinderen wereldwijd in die ideologie.

Als je het zo bekijkt en ik in deze situatie zat zou ik een kogel nog humaan vinden, maar ja die indoctrinatie he.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:18:52 #203
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:17 schreef bitterbal het volgende:
Iran is een prachtig land met prachtige mensen en een rijke cultuur en historie.

Die kut ayatollahs moeten kapot
pi_211190880
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:17 schreef bitterbal het volgende:
De IRGC verpest het daar. Dat land zou er zoveel beter op worden zonder die club. Dat land moet terug naar vr 1979
pi_211190882
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Iran is een prachtig land met prachtige mensen en een rijke cultuur en historie.

Die kut ayatollahs moeten kapot
dat bedoel ik
pi_211190923
twitter
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:27:11 #207
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211190964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:20 schreef bitterbal het volgende:

[..]
dat bedoel ik
snapte ik, maar ik wauwel zo graag
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:27:38 #208
3542 Gia
User under construction
pi_211190970
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waarom bonjouren al die landen ineens de Afghanen het land uit? Pakistan 1.5miljoen, nu Iran 5miljoen (althans als dreigement). Om Europa nog erger te overspoelen met vluchtelingen? Hebben die landen mot met elkaar dan?
Gewoon niet opvangen hier. Weg ermee!
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:31:26 #209
3542 Gia
User under construction
pi_211191028
quote:

[..]

Ik denk dat mensen instinctief bescherming zoeken bij mensen met geweren, waar zij zich achter kunnen verschuilen. Bijvoorbeeld in een huis, strijders die vanuit de deuropening iedereen op een afstand houden.

Punt is dat Israel deze huizen ziet als schuilplaatsen van Hamas en juist daar raketten op afvuren.

Dus, het is inderdaad dom als je als ouders je, samen met je kinderen, schuilhoudt in een huis van waaruit Hamas schiet.
pi_211191046
twitter
pi_211191071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:33 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
dat ze die mensen achter dat account maar snel oppakken
pi_211191077
oh het is een bot? nou ja iemand heeft heeft het gemaakt
pi_211191079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Foto van dat 'protest' in Essen:

Met meermaals de tekst:
n gemeenschap
n eenheid
n oplossing
kalifaat

Dit soort volk moet echt linea recta Europa uitgeflikkerd worden
pi_211191085
Wel mooi dat Links in Duitsland wl een duidelijk positie tegen anti-Isral protesten inneemt:

twitter
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:37:33 #215
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191100
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:36 schreef Rollo het volgende:
Wel mooi dat Links in Duitsland wl een duidelijk positie tegen anti-Isral protesten inneemt:

[ twitter ]
ja vanmiddag zitten kijken, lange maar zeer degelijke toespraak
pi_211191117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:35 schreef Rollo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met meermaals de tekst:
n gemeenschap
n eenheid
n oplossing
kalifaat

is dit een pro palestina demo of een demo voor een kalifaat?
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:39:10 #217
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191134
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]
tja, zeg jij het maar
pi_211191143
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
tja, zeg jij het maar
ik weet het niet
pi_211191147
nou laat ze maar ergens een kalifaat zonder geweld oprichten en daar heen gaan
pi_211191148
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Met meermaals de tekst:
n gemeenschap
n eenheid
n oplossing
kalifaat

Eens, zelfs als ze hier geboren zijn gewoon het paspoort afpakken, kan het niet passen ze de wet maar aan.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:40:22 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211191151
quote:

[..]
Een religekkie :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211191155
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, zelfs als ze hier geboren zijn gewoon het paspoort afpakken, kan het niet passen ze de wet maar aan.
nou ja vrijheid van meningsuiting toch. :{
pi_211191167
quote:

[..]
Het is in ieder geval in Duitsland, 50 kilometer van de grens met Nederland
pi_211191172
dromen van een kalifaat hoe gestoord ook is volgens mij niet strafbaar :P
pi_211191173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Niet als die mening een gevaar is voor alle inwoners van Europa en een regelrechte oorlogsverklaring is.
pi_211191176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:41 schreef Rollo het volgende:

[..]
Het is in ieder geval in Duitsland, 50 kilometer van de grens met Nederland
oh dit soort zielen zullen hier ook wel rondlopen hoor.
pi_211191185
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Met meermaals de tekst:
n gemeenschap
n eenheid
n oplossing
kalifaat

Is dat een referentie aan?
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:42:39 #228
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]
grapjas... zelfs in een vrij land vallen bepaalde uitingen niet onder die vrijheid, en terecht.
pi_211191189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:41 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niet als die mening een gevaar is voor alle inwoners van Europa en een regelrechte oorlogsverklaring is.
een kalifaat wensen an sich is geen oorlogsverklaring?

ligt er aan waar je het wenst en hoe je het denkt te realiseren maar de wens ansich is toch geen oorlogsverklaring. Dat is een wens voor een joodse of christelijke staat toch ook niet?
pi_211191202
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
grapjas... zelfs in een vrij land vallen bepaalde uitingen niet onder die vrijheid, en terecht.
dit toch wel? Dat bordje roept toch niet op tot geweld.

Even serieus he, ongeacht hoe gestoord ik het ook vind is dit toch gewoon toegestaan
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:44:16 #231
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
heel scherp
pi_211191206
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:41 schreef bitterbal het volgende:
dromen van een kalifaat hoe gestoord ook is volgens mij niet strafbaar :P
Misschien nu niet strafbaar, maar dan moeten ze (zoals hierboven ook al gezegd) de wet maar aanpassen.
In een democratie heb je heel veel vrijheid, maar moet je niet het recht hebben diezelfde democratie omver te proberen te werpen. Als je dat recht echt zo graag wilt, dan flikker je maar op naar een andere samenleving waar je niet ook de vruchten van diezelfde democratie kunt plukken.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:45:01 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:43 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Even serieus he, ongeacht hoe gestoord ik het ook vind is dit toch gewoon toegestaan
https://historiek.net/een(...)zi-duitsland/149290/
pi_211191219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:44 schreef Rollo het volgende:

[..]
Misschien nu niet strafbaar, maar dan moeten ze (zoals hierboven ook al gezegd) de wet maar aanpassen.
In een democratie heb je heel veel vrijheid, maar moet je niet het recht hebben diezelfde democratie omver te proberen te werpen. Als je dat recht echt zo graag wilt, dan flikker je maar op naar een andere samenleving waar je niet ook de vruchten van diezelfde democratie kunt plukken.
Kalifaat – Een islamitische heilstaat, primair gelegen in de regio waar de soennitische islam zijn oorsprong vindt. Op 29 juni 2014 heeft ISIS (tot die tijd ISIL genaamd) een kalifaat uitgeroepen in Syri en Irak. Aan het hoofd van een kalifaat staat van oudsher de kalief.

dit is de deifnitie. dus volgens die defnitie is dat gewenste kalifaat niet hier

nou dan zeg ik laat ze lekker hun ding wensen
pi_211191221
twitter
pi_211191223
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ok dat vind ik oprecht vervelend voor je. Jezelf bedekken helpt tegen deze agressie?
Het houdt een boel mannen op afstand. Niet alles, maar wel veel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dus de Israeli's moeten nu ineens kinderoppas gaan spelen voor Palestijnse kinderen? :')
Ben je in staat om ergens in het midden te denken of is dat te moeilijk?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat zijn drie onderwerpen met nogal een geschiedenis en niet in vijf minuten te typen. Ik ben nu aan het werk maar ik kom hier later graag op terug als ik met aandacht kan schrijven.
pi_211191225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:43 schreef bitterbal het volgende:

[..]

De uitspraak;
Ein Volk
Ein Reich
Ein Fhrer

Zegt je niets?
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:46:47 #238
3542 Gia
User under construction
pi_211191234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ligt er aan waar je het wenst en hoe je het denkt te realiseren maar de wens ansich is toch geen oorlogsverklaring. Dat is een wens voor een joodse of christelijke staat toch ook niet?
Maar wat is dan precies de reden dat ze hier in Duitsland voor gaan demonstreren? Willen ze dat de Duitse regering voor hun ergens op de wereld een plekje regelt waar ze hun gewenste kalifaat kunnen vormen? Of zou het zo kunnen zijn dat ze van heel Europa een kalifaat willen maken?
pi_211191235
quote:
ja als je dat zo interpreteert. Nogmaals als je voor een kalifaat strijdt vind ik ook dat je hier niets te zoeken hebt. Begrijp mij niet verkeerd maar zie niet wat er hier strafbaar aan is.

Want dan zou het wensen van de joodse staat ook strafbaar moeten zijn
pi_211191241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De uitspraak;
Ein Volk
Ein Reich
Ein Fhrer

Zegt je niets?
jawel
pi_211191245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar wat is dan precies de reden dat ze hier in Duitsland voor gaan demonstreren? Willen ze dat de Duitse regering voor hun ergens op de wereld een plekje regelt waar ze hun gewenste kalifaat kunnen vormen? Of zou het zo kunnen zijn dat ze van heel Europa een kalifaat willen maken?
ik heb geen idee. Ik zeg alleen dat het niet strafbaar is. Verder vind ik ze net gestoord als dat jij ze vindt
pi_211191248
quote:

[..]

Een kalifaat is toch wel wat anders dan een christelijke of joodse staat. Een kalifaat staat tegenover al onze normen en waarden, respecteert onze vrijheden niet, wil alles teniet doen waar vorige generaties voor gevochten hebben en gaat tegen onze democratie in. Om dit te bereiken zal er geweld gebruikt worden zoals we zagen bij IS of in vele islamitische landen, dus voor mij is het een oorlogsverklaring en hebben zulke mensen geen plek in onze samenleving.

We horen nu al jaren dat vrijheid van meningsuiting ook een grens heeft, toevalligerwijs ontstaan na de groeiende kritiek op de islam, laten we dan bij dit soort "uitspraken" ook maar gewoon een grens trekken.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:48:13 #243
3542 Gia
User under construction
pi_211191250
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:45 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Kalifaat – Een islamitische heilstaat, primair gelegen in de regio waar de soennitische islam zijn oorsprong vindt. Op 29 juni 2014 heeft ISIS (tot die tijd ISIL genaamd) een kalifaat uitgeroepen in Syri en Irak. Aan het hoofd van een kalifaat staat van oudsher de kalief.

dit is de deifnitie. dus volgens die defnitie is dat gewenste kalifaat niet hier

nou dan zeg ik laat ze lekker hun ding wensen
Als ze dan zo graag in een kalifaat willen wonen, waarom verhuizen ze dan niet naar Syrie of Irak?
pi_211191252
nogmaals definitie van kalifaat

nou das dus niet hier :P
pi_211191254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]
jawel
En jij denkt niet dat dit hieraan refereert? Het is op precies die wijze neergezet en wat mij betreft direct strafbaar
pi_211191261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:47 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Een kalifaat is toch wel wat anders dan een christelijke of joodse staat. Een kalifaat staat tegenover al onze normen en waarden, respecteert onze vrijheden niet, wil alles teniet doen waar vorige generaties voor gevochten hebben en gaat tegen onze democratie in. Om dit te bereiken zal er geweld gebruikt worden zoals we zagen bij IS of in vele islamitische landen, dus voor mij is het een oorlogsverklaring en hebben zulke mensen geen plek in onze samenleving.

We horen nu al jaren dat vrijheid van meningsuiting ook een grens heeft, toevalligerwijs ontstaan na de groeiende kritiek op de islam, laten we dan bij dit soort "uitspraken" ook maar gewoon een grens trekken.
een christelijke staat of joodse staat ook tegen veel waarden die ik belangrijk vindt. Homoseksualiteit, abortus etc.

nogmaals weet niet hoe vaak ik het moet zeggen dat ik het allemaal idioten vindt maar als zij dat op hun oorspronkelijke plek zonder geweld kunnen realiseren houdt ik ze niet tegen om daar naar toe te gaan
pi_211191265
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:48 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En jij denkt niet dat dit hieraan refereert? Het is op precies die wijze neergezet en wat mij betreft direct strafbaar
ja dat misschien wel. Maar ik denk dat het niet strafbaar is :P
pi_211191267
daar heb ik het eigenlijk alleen maar over
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:50:04 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211191268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Een oemma, dus geen ruimte voor anderen
Een oplossing, lijkt me een duidelijk referentie naar de endlosung die de nazis in gedachten hadden voor de joden ( en zigeuners, gehandicapten, Slavische volken)
Een kalifaat, nou, kijk maar wat IS opgezet had, goed voorbeeld.

Deze mensen moeten hier linksom of rechtsom weg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211191281
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:50 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een oemma, dus geen ruimte voor anderen
Een oplossing, lijkt me een duidelijk referentie naar de endlosung die de nazis in gedachten hadden voor de joden ( en zigeuners, gehandicapten, Slavische volken)
Een kalifaat, nou, kijk maar wat IS opgezet had, goed voorbeeld.

Deze mensen moeten hier linksom of rechtsom weg.
nou daar heb ik geen bezwaar tegen :P
pi_211191284
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:49 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja dat misschien wel. Maar ik denk dat het niet strafbaar is :P
Volgens mij zijn dit soort referenties aan de nazi's wl strafbaar in Duitsland
pi_211191288
eigenlijk alle religieuzen die hun wil willen opleggen mogen wat mij betreft vertrekken
pi_211191293
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Volgens mij zijn dit soort referenties aan de nazi's wl strafbaar in Duitsland
dat zou in duitsland misschien wel kunnen ja
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:51:50 #254
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191301
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:46 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja als je dat zo interpreteert.
Kom op, dit kan je niet anders interpreteren dan als walgelijke referentie aan die wereldberoemde historische uitspraak, dit is een directe referentie naar de holocaust. De minachting is stuitend. Dit heeft niets met oprechte wensen of dromen te maken maar met pure nietsontziende Jodenhaat.
pi_211191312
twitter
pi_211191315
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Kom op, dit kan je niet anders interpreteren dan als walgelijke referentie aan die wereldberoemde historische uitspraak, dit is een directe referentie naar de holocaust. De minachting is stuitend. Dit heeft niets met oprechte wensen of dromen te maken maar met pure nietsontziende Jodenhaat.
misschien wel ja.
pi_211191323
Denk dat je het hier wel kan zeggen op demo's
pi_211191336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:48 schreef bitterbal het volgende:
nogmaals definitie van kalifaat

nou das dus niet hier :P
Waar heb je die definitie vandaan?

De definitie is gewoon dit: "Caliphate: An Islamic form of government in which political and reli- gious. leadership is united, and the head of state (the Caliph) is a successor to the Prophet Muhammad."
..zonder gebiedsbeperking

Daarbij komt das jij ook wel weet dat er binnen de Islam extremistische groeperingen zijn die een wereldwijde islamitische staat nastreven. Als je in Duitsland met zo'n bord rondloopt dat geef je in ieder geval geen reden aan te nemen dat je daar niet voor bent.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:55:40 #259
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:53 schreef bitterbal het volgende:
Denk dat je het hier wel kan zeggen op demo's
Zou het niet proberen, serieus. Dat die uitspraak bij jou niet meteen alle alarmen af doet gaan is iets dat niet algemeen is. Dit is als Sieg Heil roepen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:56:14 #260
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191340
En nou niet komen met sieg wat?
pi_211191341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:55 schreef Rollo het volgende:

[..]
Waar heb je die definitie vandaan?

De definitie is gewoon dit: "Caliphate: An Islamic form of government in which political and reli- gious. leadership is united, and the head of state (the Caliph) is a successor to the Prophet Muhammad."
..zonder gebiedsbeperking

Daarbij komt das jij ook wel weet dat er binnen de Islam extremistische groeperingen zijn die een wereldwijde islamitische staat nastreven. Als je in Duitsland met zo'n bord rondloopt dat geef je in ieder geval geen reden aan te nemen dat je daar niet voor bent.
heb em van
https://www.nctv.nl/onder(...)udsher%20de%20kalief.
pi_211191343
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
_O-
pi_211191351
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Zou het niet proberen, serieus. Dat die uitspraak bij jou niet meteen alle alarmen af doet gaan is iets dat niet algemeen is. Dit is als Sieg Heil roepen.
ja omdat ik toch denk dat dit onder vrijheid van meningsuiting valt. Dat ze misschien in de gaten worden gehouden door de geheime dienst lijkt mij dan wel weer logisch :P
pi_211191355
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Man man man....
pi_211191356
maar als ik dat zeg lijkt het net alsof ik dat goedkeur ofzo maar das niet het geval. zie ze liever vertrekken
  zaterdag 4 november 2023 @ 15:58:29 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211191361
quote:

[..]

Het kalifaat wensen (dwz een staat die geregeerd wordt door een kalief zijnde opvolger van de islamitische profeet Mohammed) wensen staat haaks op -en vormt een directe bedreiging van de rechtstaat omdat het doel is de democratie daarin te ondermijnen en die ondergeschikt te maken aan het islamytisch geloof.

Dat verp(l)akken als mening of geloofsuiting doet iemand vooral maar alleen in het eigen bed en zeker achter de eigen voordeur. Dit soort oproepen of uitingen zijn wmb strafbaar omdat het andere leefwijzen als doel uitsluit. Ook het in het daarbij in verlengde gebrachte "islamitische democratie" kan direct de vuilnisbak in omdat de rechtsorde en handhaving in dienst staat van het (enige) geloof en niet dat van de mens.

Nu denk ik zelf dat de mensen die de borden torsen - in een democratie - als ongeletterde geen flauw benul heeft wat die meedraagt op verzoek van een manipulator die ze daartoe oproept. Het is als "kijken wat er gebeurd en of we er weer mee wegkomen" om de grens van het toegestane weer wat op te kunnen rekken.
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:00:20 #267
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Man man man....
ja sorry...
pi_211191373
ik neem aan dat jullie ook zo kijken naar de lieden die anti joden leuze roepen bij het voetbal? Want wat daar wordt gezegd is ook afschuwelijk maar vrij normaal
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het kalifaat wensen (dwz een staat die geregeerd wordt door een kalief zijnde opvolger van de islamitische profeet Mohammed) wensen staat haaks op -en vormt een directe bedreiging van de rechtstaat omdat het doel is de democratie daarin te ondermijnen en die ondergeschikt te maken aan het islamytisch geloof.

Dat verp(l)akken als mening of geloofsuiting doet iemand vooral maar alleen in het eigen bed en zeker achter de eigen voordeur. Dit soort oproepen of uitingen zijn wmb strafbaar omdat het andere leefwijzen als doel uitsluit. Ook het in het daarbij in verlengde gebrachte "islamitische democratie" kan direct de vuilnisbak in omdat de rechtsorde en handhaving in dienst staat van het 9enige) geloof en niet dat van de mens.

Nu denk ik zelf dat de mensen die bord torsen - in een democratie - als ongeletterde geen flauw benul heeft wat die meedraagt op verzoek van een manipulator die ze daartoe oproept. Het is als "kijken wat er gebeurd en of we er weer mee wegkomen" om de grens van het toegestane weer wat op te kunnen rekken.
maar stel dat ze zonder geweld een kalifaat kunnen richten op hun gewenste locatie dan kunnen wij daar daar toch niet veel op tegen hebben ? :P
pi_211191388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:57 schreef bitterbal het volgende:
maar als ik dat zeg lijkt het net alsof ik dat goedkeur ofzo maar das niet het geval. zie ze liever vertrekken
Het is eerder je onwetendheid.
pi_211191390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:00 schreef bitterbal het volgende:
ik neem aan dat jullie ook zo kijken naar de lieden die anti joden leuze roepen bij het voetbal? Want wat daar wordt gezegd is ook afschuwelijk maar vrij normaal
[..]
maar stel dat ze zonder geweld een kalifaat kunnen richten op hun gewenste locatie dan kunnen wij daar daar toch niet veel op tegen hebben ? :P
Ligt aan de locatie ;)
pi_211191392
Een belangrijke detail in de foto die tijdens de viering van honderd jarige bestaan van Turkije genomen is. Kijken of er nog scherpe mensen zijn:

zaterdag 4 november 2023 @ 16:03:33 #272
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191393
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:00 schreef bitterbal het volgende:
Dat is bijzonder onsmakelijk en ongepast gedrag maar is meer van symbolische waarde, net als Feyenoorders zich tooien met de naam kakkerlak. Terwijl, geloof me, stuk voor stuk gillen ze als een wijf als er 1 door de huiskamer fladdert.

Het is een geuzennaam, en gezien het gemiddeld intellect van de hooligan zijn in het geval van joden snel referenties gemaakt naar de gruwelijkheden van de tweede wereld oorlog, gek dat ze zich juist dat wel van school herinneren, maar goed.

Maar ondanks de walgelijke liederen denk ik oprecht dat het geen antisemitisme maar anti-ajax-isme is, bijzonder kinderachtig en onsmakelijk, maar absoluut geen oproep tot het uitmoorden van alle joden
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:04:14 #273
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het is eerder je onwetendheid.
ja nee, jij at meteen met mes en vork
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:04:16 #274
3542 Gia
User under construction
pi_211191402
quote:
Denk dat met 'primair gelegen' wordt bedoeld het gebied waar het eerste kalifaat zich bevond.
pi_211191408
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is bijzonder onsmakelijk en ongepast gedrag maar is meer van symbolische waarde, net als Feyenoorders zich tooien met de naam kakkerlak. Terwijl, geloof me, stuk voor stuk gillen ze als een wijf als er 1 door de huiskamer fladdert.

Het is een geuzennaam, en gezien het gemiddeld intellect van de hooligan zijn in het geval van joden snel referenties gemaakt naar de gruwelijkheden van de tweede wereld oorlog, gek dat ze zich juist dat wel van school herinneren, maar goed.

Maar ondanks de walgelijke liederen denk ik oprecht dat het geen antisemitisme maar anti-ajax-isme is, bijzonder kinderachtig en onsmakelijk, maar absoluut geen oproep tot het uitmoorden van alle joden
nee maar wel onacceptabel en wat waarschijnlijk toch bijdraagt aan antisemitisme in de samenleving. Net zoals dat joden ook altijd onderwerp zijn in complotten. Dat komt ergens vandaan.
pi_211191411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Werkperd het volgende:
Een belangrijke detail in de foto die tijdens de viering van honderd jarige bestaan van Turkije genomen is. Kijken of er nog scherpe mensen zijn:

[ afbeelding ]
De tweede man heeft het meeste last van de zon. Heb ik het goed?
pi_211191412
Ik ben benieuwd wat al die Isral terroristen lovers hier te zeggen hebben over het bombardement op de VN-school.

Van ambulances tot ziekenhuizen tot weer eens een school.

Wat is jullie excuus dit keer?
Stond de school boven Hamas HQ nummer 101?
pi_211191414
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja.
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:05:23 #279
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211191418
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211191421
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nou is gewoon een vraag of het onder vrijheid van meningsuiting valt of niet. Niks met onwetendheid te maken. Maar klodder leest de dingen wel vaker verkeerd heb ik het idee
pi_211191427
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De tweede man heeft het meeste last van de zon. Heb ik het goed?
Nee.

Next!
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:07:39 #282
3542 Gia
User under construction
pi_211191450
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een kalief die opvolger is van Mohammed komt voor bij de Sjiieten. In Europa wonen vooral veel Soennieten. Voor hen maakt het niet uit wie de Kalief wordt of waar het kalifaat zich bevindt.
pi_211191454
die uitspraken in het voetbal of in de complotten komen ergens vandaan, die zijn niet toevallig gekozen.
pi_211191462
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Een kalief die opvolger is van Mohammed komt voor bij de Sjiieten. In Europa wonen vooral veel Soennieten. Voor hen maakt het niet uit wie de Kalief wordt of waar het kalifaat zich bevindt.
nou hier is er geen plaats voor :')
pi_211191468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee.

Next!
De tweede man (wie is dat?) en Erdogan hebben dezelfde kleermaker?
pi_211191473
Geloof dat de joden al sinds mensenheugenis worden vervolgt en wantrouwt?
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:09:13 #287
3542 Gia
User under construction
pi_211191476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:05 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben benieuwd wat al die Isral terroristen lovers hier te zeggen hebben over het bombardement op de VN-school.

Was die school in 'bedrijf'? Of waren daar mensen naartoe gevlucht, bewaakt door Hamasstrijders?
pi_211191477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:08 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De tweede man (wie is dat?) en Erdogan hebben dezelfde kleermaker?
Nee man.

Kom op. Waar blijven de mensen van kennis!
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:09:35 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211191480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:07 schreef bitterbal het volgende:
die uitspraken in het voetbal of in de complotten komen ergens vandaan, die zijn niet toevallig gekozen.
In het voetbal is het gewoon het rijmt leuk en het moet zo grof mogelijk. Daar zit geen antisemitisme achter, eerder infantiliteit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:10:27 #290
3542 Gia
User under construction
pi_211191487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:08 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou hier is er geen plaats voor :')
Vermoed dat Moslims dat anders zien, gezien de demonstraties.
pi_211191489
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:09 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee man.

Kom op. Waar blijven de mensen van kennis!
Die linkse man is aan het spieken op het briefje van de tweede man
pi_211191492
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:09 schreef Caland het volgende:

[..]
In het voetbal is het gewoon het rijmt leuk en het moet zo grof mogelijk. Daar zit geen antisemitisme achter, eerder infantiliteit.
zelfs met een geschiedenis van de ww2 is men dat blijven gebruiken?

ik vind het altijd zo gestoord als ik het hoor
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:10:49 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211191493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:09 schreef bitterbal het volgende:
Geloof dat de joden al sinds mensenheugenis worden vervolgt en wantrouwt?
Om in de sferen van dit topic te blijven, dan zullen ze het er wel naar hebben gemaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211191495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Vermoed dat Moslims dat anders zien, gezien de demonstraties.
misschien moeten wij ook de straat op met een tegengeluid
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:11:11 #295
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191497
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nee maar wel onacceptabel en wat waarschijnlijk toch bijdraagt aan antisemitisme in de samenleving. Net zoals dat joden ook altijd onderwerp zijn in complotten. Dat komt ergens vandaan.
helemaal mee eens en het moet ook aangepakt worden, maar het sentiment is anders bij hooligans.

Die complotten is weer een hele andere, eeuwenoude, tak van sport.

Veel ouder dan een voetbalclub, Joden worden al eeuwen overal in de wereld vervolgd, Die Pharao in egypte met die plagen en dode eerst geborenen... 40 jaar dolen door de Sina met Mozes, gespleten zee alles. Gedoe met de romeinen.. instortende tempels mannen zonder lange lokken... De Diaspora.... holocaust...

hou op schei uit...
pi_211191498
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Om in de sferen van dit topic te blijven, dan zullen ze het er wel naar hebben gemaakt.
:')

was het niet vanwege jezus?
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:11:29 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211191499
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:10 schreef bitterbal het volgende:

[..]
zelfs met een geschiedenis van de ww2 is men dat blijven gebruiken?

ik vind het altijd zo gestoord als ik het hoor
Ja hoor, al wordt het wel ietsjes minder heb ik het idee. Weg is het geenszins.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211191500
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:05 schreef bianconeri het volgende:

Hamas had de klassenvertegenwoordiger-verkiezingen gewonnen
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:11:58 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211191501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja.
_O_

jammer dat die ontwikkelingscurve vrijwel direct horizontaal ging dan
pi_211191503
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
helemaal mee eens en het moet ook aangepakt worden, maar het sentiment is anders bij hooligans.

Die complotten is weer een hele andere, eeuwenoude, tak van sport.

Veel ouder dan een voetbalclub, Joden worden al eeuwen overal in de wereld vervolgd, Die Pharao in egypte met die plagen en dode eerst geborenen... 40 jaar dolen door de Sina met Mozes, gespleten zee alles. Gedoe met de romeinen.. instortende tempels mannen zonder lange lokken... De Diaspora.... holocaust...

hou op schei uit...
ja gestoord toch :{ En je denkt. niet dat de voetballeuzen ook daarvan komen?
pi_211191506
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Werkperd het volgende:

[ afbeelding ]
Deze mensen op de foto zijn gemaakt door een AI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')