SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
nou dat zou wat zijnquote:Op zaterdag 4 november 2023 12:49 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: Netanyahu, fatah, PLO en Hamas plannen gesprek in. Men stelt dat het gaat om vredesbesprekingen.
zit er nog een onafhankelijke partij bij?
Hamas moet toch ook wel weten dat ze dit nooit kunnen winnen maar wat moeten ze anders doen![]()
Maar dat mensen die niet links stemmen nu wel de consequenties aanvaarden van vele duizenden gelukzoekers die hier binnen gehaald worden, is verder prima?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat als de meerderheid van de Nederlanders ooit op iets fout gaan stemmen dat ik daar niet voor afgerekend zou worden omdat ik een Nederlands paspoort heb.![]()
ik dacht altijd dat de regeringen overwegend rechts waren de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat mensen die niet links stemmen nu wel de consequenties aanvaarden van vele duizenden gelukzoekers die hier binnen gehaald worden, is verder prima?![]()
Maar links heeft afgedwongen dat we massaal asielzoekers hierheen gingen halen, anders wilden ze niet meedoen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat de regeringen overwegend rechts waren de afgelopen jaren?![]()
maar de regeringen waren overwegend rechts? Moet je daar niet de verantwoording zoeken dan ipv bij links?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar links heeft afgedwongen dat we massaal asielzoekers hierheen gingen halen, anders wilden ze niet meedoen.![]()
Btw maakt toch niet uit als ze niet mee wilde doen omdat de regering overwegend rechts was... ?
of misschien begrijp ik de politiek verkeerd![]()
Ik betwijfel het, 7 oktober was er ook "vrede", een staakt het vuren of vrede zal Hamas alleen maar de kans geven nog eens toe te slaan. Hamas gaf gisteren nog aan dat er meerdere 7 oktobers zouden plaatsvinden en dat Israël uitgeroeid moest worden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:49 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: Netanyahu, fatah, PLO en Hamas plannen gesprek in. Men stelt dat het gaat om vredesbesprekingen.
Ik vermoed, indien ze echt gaan spreken, dat ze de vrijlating van alle gijzelaars eisen en de volledige overgave van Hamas, Israël gaat nooit de verantwoordelijken vrij laten lopen van de slachting op 7 oktober.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Inderdaad. Maar sommigen kunnen er gewoon niet bij dat mensen zo zijn en willen dat gedrag daarom verklaren aan de hand van externe factoren, zodat vervolgens het argument kan worden gemaakt dat dit eigenlijk gewoon vredelievende mensen zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg beelden waar de straten vol staan met juichende Palestijnen als Hamas thuis komt na de slachting op 7 oktober, waar de bevolking zelf met de lijken door de straten gingen.Hmm, ik denk dat het wel positief verloopt eigenlijk. Het leger maakt duidelijk vorderingen en er heeft zich ook nog geen derde partij direct in de oorlog gemengd. Wat ze momenteel doen is ook gewoon heel erg lastig. Het was vanaf moment één duidelijk dat het een lange strijd zou gaan worden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat het allemaal niet zo voorspoedig loopt voor Israël?
Het is bijna een maand geleden.
En de gijzelaars zijn niet vrij.
Hamasleiders lopen nog vrij rond.
En Gaza is niet onder controle.
Daarbij ontzettend veel burgerslachtoffers in Gaza.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Israeli;s hebben toch gezegd geen zin te hebben in vredebesprekingen?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, 7 oktober was er ook "vrede", een staakt het vuren of vrede zal Hamas alleen maar de kans geven nog eens toe te slaan. Hamas gaf gisteren nog aan dat er meerdere 7 oktobers zouden plaatsvinden.
Ik vermoed, indien ze echt gaan spreken, dat ze de vrijlating van alle gijzelaars eisen en de volledige overgave van Hamas, Israël gaat nooit de verantwoordelijken vrij laten lopen van de slachting op 7 oktober.![]()
Gaat vast een groot succes worden.
Netanyahu, alle Palestijnen stinken, zijn minderwaardige mensen, Hamas is al helemaal echt kut en ik wil een villa op de Westbank.
Fatah, waar zijn we hier eigenlijk ergens, is er nog koffie en ik lust wel een pizza?
PLO, wat verdienen wij eraan, mijn Lamborghini heeft een grote beurt nodig?
Hamas, wij willen alle Joden vermoorden en Israël vernietigen, mag dat?![]()
Een paar memorabele quotes over Netanyahu
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wilders roept dit al een tijdje.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar de regeringen waren overwegend rechts? Moet je daar niet de verantwoording zoeken dan ipv bij links?![]()
Klopt, vrede gaat er pas komen zodra Hamas vernietigd is roepen ze al 4 weken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Israeli;s hebben toch gezegd geen zin te hebben in vredebesprekingen?3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
nou zal dat gesprek wel fake news zijnquote:Op zaterdag 4 november 2023 12:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, vrede gaat er pas komen zodra Hamas vernietigd is roepen ze al 4 weken.![]()
![]()
Er is een asielzoekerstopic.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar links heeft afgedwongen dat we massaal asielzoekers hierheen gingen halen, anders wilden ze niet meedoen.![]()
Of niet, kan best een gesprek zijn over een gevangenen ruil of zo. Maar vredesbesprekingen zie ik op dit moment niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou zal dat gesprek wel fake news zijn3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
hoop wel echt de gegijzelde mensen vrij komen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Of niet, kan best een gesprek zijn over een gevangenen ruil of zo. Maar vredesbesprekingen zie ik op dit moment niet gebeuren.![]()
Israel praat niet met terroristen dus dit is fakenewsquote:Op zaterdag 4 november 2023 12:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou dat zou wat zijn
Hamas moet toch ook wel weten dat ze dit nooit kunnen winnen maar wat moeten ze anders doenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
We hebben helemaal geen linkse kabinetten gehad sinds Rutte premier is.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat mensen die niet links stemmen nu wel de consequenties aanvaarden van vele duizenden gelukzoekers die hier binnen gehaald worden, is verder prima?![]()
Ik neem links dan ook meer kwalijk dat ze al decennia een conservatief religieuze stroming faciliteren en koesteren waardoor we nu zitten met een volkomen mislukte integratie, het ging goddomme net zo goed met die secularisering en toen gingen we meer van hetzelfde aan krankzinnige ellende importeren.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wilders roept dit al een tijdje.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67264703
Onderzoek BBC. Israël heeft meerdere malen het zuiden van Gaza gebombardeerd. Daar waar de Gazanen heen moesten omdat ze daar veilig zouden zijn.![]()
Ben Gvir is een terrorist en die is minister van nationale veiligheid.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Israel praat niet met terroristen dus dit is fakenews![]()
En daarvoor zaten we met de gristenen van het CDA opgescheeptquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen linkse kabinetten gehad sinds Rutte premier is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Tja hamas zit daar ookquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef theunderdog het volgende:
Onderzoek BBC. Israël heeft meerdere malen het zuiden van Gaza gebombardeerd. Daar waar de Gazanen heen moesten omdat ze daar veilig zouden zijn.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Maar het is de schuld van links want het is zo makkelijk om mensen na te praten van TVquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarvoor zaten we met de gristenen van het CDA opgescheept![]()
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten
🙄![]()
Ja helemaal mee eens, waren we eindelijk een beetje van die achterlijke kutkerk af importeren we het volgende clubje geloofsgekkies.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik neem links dan ook meer kwalijk dat ze al decennia een conservatief religieuze stroming faciliteren en koesteren waardoor we nu zitten met een volkomen mislukte integratie, het ging goddomme net zo goed met die secularisering en toen gingen we meer van hetzelfde aan krankzinnige ellende importeren.![]()
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van links want het is zo makkelijk om mensen na te praten van TV![]()
Nee, maar je weet wat een coalitie is? Een samenwerking waarbij alle partijen wat water bij de wijn moeten doen etc. En de VVD heeft om maar te kunnen blijven regeren altijd toegegeven aan de eisen van linkse partijen mbt immigratie etc.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen linkse kabinetten gehad sinds Rutte premier is.
Elke keer bij de overleggen was dit gewoon non-negotiable voor "links".A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Voor Hamas is het simpel: met zoveel mogelijk overleven en hopen dat er zoveel mogelijk burgerslachtoffers vallen, waarvan de beelden in de internationale media komen, zodat dit de de druk kan opvoeren richting Israël wat op een gegeven moment tot een staakt het vuren zou kunnen leiden. Dat zou als een overwinning worden gezien.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou dat zou wat zijn
Hamas moet toch ook wel weten dat ze dit nooit kunnen winnen maar wat moeten ze anders doen'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kan ook nog, maar zitten is veel gevaarlijkerquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het is ook mogelijk dat ze er staan. Of liggen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
ja maar dan moet je het rechts kwalijk nemen dat zij overstag gegaan toch. Kan je wel weer naar links wijzen maar rechts die jouw belangen moest vertegenwoordigen is overstag gegaanquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar je weet wat een coalitie is? Een samenwerking waarbij alle partijen wat water bij de wijn moeten doen etc. En de VVD heeft om maar te kunnen blijven regeren altijd toegegeven aan de eisen van linkse partijen mbt immigratie etc.
Elke keer bij de overleggen was dit gewoon non-negotiable voor "links".![]()
Op het asiel standpunt is D66 behoorlijk links. Ze hebben dit afgedwongen bij de coalitiegesprekken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen linkse kabinetten gehad sinds Rutte premier is.![]()
Lievie, het interesseert mij geen hol.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan ook nog, maar zitten is veel gevaarlijker![]()
Hamas dus wel en idf niet. Dat is wel duidelijkquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten
🙄Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Alles is gewoon de schuld van links. Gr Geert.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Jij denkt echt dat het asielbeleid heel anders was geweest als VVD alleen aan de macht was?quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar je weet wat een coalitie is? Een samenwerking waarbij alle partijen wat water bij de wijn moeten doen etc. En de VVD heeft om maar te kunnen blijven regeren altijd toegegeven aan de eisen van linkse partijen mbt immigratie etc.
Elke keer bij de overleggen was dit gewoon non-negotiable voor "links".![]()
Graai rechts is heel wat anders dan anti islamitische invasie rechts.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
uhuhquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hamas dus wel en idf niet. Dat is wel duidelijk![]()
Sja, daar heb je natuurlijk wel een punt, maar zonder die eisen van links had het nooit zo ver gekomen. Dat Rutte een slappe zak is die alleen aan Rutte denkt was wel bekend iddquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dan moet je het rechts kwalijk nemen dat zij overstag gegaan toch. Kan je wel weer naar links wijzen maar recht die jouw belangen moest vertegenwoordigen is overstag gegaan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik denk dat het volgens het (omheinde) "opschonings" plan gaat waarbij Israël er helder voor kiest om de boel niet gelijk plat te willen gooien en de community daar (en die hun) bespelend, de gelegenheid geeft stappen te volgen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat het allemaal niet zo voorspoedig loopt voor Israël?
Het is bijna een maand geleden.
En de gijzelaars zijn niet vrij.
Hamasleiders lopen nog vrij rond.
En Gaza is niet onder controle.
Daarbij ontzettend veel burgerslachtoffers in Gaza.
Vanmiddag kunnen de wannabe's een paar uur gebruik maken van de hoofdweg.
//--//
Mij ontgaat de logica van allerlei beschuldigende redeneringen dat Israël expres slachtoffers zou willen veroorzaken. Het geeft Israël geen enkel voordeel. Noch militair noch als (humanitaire) beeldvorming naar buiten. Sterker nog, elk toegebracht slachtoffer drukt juist zwaar(der) op de ingezette acties.
Dingen zijn simpel op te lossen: laat de gegijzelden vrij, berecht de daders en vooralsnog: stop met alle terreuracties om Israël van de kaart te willen vegen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Tegenwoordig wordt er meer geluisterd naar minderheden. Dat is nieuw en hip in een democratiequote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zegt men altijd en ik altijd maar denken dat het overwegend rechtse kabinetten zijn geweest.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
En sterker, waar links eerst de drijvende kracht was achter de secularisering, juichen ze de volgende krankzinnige vermomming van dezelfde waanzin toe.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens, waren we eindelijk een beetje van die achterlijke kutkerk af importeren we het volgende clubje geloofsgekkies.got me a movie, I want you to know
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijkquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, daar heb je natuurlijk wel een punt, maar zonder die eisen van links had het nooit zo ver gekomen. Dat Rutte een slappe zak is die alleen aan Rutte denkt was wel bekend idd.
![]()
Die smiley.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef bitterbal het volgende:
🙄![]()
Ik denk het wel ja, niet meteen een stop ofzo, maar iig wat maatregelen die nu elke keer als dealbreaker werden afgeschoten door de linkse-coalitiegenoten.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat het asielbeleid heel anders was geweest als VVD alleen aan de macht was?
Nu is er jarenlang gewoon niets gedaan want Rutte #745343 moest en zou er komen.
Get woke, go broke!![]()
Dit is wel een boeiende inderdaad, ga ik lang en diep over nadenken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
En sterker, waar links eerst de drijvende kracht was achter de secularisering, juichen ze de volgende krankzinnige vermomming van dezelfde waanzin toe.![]()
Oh, op Fok kan men dat hoor. Zonder enige schaamte.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijkph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Nee sommige dingen gaan ook gewoon wel goed in dit land, en dat komt dan weer gewoon allemaal door rechtsquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijkgot me a movie, I want you to know
plus dat dit dan de werking is van een democratie. Dat ook de linkse partijen een zegje hebben. Als men dat niet wilt moeten ze naar een land waar er geen democratie isquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, daar heb je natuurlijk wel een punt, maar zonder die eisen van links had het nooit zo ver gekomen. Dat Rutte een slappe zak is die alleen aan Rutte denkt was wel bekend idd.
![]()
![]()
Dat doe ik dan ook niet, maar dit soort handjeklap is gewoon terug te lezen bij de onderhandelingen na verkiezingen hoor, headlines als "Immigratie onbespreekbaar voor D66/PvdA/GL" oid.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je kan in nederland niet zeggen dat alles door links komt. dat is echt te makkelijkA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
VVD had D66 nodig om een meerderheid te halen. Ze hebben D66 hun zin gegeven op dat punt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:54 schreef bitterbal het volgende:
Btw maakt toch niet uit als ze niet mee wilde doen omdat de regering overwegend rechts was... ?
of misschien begrijp ik de politiek verkeerdGaat niet per se over asielzoekers, maar als volk de consequenties dragen van wanbeleid waar je niet voor gekozen hebt. Zoals de Gazanen nu.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er is een asielzoekerstopic.![]()
Gaza is dichtbevolkt. Zo dichtbevolkt dat je er nauwelijks aan ontkomt om onschuldige slachtoffers te maken als je een terreurorganisatie aan het bestrijden bent die zich daar tussen de bevolking aan het verschuilen is.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat het volgens he "opschonings" plan gaat waarbij Israël er helder voor kiest om de boel niet gelijk plat te willen gooien en de community daar (en die hun) bespelen, de gelegenheid geeft stappen te volgen.
Vanmiddag kunnen de wannabe's een paar uur gebruik maken van de hoofdweg.
//--//
Mij ontgaat de logica van allerlei beschuldigende redeneringen dat Israël expres slachtoffers zou willen veroorzaken. Het geeft Israël geen enkel voordeel. Noch militair noch als (humanitaire) beeldvorming naar buiten. Sterker nog, elk toegebracht slachtoffer drukt juist zwaar(der) op de ingezette acties.
Dingen zijn simpel op te lossen: laat de gegijzelden vrij, berecht de daders en vooralsnog: stop met alle terreuracties om Israël van de kaart te willen vegen.
De gedachte: 'we kunnen het toch niet voorkomen, dus waarom er dan nog rekening mee houden' is dan toch juist snel gemaakt? pr-technisch heeft Israel allang verloren.![]()
"we don't want to stop you, but help us help you get more time"
Wat ik lees dat de Amerikanen tegen de Israëlis zeggen,
"wij willen dat jullie doorgaan met de slachting. Alleen is de slachting too much momenteel waardoor wij politieke druk krijgen om jullie te stoppen. Dus als jullie een beetje gaan dimmen kunnen we jullie meer tijd geven om de slachting voort te zetten"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Kan links vs recht in een nieuw topic?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik snap die drang om te bewapenen wel vanuit de bevolking, maar dit kan ook niet anders dan Muricaanse toestanden opleverenquote:Burger Israël bewapent zich massaal, en heel simpel
De verkoop van handvuurwapens in Israël is verveelvoudigd. Wapenbezit wordt gestimuleerd door de regering. 'We trekken van buurt naar buurt en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer', zegt de extreem-rechtse minister Ben-Gvir.
Israël bewapent zich. Een rij van zo'n 25 mannen en een enkele vrouw staat voor de toonbank van wapenwinkel Neshek HaGiva'a (Heuvelwapen) in Jeruzalem. De klanten bekijken het aanbod onder het vitrineglas; handvuurwapens in de prijsklasse van 3.000 tot 6.500 shekel (70 tot 155 euro). De koper vooraan laat meteen maar de patroonhouder vullen met goudkleurige kogels. Klak-klak-klak. Klaar voor gebruik.
Het is een gekkenhuis sinds 7 oktober, zegt May Yifrach, de 24-jarige dochter van de winkeleigenaar. Vóór de terreuraanval van Hamas kwamen er hooguit vijftien mensen per dag in de winkel. 'Nu zijn het er dagelijks zo'n tweehonderd.' Die kopen wapens, maar ook extra accessoires: holsters, magazijnen, bewaarkluisjes. Vanwege de drukte heeft ze vrij genomen van haar baan als schoonheidsspecialiste bij Dior; alle hens aan dek nu in het familiebedrijf.
Wat Yifrach verder opvalt: naar verhouding zijn er meer vrouwen onder de klandizie dan voorheen. Handvuurwapens waren altijd een mannendingetje, in de categorie blingbling, maar sinds vier weken is het gevoel van onveiligheid de voornaamste beweegreden voor het aanschaffen van een wapen.
'We zijn in oorlog. Het is gevaarlijker geworden', zegt Estelle Nakache, een 34-jarige graficus uit het joods-orthodoxe volksdeel. 'Wij wonen op betrekkelijk open terrein in Jeruzalem, omringd door Arabische wijken. Niet dat Arabieren slecht zijn, maar toch. Ik overwoog altijd al een wapen te kopen, maar ik voelde geen urgentie. Nu wel.'
Aangemoedigd vanuit politiek
De drukte in winkel Neshek HaGiva'a past in een landelijke trend, die van harte wordt aangemoedigd vanuit de politiek. In de week na 7 oktober werd een wet door de Knesset gejaagd, het Israëlische parlement, waarmee de vereisten voor een wapenvergunning aanzienlijk werden versoepeld. Het wetsvoorstel zat al langer in de pijplijn, maar kreeg onvoldoende steun. De stemming is nu radicaal omgeslagen. Een paar uurtjes debat in de Knesset waren voldoende.
De grote pleitbezorgers van het wapenbezit zijn de leden van de regering-Netanyahu uit extreem-rechtse hoek, mensen als minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir en minister van Financiën Bezalel Smotrich, tevens belast met de situatie op de Westelijke Jordaanoever. Zo heeft Smotrich de afgelopen weken elfduizend M16-geweren uitgedeeld aan kolonisten aldaar.
Maar vooral Ben-Gvir ziet nu zijn kans schoon en drukt plannen door die hij als zijn 'topprioriteit' heeft uitgevent sinds hij een jaar geleden aantrad als minister, en eigenlijk al ver daarvoor. 'In de schaduw van de oorlog slaagt minister Ben-Gvir erin zijn plan te verwezenlijken om het land te overspoelen met privéwapens', schrijft de Israëlische zakenkrant Calcalist. Van zijn tweets sinds het begin van de oorlog ging ruim de helft over wapenbezit en versoepeling van de regelgeving. 'Bewapen jezelf', herhaalt hij keer op keer.
Naast het particuliere wapenbezit heeft Ben-Gvir nog een ijzer in het vuur. Hij heeft de gewapende burgerwachten, die al lang bestaan in kibboetsen en op andere kwetsbare plekken, nieuw leven ingeblazen. Nieuwe burgerwachten worden opgericht, zwaardere aanvalswapens aangeleverd, trainingen geïntensiveerd.
Training van een week
Maandag woonde de Volkskrant een ceremonie in Jeruzalem bij waar 150 burgerwachtleden na hun training van een week werden ingehuldigd door Ben-Gvir. 'De terreurcampagne van Hamas', sprak de minister, 'heeft ons één ding geleerd: je kunt niet op elke straathoek een agent neerzetten. Iedereen met een geweer kan een gebouw redden, een straat, een stad. Het kan een land redden. We trekken van buurt naar buurt, van stad naar stad en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer.'
Training is ook vereist voor de particuliere kopers van eenvoudige handvuurwapens, maar die cursus duurt aanzienlijk korter. Een paar uur is genoeg, afhankelijk van het talent van de kandidaat-schutter. De winkel in Jeruzalem heeft een schietbaan waar klanten voorafgaand aan hun aanschaf instructie krijgen. 'Ik was zó klaar', zegt Nakache. 'Ik heb alleen broers, ik was gewend met wapens om te gaan.' En met een ironische glimlach: 'Mijn echtgenoot is nog steeds bezig.'
Opvallend is het aantal orthodoxen onder de nieuwe wapenbezitters. Ook de groep van 150 gediplomeerden maandag bij de minister bestond grotendeels uit mannen met baard en keppeltje (er was één vrouw). Het particulier wapenbezit in Israël was tot nu niet omvangrijk, en al helemaal niet onder orthodoxe Israëliërs. Zij zijn uitgezonderd van de dienstplicht en hadden nooit veel met wapens. Dat is veranderd.
'We zien nu de noodzaak van bewapening', zegt Akiva Neman (40), advocaat en bewoner van een orthodoxe wijk aan de rand van Jeruzalem. 'We wonen naast een Arabisch dorp. We hebben allemaal een vrouw en kinderen. Er moet een gevoel van veiligheid worden gecreëerd.' Voorheen peinsde Neman er niet over een wapen aan te schaffen. Veel mensen in zijn omgeving dachten er net zo over. 'En nu draagt bijna iedereen in de wijk een wapen. Gisteren hebben tien buurtgenoten de training gedaan. Vandaag zijn er weer tien, morgen ook. We overwegen een burgerwacht op te richten.'
Leeftijdsgrens omlaag
Op allerlei manieren zijn door minister Ben-Gvir de vereisten voor een wapenvergunning versoepeld. De leeftijdsgrens ging omlaag van 27 naar 21. Een bezoek aan het politiebureau is niet langer nodig, een telefoongesprek volstaat. Nog steeds geldt dat de aanvrager op een kwetsbare plek moet wonen, zoals langs de grens, maar ook de criteria daarvoor zijn verruimd.
Neman beschrijft de procedure, die grotendeels online verloopt. Medische verklaring; verklaring van goed gedrag; aanvinken dat je het wapenreglement hebt gelezen; kort telefoongesprek over de reden van de aanvraag. 'Een vergunning krijgen is veel makkelijker geworden', zegt Nir Hasson, journalist die de kwestie volgt voor de krant Haaretz. 'Gevolg is dat het wapenbezit omhoogschiet. Er waren 150 duizend mensen met een vergunning, dat zullen er spoedig een half miljoen zijn. Heel eng.'
Dat laatste zegt Hasson ook met het oog op de schadelijke bijeffecten van wapenbezit. Zelfdoding wordt eenvoudiger en bij huiselijk geweld kan het pistool tevoorschijn worden gehaald; in de pers valt de term 'femicide'. Ook vinden kleine wapens hun weg naar het criminele circuit. 'Amerikaanse toestanden', volgens Hasson, inclusief de tweedeling in 'goede' en 'slechte' mensen, waarbij de eersten zich tegen de laatsten dienen te beschermen.
Met dergelijke argumenten hebben burgergroepen de afgelopen jaren versoepeling van de wapenregels weten tegen te houden. Onder hen de actiegroep Wapenvrije Keukentafel en de Organisatie van Families van Moordslachtoffers. 'Moord op vrouwen is slechts het topje van de ijsberg', aldus de laatste. 'Alleen de verhalen die tragisch eindigen bereiken de media. Veel vrouwen ervaren een verhoogde dreiging wanneer hun partner of een ander familielid toegang heeft tot vuurwapens, iemand die hen domineert met geweld en terreur.'
Sinds 7 oktober valt dit soort geluiden plat in dorre aarde. Israël bewapent zich. Nakache en Neman, klanten in de rij van de wapenwinkel, zeggen desgevraagd zich bewust te zijn van de gevaren van ongebreideld wapenbezit. 'Natuurlijk', zegt Neman. 'Ik ben advocaat. Er is veel huiselijk geweld in Israël, wapens vormen een risico. Maar er bestaat nu consensus onder de Israëliërs dat de voordelen groter zijn dan de nadelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je moet natuurlijk uit de buurt blijven waar Hamas raketten zit af te vueren of zich verbergt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:03 schreef theunderdog het volgende:
Onderzoek BBC. Israël heeft meerdere malen het zuiden van Gaza gebombardeerd. Daar waar de Gazanen heen moesten omdat ze daar veilig zouden zijn.
Weet je niet zeker of je in een wespennest zit, zoek gezien omstandigheden vooral de ruimte buiten in het veld onder de blote hemel dat wat meer kans biedt niet bestookt te worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ja, ik zeg toch ook niet dat het illegaal gegaan is ofzo, maar het is geen mythe dat ondanks een op papier rechts kabinet we zeker op gebied van immigratie een links beleid kregen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
plus dat dit dan de werking is van een democratie. Dat ook de linkse partijen een zegje hebben. Als men dat niet wilt moeten ze naar een land waar er geen democratie isA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
ja maar goed dat is dan toch omdat het een democratie is. beide kanten krijgen stemmen, de een meer dan de ander en ze moeten er samen maar uit zien te komen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar dit soort handjeklap is gewoon terug te lezen bij de onderhandelingen na verkiezingen hoor, headlines als "Immigratie onbespreekbaar voor D66/PvdA/GL" oid.![]()
ja moet je nog steeds bij de rechtse partij je beklag doen. Die moesten jouw belangen behartigen, de linkse niet, die behartigen belangen van hun kiezersquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
VVD had D66 nodig om een meerderheid te halen. Ze hebben D66 hun zin gegeven op dat punt.
[..]
Gaat niet per se over asielzoekers, maar als volk de consequenties dragen van wanbeleid waar je niet voor gekozen hebt. Zoals de Gazanen nu.![]()
Zeker kan je nagaan hoe moreel israel is dat ze die keuze dus niet gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is dichtbevolkt. Zo dichtbevolkt dat je er nauwelijks aan ontkomt om onschuldige slachtoffers te maken als je een terreurorganisatie aan het bestrijden bent die zich daar tussen de bevolking aan het verschuilen is.
De gedachte: 'we kunnen het toch niet voorkomen, dus waarom er dan nog rekening mee houden' is dan toch juist snel gemaakt? pr-technisch heeft Israel allang verloren.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Dit dus. Het is begrijpelijk dat je bij gebombardeerde kinderen een naar gevoel krijgt, maar direct daarna dien je te beseffen dat die kinderen hadden moeten weten dat Hamas in het Zuiden zit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk uit de buurt blijven waar Hamas raketten zit af te vueren of zich verbergt.
Weet je niet zeker of je in een wespennest zit, zoek gezien omstandigheden vooral de ruimte buiten in het veld onder de blote hemel dat wat meer kans biedt niet bestookt te worden.
Bedoel: jij was ook al zo bewust van je omgeving toen je 3 was. Waarom die domme Gazanen dan niet?![]()
Kijk zo ken ik je weer. Een goede reactie idioot makenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. Het is begrijpelijk dat je bij gebombardeerde kinderen een naar gevoel krijgt, maar direct daarna dien je te beseffen dat die kinderen hadden moeten weten dat Hamas in het Zuiden zit.
Bedoel: jij was ook al zo bewust van je omgeving toen je 3 was. Waarom die domme Gazanen dan niet?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
True, en dat proberen heel veel rechtse kiezers ook, maar het is gewoon erg lastig om tot een meerderheid te komen. Dat is ook prima, want deel van de democratie. Maar al dit doet niets af aan de vorige stelling, dat de enorme immigratie ondanks een zogenaamd rechts kabinet weldegelijk door links komtquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet je nog steeds bij de rechtse partij je beklag doen. Die moesten jouw belangen behartigen, de linkse niet, die behartigen belangen van hun kiezers.
Links kan dat ook gewoon eens laten vallen, zeker nu deze laatste weken de direct merkbare invloed op de samenleving nou niet bepaald positief te noemen is.
Get woke, go broke!![]()
Noem je alle Gazanen nu dom? Tikkeltje racistisch dit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:15 schreef theunderdog het volgende:
Waarom die domme Gazanen dan niet?![]()
Ik zou het prettig vinden als je iets doet aan je zinopbouw. Bij een enkele zin valt er nog iets van te maken, maar bij meerdere zinnen is het al snel alsof je het werk van een downie zit te lezen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker kan je nagaan hoe moreel israel is dat ze die keuze dus niet gemaakt hebben.
Met alle respect, uiteraard.![]()
Interessante.technische thread over hoe de Amerikanen te werk gingen tijdens de oorlogen in Irak en Afghanistan om de de burger slachtoffers zo veel mogelijk te vermijden. Schijnt dat de israelis ook een vergelijkbaar systeem hebben.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
ja maar links is pro immigratie. Dus dat laten ze niet vallen want daar geloven ze niet in. Daarom zijn ze linksquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, en dat proberen heel veel rechtse kiezers ook, maar het is gewoon erg lastig om tot een meerderheid te komen. Dat is ook prima, want deel van de democratie. Maar al dit doet niets af aan de vorige stelling, dat de enorme immigratie ondanks een zogenaamd rechts kabinet weldegelijk door links komt.
Links kan dat ook gewoon eens laten vallen, zeker nu deze laatste weken de direct merkbare invloed op de samenleving nou niet bepaald positief te noemen is.
![]()
![]()
Ik zie in Duitsland opeens linkse partijen realistisch anti-immigratie retoriek bezigen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, en dat proberen heel veel rechtse kiezers ook, maar het is gewoon erg lastig om tot een meerderheid te komen. Dat is ook prima, want deel van de democratie. Maar al dit doet niets af aan de vorige stelling, dat de enorme immigratie ondanks een zogenaamd rechts kabinet weldegelijk door links komt.
Er is dus nog hoop.![]()
Dat is fijn. Want ik heb geen idee wie jij bent.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kijk zo ken ik je weer. Een goede reactie idioot maken![]()
Als je dat alleen doet met heel veel herrie dan wordt ernaar geluisterd. Anders nietquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet je nog steeds bij de rechtse partij je beklag doen. Die moesten jouw belangen behartigen, de linkse niet, die behartigen belangen van hun kiezersReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
En dus schuldigquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar links is pro immigratie. Dus dat laten ze niet vallen want daar geloven ze niet in. Daarom zijn ze links.
Get woke, go broke!![]()
En de persoonlijke aanvalquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou het prettig vinden als je iets doet aan je zinopbouw. Bij een enkele zin valt er nog iets van te maken, maar bij meerdere zinnen is het al snel alsof je het werk van een downie zit te lezen.
Met alle respect, uiteraard.zo kennen we je weer
![]()
Niets mis met een beetje racisme.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem je alle Gazanen nu dom? Tikkeltje racistisch dit.![]()
ja nou vind dat als je recht stemt je echt jouw partij dat kwalijk moet nemen dat zij overstag zijn gegaan. En aan de andere kant dit is hoe ons systeem is ingericht. Je kan niet altijd maar je zin krijgen of je nou links of rechts stemt.quote:![]()
Misschien heb ik wel het down syndroom. Dat weet je toch niet?quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou het prettig vinden als je iets doet aan je zinopbouw. Bij een enkele zin valt er nog iets van te maken, maar bij meerdere zinnen is het al snel alsof je het werk van een downie zit te lezen.
Met alle respect, uiteraard.
Ik zal het proberen te verbergen op fok.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Zweden ook, uiteindelijk. Maar Nederland en zeker het VK lijken gewoon op dezelfde voet verder te gaan en proberen alleen kritiek op het beleid strafbaar te makenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie in Duitsland opeens linkse partijen realistisch anti-immigratie retoriek bezigen.
Er is dus nog hoop..
Get woke, go broke!![]()
Abject en infaam !quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de persoonlijke aanvalzo kennen we je weer
![]()
Kan ook aan jou liggen. Ik heb er geen moeite mee om die reacties te lezen, namelijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar is is nogal een verschil tussen je zin krijgen dat je 130km/u mag rijden of "laat het land maar overspoelen met mensen die ons intens haten"quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja nou vind dat als je recht stemt je echt jouw partij dat kwalijk moet nemen dat zij overstag zijn gegaan. En aan de andere kant dit is hoe ons systeem is ingericht. Je kan niet altijd maar je zin krijgen of je nou links of rechts stemt..
Get woke, go broke!![]()
Goed zo. Bovendien: zolang je een mondkapje ophoudt tijdens het bakken, is er geen probleem.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel het down syndroom. Dat weet je toch niet?
Ik zal het proberen te verbergen op fok.![]()
ja eens :pquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar is is nogal een verschil tussen je zin krijgen dat je 130km/u mag rijden of "laat het land maar overspoelen met mensen die ons intens haten".
maar goed we dwalen af![]()
Soms mag een stelling best even besproken worden als het relevant isquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja eens :p
maar goed we dwalen af.
Get woke, go broke!![]()
Ja, maar dat komt omdat jij te goed bent voor deze wereld.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook aan jou liggen. Ik heb er geen moeite mee om die reacties te lezen, namelijk.![]()
Jij dus niet?quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt omdat jij te goed bent voor deze wereld.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Gezien het niveau van jouw eigen bijdragen begrijp ik dat op jouw niveau het aantal woorden de complexiteit definieert, en niet de boodschap, en dat geeft ook helemaal niet, voor iedereen is er plek, ook voor mensen die gewoon wat minder begaafd zijnquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met alle respect, uiteraard.
got me a movie, I want you to know
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten en prachtige pennenvruchten.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Liever niet.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Tenzij ik samen met Gia ben. Want zij schijnt het licht op mij.![]()
Ja het is ronduit koddigquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten en prachtige pennenvruchten.got me a movie, I want you to know
Je steelt hier mijn ad-hominem. Ik verwacht iets meer creativiteit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Gezien het niveau van jouw eigen bijdragen begrijp ik dat op jouw niveau het aantal woorden de complexiteit definieert, en niet de boodschap, en dat geeft ook helemaal niet, voor iedereen is er plek, ook voor mensen die gewoon wat minder begaafd zijn![]()
Ik houd het graag bescheiden, maar bedankt voor het compliment.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten en prachtige pennenvruchten.![]()
Over offtopic gesproken.
Maar soms begin je een post en halverwege komt er een update, je wil wat aanpassen en dan verlies je soms kijk daar een eekhoorn!A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Reddingsoperatie na Israëlische luchtaanval op Khan Younis
Bij een Israëlische luchtaanval is vanochtend een huis verwoest in het centrum van Khan Younis, in het zuiden van de Gazastrook. Eerstehulpverleners haastten zich naar het huis op zoek naar doden en mogelijke overlevenden onder het puin:
https://nos.nl/collectie/(...)mensen-in-noord-gaza
Met filmpje in de link. Misschien is het huis van die hamasser?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: