Schijnt in Anatolië te gaan komenquote:Op donderdag 2 november 2023 22:58 schreef Werkperd het volgende:
En.. morgen de stichting van onafhankelijke staat Palestina?
Zo onafhankelijk dat die door de leider van Hezbollah gesticht moet worden?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:58 schreef Werkperd het volgende:
En.. morgen de stichting van onafhankelijke staat Palestina?
Ik vind dit nogal laat.quote:
Samenwerkingsverband met de Koerden hoorde ik idd.quote:
Welke locaties hebben ze aangevallen? Van de week bleven beide partijen binnen de vijf km van de grens dus was het vooral spierballentaal voor het grote publiek, maar wilde beide partijen niet verder escaleren. Hopelijk blijft t hierbijquote:Op donderdag 2 november 2023 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Vandaag 19 doelen tegelijk, stel je voor dat ze na die Hezbollah speech morgen gelijk 100 doelen tegelijk doen... Of 500 tegelijk. En je kan het niet zien aankomen met de satelliet want het is net zoals Hamas in Gaza, je lanceert de raketten vanuit de tunnel
[ twitter ]
Want? Iemand uit Palestina die in Israël werkt iedere dag om zijn gezin te onderhouden mag nu niet meer werken? Die gaan niet in de avonduren ook nog vuurwerk afsteken richting Israël. Die eet gewoon met zijn familie en gaat daarna slapen.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal laat.
En dan te bedenken dat de Palestijnen vanuit de westbank gewoon nog in Israël mogen werken.
Persoonlijk zou ik alle Palestijnse work permits even op hold houden.
Daar komt nog wel eens een tweede golf, maar nu nog even niet. Voorlopig is er vooral veel hetzelfde gebleven met hun muffe militaire machthebbers.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat land is wel echt prachtig uit de Arabische lente gekomen.
Die kunnen straks tentenkampen gaan opbouwen en werken in de VN gaarkeukens in Noord Gaza.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Want? Iemand uit Palestina die in Israël werkt iedere dag om zijn gezin te onderhouden mag nu niet meer werken? Die gaan niet in de avonduren ook nog vuurwerk afsteken richting Israël. Die eet gewoon met zijn familie en gaat daarna slapen.
Hoe creëer je meer haat richting de Israëlische bevolking door juist degenen die er werken af te sluiten van hun levensonderhoud?
Wat is Palestina?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Want? Iemand uit Palestina die in Israël werkt iedere dag om zijn gezin te onderhouden mag nu niet meer werken? Die gaan niet in de avonduren ook nog vuurwerk afsteken richting Israël. Die eet gewoon met zijn familie en gaat daarna slapen.
Hoe creëer je meer haat richting de Israëlische bevolking door juist degenen die er werken af te sluiten van hun levensonderhoud?
Laat ik het dan mensen noemen zoals jij zegt die op de West Bank leven en in Israël werken. Door uitsluiting en verdrukking versterk je alleen het sentiment richting die kant.quote:
Die gebieden waar Het Beloofde Land z'n horigen stalt.quote:
Niet zoveel te vertellen zou ik nu niet meteen willen stellen gezien de military rank gelijk aan Duitsland en Canada en de wiki-pagina... Maar waarom zijn de Algerijnen boos op Israël?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze niet zoveel te vertellen maar ze zouden zo te zien wel graag Israël van de kaart vegen zoals meer van hun broeders.
Ik bedoel het Algerijnse parlement, het is niet een functionerende democratie daar. Ze kunnen wel op vanalles stemmen maar de militairen die het land besturen trekken zich daar verder weinig van aan.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet zoveel te vertellen zou ik nu niet meteen willen stellen gezien de military rank gelijk aan Duitsland en Canada en de wiki-pagina... Maar waarom zijn de Algerijnen boos op Israël?
Laten we hopen van niet. De hier destijds zo bejubelde 'Arabische Lente' heeft vrijwel zonder uitzondering enkel chaos, ellende en dood & verderf gebracht.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar komt nog wel eens een tweede golf, maar nu nog even niet. Voorlopig is er vooral veel hetzelfde gebleven met hun muffe militaire machthebbers.
Rusland is de architect achter het fake news-offensief waar nu de samenleving door verscheurd raakt langzaamaan. Wij zien dit pas sinds de coronacrisis naar boven komen, als je veel met mensen uit voormalige Sovjetrepublieken omgaat, dan weet je dat dit al heel lang aan de gang is.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Rusland kon niet eens ingrijpen in Nagorno Karabach. Die gaan buiten Oekraïne absoluut niks anders doen.
Oke op die manier, daar hebben wel meer van de woestijnlandjes last vanquote:Op donderdag 2 november 2023 23:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bedoel het Algerijnse parlement, het is niet een functionerende democratie daar. Ze kunnen wel op vanalles stemmen maar de militairen die het land besturen trekken zich daar verder weinig van aan.
Zou wel mooi zijn als er daar toch ergens een paar bloeiende democratieën ontstaan in plaats van de huidige disfunctionele, corrupte en repressieve staten waar apathie en wanhoop heerst. Hopelijk is de jeugd die oude bende een keer beu.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. De hier destijds zo bejubelde 'Arabische Lente' heeft vrijwel zonder uitzondering enkel chaos, ellende en dood & verderf gebracht.
Mooi verhaal. Ik vraag je alleen wat Palestina is.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Laat ik het dan mensen noemen zoals jij zegt die op de West Bank leven en in Israël werken. Door uitsluiting en verdrukking versterk je alleen het sentiment richting die kant.
Correct gezien is Palestina geen erkend land, maar zouden ze wel moeten hebben. En ja Hamas en Hezbollah en alles die gebruikt maakt van Palestijnen die gewoon willen leven mogen van mij ook terechtgesteld worden. Maar De Palestijnse bevolking verdient in mijn ogen net zo goed een land als Israël. En ik ben ook wel van mening dat Israël in de afgelopen decennia ook fouten heeft gemaakt in de omgang met Palestijnen. En hoe voedt je terrorisme? Juist daardoor.
Je kunt geen samenleving vinden zonder samen om te gaan op gelijkwaardige manier, doe je dat niet groeit onvrede en ook een kruitvat. Maar Palestijnen van alles afsluiten gaat mij een stap te ver. Niet iedere Palestijn is Hamas. Gaat Israël hier te lang mee door dan krijg je alleen maar meer afzet tegen die aanpak van Palestijnse kant waar dus niet iedereen Hamas aanhangt en zal dit jaren doorgaan met ontelbare doden tot gevolg. Want meer mensen zullen zich bij terroristen aansluiten.
Er is ook geen simpele oplossing denk ik. Maar een deel van de bevolking die onschuldig is in dit alles de schuldige te maken door alle sancties gaat mij een stap te ver. Ik sta voor iedere burger, welke afkomst dan ook zolang hij/zij/they gewoon vredig wil leven.
Je vergeet 'lekker kort' achter mooi verhaal te typen.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi verhaal. Ik vraag je alleen wat Palestina is.
Valt Gaza ook onder Palestina?
Nou ja, nu niet meer.. Het was ooit een beste strook die ze hadden de Palestijnen. En ze woonden daar al best lang wel. Dat komt dus weer op de omgang over en weer.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi verhaal. Ik vraag je alleen wat Palestina is.
Valt Gaza ook onder Palestina?
quote:Op donderdag 2 november 2023 23:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Rusland is de architect achter het fake news-offensief waar nu de samenleving door verscheurd raakt langzaamaan. Wij zien dit pas sinds de coronacrisis naar boven komen, als je veel met mensen uit voormalige Sovjetrepublieken omgaat, dan weet je dat dit al heel lang aan de gang is.
Het verlies van vertrouwen in informatie in combinatie met het gebrek aan het vermogen om kritisch naar bronnen te kijken plus de westerse naïeve hobby van bothsideism vooral in relatie tot religie en cultuur gaat nog jaren nagalmen.
Ik vind het best opmerkelijk dat je de westbank Palestina noemt. En Gaza dan weer niet. Klopt dat?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, nu niet meer.. Het was ooit een beste strook die ze hadden de Palestijnen. En ze woonden daar al best lang wel. Dat komt dus weer op de omgang over en weer.
Maar wel fijn dat je het een mooi verhaal gevonden hebt.
Oeh, lekker kort welquote:Op donderdag 2 november 2023 23:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je vergeet 'lekker kort' achter mooi verhaal te typen.
Ik mix die shit up, klopt. Maar ik vind het opmerkelijk dat jij juist alles wil afsluiten terwijl mensen wel die grens over gaan om in hun levensonderhoud voor henzelf en familie te voorzien.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het best opmerkelijk dat je de westbank Palestina noemt. En Gaza dan weer niet. Klopt dat?
Jij vindt het raar dat ik permits van Gaza naar Israël even op een laag pitje wil zetten?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik mix die shit up, klopt. Maar ik vind het opmerkelijk dat jij juist alles wil afsluiten terwijl mensen wel die grens over gaan om in hun levensonderhoud voor henzelf en familie te voorzien.
Yup, that's correct M'lady.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij vindt het raar dat ik permits van Gaza naar Israël even op een laag pitje wil zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |