abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 november 2023 @ 11:32:58 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211165483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:29 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Die raketten of hoe je die bomdingen noemt vallen van hamas en hezbollah ook niet per ongeluk neer in Israël?
Dat zeg ik toch ook niet?

Dit is altijd zo jammer. Ik zeg toch nergens dat Hamas onschuldig is of dat ze Hamas bloemen moeten sturen ofzo? UItroeien die hap, prima. Ophangen aan hun ballen, ook prima.

Dat je tientallen doden voor lief neemt om één commandant neer te maaien .... niet prima.
  donderdag 2 november 2023 @ 11:34:07 #152
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211165492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
De Oekraiense soldaten schuilen niet achter burgers.

Israël gaat Hamas uitroeien. Als die achter burgers schuilen dan is dat laf en walgelijk maar dat gaat ze niet helpen.
De illusie hebben dat je in zo’n dichtbevolkt gebied conventioneel oorlog kan voeren is ook wel wat naïef. Er zitten daar miljoenen mensen opgesloten, niet achter voor of naast burgers strijden is nagenoeg onmogelijk. Dat die terroristen daar met enige regelmaat (handig) gebruik van maken is uiteraard een walgelijk spelletje, maar ook dat is oorlog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211165499
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom vraag jij dat aan mij? Jij vind toch, niet gehinderd door enige kennis, dat ze het anders moeten doen?
Yup, en daarin sta ik niet alleen. Wereldwijd wordt bij Israël op aangedrongen om burgerdoden te vermijden. Schroef de bombardementen terug, ontzie burgerdoelen. Misschien is het zelfs tijd voor een wapenstilstand. Er zijn tal van mogelijkheden buiten de koers die nu wordt gevold.

En dan grijp ik terug op mijn eerdere bijdrage:

quote:
Wat ik wel weet is dat deze aanpak nergens toe gaat leiden. Hamas vernietigen is onhaalbaar. Je kunt de organisatiestructuur wellicht ontmantelen, maar er staan dan gewoon nieuwe kopstukken op. En zolang deze strijd voortduurt, is het voor Hamas een koud kunstje om nieuwe aanhangers te werven. Met elke bom die Israël gooit omarmt een nieuwe lichting Gazanen het terrorisme.

Maar wat is de end game? Gaza bezetten is geen optie, het hele gebied Palestijn-vrij maken evenmin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211165502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit is altijd zo jammer. Ik zeg toch nergens dat Hamas onschuldig is of dat ze Hamas bloemen moeten sturen ofzo? UItroeien die hap, prima. Ophangen aan hun ballen, ook prima.

Dat je tientallen doden voor lief neemt om één commandant neer te maaien .... niet prima.
Het komt Israel allemaal wel goed uit zo. Hamas vernietigen en tegelijk ook landjepik *O*
pi_211165509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:35 schreef DonGorgon het volgende:

[..]
Het komt Israel allemaal wel goed uit zo. Hamas vernietigen en tegelijk ook landjepik *O*
nou ja dat ze andere buren willen begrijp ik wel maar dat gun ik de gazanen nog meer eigenlijk
  donderdag 2 november 2023 @ 11:36:20 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211165516
Toch wel handig die air support. Je geeft door aan de luchtmacht wel huizenblok platgelegd moet worden en het is afgelopen met dat sniperhol. Geen riskante bestorming van het gebouw en elke kamer clearen.

twitter
pi_211165517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
[..]
Ze hebben niet als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat hadden de acties van Hamas wel. Dat is het verschil.

Het is beide strafbaar natuurlijk, maar de strafmaat is wel anders.
Dat zal, maar voor de nabestaanden en slachtoffers maakt het dus geen verschil.

Als de Amerikanen een Irakese bruiloft bombarderen kunnen ze zeggen dat het niet de bedoeling was en excuses maken, maar als nabestaande koop je daar natuurlijk geen flikker voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211165520
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:26 schreef bitterbal het volgende:
ze hebben die 50 burgers waarvan eergister werd gesproken willens en wetens opgeofferd voor die ene hamas commadant

dat was toen het bericht
Ja, IDF zal soms geen doden aan haar kant hogere prioriteit geven dan nevenschade.

Oorlog is nu eenmaal een ranzig gebeuren.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211165528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:20 schreef bitterbal het volgende:
betwijfel ook wel in hoeverre israel haar best doet om die gijzelaars ongeschonden vrij te krijgen als ze zo massaal aanvallen?

Straks zegt hamas fuck it en knalt die gijzelaars overhoop :{
Die gijzelaars kun je grotendeels wel afschrijven. Tragisch, maar helaas.
pi_211165531
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, IDF zal soms geen doden aan haar kant hogere prioriteit geven dan nevenschade.

Oorlog is nu eenmaal een ranzig gebeuren.
soms. Hoeveel doden zijn er nu gevallen in 3 weken? 8000 ofzo?

Ik definieer soms toch anders :P
pi_211165532
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:32 schreef bitterbal het volgende:

[..]
maar als de Russen de Oekraïners waarschuwen dat ze een bepaalde wijk aanvallen praten we dat hier toch ook niet goed. Zeggen we toch ook niet ja eigen schuld dat je bent blijven zitten.

Er is trouwens een groot verschil met de oekrainers, zij konden het land uit. Als de gazanen het land uit konden denk ik dat een groot deel dat had gedaan
Deden de Russen dat maar. Doen ze niet. Wat een nare vergelijking.
pi_211165537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:37 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Deden de Russen dat maar. Doen ze niet. Wat een nare vergelijking.
bij sommige plekken hebben ze toch via de telefoon berichten gestuurd
pi_211165540
tenminste daar staat mij iets van bij
pi_211165544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:28 schreef Evenstar het volgende:

Rusland gaf duidelijk van te voren aan dat ze binnen gingen trekken.
Bron?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 11:38:37 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211165548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

het is niet prima dat die ene commandant tientallen burgers om zich heen heeft

de keuze om hem alsnog op te blazen is an sich niets mis mee ... lullig voor al die mensen maar zo gaan die dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211165554
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:35 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou ja dat ze andere buren willen begrijp ik wel maar dat gun ik de gazanen nog meer eigenlijk
Ik vergeet ook nog, dat wanneer Israel Gaza in handen krijgt het Ben Gurion kanaal een meer efficïente route krijgt ... dwars door de Gazastrook
pi_211165566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]
bij sommige plekken hebben ze toch via de telefoon berichten gestuurd
Ohhh dat heb ik even gemist dat de Russen dat hebben gedaan.

Daarom is een deel van Oekraïne ook gewoon platgebombardeerd. Ze hadden net dat ene appje gemist.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2023 11:40:47 ]
  donderdag 2 november 2023 @ 11:40:11 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211165567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Toch wel handig die air support. Je geeft door aan de luchtmacht wel huizenblok platgelegd moet worden en het is afgelopen met dat sniperhol. Geen riskante bestorming van het gebouw en elke kamer clearen.

[ twitter ]
Ondanks dat valt het me toch wel op hoeveel raketten er nog afgevuurd worden door Hamas.
pi_211165570
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ohhh dat heb ik even gemist dat de Russen dat hebben gedaan.

Daarom is een deel van Oekraïne ook gewoon platgebombardeerd. Ze hadden net dat ene Apple gemist.
heh?
  donderdag 2 november 2023 @ 11:41:38 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211165581
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:35 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ik niet, ik vind namelijk dat de staat Israël wel degelijk bestaansrecht heeft.

De lui die tot de laatste Gazaan Israëliers willen vermoorden vind ik toch echt een heel stuk minder sympathiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211165585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:32 schreef bitterbal het volgende:

[..]
maar als de Russen de Oekraïners waarschuwen dat ze een bepaalde wijk aanvallen praten we dat hier toch ook niet goed. Zeggen we toch ook niet ja eigen schuld dat je bent blijven zitten.

Er is trouwens een groot verschil met de oekrainers, zij konden het land uit. Als de gazanen het land uit konden denk ik dat een groot deel dat had gedaan
Maar de Oekraïners verschuilen zich niet tussen kinderen en burgers die gewoon als kanonnenvoer dienen voor propaganda doeleinden. Veel legers in de wereld, veel landen, zullen burgers evacueren, in Gaza worden ze juist in de vuurlinie geplaatst.

Het merendeel van die kinderen die daar geboren worden dient gewoon als kanonnenvoer voor Hamas propaganda.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211165586
quote:
15s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]
heh?
Jij zegt dat de russen oekrainers van te voren een bericht hebben gestuurd voordat ze bommen gingen gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2023 11:42:26 ]
pi_211165587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

De lui die tot de laatste Gazaan Israeëliers willen vermoorden vind ik toch echt een heel stuk minder sympathiek.
oh bestaansrecht hebben ze wel maar gun beide andere buren want dit komt niet meer goed
pi_211165596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wereldwijd wordt bij Israël op aangedrongen om burgerdoden te vermijden.
Dat is onvermijdelijk.

Zelfs al zou IDF zo ronduit debiel zijn om haar oren te laten hangen naar toetsenbord weldenkenden 5000KM verderop,

En dus 100.000en soldaten de stedelijke gebieden in sturen, dan nog zal een zenuwachtige soldaat wel eens af kunnen drukken richting een palestijns opgewonden standje.

En dan zijn we helemaal terug bij af, want dan komt koosie weer:

quote:
Ja, maar israel doet het niet goed hoor, want er gaan burgers dood :{ Wat? Hoe het dan met? Ja, dat weet ik niet, ik ben geen expert
Met alleen het verschil dat de verliezen van het IDF door het dak gaan, omdat urban warfare nu eenmaal ultra bloedig is.

quote:
Misschien is het zelfs tijd voor een wapenstilstand.
Tuurlijk. We laten hamas gewoon zitten waar ze zitten. 1400 onschuldige burgers dood? No biggy, doen we niet moeilijk over.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211165599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

De lui die tot de laatste Gazaan Israëliers willen vermoorden vind ik toch echt een heel stuk minder sympathiek.
Noem 'die lui' gewoon bij naam : Hamas
De normale Palestijnen willen dit allemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')