Idd, kan echt zeer heftig worden vandaagquote:Op donderdag 2 november 2023 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nu al beginnen te zeiken over "overdreven waarschuwingen.."
heftigquote:Op donderdag 2 november 2023 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Windkracht 7 (potentieel 8) in oostelijk Brabant is best fors te noemen.
Sterkte aan de mensen in de treinquote:Op donderdag 2 november 2023 13:23 schreef Drass het volgende:
Ellende begint al. Boom op het spoor tussen Utrecht en Arnhem.
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijvenquote:
sterkte gewenst van mijn kantquote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijven
quote:Op donderdag 2 november 2023 13:23 schreef Drass het volgende:
Ellende begint al. Boom op het spoor tussen Utrecht en Arnhem.
Die lijn ligt er al tot +/- 15:00u uit. Wordt een leuke avondspits voor velen.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijven
ziet er pittig uitquote:Op donderdag 2 november 2023 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al best wat verstoringen
AD.nlquote:NS-topman Wouter Koolmees raadt reizigers aan de trein indien mogelijk te mijden. Dat zei hij op NPO Radio 1 in het programma Sven op 1. ,,Als het niet per se hoeft, ga niet", aldus Koolmees, waarbij hij aansluit bij het eerdere advies van de ANWB. ,,De kern van de storm komt pas in de loop van de middag."
Sowieso, mensen die zeiken over overdreven waarschuwingen zijn eigenlijk standaard gewoon af.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nu al beginnen te zeiken over "overdreven waarschuwingen.."
Ja, klinkt fijn, tot je je beseft dat men niet in staat is de temperatuur in een trein normaal te regelen. De verwarming kan niet een beetje aan, die staat gelijk op kernsplitsingquote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neuh. Groeten vanuit het binnenland.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:42 schreef Ponsai het volgende:
Ten opzichte van uur geleden wordt de windkracht al wat minder (in binnenland) geloof ik; https://www.weerplaza.nl/actueel/wind/
En dan mensen die roeptoeteren dat "het allemaal wel meevalt, toch?!"quote:
We gaan je live volgen met flightradar!quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Nou we stijgen toch zo op, bid voor ons
Succesquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik brand een kaarsje voor je en hoop dat de storm hem niet uitblaastquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Iedereen was gewaarschuwdquote:Op donderdag 2 november 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die lijn ligt er al tot +/- 15:00u uit. Wordt een leuke avondspits voor velen.
Het levert ook behoorlijk wat schade op als je de meldingen bekijkt. Het zijn van die vlagen die 'ineens' hard gaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:12 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ook windstoten van 100 km/u in Eindhoven.
quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik woon zeg 20 min van Venray af. En het valt hier inderdaad echt wel mee.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan mensen die roeptoeteren dat "het allemaal wel meevalt, toch?!"
quote:Kracht windstoten loopt nog steeds op
De kracht van de windstoten, met name in de kustgebieden, loopt nog steeds op. Inmiddels is op zee bij Zeeland een windstoot van 116 kilometer per uur gemeten.
In de loop van de avond is het wel weer wat gekalmeerd in principequote:Op donderdag 2 november 2023 15:41 schreef Kanaroe het volgende:
Heftig weertje zeg, die windvlagen hier.
Iemand enig idee wanneer het weer wat rustiger gaat worden?
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermeequote:Op donderdag 2 november 2023 15:54 schreef Momo het volgende:
Zo'n zeventig windmolens op zee van Vattenfall zijn tijdelijk stilgevallen door storm Ciarán, meldt een woordvoerder van het energiebedrijf donderdagmiddag. De windmolens staan in de Noordzee, ongeveer 18 tot 36 kilometer van de Nederlandse kust tussen Den Haag en Zandvoort. Dit offshorewindpark Hollandse Kust Zuid bestaat uit 139 turbines.
De windmolens zijn volgens de woordvoerder automatisch uitgegaan omdat het te hard waait. Het is niet bekend wanneer ze weer gaan draaien. ,,Ze gaan automatisch aan als de wind afneemt en de wind is niet te voorspellen."
Doordat de turbines nu stilstaan, wordt er minder stroom geproduceerd voor klanten van Vattenfall, meldt de woordvoerder verder. Andere bronnen moeten dat verlies volgens hem opvangen. Dit kunnen andere windmolens of gascentrales zijn, aldus de zegsman. Vattenfall heeft ook 157 windmolens op land.
Een ander energiebedrijf, Eneco, meldde donderdagochtend dat zijn windmolens blijven draaien. Wel staan ze rond windkracht 10 automatisch stil, net als de turbines op land van Vattenfall. Bij windkracht 10 waait de wind met 89 tot 102 kilometer per uur. Volgens metingen van weerinstituut KNMI waait het nu op de meeste plekken in Nederland niet zo hard.
AD
Anders vliegen ze weg!!quote:Op donderdag 2 november 2023 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermee
Ik hoop het wel, schrik me steeds kapot van die harde vlagenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de loop van de avond is het wel weer wat gekalmeerd in principe
Begrijpelijkquote:Op donderdag 2 november 2023 15:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, schrik me steeds kapot van die harde vlagen
Aaaaah, bedankt voor de aardige tip. Komt goed hoor, ik ga lekker koken met StuBru op volume 10quote:Op donderdag 2 november 2023 16:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Begrijpelijk
Wellicht dat het helpt dat het straks donker wordt, dan muziek ofzo erbij en je merkt het niet meer zo.
StuBruquote:Op donderdag 2 november 2023 16:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aaaaah, bedankt voor de aardige tip. Komt goed hoor, ik ga lekker koken met StuBru op volume 10
Nu wel:quote:Op donderdag 2 november 2023 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn er al hel en verdoemenis berichten verschenen dat het te nat is?
Ik luister alleen overdag, lekkerquote:Op donderdag 2 november 2023 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
StuBru. Al is die op donderdagavond vaak wel flauw, dan zet ik Willy op.
Een man van cultuurquote:
Ik ook. Nu ook. Heerlijk op kantoor werken met StuBru aan. Ben jij een Belg? Ik niet. Wel een reservebelg.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik luister alleen overdag, lekker
Aardappeltjes, spruitjes en was da vlees? SLAVINK?!quote:
Echt hé.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermee
ja treurig..quote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het waait behoorlijk hier in Brabant alwaar ik al 45 jaar woonquote:Op donderdag 2 november 2023 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ook. Nu ook. Heerlijk op kantoor werken met StuBru aan. Ben jij een Belg? Ik niet. Wel een reservebelg.
Even ontopic: wat waait het he?
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de pilootquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Hallo Venrayquote:Op donderdag 2 november 2023 16:32 schreef THEFXR het volgende:
hier in Limburg waait het, dat is het
ik had nog gewaarschuwd dat het soppig zou wordenquote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de piloot![]()
Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen...
ergens een live cam?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
Volgens mij landt ie nuquote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |