quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik sprak dit uit en nu kakelt mijn vrouw
staan hier allemaal in de boekenkast!quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ottolenghi voer is iig godenvoer. Die verbindt het Midden Oosten nog eens, middels fantastische gerechten
Absoluut waarquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
staan hier allemaal in de boekenkast!
Het middenoosten is dan wel politiek en cultureel gezien een bak ellende, maar culinair is het best ok.
Mijn oudcollega Ali bracht wel eens wat dingen mee die hij zelf gemaakt had met verse dadels van zijn boerderij, labneh en zelfgebakken brood,hmmm lekkerquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut waar
Watermeloen met feta
Wat granaatappelpitjes of melasse over een salade
Goeie hummus met verse pita
Zo simpel soms maar die smaken zijn fantastisch
je zou toch zeggen gezien de grootte van gaza dat ze vrij accuraat kunnen pinpointen waar die dingen vandaan komen en alles kunnen volgen.. lijkt me dat ze elk zandkorreltje inmiddels wel in de gaten houden..quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:43 schreef Qarrad het volgende:
En on topic: de raketten zijn nog steeds niet op...
[ twitter ]
kijk, als ik nou zou moeten kiezen:quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:42 schreef Qarrad het volgende:
Douglas Murray heeft een vrij venijnig stuk in zijn boek The Strange Death of Europe gewijd aan het gejubel over de niet-westerse cuisine.
Ja okay nee dan is het wel goed dat ze duizenden onschuldigen vermoorden in de strijd tegen het terrorisme. Echt een uitstekend idee, erg effectief, gaat helemaal niet tot nog heel veel meer terroristen leiden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Extreme kosten in mensenlevens; je kunt niet van een landje met krap 9 miljoen inwoners verwachten dat ze duizenden van hun zonen en dochters gaan opofferen om ieder huis in de Gazastrook binnen te vallen en doorzoeken.
als echte eckte macho masculiene mansch moet ik bekennen dat ik al 30 jaar degene ben die kooktquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:32 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Laat haar het een keer koken voor je, is echt fucking lekker
Kunnen ze ook, en ze zouden binnen een paar minuten met artillerie terug kunnen schieten, maar ja, staat natuurlijk naast scholen of dergelijke, en ze gaan vaak op een timer, dus de hamas terroristen zijn al wegquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:45 schreef mschol het volgende:
[..]
je zou toch zeggen gezien de grootte van gaza dat ze vrij accuraat kunnen pinpointen waar die dingen vandaan komen en alles kunnen volgen.. lijkt me dat ze elk zandkorreltje inmiddels wel in de gaten houden..
Lees eens wat hij schrijft.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja okay nee dan is het wel goed dat ze duizenden onschuldigen vermoorden in de strijd tegen het terrorisme. Echt een uitstekend idee, erg effectief, gaat helemaal niet tot nog heel veel meer terroristen leiden.
Hopelijk is er ook grijs mogelijk tussen deze twee helse keuzes, namelijk genoeg toegang tot een boel middenoosterse cuisine en alleen de gekkies actief weren zodat we met de normale mensen pita/challe kunnen breken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
kijk, als ik nou zou moeten kiezen:
A) Midden oosters eten, maar ook middenoosterse denkbeelden in de hoofden van grote groepen middenoosterse immigranten
of
B) geen middenoosters eten, maar ook geen middenoosterse denkbeelden...
tsja, dan zou ik voor B gaan..
quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mijn oudcollega Ali bracht wel eens wat dingen mee die hij zelf gemaakt had met verse dadels van zijn boerderij, labneh en zelfgebakken brood,hmmm lekker
Dan kook jij het eens lekker voor haarquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
als echte eckte macho masculiene mansch moet ik bekennen dat ik al 30 jaar degene ben die kookt
en lekker hoor
Heb je hier toevallig een linkje naar? Het hele boek hiervoor kopen is ook weer zoietsquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:42 schreef Qarrad het volgende:
Douglas Murray heeft een vrij venijnig stuk in zijn boek The Strange Death of Europe gewijd aan het gejubel over de niet-westerse cuisine.
ik ben echt jaren 80/90 links en waardeer alle culturen, en zeker culinair. maar deins ook niet terug om bloemkool en aardappeltjes op te dienen met surinaamse kipkerriequote:Op zondag 29 oktober 2023 16:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mijn oudcollega Ali bracht wel eens wat dingen mee die hij zelf gemaakt had met verse dadels van zijn boerderij, labneh en zelfgebakken brood,hmmm lekker
quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:05 schreef Salina het volgende:
Midden-Oosterse cuisine. Libanees eten.![]()
Zag vorige week dit filmpje van bekende foodblogger:
Wel erg triest trouwens. Een cent voor een brood. Economische crisis, politieke instabiliteit, Hezbollah, de Beirut ontploffing en corona hebben er ingehakt in Libanon. Land is zo goed als failliet.
Lees eens wat ik schrijf: Israël maakt de problemen alleen maar groter door op deze manier in te grijpen. Tenzij jullie blijven door cheerleaden totdat Gaza volkomen etnisch gezuiverd is natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees eens wat hij schrijft.
Israel gaat geen mensen aan eigen kant offeren om collatoral damage aan de tegenpartij te voorkomen.
Nou, dat zuiveren gaat niet gebeuren, maar het dunt zo wel uit omdat Hamas elke keer aanvalt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Lees eens wat ik schrijf: Israël maakt de problemen alleen maar groter door op deze manier in te grijpen. Tenzij jullie blijven door cheerleaden totdat Gaza volkomen etnisch gezuiverd is natuurlijk.
Sonny is echt lollig om te volgen. Soort van Amerikaanse culinaire versie van Louis Theroux met zijn naïeve open vragen vanuit zijn achtergrondquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:05 schreef Salina het volgende:
Midden-Oosterse cuisine. Libanees eten.![]()
Zag vorige week dit filmpje van bekende foodblogger:
Wel erg triest trouwens. Een cent voor een brood. Economische crisis, inflatie, politieke instabiliteit, Hezbollah, de Beirut ontploffing en corona hebben er ingehakt in Libanon. Land is zo goed als failliet en kapoet.
Wat een slechte analogie, er is geen ik, er is een onderdrukt volk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dat zuiveren gaat niet gebeuren, maar het dunt zo wel uit omdat Hamas elke keer aanvalt.
Zie het zo: jij deelt Rico Verhoeven 1 klap uit, en je krijgt er 15 terug.
Dat is niet vol te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |