Ik denk eerder dat Hamas die al lang heeft verwacht en heel goed voorbereid is op dit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:41 schreef Cuendillar het volgende:
Het kan natuurlijk goed zijn dat de aanval van vannacht (en die nog bezig is) een soort test was, om te kijken of de methoden en middelen die ze hebben ontwikkeld ook werken.
Laten we hopen dat de test geslaagd is.
De tering mensen.... Deze man.... Supporter van kinderverkrachters en vrouwenopenknippers....quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat is minder relevant omdat die gezellige kiboetzen er niet hoorde te zijn
Play stupid games, win stupid prizes
kan israel zowel hamas als hezbollah tegelijk aanvallen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamas die al lang heeft verwacht en heel goed voorbereid is op dit.
Dit is speculeren maar ik denk dus dat ze Israël willen bezighouden en goed diep Gaza binnen willen trekken.
Dan als Israël vast zit in Gaza dat Hezbollah aanvalt.
Dat zal een reactie van de VS uitlokken, wat weer een reactie van Iran zal uitlokken.
Hopelijk heb ik het mis.
Ja ja BNW is verderop
In welke zin?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat Israël nu doet is geheel in lijn met de formele beschrijving van genocide.
quote:een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen door 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
Niet alleen. Ik denk dat het grondoffensief vertraagd is om te wachten op de carriergroups van de VS.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
kan israel zowel hamas als hezbollah tegelijk aanvallen?
Zo lees ik het niet. Ik lees het als dat hij al het terreur veroordeeld aan beide zijden. Zou toch als een hele normale reactie beschouwd moeten worden. Zelfs voor een hondje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De tering mensen.... Deze man.... Supporter van kinderverkrachters en vrouwenopenknippers....
Bijzonder zorgwekkend gestoord
Misschien wordt het tijd dat we eens een keer de conversatie gaan voeren dat als je al decennialang zo erg in een hoekje wordt gedreven je geen andere keus hebt dan geweld gebruiken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:55 schreef descon het volgende:
[..]
Dit was simpel te voorkomen geweest...als Hamas zich een beetje had gedragen.
Wat is jou voorstel om dit op te lossen ? Foei van Israel en weer door alsof het een klein pesterijtje is?
Hamas heeft bewust op deze reactie aangestuurd en hoopt nu dat de rest van de wereld hun support.
Ik denk dat je een eind in de goede richting zit, maar ik denk ook dat Hezbollah geen schijn van kans maakt bij een aanval en dat ook wel weet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamas die al lang heeft verwacht en heel goed voorbereid is op dit.
Dit is speculeren maar ik denk dus dat ze Israël willen bezighouden en goed diep Gaza binnen willen trekken.
Dan als Israël vast zit in Gaza dat Hezbollah aanvalt.
Dat zal een reactie van de VS uitlokken, wat weer een reactie van Iran zal uitlokken.
Hopelijk heb ik het mis.
Ja ja BNW is verderop
Nee hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De tering mensen.... Deze man.... Supporter van kinderverkrachters en vrouwenopenknippers....
Bijzonder zorgwekkend gestoord
Je draait de zaken mooi om.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:48 schreef Nexum het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd dat we eens een keer de conversatie gaan voeren dat als je al decennialang zo erg in een hoekje wordt gedreven je geen andere keus hebt dan geweld gebruiken.
Palestijnen hebben al jaren geweld tegen zich moeten verdragen. Waarom wordt er dan van Hamas verwacht dat ze daar niet op terugreageren? Is het leven van een Israëlier dan meer waard dan dat van een Palestijn?
ik had denk ik ook voor iets anders gekozenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:51 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik vind het behoorlijk treurig voor het deel van de joodse bevolking die de laatste 75 jaar deze worst is voorgehouden. De worst dat Israël een veilig land is voor de Joodse bevolking.
De realiteit is dat het een staat is die leeft bij gratie van Europa en de VS. Israeli een dienstplicht hebben en continu in oorlogsvrees zitten vanwege omringende landen. Niet eens zozeer voor Palestijnen, want dat is peanuts voor Israël zoals we zien.
Ik vind het een behoorlijk dom spel om daar met z'n allen te gaan wonen.
Hamas maakt ook geen schijn van kans tegen Israël. Ze weten dat ze dit niet alleen kunnen winnen. Dat maakt ook Hezbollah geen zak uit want ze zijn lid van de doodscultus waar het martelaarschap het hoogst haalbare is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat je een eind in de goede richting zit, maar ik denk ook dat Hezbollah geen schijn van kans maakt bij een aanval en dat ook wel weet.
Hamas heeft zich natuurlijk ingegraven de afgelopen jaren, maar ook Israël heeft niet stilgezeten. Daarom denk ik ook dat dit een laatste "acceptatietest" was van nieuwe technieken, nieuwe middelen en nieuwe tactieken.
En ik geloof steeds meer dat Hezbollah en Iran met hun broek op de enkels zaten op 6 oktober en dat ze zich hier echt niet op voorbereid hebben. Anders was de aanval ook wel van meer fronten gekomen.
Is BNW leuk?
Ja als je gewoon alle gruwlijkheden van hamas negeert zijn ze best wel lief.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Met als verschil dat Putin de agressor is en de palestijnen met de beste wil van de wereld niet meer is dan een door schijnende onderdrukking ontstane wanhoops terreurgroep.
Vriend in Europa gingen wappies al rellen toen ze een paar weken savonds binnen moesten blijven.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ja als je gewoon alle gruwlijkheden van hamas negeert zijn ze best wel lief.
BNW is godvergeten heerlijkquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat je een eind in de goede richting zit, maar ik denk ook dat Hezbollah geen schijn van kans maakt bij een aanval en dat ook wel weet.
Hamas heeft zich natuurlijk ingegraven de afgelopen jaren, maar ook Israël heeft niet stilgezeten. Daarom denk ik ook dat dit een laatste "acceptatietest" was van nieuwe technieken, nieuwe middelen en nieuwe tactieken.
En ik geloof steeds meer dat Hezbollah en Iran met hun broek op de enkels zaten op 6 oktober en dat ze zich hier echt niet op voorbereid hebben. Anders was de aanval ook wel van meer fronten gekomen.
Is BNW leuk?
Maar Israël pleegt toch genocide, dus dan zijn er geen toekomstige terroristen meer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:56 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vriend in Europa gingen wappies al rellen toen ze een paar weken savonds binnen moesten blijven.
Als jij jaren een volk opsluit dan kweek je je toekomstige terroristen. Zoals ze nu weer gaan doen als ze blijven hangen in hun wraak pavlov.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:53 schreef oblo het volgende:
Woordvoerder van het leger nu:
- vannacht zijn er meerdere commandanten van hamas uitgeschakeld
- het leger is nog steeds in gaza en gaat door met invallen
- geen slachtoffers vanuit israel
- trucks met hulpgoederen blijven gaza inkomen
Waar heb ik het over genocide. Mij geen woorden in de mond leggen amicequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar Israël pleegt toch genocide, dus dan zijn er geen toekomstige terroristen meer.
Vreemde manier van genocide plegen als je je vermeende doelwit in korte tijd vijf keer zoveel populatie laat krijgen inderdaad en voorziet van grondstoffen. De Hamas-propganda heeft sinds de jaren ‘90 in ieder geval zeer goed gewerkt als ik deze reeks een beetje volg. Het standaard moslim-antisemitisme kan ik nog begrijpen, want religie, maar behoorlijk wat useful idiots te vinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Joh kom op man jij komt met het prul dat Israël op de een of andere manier Hamas nodig heeft voor een Genocide op een land dat ze jaren hebben voorzien van water, brandstof en voedsel.
Als Israël genocide op de Palestijnen wil plegen heeft ze daar alle kansen voor gehad en is dit wel krankzinnig omslachtig.
Als Hamas maar 10% van de vuurkracht van Israël had gehad was Israël al lang van de kaart geveegd. Met goedkeuring van de Arabische wereld en inclusief die genetisch gemankeerde neefjes van je die hier staan te hossen van bloeddorst.
Maar goed, blijf me vooral vermaken met je achterlijke theorietjes, ik smul wel hoor
Een van de weinige lichtpuntjes aan genocide is dat ze nooit helemaal lukken. De Armeniërs, Tutsi's en Bengalen kunnen erover meepraten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar Israël pleegt toch genocide, dus dan zijn er geen toekomstige terroristen meer.
Vind je verder best leuke user.... maar ehm... deze woordkeus is wel heel merkwaardig heurquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een van de weinige lichtpuntjes aan genocide
Met die raketten win je geen oorlog. Je doodt er burgers mee, maar dat is ook alles. Iron Dome is juist om burgers te beschermen, maar als Hezbollah wil aanvallen krijgen ze met het IDF te maken en niet met de burgers.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hamas maakt ook geen schijn van kans tegen Israël. Ze weten dat ze dit niet alleen kunnen winnen. Dat maakt ook Hezbollah geen zak uit want ze zijn lid van de doodscultus waar het martelaarschap het hoogst haalbare is.
Hezbollah is veel sterker dan Hamas en heeft voldoende raketten om de Iron Dome te overloaden.
Ik blijf hopen dat dat niet nodig zal zijn... en Iran heeft met de dood van dat meisje (die mishandeld is door de religieuze politie) hopelijk wat anders aan z'n hoofd.quote:De VS zal dan ingrijpen. Dat hebben ze al gezegd. Iran blaft wel daar heb je gelijk in maar we zullen zien of ze actief mee gaan doen. Zo niet dan hebben zowel Hamas als Hezbollah hun graf bezegeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |