Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren.
quote:Op vrijdag 3 november 2023 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten.
Dit herken ikquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 02:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
En okay als er soms 3 of katten bij mij op bed lagen, dan moest ik soms in allerlei bochten wringen om zelf ook nog te kunnen slapen. Maar het maakte me wel gelukkig.
Dit kan van alles zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb een vraag over mijn jongste aanwinst. Yokto. Rooie kater. Aankomend voorjaar wordt hij 2 jaar.
Hij eet namelijk vreselijk veel en heeft altijd honger. Dan geef ik hem vlees maar hij is niet te houden en als ik het in het bakje wil doen zit hij helemaal onder en als ik het bakje vul op het aanrecht dan springt hij het bakje alsnog omver. Dan krijgt hij een normale portie, net als de andere 2 katten, maar hij schrokt het zo snel naar binnen dat hij de helft van de anderen er ook nog bij op eet. Dan heeft hij al een dubbele portie op maar begint na 10 minuten weer te zeuren om eten.
Zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt. Er staan altijd brokjes en dan begint hij maar aan de brokjes. Dan blijft hij in de buurt van de bakjes liggen te wachten op de volgende ronde. Ze krijgen normaal gesproken 3 keer per dag wat. Hij krijgt wat meer want hij kijkt soms scheel van de honger.
Hij is al meerdere keren ontwormd dus dat is het niet. Zal wel een snelle verbranding hebben want hij is geen gram te zwaar. Of kan het nog wat anders zijn?
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dit kan van alles zijn.
Diabetes of schildklier bijvoorbeeld.
Ga gewoon eens een check doen en misschien kan je een natvoer puzzel kopen dan heeft hij wat te doen voor zn eten![]()
Ik heb zelf voor droogvoer 2 trixie tunnelfeeder bakken staan in huis waar ze brokje voor brokje uit tikken en het heeft een reservoir dus je hebt er geen dagtaak aan.
Verder krijgen ze 2x daags natvoer maar ze eten hier niet zo snel, af en toe een hapje dus geen geschrok.
Maar ik weet wel dat er ook puzzels voor natvoer bestaan wat succesvol blijkt.
Wat zegt de dierenarts?quote:Op woensdag 8 november 2023 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.
Bij mij komen de katten gewoon buiten en daar lopen enorm veel muizen rond. Soms blijft hij tijdje mauwen en loopt weg en komt demonstratief terug met een vette muis die hij als toetje nog even verobert. Heb wel eens gezien dat hij 5 muizen op een dag wegwerkte. Zeg ook altijd dat hij maar een muis moet gaan pakken maar dan blijft hij toch in de buurt van zn bakje. De katten zijn er ook om muizen te pakken, doe ze ook geregeld op zolder snachts anders wemelt het in huis van de muizen.
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Geen idee want ben er niet mee naar de dierenarts geweest.
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?
Eetgedrag komt overigens bij mij ook gewoon ter sprake bij de jaarlijkse apk.
Kat past goed bij je neefje.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?
Hij eet alleen veel. Sommige mensen hebben dat ook als ze jong zijn. Mijn neefje eet ook een brood per dag en drie borden warm eten en die is ook superslank en verder gezond. Met dat in mijn achterhoofd plus het feit dat hij helder uit zn oogjes kijkt en een mooie glanzende vacht heeft vind ik het niet nodig om alleen daarvoor de dierenarts te bezoeken. Ook omdat een autorit voor hem juist veel stress geeft doe ik dat niet zomaar.
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:55 schreef Magica het volgende:
Hoi hoi
Mijn kat heeft al zeker een jaar een wrat op zijn oor, lijkt ietsje groter te worden. Hij lijkt er geen last van te hebben maar vindt het niet fijn als je eraan komt. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan?
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…quote:Op donderdag 9 november 2023 13:31 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Nou bloedonderzoek vind ik sowieso onnodig. Gebit is altijd prima geweest en nog steeds. Het is een afweging die ik wil maken voor dat beestje: weegt de ellende op die ik hem aandoe tegen de baten…quote:Op donderdag 9 november 2023 14:17 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.
Er bestaat ook gewoon medicatie wat je vooraf kan geven waardoor ze rustig worden.
Mijn katten zijn 16, 17, 17, 19 ... zou wat zijn als ik ze vanaf hun 14e niet meer naar de DA zou brengen
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keerquote:Op donderdag 9 november 2023 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.
Verder is 14 tegenwoordig niet meer zo heel oud hoor. Katten worden steeds ouder. Die van mij hebben ook een hekel aan de dierenarts maar zodra ze thuis zijn rennen ze naar de koelkast omdat ze weten dat ze dan een plakje rosbief of zo krijgen en zijn het dan al snel weer vergeten.
Oh dat heb ik ook hoor. Onze Tijger is een paar weken geleden geopereerd aan blaasstenen. Man wat voelde ik me een slechte “kattenmoeder” toen ik haar een paar uur daar moest laten.quote:Op donderdag 9 november 2023 17:23 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keermaar heb een afspraak gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |