abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:33:01 #1
382129 crew  Donna
pi_211102950
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:51:20 #2
382129 crew  Donna
pi_211103775
Ik geef nu dus deze; https://www.jumbo.com/pro(...)_shopping-non-brand_{adgroup}&utm_id=16236608053_150733876763_665135344074&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwv-2pBhB-EiwAtsQZFIaiQd3E8X5cL4ln7ushRAOLxk6gmADzDr3ExltcfyST-KcmhqQzORoCg-MQAvD_BwE

Met 20% uitgebeende kip. Maar voor ¤5,61 per kilo is er wellicht wel iets te vinden wat een hoger gehalte vlees/vis heeft?
pi_211104690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef F_r het volgende:

[..]
wat slecht dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is. Heb je er al eens melding van gemaakt?
wij hebben rc maine coon is ook ruim 20,- duurder geworden
Ja vorig jaar al, toen werd de klacht doorgezet naar animonda en kreeg ik in het duits een standaard mail dat ze het erg vervelend vonden blabla, moest mijn adres opsturen en ze zouden iets opsturen wat ik nooit heb ontvangen _O-
Heeft dus ook geen zin.
Als alternatief heb ik blikken van smilla gevonden ook graanvrij en 800gr maar die zijn met meer mixvlees.
Ik heb oa een ex diabeet en een met allergieën en ik vind dat overstappen toch een beetje eng.
pi_211104718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 19:51 schreef Donna het volgende:
Ik geef nu dus deze; https://www.jumbo.com/pro(...)_shopping-non-brand_{adgroup}&utm_id=16236608053_150733876763_665135344074&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwv-2pBhB-EiwAtsQZFIaiQd3E8X5cL4ln7ushRAOLxk6gmADzDr3ExltcfyST-KcmhqQzORoCg-MQAvD_BwE

Met 20% uitgebeende kip. Maar voor ¤5,61 per kilo is er wellicht wel iets te vinden wat een hoger gehalte vlees/vis heeft?
Ik heb jaren power of nature gegeven totdat ik nierpatientjes kreeg. Dat is in max 15kg (is goedkoper) zakken te koop (je kan dat overzetten naar kleine zakken vacuumeren voor langere versheid evt)

[ Bericht 0% gewijzigd door deadly_kiss op 27-10-2023 21:09:45 ]
pi_211105376
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
pi_211105657
Ik heb porta 21 feline finest sensible en purizon gevoerd, alleen niet de kitten versie. Deze twee zijn wel hoog vleesaandeel. Één van mijn katten blijkt allergisch voor kip en lam dus toen konden degenen die ik eerst gaf niet meer. Sinds kort heeft purizon ook single meat brokjes dus die heb ik nu en ben ik weer heel tevreden over! Ook prima prijs nu.

Even terug gezocht, toen ze kittens waren kregen ze applaws en iams gemixt. Applaws had volgens mij wat hoger vlees aandeel en iams was iets goedkoper dus vandaar de mix. Via bitiba te bestellen beide.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:41:14 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211105695
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Kan natuurlijk wel, hoewel die van mij dan meteen naar boven zouden gaan of een hoop lawaai zouden maken als ze zich opgesloten voelen. Maar dat is een kwestie van aanleren en wennen.

Waarom wil je man geen kat in de woonkamer 's-nachts?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:44:18 #8
382129 crew  Donna
pi_211105739
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Jawel, dat kan wel zou ik zeggen. Mijn kitten slaapt in de keuken, bovenop de koelkast. O+

Heb helaas ook geen bijkeuken en wilde niet in de hal omdat ze dan naar boven zal gaan en dat wil ik niet. Eerst begon ze wel te mauwen als ze ons 's ochtends hoorde, maar inmiddels vindt ze haar slaap belangrijker.

Zodra ze niet meer op slooptocht gaat en gordijnen knuffelt met nagels mag ze ook gewoon in de woonkamer blijven.
pi_211106361
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Het kan natuurlijk wel. Maar of poezel het leuk vind…NAHHH!!! Poezels willen het hele huis ter beschikking hebben. Een van mijn 3 ling heeft na 8 jaar besloten een bedkat te worden en slaapt tegenwoordig naast mijn kussen op mijn schouder :') heerlijk
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211106403
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Nee, waarom zou je hem opsluiten?
Mijn katten mogen overal in huis komen behalve op tafels en aanrecht.
Ik heb ook op 2 etages kattenbakken en eten/drinken, en op 3 etages krabmogelijkheden en slaapplekjes.
Je kan een kat gewoon opvoeden vanaf jongs af aan (op een vriendelijke manier) om niet ergens op te mogen.
Ik heb nooit een plantenspuit gebruikt maar gewoon "nee" en de kat er vanaf gehaald.
Ik heb een open keuken maar ze vinden het ook totaal niet aantrekkelijk om daar wat uit te spoken, ze hebben altijd voer dus ze vinden de geur van menseneten ook niet boeiend.
Zelfs op onze slaapkamer hebben ze mandjes.
Persoonlijk zou ik echt zeggen als je je kat gaat beperken tot een klein deel van je woning begin er niet aan, je kat zal echt niet gelukkig zijn.
pi_211106424
Bedankt voor jullie inzichten!Wat mij betreft slaapt het beestje lekker naast me in bed O+
Man is niet zo'n fan van katten, vandaar. Maar ik verwacht dat hij wel bijdraagt als de poes er eenmaal is. En anders man maar op de bank >:)
pi_211106468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:41 schreef S_E het volgende:
Bedankt voor jullie inzichten!Wat mij betreft slaapt het beestje lekker naast me in bed O+
Man is niet zo'n fan van katten, vandaar. Maar ik verwacht dat hij wel bijdraagt als de poes er eenmaal is. En anders man maar op de bank >:)
Past er een bed in de hal? _O-
pi_211121896
Mwoah, mijn katten hebben ook niet tot alle ruimtes in mijn huis toegang. Slaapkamers alleen bij hoge uitzondering bv. Maar ik zit wel in een rijtjeshuis, dus er blijft ook nog steeds best veel ruimte over (woonkamer/keuken, twee trappen, overloop en open zolder). Alleen in de hal lijkt me dan weer vrij krap, omdat ze in schemertijd ook juist meest actief zijn.

In de nacht sluit ik ze juist in woonkamer op, zodat ze niet om 4u 's nachts voor mn deur gaan staan miauwen. Waarom wil je man ze niet in de woonkamer 's nachts @S_E?

Andere vraag. Heeft iemand ervaring met automatische kattenbakken? Ik heb op youtube wat reviews gekeken (one man five cats kanaal is echt een aanrader) en er eentje op het oog omdat van de 7 mensen die ik heb om te vragen voor de katten te zorgen als ik er even niet ben, maar eentje de kattenbak kan scheppen (rest is allergisch voor grit). Dan lijkt dit me best handig, naast dat het ook voor mezelf chill is niet elke dag te hoeven scheppen. Ik zou hem dan denk ik 2 of 3x per dag laten draaien, niet per se automatisch na elke keer, tenzij ik merk dat de katten er nul problemen mee hebben dat 'ie af en toe beweegt. Maar lees ook weer op plekken dat katten er juist door naast de bak kunnen gaan plassen enzo. Dus was benieuwd: iemand hier ervaring?
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 14:08:52 #14
382129 crew  Donna
pi_211121985
Lol van de 7 mensen die voor de kat kunnen zorgen zijn er 6 allergisch voor kattengrit??
pi_211122077
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:08 schreef Donna het volgende:
Lol van de 7 mensen die voor de kat kunnen zorgen zijn er 6 allergisch voor kattengrit??
Ja, of iig voor mijn kattengrit, en dan vooral omdat het wat stuift bij scheppen (al hebben volgens mij alle grits die ik tot nu toe heb geprobeerd dat probleem wel, hoewel sommigen meer dan anderen).
Vijf ervan hebben ook astma, dat verklaart mogelijk ook wel iets :+
Ze krijgen dus allemaal wat last van hoesten en/of benauwdheid ervan zodanig dat ze het niet prettig vinden de bak te scheppen. En ik ben niet echt in de positie om ze daar toch toe te dwingen, ben allang blij dat ze mn katten twee keer per dag natvoer en knuffels willen komen geven als ik even weg ben :)
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 14:21:40 #16
382129 crew  Donna
pi_211122247
Dan zal het wel de astma zijn inderdaad, had er nog nooit van gehoord. :7
Heb nu trouwens huismerk AH grit met de zwart witte kat erop. Stuift niet scheppen, wel bij instrooien.
pi_211122405
Ik heb nu cats best Original, had eerder sensitive. De sensitive stuift behoorlijk, ook bij scheppen, de original stukken minder/nauwelijks bij scheppen. Maarja, dat is mijn eigen ervaring :+ ik heb officieel ook astma, maar zodanig mild dat ik al aantal jaar niet structureel medicatie hoef, dus misschien heb ik er daarom zelf geen last van bij de original en zij wel :) (bij de sensitive had ik het zelf ook, en de katten ook, gingen dan hoesten nadat ze op bak waren geweest en flink hadden gegraven, daarom ben ik geswitcht).

Wel goed om te weten dat die van ah niet stuift bij scheppen!

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 29-10-2023 15:23:22 ]
pi_211124091
Automatische kattenbakken zijn ontworpen voor het gemak van de baas, niet voor het gemak van de kat.
Zga altijd te klein en er past te weinig grind in om te graven.

Ik heb zelf jaren de doosjes van lidl gebruikt tot ze na corona een tijd niet leverbaar waren en terug in de winkels kwamen met enorm veel stof er in.
Mijn huis zat onder een witte waas, mijn katten begonnen te niesen en ik vond het zelf ook niet prettig tijdens het scheppen.
Na een lange zoektocht en veel uitproberen (4 kattenbakken :X )
Kwamen we uit op 4voudig schoon van ah en biokat micro.

Zelfs als we de bakken bijvullen komt er geen stof vrij.
Nu is er wel een probleempje, biokats is bruin van kleur en zo zie je dus niet direct of de urine bloed bevat bijvoorbeeld.
Het ah 4voudig schoon grind is wit en daar zie je het wel goed in maar ik sleep me een ongeluk met die doosjes en ze zijn er vaak maar weinig.
pi_211124245
Mijn kat en ik hebben beide asthma. Altijd gedoe gehad met stof van de kattenbak, maakte niet uit welk merk, het was altijd allemaal even kut.

Heb nu een goeie luchtreiniger in de ruimte van de kattenbak gezet en merk veel verschil. Mijn kat heeft minder aanvallen en ook ik hoest beduidend minder.
Mijn luchtreiniger heeft een teller voor hoeveel stofdeeltjes het meet vanaf 20 word het niet goed en als ik de kattenbak schep loopt het tot 500, dan gaat hij niet hoger dan dat limiet :o

Nooit geweten dat het zo erg was.
Moet nu wel het filter sneller vervangen dan de normale reiniger maar dat is het me wel waard :P
Twiddel
pi_211126758
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Andere vraag. Heeft iemand ervaring met automatische kattenbakken? Ik heb op youtube wat reviews gekeken (one man five cats kanaal is echt een aanrader) en er eentje op het oog omdat van de 7 mensen die ik heb om te vragen voor de katten te zorgen als ik er even niet ben, maar eentje de kattenbak kan scheppen (rest is allergisch voor grit). Dan lijkt dit me best handig, naast dat het ook voor mezelf chill is niet elke dag te hoeven scheppen. Ik zou hem dan denk ik 2 of 3x per dag laten draaien, niet per se automatisch na elke keer, tenzij ik merk dat de katten er nul problemen mee hebben dat 'ie af en toe beweegt. Maar lees ook weer op plekken dat katten er juist door naast de bak kunnen gaan plassen enzo. Dus was benieuwd: iemand hier ervaring?
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Deze

Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, ik heb twee kittens en een kattenbak, nou weet ik dat je normaal gesproken 1 kattenbak per kat + 1 moet hebben, maar tot nu toe hebben ze geen enkele moeite ermee maar dat moet ik in de gaten blijven houden. Sinds ze zwaar genoeg zijn (minimum gewicht voor de kattenbak om te detecteren is 800-1000 gram) verschoont alles vanzelf. Ik ben begonnen met die AH kattenbak vulling en daar kon in eerste instantie ongeveer 4 liter in, in 2.5 week heb ik daar 2 of 3 keer nog wat schepjes bijgedaan en heb ik het pak leeg gemaakt. De kattenbak stonk nog niet maar die heb ik toen dat leeg werd de bak verschoont. Gedurende die periode heb ik ook drie keer het zakje moeten vervangen, dat geeft het apparaat zelf aan.

Er zit ook een detectie op, dus als ze erin gaan als die begint te draaien dan stopt die en gaat later verder.

Een foto van de eerste dag dat ik ze in huis had en ze alles gingen onderzoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211129358
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Automatische kattenbakken zijn ontworpen voor het gemak van de baas, niet voor het gemak van de kat.
Zga altijd te klein en er past te weinig grind in om te graven.
Lijkt erop dat ze recent wel ook proberen meer rekening te houden met gemak v de kat (ook een open versie is er bv). Al ben ik met je eens dat veel echt wel klein eruit zien.

quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Deze

Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, ik heb twee kittens en een kattenbak, nou weet ik dat je normaal gesproken 1 kattenbak per kat + 1 moet hebben, maar tot nu toe hebben ze geen enkele moeite ermee maar dat moet ik in de gaten blijven houden. Sinds ze zwaar genoeg zijn (minimum gewicht voor de kattenbak om te detecteren is 800-1000 gram) verschoont alles vanzelf. Ik ben begonnen met die AH kattenbak vulling en daar kon in eerste instantie ongeveer 4 liter in, in 2.5 week heb ik daar 2 of 3 keer nog wat schepjes bijgedaan en heb ik het pak leeg gemaakt. De kattenbak stonk nog niet maar die heb ik toen dat leeg werd de bak verschoont. Gedurende die periode heb ik ook drie keer het zakje moeten vervangen, dat geeft het apparaat zelf aan.

Er zit ook een detectie op, dus als ze erin gaan als die begint te draaien dan stopt die en gaat later verder.

Een foto van de eerste dag dat ik ze in huis had en ze alles gingen onderzoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed!

Ik heb er net eentje besteld waar ik online dus wel goede reviews van kon vinden en die niet heel duur is. Ik ga zien wat ze ervan vinden! Mn katten zijn niet heel groot (3.7 en 3.9kg) dus hopelijk valt het mee met hoe klein het voor hen is.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 02:47:03 #22
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211142063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:39 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Nee, waarom zou je hem opsluiten?
Mijn katten mogen overal in huis komen behalve op tafels en aanrecht.
Ik heb ook op 2 etages kattenbakken en eten/drinken, en op 3 etages krabmogelijkheden en slaapplekjes.
Je kan een kat gewoon opvoeden vanaf jongs af aan (op een vriendelijke manier) om niet ergens op te mogen.
Ik heb nooit een plantenspuit gebruikt maar gewoon "nee" en de kat er vanaf gehaald.
Ik heb een open keuken maar ze vinden het ook totaal niet aantrekkelijk om daar wat uit te spoken, ze hebben altijd voer dus ze vinden de geur van menseneten ook niet boeiend.
Zelfs op onze slaapkamer hebben ze mandjes.
Persoonlijk zou ik echt zeggen als je je kat gaat beperken tot een klein deel van je woning begin er niet aan, je kat zal echt niet gelukkig zijn.
Inderdaad, een kat vind het niet prettig opgesloten te worden. Nu heb ik net als meerderen hier maar een klein huisje (vergelijkbaar met die bejaarden woningen). Maar bijna alle deuren staan open of op een kier binnen. Ze kunnen dus overal naar toe. Ook naar buiten. En nee, ik heb geen katten om ze dingen af te leren (behalve sproeien binnenshuis) :R Nee ik vind het veel leuker om ondeugende katten te hebben, met al hun streken.
En okay als er soms 3 of katten bij mij op bed lagen, dan moest ik soms in allerlei bochten wringen om zelf ook nog te kunnen slapen. Maar het maakte me wel gelukkig.

En niet alle katten konden even goed met elkaar... zeker niet tijdens het eten. Dus eentje at op de diepvriezer, eentje, twee naast elkaar in de keuken, eentje in de hal (mijn rupsje nooitgenoeg). De jongste van het stel en die schrokte zijn eigen eten op, om daarna (hij was de baas!) het eten van de andere katten op te eten., vandaar dus eten in de hal. En was ik hem af en toe vergeten weer uit de hal te laten, dan ging hij gewoon naar de zolder.
En nog een die op 1,5 meter hoog in een open kast zijn eten kreeg.

Maar goed het mooiste is als je in een buurt woont dat kat vriendelijk is... dus waar de weg niet uitnodigt tot het harder rijden van zegge 30 km p/u. En waar de mensen gemiddeld zo'n 2 katten per huishouden hebben. In mijn buurt voelt het veilig genoeg mijn katten buiten te laten. En doordat er zoveel katten lopen, hebben ze ook allemaal kleinere territoria.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 02:55:42 #23
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211142069
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Deze

Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, ik heb twee kittens en een kattenbak, nou weet ik dat je normaal gesproken 1 kattenbak per kat + 1 moet hebben, maar tot nu toe hebben ze geen enkele moeite ermee maar dat moet ik in de gaten blijven houden. Sinds ze zwaar genoeg zijn (minimum gewicht voor de kattenbak om te detecteren is 800-1000 gram) verschoont alles vanzelf. Ik ben begonnen met die AH kattenbak vulling en daar kon in eerste instantie ongeveer 4 liter in, in 2.5 week heb ik daar 2 of 3 keer nog wat schepjes bijgedaan en heb ik het pak leeg gemaakt. De kattenbak stonk nog niet maar die heb ik toen dat leeg werd de bak verschoont. Gedurende die periode heb ik ook drie keer het zakje moeten vervangen, dat geeft het apparaat zelf aan.

Er zit ook een detectie op, dus als ze erin gaan als die begint te draaien dan stopt die en gaat later verder.

Een foto van de eerste dag dat ik ze in huis had en ze alles gingen onderzoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zolang ze nog maar jong zijn, is zo'n bak ook groot genoeg. Daarnaast hebben ze de eerste weken al hun ontlasting (vooral kleine plasjes) gewoon op de deken of in de mand gedaan. Dus daar zijn ze dan nog wel aangewend.

Zelf had ik een gewone kattenbak. Handig voor als je op vakantie bent...want dan kunnen ze niet naar buiten...
Maar verder doen ze hun behoeft bijna altijd buiten. En nee, niet in de tuinen van de buren, maar bijna allemaal in eigen tuin.
P.S. wat een cuties! O+
pi_211142153
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren. ;)
pi_211142246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 06:01 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren. ;)
Mijn man wilde ook nooit een kat. Dus nu hebben we 2 katten. O+
  vrijdag 3 november 2023 @ 03:02:23 #26
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211175798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 06:01 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren. ;)
Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten. ;)
pi_211175887
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten. ;)
:) wellicht
  vrijdag 3 november 2023 @ 11:54:04 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211178414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 02:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
En okay als er soms 3 of katten bij mij op bed lagen, dan moest ik soms in allerlei bochten wringen om zelf ook nog te kunnen slapen. Maar het maakte me wel gelukkig.

Dit herken ik O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:49:23 #29
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211228635
Heb een vraag over mijn jongste aanwinst. Yokto. Rooie kater. Aankomend voorjaar wordt hij 2 jaar.

Hij eet namelijk vreselijk veel en heeft altijd honger. Dan geef ik hem vlees maar hij is niet te houden en als ik het in het bakje wil doen zit hij helemaal onder en als ik het bakje vul op het aanrecht dan springt hij het bakje alsnog omver. Dan krijgt hij een normale portie, net als de andere 2 katten, maar hij schrokt het zo snel naar binnen dat hij de helft van de anderen er ook nog bij op eet. Dan heeft hij al een dubbele portie op maar begint na 10 minuten weer te zeuren om eten.

Zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt. Er staan altijd brokjes en dan begint hij maar aan de brokjes. Dan blijft hij in de buurt van de bakjes liggen te wachten op de volgende ronde. Ze krijgen normaal gesproken 3 keer per dag wat. Hij krijgt wat meer want hij kijkt soms scheel van de honger.

Hij is al meerdere keren ontwormd dus dat is het niet. Zal wel een snelle verbranding hebben want hij is geen gram te zwaar. Of kan het nog wat anders zijn?
To BG or not to BG!
pi_211228931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb een vraag over mijn jongste aanwinst. Yokto. Rooie kater. Aankomend voorjaar wordt hij 2 jaar.

Hij eet namelijk vreselijk veel en heeft altijd honger. Dan geef ik hem vlees maar hij is niet te houden en als ik het in het bakje wil doen zit hij helemaal onder en als ik het bakje vul op het aanrecht dan springt hij het bakje alsnog omver. Dan krijgt hij een normale portie, net als de andere 2 katten, maar hij schrokt het zo snel naar binnen dat hij de helft van de anderen er ook nog bij op eet. Dan heeft hij al een dubbele portie op maar begint na 10 minuten weer te zeuren om eten.

Zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt. Er staan altijd brokjes en dan begint hij maar aan de brokjes. Dan blijft hij in de buurt van de bakjes liggen te wachten op de volgende ronde. Ze krijgen normaal gesproken 3 keer per dag wat. Hij krijgt wat meer want hij kijkt soms scheel van de honger.

Hij is al meerdere keren ontwormd dus dat is het niet. Zal wel een snelle verbranding hebben want hij is geen gram te zwaar. Of kan het nog wat anders zijn?
Dit kan van alles zijn.
Diabetes of schildklier bijvoorbeeld.

Ga gewoon eens een check doen en misschien kan je een natvoer puzzel kopen dan heeft hij wat te doen voor zn eten :)
Ik heb zelf voor droogvoer 2 trixie tunnelfeeder bakken staan in huis waar ze brokje voor brokje uit tikken en het heeft een reservoir dus je hebt er geen dagtaak aan.
Verder krijgen ze 2x daags natvoer maar ze eten hier niet zo snel, af en toe een hapje dus geen geschrok.

Maar ik weet wel dat er ook puzzels voor natvoer bestaan wat succesvol blijkt.
  woensdag 8 november 2023 @ 12:26:18 #31
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211233008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Dit kan van alles zijn.
Diabetes of schildklier bijvoorbeeld.

Ga gewoon eens een check doen en misschien kan je een natvoer puzzel kopen dan heeft hij wat te doen voor zn eten :)
Ik heb zelf voor droogvoer 2 trixie tunnelfeeder bakken staan in huis waar ze brokje voor brokje uit tikken en het heeft een reservoir dus je hebt er geen dagtaak aan.
Verder krijgen ze 2x daags natvoer maar ze eten hier niet zo snel, af en toe een hapje dus geen geschrok.

Maar ik weet wel dat er ook puzzels voor natvoer bestaan wat succesvol blijkt.
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.

Bij mij komen de katten gewoon buiten en daar lopen enorm veel muizen rond. Soms blijft hij tijdje mauwen en loopt weg en komt demonstratief terug met een vette muis die hij als toetje nog even verobert. Heb wel eens gezien dat hij 5 muizen op een dag wegwerkte. Zeg ook altijd dat hij maar een muis moet gaan pakken maar dan blijft hij toch in de buurt van zn bakje. De katten zijn er ook om muizen te pakken, doe ze ook geregeld op zolder snachts anders wemelt het in huis van de muizen.
To BG or not to BG!
  woensdag 8 november 2023 @ 12:29:24 #32
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211233043


Vond ik laatst toen bubbles nog klein was O+
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211233691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.

Bij mij komen de katten gewoon buiten en daar lopen enorm veel muizen rond. Soms blijft hij tijdje mauwen en loopt weg en komt demonstratief terug met een vette muis die hij als toetje nog even verobert. Heb wel eens gezien dat hij 5 muizen op een dag wegwerkte. Zeg ook altijd dat hij maar een muis moet gaan pakken maar dan blijft hij toch in de buurt van zn bakje. De katten zijn er ook om muizen te pakken, doe ze ook geregeld op zolder snachts anders wemelt het in huis van de muizen.
Wat zegt de dierenarts?
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 19:14:34 #34
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211236750
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat zegt de dierenarts?
Geen idee want ben er niet mee naar de dierenarts geweest.
To BG or not to BG!
pi_211237193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Geen idee want ben er niet mee naar de dierenarts geweest.
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?

Eetgedrag komt overigens bij mij ook gewoon ter sprake bij de jaarlijkse apk.
Spoilers!
  woensdag 8 november 2023 @ 23:11:29 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211239649
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?

Eetgedrag komt overigens bij mij ook gewoon ter sprake bij de jaarlijkse apk.
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?

Hij eet alleen veel. Sommige mensen hebben dat ook als ze jong zijn. Mijn neefje eet ook een brood per dag en drie borden warm eten en die is ook superslank en verder gezond. Met dat in mijn achterhoofd plus het feit dat hij helder uit zn oogjes kijkt en een mooie glanzende vacht heeft vind ik het niet nodig om alleen daarvoor de dierenarts te bezoeken. Ook omdat een autorit voor hem juist veel stress geeft doe ik dat niet zomaar.
To BG or not to BG!
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 23:26:49 #37
382129 crew  Donna
pi_211239752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?

Hij eet alleen veel. Sommige mensen hebben dat ook als ze jong zijn. Mijn neefje eet ook een brood per dag en drie borden warm eten en die is ook superslank en verder gezond. Met dat in mijn achterhoofd plus het feit dat hij helder uit zn oogjes kijkt en een mooie glanzende vacht heeft vind ik het niet nodig om alleen daarvoor de dierenarts te bezoeken. Ook omdat een autorit voor hem juist veel stress geeft doe ik dat niet zomaar.
Kat past goed bij je neefje. :9
pi_211239802
Je kan ook gewoon eens bellen met de dierenarts. Bij mijne kan dat in elk geval, even overleggen of er reden is om langs te komen of niet. Er zouden namelijk wel medische redenen hieraan ten grondslag kunnen liggen. Telefonisch kunnen ze je zo vertellen of zij aanleiding zien om hiervoor langs te komen of dat ze adviezen hebben die je eerst kan proberen ofzo.

Elke dag de hele dag enorme honger hebben lijkt me voor je kat in elk geval niet echt prettig.
pi_211242655
Hoi hoi
Mijn kat heeft al zeker een jaar een wrat op zijn oor, lijkt ietsje groter te worden. Hij lijkt er geen last van te hebben maar vindt het niet fijn als je eraan komt. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan?
pi_211243014
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:55 schreef Magica het volgende:
Hoi hoi
Mijn kat heeft al zeker een jaar een wrat op zijn oor, lijkt ietsje groter te worden. Hij lijkt er geen last van te hebben maar vindt het niet fijn als je eraan komt. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan?
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211243284
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
pi_211243417
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:

[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.
Er bestaat ook gewoon medicatie wat je vooraf kan geven waardoor ze rustig worden.

Mijn katten zijn 16, 17, 17, 19 ... zou wat zijn als ik ze vanaf hun 14e niet meer naar de DA zou brengen -O-
pi_211244623
Ik zou doen wat @valentijn101 zegt.
pi_211244736
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:17 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.
Er bestaat ook gewoon medicatie wat je vooraf kan geven waardoor ze rustig worden.

Mijn katten zijn 16, 17, 17, 19 ... zou wat zijn als ik ze vanaf hun 14e niet meer naar de DA zou brengen -O-
Nou bloedonderzoek vind ik sowieso onnodig. Gebit is altijd prima geweest en nog steeds. Het is een afweging die ik wil maken voor dat beestje: weegt de ellende op die ik hem aandoe tegen de baten…
pi_211244843
2x per jaar vind ik echt te veel. Ik dacht meer nu aan 1x in de twee jaar. Miss zie ik dat verkeerd, kosten interesseren me niet. Ik heb zo vaak voor mijn gevoel onnodige dingen laten doen… die nergens toe leden
pi_211244879
Heb toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week en gelijk voor zijn inentingen die hij ook nog niet had gehad dit jaar :P
pi_211244904
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:

[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.
Verder is 14 tegenwoordig niet meer zo heel oud hoor. Katten worden steeds ouder. Die van mij hebben ook een hekel aan de dierenarts maar zodra ze thuis zijn rennen ze naar de koelkast omdat ze weten dat ze dan een plakje rosbief of zo krijgen en zijn het dan al snel weer vergeten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211244931
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.
Verder is 14 tegenwoordig niet meer zo heel oud hoor. Katten worden steeds ouder. Die van mij hebben ook een hekel aan de dierenarts maar zodra ze thuis zijn rennen ze naar de koelkast omdat ze weten dat ze dan een plakje rosbief of zo krijgen en zijn het dan al snel weer vergeten.
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keer :') maar heb een afspraak gemaakt :)
pi_211244938
Hij wordt sowieso minstens 20 denk ik :P
pi_211244977
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:23 schreef Magica het volgende:

[..]
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keer :') maar heb een afspraak gemaakt :)
Oh dat heb ik ook hoor. Onze Tijger is een paar weken geleden geopereerd aan blaasstenen. Man wat voelde ik me een slechte “kattenmoeder” toen ik haar een paar uur daar moest laten. :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')