Ja vorig jaar al, toen werd de klacht doorgezet naar animonda en kreeg ik in het duits een standaard mail dat ze het erg vervelend vonden blabla, moest mijn adres opsturen en ze zouden iets opsturen wat ik nooit heb ontvangenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef F_r het volgende:
[..]
wat slecht dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is. Heb je er al eens melding van gemaakt?
wij hebben rc maine coon is ook ruim 20,- duurder geworden
Ik heb jaren power of nature gegeven totdat ik nierpatientjes kreeg. Dat is in max 15kg (is goedkoper) zakken te koop (je kan dat overzetten naar kleine zakken vacuumeren voor langere versheid evt)quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:51 schreef Donna het volgende:
Ik geef nu dus deze; https://www.jumbo.com/pro(...)_shopping-non-brand_{adgroup}&utm_id=16236608053_150733876763_665135344074&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwv-2pBhB-EiwAtsQZFIaiQd3E8X5cL4ln7ushRAOLxk6gmADzDr3ExltcfyST-KcmhqQzORoCg-MQAvD_BwE
Met 20% uitgebeende kip. Maar voor ¤5,61 per kilo is er wellicht wel iets te vinden wat een hoger gehalte vlees/vis heeft?
Kan natuurlijk wel, hoewel die van mij dan meteen naar boven zouden gaan of een hoop lawaai zouden maken als ze zich opgesloten voelen. Maar dat is een kwestie van aanleren en wennen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Jawel, dat kan wel zou ik zeggen. Mijn kitten slaapt in de keuken, bovenop de koelkast.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Vroeger bij mijn ouders altijd een kat gehad. Nu woonden mijn ouders in een kast van een huis, dus ruimte zat. Nu overweeg ik weer een kat te nemen, maar mijn man wil de kat 's nachts niet in de woonkamer. Kan een kat 's nachts in de hal slapen? (Kattenbak en voer zullen aanwezig zijn dan). Bijkeuken hebben we helaas niet...
Het kan natuurlijk wel. Maar of poezel het leuk vind…NAHHH!!! Poezels willen het hele huis ter beschikking hebben. Een van mijn 3 ling heeft na 8 jaar besloten een bedkat te worden en slaapt tegenwoordig naast mijn kussen op mijn schouder heerlijkquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Nee, waarom zou je hem opsluiten?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Past er een bed in de hal?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:41 schreef S_E het volgende:
Bedankt voor jullie inzichten!Wat mij betreft slaapt het beestje lekker naast me in bed
Man is niet zo'n fan van katten, vandaar. Maar ik verwacht dat hij wel bijdraagt als de poes er eenmaal is. En anders man maar op de bank
Ja, of iig voor mijn kattengrit, en dan vooral omdat het wat stuift bij scheppen (al hebben volgens mij alle grits die ik tot nu toe heb geprobeerd dat probleem wel, hoewel sommigen meer dan anderen).quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:08 schreef Donna het volgende:
Lol van de 7 mensen die voor de kat kunnen zorgen zijn er 6 allergisch voor kattengrit??
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Dezequote:Op zondag 29 oktober 2023 14:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Andere vraag. Heeft iemand ervaring met automatische kattenbakken? Ik heb op youtube wat reviews gekeken (one man five cats kanaal is echt een aanrader) en er eentje op het oog omdat van de 7 mensen die ik heb om te vragen voor de katten te zorgen als ik er even niet ben, maar eentje de kattenbak kan scheppen (rest is allergisch voor grit). Dan lijkt dit me best handig, naast dat het ook voor mezelf chill is niet elke dag te hoeven scheppen. Ik zou hem dan denk ik 2 of 3x per dag laten draaien, niet per se automatisch na elke keer, tenzij ik merk dat de katten er nul problemen mee hebben dat 'ie af en toe beweegt. Maar lees ook weer op plekken dat katten er juist door naast de bak kunnen gaan plassen enzo. Dus was benieuwd: iemand hier ervaring?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt erop dat ze recent wel ook proberen meer rekening te houden met gemak v de kat (ook een open versie is er bv). Al ben ik met je eens dat veel echt wel klein eruit zien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Automatische kattenbakken zijn ontworpen voor het gemak van de baas, niet voor het gemak van de kat.
Zga altijd te klein en er past te weinig grind in om te graven.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Deze
Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, ik heb twee kittens en een kattenbak, nou weet ik dat je normaal gesproken 1 kattenbak per kat + 1 moet hebben, maar tot nu toe hebben ze geen enkele moeite ermee maar dat moet ik in de gaten blijven houden. Sinds ze zwaar genoeg zijn (minimum gewicht voor de kattenbak om te detecteren is 800-1000 gram) verschoont alles vanzelf. Ik ben begonnen met die AH kattenbak vulling en daar kon in eerste instantie ongeveer 4 liter in, in 2.5 week heb ik daar 2 of 3 keer nog wat schepjes bijgedaan en heb ik het pak leeg gemaakt. De kattenbak stonk nog niet maar die heb ik toen dat leeg werd de bak verschoont. Gedurende die periode heb ik ook drie keer het zakje moeten vervangen, dat geeft het apparaat zelf aan.
Er zit ook een detectie op, dus als ze erin gaan als die begint te draaien dan stopt die en gaat later verder.
Een foto van de eerste dag dat ik ze in huis had en ze alles gingen onderzoeken.Klinkt goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er net eentje besteld waar ik online dus wel goede reviews van kon vinden en die niet heel duur is. Ik ga zien wat ze ervan vinden! Mn katten zijn niet heel groot (3.7 en 3.9kg) dus hopelijk valt het mee met hoe klein het voor hen is.
Inderdaad, een kat vind het niet prettig opgesloten te worden. Nu heb ik net als meerderen hier maar een klein huisje (vergelijkbaar met die bejaarden woningen). Maar bijna alle deuren staan open of op een kier binnen. Ze kunnen dus overal naar toe. Ook naar buiten. En nee, ik heb geen katten om ze dingen af te leren (behalve sproeien binnenshuis) Nee ik vind het veel leuker om ondeugende katten te hebben, met al hun streken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:39 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je hem opsluiten?
Mijn katten mogen overal in huis komen behalve op tafels en aanrecht.
Ik heb ook op 2 etages kattenbakken en eten/drinken, en op 3 etages krabmogelijkheden en slaapplekjes.
Je kan een kat gewoon opvoeden vanaf jongs af aan (op een vriendelijke manier) om niet ergens op te mogen.
Ik heb nooit een plantenspuit gebruikt maar gewoon "nee" en de kat er vanaf gehaald.
Ik heb een open keuken maar ze vinden het ook totaal niet aantrekkelijk om daar wat uit te spoken, ze hebben altijd voer dus ze vinden de geur van menseneten ook niet boeiend.
Zelfs op onze slaapkamer hebben ze mandjes.
Persoonlijk zou ik echt zeggen als je je kat gaat beperken tot een klein deel van je woning begin er niet aan, je kat zal echt niet gelukkig zijn.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou heb ik geen ervaring met een gewone kattenbak, maar wel inmiddels 3 weken ervaring met een automatische kattenbak. Deze
Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, ik heb twee kittens en een kattenbak, nou weet ik dat je normaal gesproken 1 kattenbak per kat + 1 moet hebben, maar tot nu toe hebben ze geen enkele moeite ermee maar dat moet ik in de gaten blijven houden. Sinds ze zwaar genoeg zijn (minimum gewicht voor de kattenbak om te detecteren is 800-1000 gram) verschoont alles vanzelf. Ik ben begonnen met die AH kattenbak vulling en daar kon in eerste instantie ongeveer 4 liter in, in 2.5 week heb ik daar 2 of 3 keer nog wat schepjes bijgedaan en heb ik het pak leeg gemaakt. De kattenbak stonk nog niet maar die heb ik toen dat leeg werd de bak verschoont. Gedurende die periode heb ik ook drie keer het zakje moeten vervangen, dat geeft het apparaat zelf aan.
Er zit ook een detectie op, dus als ze erin gaan als die begint te draaien dan stopt die en gaat later verder.
Een foto van de eerste dag dat ik ze in huis had en ze alles gingen onderzoeken.Ja zolang ze nog maar jong zijn, is zo'n bak ook groot genoeg. Daarnaast hebben ze de eerste weken al hun ontlasting (vooral kleine plasjes) gewoon op de deken of in de mand gedaan. Dus daar zijn ze dan nog wel aangewend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf had ik een gewone kattenbak. Handig voor als je op vakantie bent...want dan kunnen ze niet naar buiten...
Maar verder doen ze hun behoeft bijna altijd buiten. En nee, niet in de tuinen van de buren, maar bijna allemaal in eigen tuin.
P.S. wat een cuties!
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:23 schreef S_E het volgende:
Mijn man wilde ook nooit een kat. Dus nu hebben we 2 katten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren.
Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man had vroeger ook noten op zijn zang. Maar die strijd heeft hij allang verloren.
wellichtquote:Op vrijdag 3 november 2023 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Hij heeft misschien nog niet de strijd verloren, hoog uit zijn noten.
Dit herken ikquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 02:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
En okay als er soms 3 of katten bij mij op bed lagen, dan moest ik soms in allerlei bochten wringen om zelf ook nog te kunnen slapen. Maar het maakte me wel gelukkig.
Dit kan van alles zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:49 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb een vraag over mijn jongste aanwinst. Yokto. Rooie kater. Aankomend voorjaar wordt hij 2 jaar.
Hij eet namelijk vreselijk veel en heeft altijd honger. Dan geef ik hem vlees maar hij is niet te houden en als ik het in het bakje wil doen zit hij helemaal onder en als ik het bakje vul op het aanrecht dan springt hij het bakje alsnog omver. Dan krijgt hij een normale portie, net als de andere 2 katten, maar hij schrokt het zo snel naar binnen dat hij de helft van de anderen er ook nog bij op eet. Dan heeft hij al een dubbele portie op maar begint na 10 minuten weer te zeuren om eten.
Zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt. Er staan altijd brokjes en dan begint hij maar aan de brokjes. Dan blijft hij in de buurt van de bakjes liggen te wachten op de volgende ronde. Ze krijgen normaal gesproken 3 keer per dag wat. Hij krijgt wat meer want hij kijkt soms scheel van de honger.
Hij is al meerdere keren ontwormd dus dat is het niet. Zal wel een snelle verbranding hebben want hij is geen gram te zwaar. Of kan het nog wat anders zijn?
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dit kan van alles zijn.
Diabetes of schildklier bijvoorbeeld.
Ga gewoon eens een check doen en misschien kan je een natvoer puzzel kopen dan heeft hij wat te doen voor zn eten
Ik heb zelf voor droogvoer 2 trixie tunnelfeeder bakken staan in huis waar ze brokje voor brokje uit tikken en het heeft een reservoir dus je hebt er geen dagtaak aan.
Verder krijgen ze 2x daags natvoer maar ze eten hier niet zo snel, af en toe een hapje dus geen geschrok.
Maar ik weet wel dat er ook puzzels voor natvoer bestaan wat succesvol blijkt.
Wat zegt de dierenarts?quote:Op woensdag 8 november 2023 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als kitten toen hij nog zoogde was het al zichtbaar. Dan had de moeder gezoogd en lagen er 2 heerlijk te slapen maar was hij nog aan het drinken en als de moeder wegliep dan bleef hij soms aan de tepel hangen en lag daardoor soms naast het nest.
Bij mij komen de katten gewoon buiten en daar lopen enorm veel muizen rond. Soms blijft hij tijdje mauwen en loopt weg en komt demonstratief terug met een vette muis die hij als toetje nog even verobert. Heb wel eens gezien dat hij 5 muizen op een dag wegwerkte. Zeg ook altijd dat hij maar een muis moet gaan pakken maar dan blijft hij toch in de buurt van zn bakje. De katten zijn er ook om muizen te pakken, doe ze ook geregeld op zolder snachts anders wemelt het in huis van de muizen.
Geen idee want ben er niet mee naar de dierenarts geweest.quote:
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Geen idee want ben er niet mee naar de dierenarts geweest.
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok. Dat beest is dus de hele dag aan het lijden, al 1,5 jaar lang. Vind je het niet eens tijd worden om dat met de dierenarts te bespreken dan?
Eetgedrag komt overigens bij mij ook gewoon ter sprake bij de jaarlijkse apk.
Kat past goed bij je neefje.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoezo meen jij te weten dat mijn kat aan het lijden is? Waarop baseer je dat?
Hij eet alleen veel. Sommige mensen hebben dat ook als ze jong zijn. Mijn neefje eet ook een brood per dag en drie borden warm eten en die is ook superslank en verder gezond. Met dat in mijn achterhoofd plus het feit dat hij helder uit zn oogjes kijkt en een mooie glanzende vacht heeft vind ik het niet nodig om alleen daarvoor de dierenarts te bezoeken. Ook omdat een autorit voor hem juist veel stress geeft doe ik dat niet zomaar.
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:55 schreef Magica het volgende:
Hoi hoi
Mijn kat heeft al zeker een jaar een wrat op zijn oor, lijkt ietsje groter te worden. Hij lijkt er geen last van te hebben maar vindt het niet fijn als je eraan komt. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan?
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…quote:Op donderdag 9 november 2023 13:31 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ja. Al zou ik er eerst een duidelijk foto van maken en die naar mijn dierenarts mailen met de vraag of ik hier mee moet langs komen. Scheelt weer een stressvol ritje naar de dierenarts als het niet nodig is.
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Nou bloedonderzoek vind ik sowieso onnodig. Gebit is altijd prima geweest en nog steeds. Het is een afweging die ik wil maken voor dat beestje: weegt de ellende op die ik hem aandoe tegen de baten…quote:Op donderdag 9 november 2023 14:17 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Niet meer te gaan? Hoe bedoel je dat? Voor senioren is 1 tot 2x jaars bloed en gebits onderzoek wel nodig hoor.
Er bestaat ook gewoon medicatie wat je vooraf kan geven waardoor ze rustig worden.
Mijn katten zijn 16, 17, 17, 19 ... zou wat zijn als ik ze vanaf hun 14e niet meer naar de DA zou brengen
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja had net besloten om niet meer te gaan. Hij is nu 14 en jaar geleden nog bloedonderzoek laten doen hij scoorde alles groen. Hij vindt het verschrikkelijk en wil hem dat zo weinig mogelijk meer aandoen. Ook inentingen wil ik niet meer doen. Ik kan ze weleens bellen…
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keer maar heb een afspraak gemaaktquote:Op donderdag 9 november 2023 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik zou toch even die foto sturen. Stel het is niet in orde dan ben je er misschien op tijd bij. Een puntje van een oor af is zo gedaan zonder grote ingreep en voorkomt erger. Is het een onschuldig dingetje dan hoef je er misschien niets mee te doen of kan een zalfje verlichting bieden en voorkom je dat ze het misschien zelf kapot gaat krabben.
Verder is 14 tegenwoordig niet meer zo heel oud hoor. Katten worden steeds ouder. Die van mij hebben ook een hekel aan de dierenarts maar zodra ze thuis zijn rennen ze naar de koelkast omdat ze weten dat ze dan een plakje rosbief of zo krijgen en zijn het dan al snel weer vergeten.
Oh dat heb ik ook hoor. Onze Tijger is een paar weken geleden geopereerd aan blaasstenen. Man wat voelde ik me een slechte “kattenmoeder” toen ik haar een paar uur daar moest laten.quote:Op donderdag 9 november 2023 17:23 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar, ik voel me zo schuldig elke keer maar heb een afspraak gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |