abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211083741
Wel een topic-waardige situatie met CoolBlue. Ik zal proberen het kort te houden :') .

Ik heb een BenQ beamer gekocht bij CoolBlue met 2 jaar garantie. Na 15 maanden laten repareren met succes. 3-4 maanden later is het ding weer kapot en CoolBlue komt tot de conclusie dat het apparaat niet te repareren is. Zonder enig overleg wordt een vervangend apparaat opgestuurd, maar ik ben het niet eens met de oplossing. Ik kom er met klantenservice in eerste instantie niet uit, maar uiteindelijk word ik doorverwezen naar Backoffice met mijn verzoek om shoptegoed in plaats van een nieuwe beamer. De zending arriveert en ik weiger die op 13 oktober in goed overleg met klantenservice CoolBlue. Backoffice geeft enkele dagen later aan dat de fabrikant aan de garantievoorwaarden voldaan heeft, en dat hetzelfde pakket opnieuw opgestuurd zal worden. Na wat gedimdam geef ik aan dat ik de koopovereenkomst ongedaan maak en dat ik melding heb gedaan bij ACM en Thuiswinkelwaarborg.

Thuiswinkelwaarborg neemt contact op met CoolBlue en geeft aan dat ik binnen 7 dagen zou moeten horen, bovendien verzoeken ze om terugkoppeling als ik wat hoor.

Ik zie een paar dagen later nog dat CoolBlue een eigen escalatiepad op de website heeft staan, dus ik schrijf nog netjes het MT aan om ze te laten weten dat mijn klacht bij ACM en Thuiswinkelwaarborg gemeld is.

Vanuit CoolBlue geen enkele respons meer. Ondertussen sorteert PostNL het geweigerde pakket maar liefst 6 keer :') en voor het weer bij ons thuis aangeboden wordt (vandaag). M'n man was er niet alert op dus die accepteert zo het pakket.

Een aantal zaken vallen op. De doos rammelt ondertussen :') :+ . De verpakking is overduidelijk van een refurbished product. En het gaat om een BenQ W2700 betreft volgens de omdoos. Dit is geen vergelijkbaar product: BenQ TK810 heeft 3200 lumen waarmee bij daglicht prima beeldkwaliteit gegarandeerd is, W2700 heeft slechts 2000 lumen (overdag gebruik is niet mogelijk). Bovendien is het beeld te klein voor ons projectiescherm (dat we voor 349 euro bij CoolBlue gekocht hebben).

Als ik niks hoor binnen redelijke termijn, dan zou de volgende stap dus de Geschillencommissie zijn! Nog ff goed inlezen maar ik ben wel erg benieuwd hoe dat er aan toegaat en wat dat kost (ik lees iets over 50 euro, dat heb ik er met liefde voor over maar niet veel meer dan dat).

Mijn laatste mail aan CoolBlue (MT Klantenservice, Backoffice en Thuiswinkelwaarborg in cc):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 25-10-2023 23:24:08 ]
Resistance is futile.
pi_211083754
Oh ja, ik ben ook nog lid van de Consumentenbond :+ .
Resistance is futile.
pi_211083781
Dat is wel de gebruikelijke gang van zaken.

Gewoon een nieuw vervangend product aanbieden.

Doet Amazon ook. Netjes toch?

Wel benieuwd hoe Coolblue dit gaat oplossen.
pi_211083831
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:12 schreef Newone82 het volgende:
Dat is wel de gebruikelijke gang van zaken.

Gewoon een nieuw vervangend product aanbieden.

Doet Amazon ook. Netjes toch?

Wel benieuwd hoe Coolblue dit gaat oplossen.
Ja, een vervangend product is wel gebruikelijk. Alleen een downgrade naar refurbished en slechtere specificaties vond ik wel de moeite om een punt van te maken. Bovendien wilde ik aanvankelijk liever shoptegoed zodat CoolBlue het nieuwe vervangende product gewoon kon verkopen. Iedereen blij.

Maar ja, CoolBlue besloot anders. We gaan zien waar ze mee op de proppen komen. Op z'n minst heb ik nog een nieuwe vervangende beamer tegoed van ze :+ .
Resistance is futile.
pi_211083873
Kansloos.
Vakman pur sang
pi_211083882
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Kansloos.
Wat is precies kansloos?
Resistance is futile.
pi_211083918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe lang kost het jou om een paar mailtjes te sturen?
Mij heeft het denk ik tot dusver een uurtje of 2-3 gekost zo tussen de regels door. Beetje appen met klantenservice, mailen met backoffice. Best te doen naast een fulltime baan hoor.
Resistance is futile.
pi_211083929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe lang kost het jou om een paar mailtjes te sturen?
Ik doe dat nooit. Tenzij het echt een naaistreek is.
99,9% verspilde tijd en moeite van beide partijen.
En dit is de reden dat een Coolblue van super service naar matig service en het minimale doen gaat.
De massa’s en massa’s zeurende, klagende, maildende en bellende klanten. Daardoor krijg ik op een gegeven moment weer slechtere deals.

Heb je een keer een miskoop gedaan? Neem je verlies!

Tevens pro tips voor ondernemers. Heb je een verkoopuurprijs van ¤100,- ? Doe dan niets wat niet die ¤100 oplevert. (Bv webshops mailen bij weinig kans of opbrengst)
En andere taken die als je ze uitbesteedt minder kosten, deze uitbesteden. Bv verbouwen.
Vakman pur sang
pi_211084001
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik doe dat nooit. Tenzij het echt een naaistreek is.
99,9% verspilde tijd en moeite van beide partijen.
En dit is de reden dat een Coolblue van super service naar matig service en het minimale doen gaat.
De massa’s en massa’s zeurende, klagende, maildende en bellende klanten. Daardoor krijg ik op een gegeven moment weer slechtere deals.

Tevens pro tips voor ondernemers. Heb je een verkoopuurprijs van ¤100,- ? Doe dan niets wat niet die ¤100 oplevert. (Bv webshops mailen bij weinig kans of opbrengst)
En andere taken die als je ze uitbesteedt minder kosten, deze uitbesteden. Bv verbouwen.
Helemaal prima dat jij dat nooit doet.

Ik was niet van plan om voor 1000+ euro m'n verlies te pakken.
Resistance is futile.
pi_211084018
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:43 schreef Seven. het volgende:

[..]
Helemaal prima dat jij dat nooit doet.

Ik was niet van plan om voor 1000+ euro m'n verlies te pakken.
Nou ja verlies..15 maanden gebruikt en een vervangend nieuw product gekregen is al helemaal niet gek.
Vakman pur sang
pi_211084093
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, een vervangend product is wel gebruikelijk. Alleen een downgrade naar refurbished en slechtere specificaties vond ik wel de moeite om een punt van te maken. Bovendien wilde ik aanvankelijk liever shoptegoed zodat CoolBlue het nieuwe vervangende product gewoon kon verkopen. Iedereen blij.

Maar ja, CoolBlue besloot anders. We gaan zien waar ze mee op de proppen komen. Op z'n minst heb ik nog een nieuwe vervangende beamer tegoed van ze :+ .
Tja, na bijna anderhalf jaar hoeven ze je natuurlijk geen nieuw product toe te sturen. Dus refurbished is dan niet iets wat niet zou mogen volgens mij. In welke mate het gelijkwaardig moet zijn weet ik niet precies. Een refurbished apparaat die bijvoorbeeld zo goed als nieuw is (defect afgeleverd, terug gestuurd en gerepareerd) zou prijstechnisch prima gelijkwaardig (of zelfs beter) kunnen zijn. Terwijl het technisch technisch niet geheel gelijk waardig is. En shoptegoed is een gunst.

Dus hoeveel werk wil je er van gaan maken? En hoeveel shoptegoed hoop je op? Want 100 procent van de aankoop prijs krijg je natuurlijk niet zomaar. De dagprijs is realistischer. Al zie ik aan je vorige stappen dat je er vol voor wilt gaan. Je zou dus eventueel nog bij het juridische loket kunnen proberen. Of indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt via daar.
pi_211084095
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja verlies..15 maanden gebruikt en een vervangend nieuw product gekregen is al helemaal niet gek.
Tja, geen vergelijkbaar product ...
Refurbished zou ik na 19 maanden gebruik geen punt van maken.
pi_211084104
quote:
Wat levert trollen op dit forum je op? Meer of minder dan ¤ 100 per uur?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:15:01 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211084170
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoeveel tijd heb je wel niet?
Werk je nog wel?
Ah, lospetrollos is ook aanwezig. Hoeveel tijd heb je wel niet? Werk je nog wel? Kan het met me haast niet voorstellen met al dat trollen van jou.
Huilen dan.
pi_211084720
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
pi_211084761
quote:

[..]

Ah, een non-conform product noemen we voor het gemak (van het bedrijf) maar gewoon even ‘miskoop’.
Was het leven maar zo simpel.

Kansloze bijdrage aan dit topic weer. Maar je hebt je plasje er weer over gedaan Lossie, lucht dat nou op?
pi_211084765
Als het nog eenzelfde model was dat een refurbished behandeling heeft gehad: fijn, maar een downgrade lijkt me rechtsbijstand-waardig als ze niet thuis geven.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_211084779
quote:
7s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 06:17 schreef Pheno het volgende:
Als het nog eenzelfde model was dat een refurbished behandeling heeft gehad: fijn, maar een downgrade lijkt me rechtsbijstand-waardig als ze niet thuis geven.
Wat is in godsnaam “rechtsbijstand-waardig“ nou weer voor iets?! :O 8)7
  donderdag 26 oktober 2023 @ 06:32:24 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211084797
Als de specs echt minder zijn heb je gelijk, anders niet volgens mij. Een vervangend product is voor zover ik weet helemaal volgens de wet. Ook al is die refurbished.

Je hebt recht op een werkend product en dat bieden ze aan. Geen reden om dan de koop te ontbinden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211085115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 06:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat is in godsnaam “rechtsbijstand-waardig“ nou weer voor iets?! :O 8)7
Wat denk je zelf? Als je ergens mee oneens bent kun je gewoon rechtsbijstand om advies vragen. Was dat nou zo moeilijk te bedenken?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_211085133
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 06:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als de specs echt minder zijn heb je gelijk, anders niet volgens mij. Een vervangend product is voor zover ik weet helemaal volgens de wet. Ook al is die refurbished.

Je hebt recht op een werkend product en dat bieden ze aan. Geen reden om dan de koop te ontbinden.
Wanneer zijn de specs dan echt, maar dan ook echt, minder (volgens jou)?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 26 oktober 2023 @ 08:00:14 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211085177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Wanneer zijn de specs dan echt, maar dan ook echt, minder (volgens jou)?
Als het minder dan de helft + 7 is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211085236
Los van het feit of een refurbished product reëel is of niet nadat het defecte product zo lang is gebruikt, als in de Algemene Voorwaarden staat dat een vervangend product nieuw is dan volstaat refurbished duidelijk niet en leven ze hun eigen algemene voorwaarden niet na. Daarnaast begrijp ik dat het vervangende product niet samengaat met het projectiescherm, terwijl het daar duidelijk voor bedoeld is en deze nota bene bij dezelfde winkel is gekocht. Het moge duidelijk zijn dan dit vervangende product dus niet volstaat. Ik ben benieuwd naar je vorderingen in deze kwestie TS!

Hier ooit een product van Vtech na 6 maanden defect. Opgestuurd, repareren bleek geen optie en het product werd niet meer verkocht. Vtech heeft toen 3 vervangende opties gegeven, van zelfs meer waarde dan het oorspronkelijke product en 2 van de 3 opties bestonden uit 2 producten. Dat was netjes opgelost en alles in overleg met de klant, zoals het mijn inziens hoort.

Het is niet dat als je een product een jaar hebt gebruikt dat je de leverancier op je blote knietjes mag danken dat er überhaupt iets vervangends wordt gestuurd, dat lijkt wel de tendens in de reacties. Het blijft een enorm ongemak dat het product buiten jouw toedoen defect is geraakt en niet gerepareerd kan worden. Dan mag je op z'n minst verwachten dat er iets gelijkwaardigs voor terug komt en dat je anders je geld terug krijgt. Niet voor niets stellen ze dit ook in hun eigen algemene voorwaarden.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 08:15:01 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211085243
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 06:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

Van 3200 naar 2000 lumen is wel een aanzienlijke vermindering. De voornaamste gebruiker van de beamer is 3 jaar oud, die kijkt 's avonds weinig TV.
Resistance is futile.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 08:17:43 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211085256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 23:59 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Tja, na bijna anderhalf jaar hoeven ze je natuurlijk geen nieuw product toe te sturen. Dus refurbished is dan niet iets wat niet zou mogen volgens mij. In welke mate het gelijkwaardig moet zijn weet ik niet precies. Een refurbished apparaat die bijvoorbeeld zo goed als nieuw is (defect afgeleverd, terug gestuurd en gerepareerd) zou prijstechnisch prima gelijkwaardig (of zelfs beter) kunnen zijn. Terwijl het technisch technisch niet geheel gelijk waardig is. En shoptegoed is een gunst.

Dus hoeveel werk wil je er van gaan maken? En hoeveel shoptegoed hoop je op? Want 100 procent van de aankoop prijs krijg je natuurlijk niet zomaar. De dagprijs is realistischer. Al zie ik aan je vorige stappen dat je er vol voor wilt gaan. Je zou dus eventueel nog bij het juridische loket kunnen proberen. Of indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt via daar.
Oh ja, ik heb sinds kort rechtsbijstandsverzekering! :+
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')