SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 25-10-2023 23:24:08 ]Resistance is futile.
Ja, een vervangend product is wel gebruikelijk. Alleen een downgrade naar refurbished en slechtere specificaties vond ik wel de moeite om een punt van te maken. Bovendien wilde ik aanvankelijk liever shoptegoed zodat CoolBlue het nieuwe vervangende product gewoon kon verkopen. Iedereen blij.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:12 schreef Newone82 het volgende:
Dat is wel de gebruikelijke gang van zaken.
Gewoon een nieuw vervangend product aanbieden.
Doet Amazon ook. Netjes toch?
Wel benieuwd hoe Coolblue dit gaat oplossen.
Mij heeft het denk ik tot dusver een uurtje of 2-3 gekost zo tussen de regels door. Beetje appen met klantenservice, mailen met backoffice. Best te doen naast een fulltime baan hoor.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe lang kost het jou om een paar mailtjes te sturen?
Ik doe dat nooit. Tenzij het echt een naaistreek is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe lang kost het jou om een paar mailtjes te sturen?
Helemaal prima dat jij dat nooit doet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik doe dat nooit. Tenzij het echt een naaistreek is.
99,9% verspilde tijd en moeite van beide partijen.
En dit is de reden dat een Coolblue van super service naar matig service en het minimale doen gaat.
De massa’s en massa’s zeurende, klagende, maildende en bellende klanten. Daardoor krijg ik op een gegeven moment weer slechtere deals.
Heb je een keer een miskoop gedaan? Neem je verlies!
Tevens pro tips voor ondernemers. Heb je een verkoopuurprijs van ¤100,- ? Doe dan niets wat niet die ¤100 oplevert. (Bv webshops mailen bij weinig kans of opbrengst)
En andere taken die als je ze uitbesteedt minder kosten, deze uitbesteden. Bv verbouwen.
Nou ja verlies..15 maanden gebruikt en een vervangend nieuw product gekregen is al helemaal niet gek.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Helemaal prima dat jij dat nooit doet.
Ik was niet van plan om voor 1000+ euro m'n verlies te pakken.
Tja, na bijna anderhalf jaar hoeven ze je natuurlijk geen nieuw product toe te sturen. Dus refurbished is dan niet iets wat niet zou mogen volgens mij. In welke mate het gelijkwaardig moet zijn weet ik niet precies. Een refurbished apparaat die bijvoorbeeld zo goed als nieuw is (defect afgeleverd, terug gestuurd en gerepareerd) zou prijstechnisch prima gelijkwaardig (of zelfs beter) kunnen zijn. Terwijl het technisch technisch niet geheel gelijk waardig is. En shoptegoed is een gunst.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, een vervangend product is wel gebruikelijk. Alleen een downgrade naar refurbished en slechtere specificaties vond ik wel de moeite om een punt van te maken. Bovendien wilde ik aanvankelijk liever shoptegoed zodat CoolBlue het nieuwe vervangende product gewoon kon verkopen. Iedereen blij.
Maar ja, CoolBlue besloot anders. We gaan zien waar ze mee op de proppen komen. Op z'n minst heb ik nog een nieuwe vervangende beamer tegoed van ze.
Tja, geen vergelijkbaar product ...quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja verlies..15 maanden gebruikt en een vervangend nieuw product gekregen is al helemaal niet gek.
Wat levert trollen op dit forum je op? Meer of minder dan ¤ 100 per uur?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Tevens pro tips voor ondernemers. Heb je een verkoopuurprijs van ¤100,- ? Doe dan niets wat niet die ¤100 oplevert. (Bv webshops mailen bij weinig kans of opbrengst)
En andere taken die als je ze uitbesteedt minder kosten, deze uitbesteden. Bv verbouwen.
Ah, lospetrollos is ook aanwezig. Hoeveel tijd heb je wel niet? Werk je nog wel? Kan het met me haast niet voorstellen met al dat trollen van jou.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je wel niet?
Werk je nog wel?
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja verlies..15 maanden gebruikt en een vervangend nieuw product gekregen is al helemaal niet gek.
Ah, een non-conform product noemen we voor het gemak (van het bedrijf) maar gewoon even ‘miskoop’.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je een keer een miskoop gedaan? Neem je verlies!
Wat is in godsnaam “rechtsbijstand-waardig“ nou weer voor iets?!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:17 schreef Pheno het volgende:
Als het nog eenzelfde model was dat een refurbished behandeling heeft gehad: fijn, maar een downgrade lijkt me rechtsbijstand-waardig als ze niet thuis geven.
Wat denk je zelf? Als je ergens mee oneens bent kun je gewoon rechtsbijstand om advies vragen. Was dat nou zo moeilijk te bedenken?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is in godsnaam “rechtsbijstand-waardig“ nou weer voor iets?!![]()
Wanneer zijn de specs dan echt, maar dan ook echt, minder (volgens jou)?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als de specs echt minder zijn heb je gelijk, anders niet volgens mij. Een vervangend product is voor zover ik weet helemaal volgens de wet. Ook al is die refurbished.
Je hebt recht op een werkend product en dat bieden ze aan. Geen reden om dan de koop te ontbinden.
Als het minder dan de helft + 7 is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wanneer zijn de specs dan echt, maar dan ook echt, minder (volgens jou)?
Van 3200 naar 2000 lumen is wel een aanzienlijke vermindering. De voornaamste gebruiker van de beamer is 3 jaar oud, die kijkt 's avonds weinig TV.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als de specs echt minder zijn heb je gelijk, anders niet volgens mij. Een vervangend product is voor zover ik weet helemaal volgens de wet. Ook al is die refurbished.
Je hebt recht op een werkend product en dat bieden ze aan. Geen reden om dan de koop te ontbinden.
Oh ja, ik heb sinds kort rechtsbijstandsverzekering!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:59 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Tja, na bijna anderhalf jaar hoeven ze je natuurlijk geen nieuw product toe te sturen. Dus refurbished is dan niet iets wat niet zou mogen volgens mij. In welke mate het gelijkwaardig moet zijn weet ik niet precies. Een refurbished apparaat die bijvoorbeeld zo goed als nieuw is (defect afgeleverd, terug gestuurd en gerepareerd) zou prijstechnisch prima gelijkwaardig (of zelfs beter) kunnen zijn. Terwijl het technisch technisch niet geheel gelijk waardig is. En shoptegoed is een gunst.
Dus hoeveel werk wil je er van gaan maken? En hoeveel shoptegoed hoop je op? Want 100 procent van de aankoop prijs krijg je natuurlijk niet zomaar. De dagprijs is realistischer. Al zie ik aan je vorige stappen dat je er vol voor wilt gaan. Je zou dus eventueel nog bij het juridische loket kunnen proberen. Of indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt via daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |