Door kunstlicht is ons slaappatroon veranderd ja. Zomertijd is ingevoerd om elektriciteit te besparen. Dat is niet zo lastig toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nu haal je weer elektriciteit aan. Ok.
Dat is juist een reden waarom we geen zomertijd meer nodig hebben.
Of bekijk het zo: wat is er op tegen dat het van mei tot augustus zo rond 19:30-20u donker wordt? Kan je huis ook eerder afkoelen in de heetste maanden.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus omdat het 4 weken nog een beetje schemert om 22:30, moeten we maar gewoon het argument dat slaat op 8 maanden vergeten? In juni is het niet nodig nee, maar er is meer dan alleen juni. We kunnen ook speciaal voor jou in juni tijdelijk terug naar de wintertijd, noemen we het junitijd.
Dat betekent dat een groot deel van werkend Nederland 2 a 3 uur daglicht kan meepakken in de vrije tijd. En dat is dan nog in de lange periode ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of bekijk het zo: wat is er op tegen dat het van mei tot augustus zo rond 19:30-20u donker wordt? Kan je huis ook eerder afkoelen in de heetste maanden.
Of of; we houden het gewoon op wintertijdquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus omdat het 4 weken nog een beetje schemert om 22:30, moeten we maar gewoon het argument dat slaat op 8 maanden vergeten? In juni is het niet nodig nee, maar er is meer dan alleen juni. We kunnen ook speciaal voor jou in juni tijdelijk terug naar de wintertijd, noemen we het junitijd.
Dat kan nog steeds ongeachte welke tijd je aanhoudt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag mooi een uur langer bier drinken
Oh nu zijn het weer andere factoren. Wat is nou precies het voordeel van Zomertijd?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Door kunstlicht is ons slaappatroon veranderd ja. Zomertijd is ingevoerd om elektriciteit te besparen. Dat is niet zo lastig toch?
Dat de noodzaak om electriciteit te besparen minder doorslaggevend is berekend niet dat er anders factoren mee spelen.
Dat is nu al tientallen keren uitgelegd, net als wat het voordeel is van wintertijd. En waarom het compromis wat we nu hebben het minst van de twee kwaden is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Oh nu zijn het weer andere factoren. Wat is nou precies het voordeel van Zomertijd?
Nee dat is nooit uitgelegd behalve 'we kunnen een uur lang langer bier drinken'. Zomertijd heeft geen enkele nut (meer).quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is nu al tientallen keren uitgelegd, net als wat het voordeel is van wintertijd. En waarom het compromis wat we nu hebben het minst van de twee kwaden is.
Dan moet je even lang Pearle gaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee dat is nooit uitgelegd behalve 'we kunnen een uur lang langer bier drinken'. Zomertijd heeft geen enkele nut (meer).
Je bedoeld toch niet die vrije tijd in daglicht he? Want:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet je even lang Pearle gaan.
Sinds wanneer hebben we daglicht nodig voor vrije tijd? En de ochtend geldt dan opeens niet meer?quote:Door kunstlicht is ons slaappatroon veranderd ja.
Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat betekent dat een groot deel van werkend Nederland 2 a 3 uur daglicht kan meepakken in de vrije tijd. En dat is dan nog in de lange periode ook.
Daglicht is goed voor je. Smorgens heb je er niet zo'n erg in omdat je toch aan het werk bent. Juist in je vrije tijd meer daglicht zorgt voor een gelukkiger mens.quote:
Zoals ik het hier lees is het bij ieder argument vingers in je oren, handen voor je ogen en keihard 'lalalalalalala' roepen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee dat is nooit uitgelegd behalve 'we kunnen een uur lang langer bier drinken'. Zomertijd heeft geen enkele nut (meer).
Dat snap ik, maar je hebt dan daglicht tot +/- 20u. En 's morgens heb ik er wel degelijk erg in. Sterker nog, ik word veel makkelijker/energieker wakker wanneer het al rond 6:00u licht is buiten. Juist nu in deze afgelopen weken is het enorm zwaar om uit bed te komen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daglicht is goed voor je. Smorgens heb je er niet zo'n erg in omdat je toch aan het werk bent. Juist in je vrije tijd meer daglicht zorgt voor een gelukkiger mens.
Mensen zijn geen fte's waar je mee kan schuiven. Er zijn biologische processen afhankelijk van daglicht, waarvan slaap er een is. Melatonine.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je bedoeld toch niet die vrije tijd in daglicht he? Want:
[..]
Sinds wanneer hebben we daglicht nodig voor vrije tijd? En de ochtend geldt dan opeens niet meer?
Daar ga je alquote:
Niet lullig bedoeld maar dit is toch precies wat ik bedoel? "Ik heb..." Ja beste Jordii, ik heb dat dus precies andersom.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je hebt dan daglicht tot +/- 20u. En 's morgens heb ik er wel degelijk erg in. Sterker nog, ik word veel makkelijker/energieker wakker wanneer het al rond 6:00u licht is buiten. Juist nu in deze afgelopen weken is het enorm zwaar om uit bed te komen.
Dat zijn die geweldige zomeravonden waarbij je nog om 20:00 in het zonnetje zit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of bekijk het zo: wat is er op tegen dat het van mei tot augustus zo rond 19:30-20u donker wordt? Kan je huis ook eerder afkoelen in de heetste maanden.
Er zijn mensen die gewoon binnen achter hun pc op FOK! willen zitten na werk. Mag best, ik heb ook zulke dagen, maar die mensen lijken totaal geen begrip te hebben voor anderen die niet zo zijn. 20:00 in het zonnetje zitten is welquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat zijn die geweldige zomeravonden waarbij je nog om 20:00 in het zonnetje zit.
Zo werkt het voor jou, ik heb daar geen last van. Waar ik wel last van heb, is dat het smiddags te vroeg donker is zodat ik het gevoel heb als een mol te leven in die 2-3 maanden. Dat ene uurtje heeft daarop echt een mega effect.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je hebt dan daglicht tot +/- 20u. En 's morgens heb ik er wel degelijk erg in. Sterker nog, ik word veel makkelijker/energieker wakker wanneer het al rond 6:00u licht is buiten. Juist nu in deze afgelopen weken is het enorm zwaar om uit bed te komen.
Je kunt binnen toch altijd zitten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn mensen die gewoon binnen achter hun pc op FOK! willen zitten na werk. Mag best, ik heb ook zulke dagen, maar die mensen lijken totaal geen begrip te hebben voor anderen die niet zo zijn. 20:00 in het zonnetje zitten is wel
Dit zeker.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geloof niet dat we er hier uit komen. Maar blijft een vermakelijk topic.
Ik heb nooit gezegd dat het logisch is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:47 schreef Pisces29 het volgende:
Je kunt binnen toch altijd zitten. Dag en nacht. Zomer of winter.
In de zon buiten om 20:00 kan niet het hele jaar.
Ik kan me dat in jouw geval goed voorstellenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, gelukkig weer wintertijd a.s. zondag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |