Als je je handen op de piano laat vallenquote:Op zondag 24 december 2023 19:48 schreef Burdie het volgende:
"Pleun" vind ik het geluid wat je hoort als je een steeksleutel op de garagevloer laat vallen. Maar ik ken wel een heel leuke en lieve Pleun
.
Op de hockeyclub heten trouwens veel meiden zo.
Oh dit verrast me! Ik vind hem echt compleet in hetzelfde rijtje vallen als de naam van jouw jongste.quote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet oké
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar Pleun vind ik ook echt om te janken
Vooral een meisje helemaal leukquote:Op zondag 24 december 2023 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kennis heeft net een baby gekregen genaamd Ed.dyWeer eens wat anders dan Daan of Emma.
Ja dit.quote:Op maandag 25 december 2023 08:44 schreef SQ het volgende:
Ik vind Toos echt alleen kunnen als je 78 bent en 4 katten hebt.
Ik kende ook een grote man met die naam. Niet alleen voor meisjes dus.quote:Op maandag 25 december 2023 08:24 schreef F_r het volgende:
Onze kat heet pleun. Herplaatser dus de naam had hij al. Ja echt waar een kater met die naam. En dan niet zo'n klein fijn exemplaar maar een grote rode kater. De oude eigenaresse vond het een mooie naam. Mijn keuze is het niet ook niet voor een mensenmeisje
Geldt dat niet ook voor Pleun en Teun en Toon en Willem enzo? Al die namen waren alleen voor oude mensen en nu zijn ze teringpopulair.quote:Op maandag 25 december 2023 08:44 schreef SQ het volgende:
Ik vind Toos echt alleen kunnen als je 78 bent en 4 katten hebt.
Ik aan TOS als taalontwikkelingsstoornisquote:Op maandag 25 december 2023 08:52 schreef eponine het volgende:
Ik ken wel een Tos (jongetje) van een jaar of 3. Moet dan wel altijd aan de vader van Otje denken.
Ik ookquote:Op maandag 25 december 2023 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik aan TOS als taalontwikkelingsstoornis
Pleun niet? Die is dacht ik al langer hipster retro.quote:Op maandag 25 december 2023 09:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind Toos voor een meisje wel dezelfde categorie als Keet of Kaat en dus hipster retro.
Ik vind Pleun meer wannabe. We wilden wel hipster retro maar het werd per ongeluk een onomatopeequote:Op maandag 25 december 2023 09:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Pleun niet? Die is dacht ik al langer hipster retro.
Toos is in mijn omgeving een afkorting van Catharina. (Catharina wordt afgekort tot Cato en zo kom je bij Toos.)quote:Op maandag 25 december 2023 09:12 schreef yinu het volgende:
Pleun is een afkorting van Apollonius en dat heeft als vrouwelijke vorm Apollonia. Van oudsher is dat dus zowel een vrouwen- als een mannennaam.
Toos is volgens mij een afkorting van Antonia/Antonius en ik denk Tos ook. Maar toch vind ik zowel Pleun als Toos meer iets voor een ouwe tante. Net als Cora, Coby, en dat soort dingen. Dat zal wel meer zeggen over mijn generaties dan over die namen zelf…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |