abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211073288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is in mijn optiek utopisch denken.

Dat gaat niet gebeuren.
Een 2 staten oplossing waarbij de 2e staat uit 2 stukjes land met een groot stuk Isral er tussenin is natuurlijk ook net zo utopisch. :')
pi_211073290
Gen. Eric Smith, 39th commandant of the Marines "For those that are in the area, if that MEU has to go in, if you target them, someone else will raise your children!”

Kunnen ze wel die Amerikanen, van die krachtige oneliners.
pi_211073303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:04 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
:')
Wat bedoel je hiermee?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:08:44 #154
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211073306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een 2 staten oplossing waarbij de 2e staat uit 2 stukjes land met een groot stuk Isral er tussenin is natuurlijk ook net zo utopisch. :')
Als je tot zo'n oplossing komt schakel je Hamas en alle volgende terreurgroepen niet uit. Er moet gezocht worden naar een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Het zou best kunnen betekenen dat Isral land moet inleveren.

En nee, ik zie dit niet als utopisch denken.
pi_211073315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bedoel je in de afgelopen 3 weken, of over tientallen jaren?
In ieder geval de afgelopen 3 weken, maar los daarvan kan je Hamas niet gelijkstellen aan Isral. Sowieso is deze hele discussie doodvermoeiend. Het zou moeten gaan over de gebeurtenissen na 7 oktober. Dat hele conflict van voor 7 oktober is zo ontzettend uitgekauwd en iedere discussie daarover vind ik zonde van de tijd.
Hamas = terroristische organisatie vergelijkbaar met IS
Isreal is een democratische rechtsstaat die niet altijd correct heeft gehandeld
pi_211073326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:05 schreef UitStraling het volgende:
Gen. Eric Smith, 39th commandant of the Marines "For those that are in the area, if that MEU has to go in, if you target them, someone else will raise your children!”

Kunnen ze wel die Amerikanen, van die krachtige oneliners.
Wel grappig. Net alsof dat herenvolk aldaar ook maar 1 poot uitsteekt als het aankomt op opvoeden van de wormen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211073327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:08 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat je vraag te debiel is om er serieus op in te gaan.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:11:49 #158
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211073329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
In ieder geval de afgelopen 3 weken, maar los daarvan kan je Hamas niet gelijkstellen aan Isral. Sowieso is deze hele discussie doodvermoeiend. Het zou moeten gaan over de gebeurtenissen na 7 oktober. Dat hele conflict van voor 7 oktober is zo ontzettend uitgekauwd en iedere discussie daarover vind ik zonde van de tijd.
Je kunt de gebeurtenissen van voor 7 oktober niet vergeten als je tegenstander dat ook niet doet. Zo kom je nooit tot een oplossing.
pi_211073332
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Gelijkwaardig is het zeker niet. Is het eigenlijk ook nooit. Toch is het terreur tegen terreur. Ik kan het niet anders noemen als er zoveel onschuldige slachtoffers vallen.

:{
Het is oorlog en in iedere oorlog vallen burgerslachtoffers.. Dat is helaas ook nu het geval. Maar ja, het is Israel dus dan is het altijd lekker om te zeiken he.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:15:27 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211073347
quote:
Footage of American citizen Hersh Goldberg-Polin, who went missing after Hamas attacked the festival in Israel, has surfaced of him alive with his arm blown off

Hersh’s bone was protruding from his body according to the footage.

The incident happened when 11 grenades were thrown into the shelter where Hersh was with his friends.

Hersh’s friend, Aner Shapira, died defending him and 27 others and was able to throw 8 grenades back.

“All the eyewitnesses said there were 11 grenades thrown [into the shelter], and Aner threw out eight,” Hersh’s parents explained.

Shapira reportedly was found dead with a grenade still in his hand.

Hero.
Geblurd maar toch onprettig filmpje van deze Hersch die ingeladen en ontvoerd wordt met nog een andere zwaargewonde.

Granaten in een schuilplaats vol burgers gooien :r
Maar het was puur toeval dat die mensen doel werden van deze actie, hoor! Hamas wilde de burgers alleen in veiligheid brengen van de IDF, toch, @Werkperd?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:16:28 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211073351
Is het midden-oosten inmiddels al een parkeerplaats? @Caland
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:17:14 #162
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211073357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geblurd maar toch onprettig filmpje van deze Hersch die ingeladen en ontvoerd wordt met nog een andere zwaargewonde.

Granaten in een schuilplaats vol burgers gooien :r
Maar het was puur toeval dat die mensen doel werden van deze actie, hoor! Hamas wilde de burgers alleen in veiligheid brengen van de IDF, toch, @:werkperd?
Hamas = ISIS. Gore misdadigers.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:19:08 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211073370
Reconstructie van de voorbereidingen op de aanslag:

https://www.ynetnews.com/article/s19c5nlfa

Kernpunt: het gebruik van telefoons en computers is vermeden.
pi_211073375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:16 schreef RamboDirk het volgende:
Is het midden-oosten inmiddels al een parkeerplaats? @:caland
En wat gaat dat kosten? Per uur? Ben daar toch benieuwd naar.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211073376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je kunt de gebeurtenissen van voor 7 oktober niet vergeten als je tegenstander dat ook niet doet. Zo kom je nooit tot een oplossing.
Die oplossing gaat er ook nooit komen in de regio zolang religieuze extremisten aan de joodse en moslim kant de macht hebben.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:19:49 #166
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211073380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het is oorlog en in iedere oorlog vallen burgerslachtoffers.. Dat is helaas ook nu het geval. Maar ja, het is Israel dus dan is het altijd lekker om te zeiken he.
Terreur is terreur, al zijn mijn ouders het. Kan de klassieke scholing (Dalton) zijn, maar ik ben gewoon consequent. Gelijke monniken gelijke kappen. Enige wat je van de kolonisator kunt zeggen is dat ze langs sociaal geaccepteerde paden werken. Ze weten natuurlijk ook dat de wereld meekijkt. Maar netto is hun impact veel groter. Nogmaals: terreur.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211073397
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die oplossing gaat er ook nooit komen in de regio zolang religieuze extremisten aan de joodse en moslim kant de macht hebben.
Geen zorg, in israel, in ieder geval, komt er ook wel eens wat anders aan de macht. Nu de palestijnen nog.
pi_211073401
Amerika heeft jaren lang niks gedaan voor een oplossing en nu wanneer Isral bezig is om een genocide uit te voeren, gebruikt blinken smoke and mirrors om de internationale gemeenschap af te leiden met fantasien over een door Isral evenals Amerika onmogelijk gemaakte twee staat oplossing.

"Empty rhetoric for something no one - not even @SecBlinken - believes is possible.

There’s no two state solution cuz US has blocked any accountability for, and actually paid for, Israeli expansion, land theft, forced displacement, & apartheid, all ensuring there’s no two state solution"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211073406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Totaal oneens, de gebeurtenissen daarvoor zijn exact de reden voor 7 oktober, alleen moet je die gebeurtenissen wel met de juiste bril bekijken en niet met je navel, Gaza is niet meer bezet geweest na 2005, echter wilde Hamas de totale vernietiging van de Joodse staat, vandaar dat steeds hoger wordende zwaarbewaakte hek, vandaar de sancties, vandaar de hulp die Isral toch maar gaf (water, werk, voedsel, elektriciteit) in een poging de normale Palestijnen te helpen.

Het is dan ook totaal belachelijk om het afsluiten van de grenzen voor voedsel, water en elektriciteit af te schuiven en te framen als een oorlogsmisdaad van Isral, Hamas had ook een energiecentrale van een kilometer hoog beslagen met goud en diamanten kunnen bouwen van alle ontwikkelingshulp en noodhulp die ze hebben ontvangen.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:23:15 #170
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211073411
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
pi_211073416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:22 schreef Slayage het volgende:
Amerika heeft jaren lang niks gedaan voor een oplossing
Precies. Als we niet zeiken over dat de VS koloniaal bezig is, zeiken we dat ze zich niet genoeg met anderen bemoeien.
pi_211073417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:11 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Dat je vraag te debiel is om er serieus op in te gaan.
Laat ik mijn debiele vraag anders stellen. Vind je dat de dood van dat Hamaslid opweegt tegen alle andere doden?
pi_211073440
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Gelijkwaardig is het zeker niet. Is het eigenlijk ook nooit. Toch is het terreur tegen terreur. Ik kan het niet anders noemen als er zoveel onschuldige slachtoffers vallen.

:{2
Helaas is dat de enige taal die ze verstaan..
🥱3
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:28:38 #174
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211073447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:
Reconstructie van de voorbereidingen op de aanslag:

https://www.ynetnews.com/article/s19c5nlfa

Kernpunt: het gebruik van telefoons en computers is vermeden.
Goed artikel. Maar dat Isral niet op de hoogte was is onzin. Ten minste Egypte heeft gewaarschuwd voor deze aanval. Dat Isral daar niet op gehandeld heeft is dom.

Het daadwerkelijke plan is 2 dagen voor de aanval aan alle betrokkenen gemeld. Egypte zal wel een spion in Hamas hebben zitten (net als Isral maar dit is een vermoeden van mij).

Isral is dus minimaal 2 dagen voor de aanval gewaarschuwd. Ruim op tijd dus, maar hebben dit niet serieus genomen.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:30:11 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211073460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:27 schreef Maron het volgende:

[..]
Helaas is dat de enige taal die ze verstaan..
🥱3
Maar ze spreken die taal nu voornamelijk tegen normale Palestijnen. Hoe vind je het als ik jou in je gezichtje kom slaan als je buurman vreemd gaat? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211073479
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Terreur is terreur, al zijn mijn ouders het. Kan de klassieke scholing (Dalton) zijn, maar ik ben gewoon consequent. Gelijke monniken gelijke kappen.
Fuck dat.. Altijd maar dat 'ja maar' argument. In mijn werk heb ik veel met moslims te maken, dat is geen probleem. Het dagelijks leven is vaak anders dan dit soort discussies. Maar door figuren als jij krijg ik een steeds grotere hekel aan de islam en die hele verrotte cultuur.
pi_211073481
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar ze spreken die taal nu voornamelijk tegen normale Palestijnen. Hoe vind je het als ik jou in je zicht kom slaan als je buurman vreemd gaat? :?

Joh laat het. Zelf ook de fout gemaakt even in te loggen hier, maar tegen racistische betweters kan je echt lullen tot je een ons weegt. Schiet niet op.
pi_211073485
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies. Als we niet zeiken over dat de VS koloniaal bezig is, zeiken we dat ze zich niet genoeg met anderen bemoeien.
Israel is dan ook de land waar Amerika helemaal niks mee te maken heeft. Israel is militair, economisch, diplomatiek haast de 51st state van Amerika. Er wonen zelfs 600.000 Amerikanen in Isral.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211073488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:23 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Laat ik mijn debiele vraag anders stellen. Vind je dat de dood van dat Hamaslid opweegt tegen alle andere doden?
Aangezien elk uitgeschakeld Hamaslid betekent dat er in potentie tientallen of honderden onschuldige doden (aan beide kanten) zijn voorkomen, ja.
pi_211073508
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')