Een 2 staten oplossing waarbij de 2e staat uit 2 stukjes land met een groot stuk Israël er tussenin is natuurlijk ook net zo utopisch.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek utopisch denken.
Dat gaat niet gebeuren.
Als je tot zo'n oplossing komt schakel je Hamas en alle volgende terreurgroepen niet uit. Er moet gezocht worden naar een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een 2 staten oplossing waarbij de 2e staat uit 2 stukjes land met een groot stuk Israël er tussenin is natuurlijk ook net zo utopisch.
In ieder geval de afgelopen 3 weken, maar los daarvan kan je Hamas niet gelijkstellen aan Israël. Sowieso is deze hele discussie doodvermoeiend. Het zou moeten gaan over de gebeurtenissen na 7 oktober. Dat hele conflict van voor 7 oktober is zo ontzettend uitgekauwd en iedere discussie daarover vind ik zonde van de tijd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedoel je in de afgelopen 3 weken, of over tientallen jaren?
Wel grappig. Net alsof dat herenvolk aldaar ook maar 1 poot uitsteekt als het aankomt op opvoeden van de wormen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:05 schreef UitStraling het volgende:
Gen. Eric Smith, 39th commandant of the Marines "For those that are in the area, if that MEU has to go in, if you target them, someone else will raise your children!”
Kunnen ze wel die Amerikanen, van die krachtige oneliners.
Je kunt de gebeurtenissen van voor 7 oktober niet vergeten als je tegenstander dat ook niet doet. Zo kom je nooit tot een oplossing.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In ieder geval de afgelopen 3 weken, maar los daarvan kan je Hamas niet gelijkstellen aan Israël. Sowieso is deze hele discussie doodvermoeiend. Het zou moeten gaan over de gebeurtenissen na 7 oktober. Dat hele conflict van voor 7 oktober is zo ontzettend uitgekauwd en iedere discussie daarover vind ik zonde van de tijd.
Hamas = terroristische organisatie vergelijkbaar met IS
Isreal is een democratische rechtsstaat die niet altijd correct heeft gehandeld
Het is oorlog en in iedere oorlog vallen burgerslachtoffers.. Dat is helaas ook nu het geval. Maar ja, het is Israel dus dan is het altijd lekker om te zeiken he.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gelijkwaardig is het zeker niet. Is het eigenlijk ook nooit. Toch is het terreur tegen terreur. Ik kan het niet anders noemen als er zoveel onschuldige slachtoffers vallen.²
Geblurd maar toch onprettig filmpje van deze Hersch die ingeladen en ontvoerd wordt met nog een andere zwaargewonde.quote:Footage of American citizen Hersh Goldberg-Polin, who went missing after Hamas attacked the festival in Israel, has surfaced of him alive with his arm blown off
Hersh’s bone was protruding from his body according to the footage.
The incident happened when 11 grenades were thrown into the shelter where Hersh was with his friends.
Hersh’s friend, Aner Shapira, died defending him and 27 others and was able to throw 8 grenades back.
“All the eyewitnesses said there were 11 grenades thrown [into the shelter], and Aner threw out eight,” Hersh’s parents explained.
Shapira reportedly was found dead with a grenade still in his hand.
Hero.
Hamas = ISIS. Gore misdadigers.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geblurd maar toch onprettig filmpje van deze Hersch die ingeladen en ontvoerd wordt met nog een andere zwaargewonde.
Granaten in een schuilplaats vol burgers gooien
Maar het was puur toeval dat die mensen doel werden van deze actie, hoor! Hamas wilde de burgers alleen in veiligheid brengen van de IDF, toch, @:werkperd?
En wat gaat dat kosten? Per uur? Ben daar toch benieuwd naar.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:16 schreef RamboDirk het volgende:
Is het midden-oosten inmiddels al een parkeerplaats? @:caland
Die oplossing gaat er ook nooit komen in de regio zolang religieuze extremisten aan de joodse en moslim kant de macht hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je kunt de gebeurtenissen van voor 7 oktober niet vergeten als je tegenstander dat ook niet doet. Zo kom je nooit tot een oplossing.
Terreur is terreur, al zijn mijn ouders het. Kan de klassieke scholing (Dalton) zijn, maar ik ben gewoon consequent. Gelijke monniken gelijke kappen. Enige wat je van de kolonisator kunt zeggen is dat ze langs sociaal geaccepteerde paden werken. Ze weten natuurlijk ook dat de wereld meekijkt. Maar netto is hun impact veel groter. Nogmaals: terreur.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is oorlog en in iedere oorlog vallen burgerslachtoffers.. Dat is helaas ook nu het geval. Maar ja, het is Israel dus dan is het altijd lekker om te zeiken he.
Geen zorg, in israel, in ieder geval, komt er ook wel eens wat anders aan de macht. Nu de palestijnen nog.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die oplossing gaat er ook nooit komen in de regio zolang religieuze extremisten aan de joodse en moslim kant de macht hebben.
Totaal oneens, de gebeurtenissen daarvoor zijn exact de reden voor 7 oktober, alleen moet je die gebeurtenissen wel met de juiste bril bekijken en niet met je navel, Gaza is niet meer bezet geweest na 2005, echter wilde Hamas de totale vernietiging van de Joodse staat, vandaar dat steeds hoger wordende zwaarbewaakte hek, vandaar de sancties, vandaar de hulp die Israël toch maar gaf (water, werk, voedsel, elektriciteit) in een poging de normale Palestijnen te helpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In ieder geval de afgelopen 3 weken, maar los daarvan kan je Hamas niet gelijkstellen aan Israël. Sowieso is deze hele discussie doodvermoeiend. Het zou moeten gaan over de gebeurtenissen na 7 oktober. Dat hele conflict van voor 7 oktober is zo ontzettend uitgekauwd en iedere discussie daarover vind ik zonde van de tijd.
Hamas = terroristische organisatie vergelijkbaar met IS
Isreal is een democratische rechtsstaat die niet altijd correct heeft gehandeld
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die oplossing gaat er ook nooit komen in de regio zolang religieuze extremisten aan de joodse en moslim kant de macht hebben.
Precies. Als we niet zeiken over dat de VS koloniaal bezig is, zeiken we dat ze zich niet genoeg met anderen bemoeien.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:22 schreef Slayage het volgende:
Amerika heeft jaren lang niks gedaan voor een oplossing
Laat ik mijn debiele vraag anders stellen. Vind je dat de dood van dat Hamaslid opweegt tegen alle andere doden?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:11 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Dat je vraag te debiel is om er serieus op in te gaan.
Helaas is dat de enige taal die ze verstaan..quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gelijkwaardig is het zeker niet. Is het eigenlijk ook nooit. Toch is het terreur tegen terreur. Ik kan het niet anders noemen als er zoveel onschuldige slachtoffers vallen.2
Goed artikel. Maar dat Israël niet op de hoogte was is onzin. Ten minste Egypte heeft gewaarschuwd voor deze aanval. Dat Israël daar niet op gehandeld heeft is dom.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:19 schreef Qarrad het volgende:
Reconstructie van de voorbereidingen op de aanslag:
https://www.ynetnews.com/article/s19c5nlfa
Kernpunt: het gebruik van telefoons en computers is vermeden.
Maar ze spreken die taal nu voornamelijk tegen normale Palestijnen. Hoe vind je het als ik jou in je gezichtje kom slaan als je buurman vreemd gaat?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:27 schreef Maron het volgende:
[..]
Helaas is dat de enige taal die ze verstaan..
🥱3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |