Via de Erdomedia het extreemrechtse deel van de Turken vertellen wat ze willen horen, dat snapt die Erdogan uitstekend allemaal.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Erdo is niet levensmoe hé. Dat turkije zich hier mee gaat bemoeien is de natte droom van stumpers zoals die werkperd, meer niet.
Meer dan af en toe wat gebulder uit dat paleis zit er echt niet in.
Ik begrijp je heel goed. Alleen zien jullie niet dat andersom hetzelfde gebeurd. Alleen wordt er ons wijsgemaakt dat dat niet vanuit een ideologie is. Maar atheïsme is zeer zeker een ideologie. Een hele extreme zelfs.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat jij thuis doet moet jij weten en als je vrouw zo dom is om zich te laten onderdrukken is het nog tot daar aan toe maar val ons er verder niet mee lastig door die levenstijl bij iedereen op te willen leggen.
Dat kunnen de meeste huidige mannen niet joh.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over het klassieke degelijke traditionele rollenpatroon, waarbij de ruwe vent zorgt voor centen en mals vlees op de plank en moeder de vrouw haar steentje bijdraagt door de kinderen op te voeden en te zorgen voor kruidig proviand op tafel. Mannen en vrouwen vind ik niet gelijk, maar gelijkwaardig. De biologie ondersteund me daarin. Prima.
Prima.²
Een van de minst tolerante van alle ideologieën dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp je heel goed. Alleen zien jullie niet dat andersom hetzelfde gebeurd. Alleen wordt er ons wijsgemaakt dat dat niet vanuit een ideologie is. Maar atheïsme is zeer zeker een ideologie. Een hele extreme zelfs.[/b]²
Ik moest hier wel om lachen, want het klopt welquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een van de minst tolerante van alle ideologieën dat ben ik met je eens.
Welke tolerantie?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zeker, ik geniet van je posts!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch gaat het aardig moet ik zeggen. Ik ben een graag geziene gast. Zelfs hier.²
Ik weet het niet, ik neem die mensen nooit waar. Kan best zijn dat jij in een bepaalde arena met ze te maken had, en ze recalcitrant overkwamen. Maar in het wild zie je die mensen nooit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Religie is een ideologie en geen religie hebben is ook een ideologiequote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik neem die mensen nooit waar. Kan best zijn dat jij in een bepaalde arena met ze te maken had, en ze recalcitrant overkwamen. Maar in het wild zie je die mensen nooit.
Gebrek aan religie is geen religie. Religie is geen "natural state". Dat praten je ouders je aan, het bestaat niet in de natuur.
Net zoals niet postzegels sparen ook een hobby is?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Religie is een ideologie en geen religie hebben is ook een ideologie
quote:Gebrek aan religie is geen religie. Religie is geen "natural state". Dat praten je ouders je aan, het bestaat niet in de natuur.
In het algemeen hebben mensen altijd een hobby inderdaad.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net zoals niet postzegels sparen ook een hobby is?
Nogmaals lezen:
[..]
Door bij zichzelf te rade gaan...hoe kon het gebeuren...dan kom je vanzelf bij de kern...de onderdrukking van de Palestijnen en het kolonialisme wat Israël tegen ze pleegt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe stel je voor dat Israël dan wel reageert?
Een atheïst ontkent het bestaan van een god. Wat behoorlijk arrogant is en niet per definitie waar.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik neem die mensen nooit waar. Kan best zijn dat jij in een bepaalde arena met ze te maken had, en ze recalcitrant overkwamen. Maar in het wild zie je die mensen nooit.
Gebrek aan religie is geen religie. Religie is geen "natural state". Dat praten je ouders je aan, het bestaat niet in de natuur.
Ik kom ze overal tegen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
En omdat velen dit ook nog ontkennen is er nagenoeg tot geen tolerantie bij hun.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:34 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een atheïst ontkent het bestaan van een god. Wat behoorlijk arrogant is en niet per definitie waar.
Persoonlijk weet ik het niet en zie mezelf meer agnostisch. Er is vast meer (denk dan aan andere dimensies)
Of er een god is. Geen idee maar ik ontken het niet.
Wel ben ik antithetisch in de zin dat ik niet denk dat je met boekjes en regeltjes (doctrine en dogma) moet spelen.
Zo zie je maar dat ook atheïsme een ideologie is.
Het is niet voor niets het werkwoord: geloven. Je gelooft er in, of niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:34 schreef KoningWouter het volgende:
Een atheïst ontkent het bestaan van een god. Wat behoorlijk arrogant is en niet per definitie waar.
In de menselijke natuur niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sucks to be you, dan.quote:
Of je trekt het in twijfel.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet voor niets het werkwoord: geloven. Je gelooft er in, of niet.
Kinderen worden volwassen. En er is een reden dat we neerkijken op volwasenen die in sprookjs geloven.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Jazeker wel, 'magisch' denken zit wel degelijk in onze natuur, vrijwel elk kind denkt 'magisch'.
Ja, het is eng.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja het leidt allemaal af van alle andere problemen thuis dat begrijp ik wel maar dan nog.
Het is zuiver binair: dat opperwezen bestaat, of hij bestaat niet.quote:
Of net zoals je denkt dat jij geen ideologie hebt, denk je ook dat je ze niet tegenkomt.quote:
Dat is dan nogal vreemd, want deze woede, terreur, agressie en oorlogsvoering is er al sinds de oprichting van de staat van Israël. En van kolonialisme en onderdrukking is helemaal geen sprake. Kortom, dit is niet een overtuigend argument. Het lijkt voornamelijk op het goed willen praten van terreur op basis van leugens.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Door bij zichzelf te rade gaan...hoe kon het gebeuren...dan kom je vanzelf bij de kern...de onderdrukking van de Palestijnen en het kolonialisme wat Israël tegen ze pleegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |