quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
[..]
Dit heeft niets met verdedigen te maken maar met genocide onder de sluier van wraak. Als we het even heel simplistisch bekijken dan heb je aan de ene kant een terreur organisatie en aan de andere kant een westers georiënteerde staat met een hyper modern, goed uitgerust leger dat ondersteund wordt door het westen. De aanslag op 7 oktober was verschrikkelijk, en dat was een terreur daad. Maar de reactie van Israël hierop is buiten alle proporties en grenst aan oorlogsmisdaden. Met zo'n gigantische overmacht, is het immoreel om zo te reageren. En de beelden van een Palestijnse vader met de overblijfselen van zijn kinderen in een plastic boodschappen tasje, valt in dezelfde categorie barbaars als de aanslagen van Hamas en de mensen die door hun gemarteld zijn. Echter maakt het feit dat het aantal slachtoffers nu in de Gaza minstens een vertienvoudiging is, waaronder relatief gezien veel kinderen het in mijn optiek misschien nog wel een stuk erger. Maar wat mij nog het meest een bittere nasmaak geeft aan dit alles. Is dat er blijkbaar geen voorwaarden gesteld worden aan de steun aan Israël vanuit het westen. Maar gewoon lekker doorgaan met munitie en wapens leveren. Het is werkelijk waar schandalig.
Wie wind zaait zal storm oogstenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
[..]
Dit heeft niets met verdedigen te maken maar met genocide onder de sluier van wraak. Als we het even heel simplistisch bekijken dan heb je aan de ene kant een terreur organisatie en aan de andere kant een westers georiënteerde staat met een hyper modern, goed uitgerust leger dat ondersteund wordt door het westen. De aanslag op 7 oktober was verschrikkelijk, en dat was een terreur daad. Maar de reactie van Israël hierop is buiten alle proporties en grenst aan oorlogsmisdaden. Met zo'n gigantische overmacht, is het immoreel om zo te reageren. En de beelden van een Palestijnse vader met de overblijfselen van zijn kinderen in een plastic boodschappen tasje, valt in dezelfde categorie barbaars als de aanslagen van Hamas en de mensen die door hun gemarteld zijn. Echter maakt het feit dat het aantal slachtoffers nu in de Gaza minstens een vertienvoudiging is, waaronder relatief gezien veel kinderen het in mijn optiek misschien nog wel een stuk erger. Maar wat mij nog het meest een bittere nasmaak geeft aan dit alles. Is dat er blijkbaar geen voorwaarden gesteld worden aan de steun aan Israël vanuit het westen. Maar gewoon lekker doorgaan met munitie en wapens leveren. Het is werkelijk waar schandalig.
Weer een apogalist die de geschiedenis van Gaza niet kent.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Erdolf is weer lekker bezig.
Israel moet de iron dome uitschakelen, dun vallen er wat meer Israelische slachtoffers en dan het wat meer proportioneel.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
[..]
quote:'Israël gaat VN-functionarissen visa weigeren na speech Guterres'
Israël gaat VN-functionarissen visa weigeren vanwege uitspraken van VN-topman Antonio Guterres, meldt de krant The Times of Israël. "Het is tijd om ze een lesje te leren", zegt de Israëlische VN-ambassadeur Gilad Erdan.
"Vanwege zijn uitspraken gaan we weigeren om visa te verstrekken aan vertegenwoordigers van de VN", zei Erdan volgens de nieuwssite op de radio. Martin Griffiths, de VN-chef voor noodhulp, zou al een visum zijn geweigerd.
Israël reageerde eerder al woedend op de speech van Guterres. Die zei gisteren dat de bloedige aanval van Hamas op Israël "niet in een vacuüm" was gebeurd en dat hij zich ernstig zorgen maakt over de "duidelijke schendingen van het internationale humanitaire recht dat we zien in Gaza". Ook zei hij dat Palestijnen lijden onder "onder 56 jaar van verstikkende bezetting".
De Israëlische autoriteiten verwijten de VN-chef terrorisme goed te praten. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Eli Cohen wil hem niet meer ontmoeten en de Israëlische VN-ambassadeur riep hem op om op te stappen. Volgens Gilad Erdan is Guterres "niet geschikt om de VN te leiden". - NOS
Toch ook wel knap hoor 70m diep, 2x2m gangen, 500km lang. Dat is bijna net zo veel m3 als de Gotthard-tunnelquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:38 schreef Perrin het volgende:
Waarom brandstof essentieel is voor Hamas:
[ twitter ]
Ach ja, Erdolf, net als zijn onderdanen totaal niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Erdolf is weer lekker bezig.
Het zal appeleren aan een smaldeel van z'n electoraat, maar ondertussen had zelf SA gezegd dat dit de normalisering van verhoudingen niet in de weg zal gaan zitten. Dus idd niet al te serieus nemen. No one cares.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach ja, Erdolf, net als zijn onderdanen totaal niet serieus te nemen.
Kwalijke zaak. Beter waren ze met de VN-chef in gesprek gegaan. Van de andere kant, Israël veegt toch al per definitie haar reet af met alles wat uit de VN komt.quote:
Is wel een belangrijk nato lid en ik schat ze qua leger hoger in dan Putlers troep. Al is het geroeptoeter, het blijft gevaarlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach ja, Erdolf, net als zijn onderdanen totaal niet serieus te nemen.
Het is nodig voor zijn populariteit, meer niet. Biden zal ook wel even bellen vandag,quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wel een belangrijk nato lid en ik schat ze qua leger hoger in dan Putlers troep. Al is het geroeptoeter, het blijft gevaarlijk.
Israël moet ze een lesje leren?quote:
Nee, ik heb het over het klassieke degelijke traditionele rollenpatroon, waarbij de ruwe vent zorgt voor centen en mals vlees op de plank en moeder de vrouw haar steentje bijdraagt door de kinderen op te voeden en te zorgen voor kruidig proviand op tafel. Mannen en vrouwen vind ik niet gelijk, maar gelijkwaardig. De biologie ondersteund me daarin. Prima.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, lekker de vrouw achter je aan laten lopen op straat.
Ja het leidt allemaal af van alle andere problemen thuis dat begrijp ik wel maar dan nog.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is nodig voor zijn populariteit, meer niet. Biden zal ook wel even bellen vandag,
En moet je nagaan dat je nog een gematigde moslim bent ookquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen vind ik niet gelijk, maar gelijkwaardig. De biologie ondersteund me daarin. Prima.
Ik zou zeggen dat de Gazastrook niet echt een nuttige functie heeft ofzo, ik zou het meer vergelijken met het verwijderen van een appendix.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt last van een tumor en cremeert het hele lichaam. Terreur.²
Wat jij thuis doet moet jij weten en als je vrouw zo dom is om zich te laten onderdrukken is het nog tot daar aan toe maar val ons er verder niet mee lastig door die levenstijl bij iedereen op te willen leggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over het klassieke degelijke traditionele rollenpatroon, waarbij de ruwe vent zorgt voor centen en mals vlees op de plank en moeder de vrouw haar steentje bijdraagt door de kinderen op te voeden en te zorgen voor kruidig proviand op tafel. Mannen en vrouwen vind ik niet gelijk, maar gelijkwaardig. De biologie ondersteund me daarin. Prima.
Prima.²
Erdo is niet levensmoe hé. Dat turkije zich hier mee gaat bemoeien is de natte droom van stumpers zoals die werkperd, meer niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja het leidt allemaal af van alle andere problemen thuis dat begrijp ik wel maar dan nog.
Een Israelische leus : "From Suez to Homs, from Tel Aviv to Amman" is beter ?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en dan? Wat is de betekenis? Is het een eigen land of is het al het grondgebied wat nu door Israël beheerd wordt dat over moet naar de Palestijn? Het is een leus die door verschillende organisaties gebruikt wordt die niet het gedachtengoed van Hamas delen. Hamas heeft trouwens "Palestine from the river to the sea"
En toch gaat het aardig moet ik zeggen. Ik ben een graag geziene gast. Zelfs hier.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Ja, met je denkbeelden hoor je hier domweg niet thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |