Een twee staten is een goed begin maar daar kunnen een hoop mensen zich niet in vinden. Aan allebei de kanten moeten mensen hun thuis en land verlaten. Grond waar ze net zoals de ander allebei honderden jaren of langer wonen. Ook vinden ze dat ze recht hebben op stukken grond waar de ander woont.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:11 schreef kree het volgende:
Ik ben wel benieuwd trouwens, want zie dat niet zozeer nu in alle ellende?
Ikn ben sowieso tegen al dat geweld van beide kanten.
maar wat is volgens jullie een oplossing om dit allemaal te laten stoppen daar? en onnodige slachtoffers?
dit ook, want echt het merendeel ook niet die zwart waren hadden er moeite mee.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er was in Nederland ook altijd wel kritiek op zwarte piet. Maar dat deed helemaal niks met zwarte piet als. Culturele icoon. Totdat kick out Zwarte Piet beweging kwam met "zwarte piet is racism" slogan, dat vervolgens leidde tot de grote publieke shit naar een alternatieve piet van de mainstream
Hoe simplistisch.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er was in Nederland ook altijd wel kritiek op zwarte piet. Maar dat deed helemaal niks met zwarte piet als. Culturele icoon. Totdat kick out Zwarte Piet beweging kwam met "zwarte piet is racism" slogan, dat vervolgens leidde tot de grote publieke shit naar een alternatieve piet van de mainstream
of niet en maken we er provincie van, gelijk handig ook, want ok Gaza loopt wss wel weer dik achter en zijn afhankelijk van Israel zo blijkt. beetje water bij de wijn moeten ze dan maar doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een twee staten is een goed begin maar daar kunnen een hoop mensen zich niet in vinden. Aan allebei de kanten moeten mensen hun thuis en land verlaten. Grond waar ze net zoals de ander allebei honderden jaren of langer wonen. Ook vinden ze dat ze recht hebben op stukken grond waar de ander woont.
En dan is er ook de kwestie dat een deel van de Joden en een substantieel deel van de “Palestijn” de ander naar het leven staat, zelfs tot uitroeien aan toe. Die haten elkaar.
Dit is zo’n conflict waar geen oplossing voor is. Normaliter wint de sterkste en in dit geval is Israël de allersterkste (muis tegen Goliath) en die houdt de ander in leven. Dus ook een soort van patstelling
Dus: Israël opheffen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:31 schreef Slayage het volgende:
One state solution![]()
[ twitter ][ twitter ]
Israel/Palestinaquote:Op zondag 22 oktober 2023 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus: Israël opheffen?
Kom ter zake.
Ik ben wel benieuwd hoe @Slayage denkt over godsdienstvrijheid in het nieuwe, betere Palestina.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:33 schreef kree het volgende:
Beter idee is nog 1 democratie 1 land. Maargoed zie dat ook weer niet gebeuren eigenlijk
quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:26 schreef Ali_boo het volgende:
President van Israël komt met een grote onthulling![]()
[ twitter ]
toch kan dat wel? beide godsdiensten? in 1 land? Het is nu nou niet echt zo raar meer?quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe @:Slayage denkt over godsdienstvrijheid in het nieuwe, betere Palestina.
Ik baseer me vooral op uitspraken die ik híer hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:37 schreef kree het volgende:
[..]
toch kan dat wel? beide godsdiensten? in 1 land? Het is nu nou niet echt zo raar meer?
Maargoed hoe meer zuidelijker je gaat richting de woestijn hoe meer de islam daarop achterloopt en denkt nog een wereldheersende maatschappij te kunnen zijn die alles mag veroordelen.
Extreme christenen zijn er ook, maar over het algemeen is dat toch wel redelijk gematigd in vergelijking met daar.
Eens.. Turks klinkt mij ook vreselijk in de oren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n verschrikkelijke rot taal, alsof een hyena op een bot loopt te kauwen.
De bekende ja. Ik zal zeker van beide kanten niets geloven.quote:
Dit doet me denken aan die crappy Arabische propaganda praatjes. Ik ben veel betere propaganda gewend van de Israëlisch. Best sneu dit eigenlijk. " this is Hamas Isis al Qaida material". Mensen met kennis van zaken weten dat de drie organisaties oorlog hebben gevoerd met elkaar , maar feiten zijn niet relevant in een post truth tijdperk I guessquote:Op zondag 22 oktober 2023 23:26 schreef Ali_boo het volgende:
President van Israël komt met een grote onthulling![]()
[ twitter ]
En toch hebben ze één gemeenschappelijk doel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan die crappy Arabische propaganda praatjes. Ik ben veel betere propaganda gewend van de Israëlisch. Best sneu dit eigenlijk. " this is Hamas Isis al Qaida material". Mensen met kennis van zaken weten dat de drie organisaties oorlog hebben gevoerd met elkaar , maar feiten zijn niet relevant in een post truth tijdperk I guess
Het was er eeuwenlang een realiteit. Totdat de zionisten hun intrede deden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:37 schreef kree het volgende:
[..]
toch kan dat wel? beide godsdiensten? in 1 land? Het is nu nou niet echt zo raar meer?
Het is wel de ellende en is met de bijbel net zo goed als de koran of etc.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het was er eeuwenlang een realiteit. Totdat de zionisten hun intrede deden.
Ik moet altijd lachen om hoe veel dit soort kaarten overdreven wordenquote:Op zondag 22 oktober 2023 23:31 schreef Slayage het volgende:
One state solution![]()
[ twitter ][ twitter ]
Moet dit nou?? Was net met een warm soepje bezig.quote:
Hamas uitroeien is de enige oplossing.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:11 schreef kree het volgende:
Ik ben wel benieuwd trouwens, want zie dat niet zozeer nu in alle ellende?
Ikn ben sowieso tegen al dat geweld van beide kanten.
maar wat is volgens jullie een oplossing om dit allemaal te laten stoppen daar? en onnodige slachtoffers?
Helaas voor hem dat hij geen beroep met meer toekomst dan Hezbollah-soldaat wist te vinden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:52 schreef Doler12 het volgende:
De IDF heeft de nummer 1 feestbeest van Hezbollah opgeblazen.
[ afbeelding ]
Dat is dus het hele probleem van die religies.quote:Op zondag 22 oktober 2023 23:48 schreef kree het volgende:
[..]
Het is wel de ellende en is met de bijbel net zo goed als de koran of etc.
Het is te interpreteren heel anders, zeg maar hoe letterlijk je het neemt.
En nou zal het merendeel van de mensen het zien als verhalen of leidraad wellicht.
Maargoed extremisten die voeden zich natuurlijk met letterlijke teksten eruit.
En dat weten we net zo goed in de bijbel oude testament als wat er in de koran staat.
Tja als je dat letterlijk gaat nemen is het einde zoek natuurlijk.
Denk ook niet echt dat je daardoor in de hemel komt ofzo.
Denk wel door te geven om je medemens en maar te helpen waar je kunt, maar dat is mijn mening erover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |