abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211045193
quote:
Maar jij bent pro Israel? Wat vindt je dan over bezette gebieden?
  zondag 22 oktober 2023 @ 20:55:09 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211045211
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waren die ook niet bekeerd tot het jodendom? En dan daar mogen wonen? Zoiets.
Nee. Veel, zo niet alle, landen in het MO hadden een Joodse populatie. Vergeet niet dat de Islam een relatief jonge godsdienst is, zeker tov het Jodendom. Voor 610 NC waren er domweg geen Islamieten. Al die landen zijn met het zwaard bekeerd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211045233
quote:
Die quote komt van het cidi. Andere bronnen zeggen dat Oost EU dat vormen.
pi_211045249
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Joe.
[..]
Heb nergens gezegd dat ze dat niet doen. Al doet die.man hierboven alsof ik dat wel doe. Jij brengt het als een islamitisch probleem en daarop reageer ik.
[..]
Dat zijn geen Europese joden. Daar doelde ik net op.
Volgens mij las ik dat je schreef dat alle joden in Israël uit Europa komen, maar dan hebben we elkaar misschien verkeerd begrepen.
pi_211045254
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:

[..]
We hebben dit gesprek eerder gehad (met jou oa?). Israel is gebouwd op Oost Europese joden.
En op Arabische joden. Een flink deel kwam inderdaad wel ná de stichting van Israël. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlogen. Het moment dat de moslims de leiding overnamen van de kokoniale mogendheid.
pi_211045275
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En op Arabische joden. Een flink deel kwam inderdaad wel ná de stichting van Israël. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlogen. Het moment dat de moslims de leiding overnamen van de kokoniale mogendheid.
Met jou is dit gesprek eerder gevoerd.
pi_211045280
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee. Veel, zo niet alle, landen in het MO hadden een Joodse populatie. Vergeet niet dat de Islam een relatief jonge godsdienst is, zeker tov het Jodendom. Voor 610 NC waren er domweg geen Islamieten. Al die landen zijn met het zwaard bekeerd.
En zou je aan de populatie toen nu nog rechten toeschrijven? Land etc.?
pi_211045281
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik heb het al gevonden. Je stelde geen vraag, dus hoe kan ik een vraag ontwijken als er geen vraag is gesteld?

Je beweert dat Hamas achter het ziekenhuisaanval zit. Daar zijn meningen sterk over verdeeld. Ik geloof zeker niet dat het een afzwaaier van een Hamas vuurpijl was. Daar hebben we al uitgebreid over gediscussieerd hier.

Is wel voor herhaling vatbaar hoor om die discussie opnieuw te voeren maar weet niet of mensen het leuk zullen vinden.
Een osint Guy die ik al jaren volg, geeft aan dat hij uit de beelden niet kan uitmaken wat precies de schade heeft veroorzaakt maar hij zegt dat het meest aannemelijke de afzwaaier is van een Hamas raket. Wat hij ook zegt is dat er nergens stukken te zien van dat wat de schade veroorzaakt heeft. Wat dus impliceert dat de locatie schoongeveegd is. En uiteraard als het een Hamas raket was, is het logisch dat het gebied is schoongeveegd om bewijsstukken te verbergen. Deze guy. https://twitter.com/CalibreObscura
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211045321
quote:
8s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:35 schreef Ali_boo het volgende:
Alweer?

[ twitter ]

:') :') :') :')
Er wordt gespeculeerd dat het wordt uitgesteld vanwege Amerikaanse druk en de onderhandelingen over de gijzelaars.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zondag 22 oktober 2023 @ 20:59:28 #85
236264 crew  capricia
pi_211045329
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Het is wel echt een multi-etnische staat. De bevolking komt overal vandaan. Afrika, Marokko, Oost Europa. Noem maar op.
Knap hoor!!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211045358
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een osint Guy die ik al jaren volg, geeft aan dat hij uit de beelden niet kan uitmaken wat precies de schade heeft veroorzaakt maar hij zegt dat het meest aannemelijke de afzwaaier is van een Hamas raket. Wat hij ook zegt is dat er nergens stukken te zien van dat wat de schade veroorzaakt heeft. Wat dus impliceert dat de locatie schoongeveegd is. En uiteraard als het een Hamas raket was, is het logisch dat het gebied is schoongeveegd om bewijsstukken te verbergen. Deze guy. https://twitter.com/CalibreObscura
En de 500 doden zijn ook niet bewezen.
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:00:14 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211045359
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En zou je aan de populatie toen nu nog rechten toeschrijven? Land etc.?
Ik persoonlijk? Nee. Ze hebben eerlijk verloren, zeg maar. Maar je zou een prima casus kunnen bouwen als ze met geweld verdreven zijn. Zie het huidige conflict in het hemels koninkrijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211045360
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waren die ook niet bekeerd tot het jodendom? En dan daar mogen wonen? Zoiets.
Ik weet er niet zoveel van, maar ik las dat een opperrabijn in de jaren '70 heeft vastgesteld dat dit daadwerkelijk joden zijn, waarna de mogelijkheid van migratie naar Israël ontstond, de meeste hebben dat ook gedaan.

Wat ik ervan begrijp is dat deze groep joden lang geïsoleerd leefde van andere joden, en dat daardoor deze groep in allerlei opzichten afweek van andere joden, zoals met alle groepen en culturen uiteindelijk natuurlijk gebeurt. Maar goed, dat is wat ik er van weet na even wikipedia staren.
pi_211045429
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel echt een multi-etnische staat. De bevolking komt overal vandaan. Afrika, Marokko, Oost Europa. Noem maar op.
Knap hoor!!
Dat zijn wij in Europa ook inmiddels. Had t nooit verwacht, maar ik walg van de hoeveelheid moslims die ik zie lopen met hun fucking gewaad en zulks. Die joden hebben tenminste iets wat ze verbindt.
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:02:42 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211045434
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:59 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er wordt gespeculeerd dat het wordt uitgesteld vanwege Amerikaanse druk en de onderhandelingen over de gijzelaars.
Ongetwijfeld ook vanwege Hezbollah, als het even kan vecht Israël natuurlijk niet voluit op twee fronten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211045440
Al die mensen die nu met een Palestijnse vlag staan zwaaien beseffen zich niet helemaal dat ze vanwege hun afkomst amper meer aan werk kunnen komen of mee zullen mogen draaien in de maatschappij in Europa, de komende jaren zullen we hoge emigratiecijfers zien.
pi_211045463
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik persoonlijk? Nee. Ze hebben eerlijk verloren, zeg maar. Maar je zou een prima casus kunnen bouwen als ze met geweld verdreven zijn. Zie het huidige conflict in het hemels koninkrijk.
Hoelang denk je recht op iets te hebben....? Ik begrijp de hang van Joden naar een veilig land goed. Niet dat dat met zoveel geweld moet en hoe je dat dan weer verklaard met achtergrond.
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:04:54 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211045501
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En de 500 doden zijn ook niet bewezen.
De schattingen lopen uit een. Een schatting van cnn, als ik me niet vergis, was tussen de 100 en 300. Wat ook te denken geeft over de kracht van dat raket. Omdat die dingen zelden tot doden leiden in Israël maakte het laten we zeggen 100 slachtoffers bij dat ziekenhuis . In ieder geval blijven er ook bij de mensen die er veel vraagtekens. I dunno.
-Rabia Al-Basri
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:06:14 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211045527
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:

[..]
We hebben dit gesprek eerder gehad (met jou oa?). Israel is gebouwd op Oost Europese joden.
Nee, ik denk niet met mij. Maar je hebt in zekere zin gelijk dat Zionisme vooral een Europese bedoening was en dat de fundamenten ervan daar gelegd zijn. Je merkt bijvoorbeeld ook aan het Modern Hebreeuws dat ten tijde van de revival daarvan de voornaamste input vanuit Europa kwam.

Deze start heeft de Ashkenazim (Europese joden) een enorme voorsprong gegeven op politiek en maatschappelijk niveau die nog steeds een hot issue is, hoewel de (rechtsere) Mizrahi die achterstand in vertegenwoordiging en invloed in rap tempo in aan het halen zijn.
pi_211045533
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Top van je 👍 dat je, ondanks je betrokkenheid bij de Palestijnen, nog door dergelijke bronnen laat overtuigen
pi_211045552
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je en ik had je haarfijn antwoord gegeven op je vraag waar de Arabische joden zijn gebleven.

Was alleen zonde van m'n tijd die post zei je, want het merendeel had Europese afkomst.

Maar dat was niet je initiële vraag. Noch kun je stellen dat Israël amper Arabische joden herbergt. Dat is gewoon een groot percentage van het inwonertal van Israël (25-30%) en het overgrote deel van de Arabische joden in totaal.
pi_211045577
quote:
Europeanen komen aanvaren uit Europa verjagen de natives, stichten een land en noemen het dekolonisatie. Klinkt iets uit het Russische propaganda boekje. :')
-Rabia Al-Basri
pi_211045582
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ongetwijfeld ook vanwege Hezbollah, als het even kan vecht Israël natuurlijk niet voluit op twee fronten.
Hoeft ook niet volgens Biden. De VS gaat elke partij aanpakken die zich met de invasie gaat bemoeien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:09:18 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211045598
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:

[..]
Europeanen komen aanvaren uit Europa verjagen de natives, stichten een land en noemen het dekolonisatie. Klinkt iets uit het Russische propaganda boekje. :')
Werkte in Noord-Amerika en Australië prima.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')