Maar jij bent pro Israel? Wat vindt je dan over bezette gebieden?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Nee. Veel, zo niet alle, landen in het MO hadden een Joodse populatie. Vergeet niet dat de Islam een relatief jonge godsdienst is, zeker tov het Jodendom. Voor 610 NC waren er domweg geen Islamieten. Al die landen zijn met het zwaard bekeerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waren die ook niet bekeerd tot het jodendom? En dan daar mogen wonen? Zoiets.
Die quote komt van het cidi. Andere bronnen zeggen dat Oost EU dat vormen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Volgens mij las ik dat je schreef dat alle joden in Israël uit Europa komen, maar dan hebben we elkaar misschien verkeerd begrepen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:52 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Joe.
[..]
Heb nergens gezegd dat ze dat niet doen. Al doet die.man hierboven alsof ik dat wel doe. Jij brengt het als een islamitisch probleem en daarop reageer ik.
[..]
Dat zijn geen Europese joden. Daar doelde ik net op.
En op Arabische joden. Een flink deel kwam inderdaad wel ná de stichting van Israël. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlogen. Het moment dat de moslims de leiding overnamen van de kokoniale mogendheid.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:
[..]
We hebben dit gesprek eerder gehad (met jou oa?). Israel is gebouwd op Oost Europese joden.
Met jou is dit gesprek eerder gevoerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En op Arabische joden. Een flink deel kwam inderdaad wel ná de stichting van Israël. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlogen. Het moment dat de moslims de leiding overnamen van de kokoniale mogendheid.
En zou je aan de populatie toen nu nog rechten toeschrijven? Land etc.?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee. Veel, zo niet alle, landen in het MO hadden een Joodse populatie. Vergeet niet dat de Islam een relatief jonge godsdienst is, zeker tov het Jodendom. Voor 610 NC waren er domweg geen Islamieten. Al die landen zijn met het zwaard bekeerd.
Een osint Guy die ik al jaren volg, geeft aan dat hij uit de beelden niet kan uitmaken wat precies de schade heeft veroorzaakt maar hij zegt dat het meest aannemelijke de afzwaaier is van een Hamas raket. Wat hij ook zegt is dat er nergens stukken te zien van dat wat de schade veroorzaakt heeft. Wat dus impliceert dat de locatie schoongeveegd is. En uiteraard als het een Hamas raket was, is het logisch dat het gebied is schoongeveegd om bewijsstukken te verbergen. Deze guy. https://twitter.com/CalibreObscuraquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik heb het al gevonden. Je stelde geen vraag, dus hoe kan ik een vraag ontwijken als er geen vraag is gesteld?
Je beweert dat Hamas achter het ziekenhuisaanval zit. Daar zijn meningen sterk over verdeeld. Ik geloof zeker niet dat het een afzwaaier van een Hamas vuurpijl was. Daar hebben we al uitgebreid over gediscussieerd hier.
Is wel voor herhaling vatbaar hoor om die discussie opnieuw te voeren maar weet niet of mensen het leuk zullen vinden.
Er wordt gespeculeerd dat het wordt uitgesteld vanwege Amerikaanse druk en de onderhandelingen over de gijzelaars.quote:
Het is wel echt een multi-etnische staat. De bevolking komt overal vandaan. Afrika, Marokko, Oost Europa. Noem maar op.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Met jou is dit gesprek eerder gevoerd.
En de 500 doden zijn ook niet bewezen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een osint Guy die ik al jaren volg, geeft aan dat hij uit de beelden niet kan uitmaken wat precies de schade heeft veroorzaakt maar hij zegt dat het meest aannemelijke de afzwaaier is van een Hamas raket. Wat hij ook zegt is dat er nergens stukken te zien van dat wat de schade veroorzaakt heeft. Wat dus impliceert dat de locatie schoongeveegd is. En uiteraard als het een Hamas raket was, is het logisch dat het gebied is schoongeveegd om bewijsstukken te verbergen. Deze guy. https://twitter.com/CalibreObscura
Ik persoonlijk? Nee. Ze hebben eerlijk verloren, zeg maar. Maar je zou een prima casus kunnen bouwen als ze met geweld verdreven zijn. Zie het huidige conflict in het hemels koninkrijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En zou je aan de populatie toen nu nog rechten toeschrijven? Land etc.?
Ik weet er niet zoveel van, maar ik las dat een opperrabijn in de jaren '70 heeft vastgesteld dat dit daadwerkelijk joden zijn, waarna de mogelijkheid van migratie naar Israël ontstond, de meeste hebben dat ook gedaan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waren die ook niet bekeerd tot het jodendom? En dan daar mogen wonen? Zoiets.
Dat zijn wij in Europa ook inmiddels. Had t nooit verwacht, maar ik walg van de hoeveelheid moslims die ik zie lopen met hun fucking gewaad en zulks. Die joden hebben tenminste iets wat ze verbindt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is wel echt een multi-etnische staat. De bevolking komt overal vandaan. Afrika, Marokko, Oost Europa. Noem maar op.
Knap hoor!!
Ongetwijfeld ook vanwege Hezbollah, als het even kan vecht Israël natuurlijk niet voluit op twee fronten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er wordt gespeculeerd dat het wordt uitgesteld vanwege Amerikaanse druk en de onderhandelingen over de gijzelaars.
Hoelang denk je recht op iets te hebben....? Ik begrijp de hang van Joden naar een veilig land goed. Niet dat dat met zoveel geweld moet en hoe je dat dan weer verklaard met achtergrond.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik persoonlijk? Nee. Ze hebben eerlijk verloren, zeg maar. Maar je zou een prima casus kunnen bouwen als ze met geweld verdreven zijn. Zie het huidige conflict in het hemels koninkrijk.
De schattingen lopen uit een. Een schatting van cnn, als ik me niet vergis, was tussen de 100 en 300. Wat ook te denken geeft over de kracht van dat raket. Omdat die dingen zelden tot doden leiden in Israël maakte het laten we zeggen 100 slachtoffers bij dat ziekenhuis . In ieder geval blijven er ook bij de mensen die er veel vraagtekens. I dunno.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En de 500 doden zijn ook niet bewezen.
Nee, ik denk niet met mij. Maar je hebt in zekere zin gelijk dat Zionisme vooral een Europese bedoening was en dat de fundamenten ervan daar gelegd zijn. Je merkt bijvoorbeeld ook aan het Modern Hebreeuws dat ten tijde van de revival daarvan de voornaamste input vanuit Europa kwam.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:54 schreef Rupibma het volgende:
[..]
We hebben dit gesprek eerder gehad (met jou oa?). Israel is gebouwd op Oost Europese joden.
Top van je 👍 dat je, ondanks je betrokkenheid bij de Palestijnen, nog door dergelijke bronnen laat overtuigenquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een osint Guy die ik al jaren volg, geeft aan dat hij uit de beelden niet kan uitmaken wat precies de schade heeft veroorzaakt maar hij zegt dat het meest aannemelijke de afzwaaier is van een Hamas raket. Wat hij ook zegt is dat er nergens stukken te zien van dat wat de schade veroorzaakt heeft. Wat dus impliceert dat de locatie schoongeveegd is. En uiteraard als het een Hamas raket was, is het logisch dat het gebied is schoongeveegd om bewijsstukken te verbergen. Deze guy. https://twitter.com/CalibreObscura
Je en ik had je haarfijn antwoord gegeven op je vraag waar de Arabische joden zijn gebleven.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Met jou is dit gesprek eerder gevoerd.
Europeanen komen aanvaren uit Europa verjagen de natives, stichten een land en noemen het dekolonisatie. Klinkt iets uit het Russische propaganda boekje.quote:
Hoeft ook niet volgens Biden. De VS gaat elke partij aanpakken die zich met de invasie gaat bemoeien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongetwijfeld ook vanwege Hezbollah, als het even kan vecht Israël natuurlijk niet voluit op twee fronten.
Werkte in Noord-Amerika en Australië prima.quote:Op zondag 22 oktober 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Europeanen komen aanvaren uit Europa verjagen de natives, stichten een land en noemen het dekolonisatie. Klinkt iets uit het Russische propaganda boekje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |