Natuurlijk wel. Alleen geen structurele meer totdat Hamas de handen er niet meer op kan leggen om het voor zichzelf te gebruiken. Anders hadden we nu dit gedoe van "ja maar ze hebben geen water!" niet gehad. Miljarden gekregen verdorie maar er zijn niet genoeg installaties, geen stroomvoorziening en geen leidingen aangelegd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus geen noodhulp meer voor een bevolking in nood? Is dat de lering waarover @:uitstraling het had? Misschien moet hij het zelf maar vertellen...
De hele Hamastop is miljardair en Ali met de pet heeft nog geen falafelballetje te eten, tja....quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is de eeuwige discussie. Stoppen met geld geven helpt de bevolking in nood natuurlijk ook niet, maar we moeten goed blijven nadenken of wat we doen wel effectief is, of niet, of zelfs averechts werkt.
Europa ziet liever sta de bevolking daar zichzelf kan bedruipen ipv een uitzichtloos leven waar ze afhankelijk blijven van noodhulp en kwetsbaar zijn om te radicaliseren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die o.a. uit waterleidingen bestaat die vervolgens - omgebouwd tot raket - op Isral afgeschoten worden. Bovendien; waarom zou het Europa's probleem moeten zijn dat Hamas liever geld uitgeeft aan wapentuig ipv aan zijn eigen bevolking?
Nette rectificatiequote:Op zondag 22 oktober 2023 09:53 schreef Ebinas het volgende:
NU.nl: https://www.nu.nl/blog/62(...)ar-om-schreeuwt.html
We waren niet zorgvuldig in een oorlog die daar om schreeuwt...................................................
Knap hoor, massaal zulke dubbele standaarden hebben.quote:
Daarom ook wel lachwekkend als mensen met "goeie" argumenten van Erdolf komen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Knap hoor, massaal zulke dubbele standaarden hebben.
Ook hulpgoederen in de vorm van voedsel en medicijnen zorgen er voor dat er meer ruimte in Hamas' huishoudboekje ontstaat voor de aanschaf van wapentuig.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hulpgoederen in de vorm van voedsel en medicijnen kan prima, maar geld zou ik er ook niet naar toe sturen en als ze de waterleidingen vervangen misschien maar plastic gebruiken ipv metaal.
Dan is het iig niet met geld dat uit Europa komt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook hulpgoederen in de vorm van voedsel en medicijnen zorgen er voor dat er meer ruimte in Hamas' huishoudboekje ontstaat voor de aanschaf van wapentuig.
Valt mee, er mist nog wat.quote:
Dat maakt niet uit wanneer het effect hetzelfde is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is het iig niet met geld dat uit Europa komt.
Ja maar... Erdogan be like asking the right questions y'all.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom ook wel lachwekkend als mensen met "goeie" argumenten van Erdolf komen.
Waarom zijn er 1.5 miljoen Armenirs door Turken vermoord in 1915/1916?quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar... Erdogan be like asking the right questions y'all.
[ twitter ]
Oh, mooi omschreven. Denk dat ze daar wel wat mee kunnen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt mee, er mist nog wat.
'Onze extreme vooringenomenheid over Israel maakte ons blind. Het deed ons direct geloven wat de barbaarse wezens, die onder de vlag van de islam zieke moorden hebben uitgevoerd, gezegd hadden.'
Beetje zorgen voor internationale druk op Isral. Een paar gijzelaars vrijlaten om hoop te wekken dat je overtuigd kunt worden om er meer vrij te laten……als de Israli’s iets toegevenquote:Op zondag 22 oktober 2023 00:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me eerder ook af. Waarom laten ze gijzeraars vrij? Wat staat daar tegenover? Gijzelaars moeten natuurlijk eten. Isral geeft niet toe, dus moet wel zoiets zijn als voedsel... Ze breken?
En terzijde heb ik ook dat decreet van 'Hannibal' in mijn hooft wat Isral voor de eigen soldaten heeft
"is niet gebeurd"quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:17 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Waarom zijn er 1.5 miljoen Armenirs door Turken vermoord in 1915/1916?
Lekker bezig met mafkezen cherry-picken zie ik.quote:
hoe kan dat nou?quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook hulpgoederen in de vorm van voedsel en medicijnen zorgen er voor dat er meer ruimte in Hamas' huishoudboekje ontstaat voor de aanschaf van wapentuig.
Ja dat is inderdaad het doel van Isral.quote:Op zondag 22 oktober 2023 08:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is ook zo, bij nader inzien is het helemaal prima om die kindertjes de tyfus in te bombarderen
groot gelijk hebben ze... dan kan iran moeilijker die landen bevoorraden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:32 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Steeds meer berichten over IAF airstrikes op doelen in Iraq en Syri.
Maar hier woonden alleen maar PKK-terroristen toch @Slayage ?quote:
Het punt is dat zolang niet beide partijen vrede willen, het is f Palestijnse kinderen, f Isralische kinderen. Ik denk dat IDF dan logischerwijs liever voor doden aan Palestijnse kant dan aan Isralische kant kiest als er toch gekozen moet worden, niet waar?quote:Op zondag 22 oktober 2023 08:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is ook zo, bij nader inzien is het helemaal prima om die kindertjes de tyfus in te bombarderen
Waarom alleen maar die 2 keuzes?quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:37 schreef Alov het volgende:
[..]
Het punt is dat zolang niet beide partijen vrede willen, het is f Palestijnse kinderen, f Isralische kinderen. Ik denk dat IDF dan logischerwijs liever voor doden aan Palestijnse kant dan aan Isralische kant kiest als er toch gekozen moet worden, niet waar?
Een verstandig mens in zo’n functie zou de verantwoordelijkheid voor alle communicatie over dit conflict waar hij persoonlijk bij betrokken is, overlaten aan bijv een minister van buitenlandse zaken of dergelijke.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die is niet zo heel objectief lijkt me.
Wij buitenstaanders moeten ook denken over de internationale vrede en niet alleen het lot van de Gaza-bevolking. Er is ook zoiets als een overkoepeld belang. En dat is duidelijk: met terroristen onderhandel je niet, want dat komt als een boemerang terug.
Ook wanneer de Palestijnen liever honger lijden dan dat ze voedsel inkopen zou dat niet ons probleem moeten zijn, er is geen enkele reden voor Europa om hen voedsel en medicijnen te schenken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe kan dat nou?
Als iemand mij iets geeft wat ik nooit zou kopen kan re toch ook niet gezegd worden dat ik nu geld overhou omdat ik dat niet meer hoef te kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |