dat komt omdat dat het bestaansrecht is voor hun....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja zoiets. Maar je krijgt dus nooit antwoord op de vraag wat ze dan wél moeten doen, alleen maar wat ze niet mogen doen.
Het is alleen maar koren op de molen voor Hamas. Een korte termijn oplossing, waarbij je het probleem op langer termijn alleen maar erger maakt. Onderschat niet het gevaar van nageslacht dat wraak zoekt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iemand uitmaken voor naïef etc. maakt je eenzijdig doorgeschakeld betoog weinig sterk.
Ik stelde dat wanneer elimineren van een terrorist prioriteit heeft, die keuze leidend moet zijn en niet moet worden afgezwakt omdat er niet nader omschreven, scha(n)de kan ontstaan. Gezien de aanslag, zie ik geen redenen meer om nu met een "maar" of "about" terughoudend te gaan zijn.
Punt is dat met terughoudende redenaties er altijd wel een reden is om iets niet te doen dat wel(licht) mogelijk zou zijn. Ik volg het "Homeland" principe, de terrorist wordt hoe dan ook uitgeschakeld waarbij de operatie poogt zo min mogelijk ander slachtoffers te treffen. Het doel is niet burgers te kraken maar de terroris te raken.
Nou was dat natuurlijk de uitzondering, terwijl het in Israël de regel is. Één zo'n voorbeeld zegt niets, maar er zijn er een hele hoop van. Israël is gewoon een functionerende multiculturele samenleving, een betere dan Nederland.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
1 van de meest gedecoreerde eenheden binnen de sadf bestond overwegend uit zwarte militairen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/32_Battalion_(South_Africa)
Overtuigd dit je dat Zuid Afrika geen apartheidsstaat was?
En is die toevoeging nu echt nodig?
Blijf je nog steeds bij dit vreemde standpunt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou was dat natuurlijk de uitzondering, terwijl het in Israël de regel is. Één zo'n voorbeeld zegt niets, maar er zijn er een hele hoop van. Israël is gewoon een functionerende multiculturele samenleving, een betere dan Nederland.
Het vervelende van hen is dat ze geen joie de vivre hebben. Ze hebben totaal geen vrijblijvendheid en laten niks aan het toeval over. Ze leven dan niet in een openlucht gevangenis maar zijn wel gevangenen van hun eigen (geestelijke) opstelling. in die zin heb ik zwaar met ze te doen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou was dat natuurlijk de uitzondering, terwijl het in Israël de regel is. Één zo'n voorbeeld zegt niets, maar er zijn er een hele hoop van. Israël is gewoon een functionerende multiculturele samenleving, een betere dan Nederland.
Dit is ook altijd zo geweldig: Palestijnen leren nooit iets.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:55 schreef Gitw het volgende:
[..]
Het is alleen maar koren op de molen voor Hamas. Een korte termijn oplossing, waarbij je het probleem op langer termijn alleen maar erger maakt. Onderschat niet het gevaar van nageslacht dat wraak zoekt.
dat is het hele punt, alles zo nuanceren dat je geen antwoord hoeft de geven op de vraag of je dan Genocide nastreeft, terwijl dat zonneklaar is, mja...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja zoiets. Maar je krijgt dus nooit antwoord op de vraag wat ze dan wél moeten doen, alleen maar wat ze niet mogen doen.
Dat vind jij en "je" laten leiden door wat allemaal (niet) kan gebeuren biedt wmb nog minder uitzicht op (een) hoop.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:55 schreef Gitw het volgende:
[..]
Het is alleen maar koren op de molen voor Hamas. Een korte termijn oplossing, waarbij je het probleem op langer termijn alleen maar erger maakt. Onderschat niet het gevaar van nageslacht dat wraak zoekt.
Als je heel sec kijkt is er eigenlijk sprake van een genocide. Het enige wat mist is een duidelijke intentie. Maar als ik naar de uitwerking kijk weet ik eigenlijk genoeg. En dan ben ik nog iemand die uiterst voorzichtig om gaat met dit soort zwaarbeladen termen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dat is het hele punt, alles zo nuanceren dat je geen antwoord hoeft de geven op de vraag of je dan Genocide nastreeft, terwijl dat zonneklaar is, mja...
Blijf jij bij jouw vreemde standpunt? Dat is de grote vraag hier.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Blijf je nog steeds bij dit vreemde standpunt?
Je hebt het over de Palestijnen toch?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het vervelende van hen is dat ze geen joie de vivre hebben. Ze hebben totaal geen vrijblijvendheid en laten niks aan het toeval over. Ze leven dan niet in een openlucht gevangenis maar zijn wel gevangenen van hun eigen (geestelijke) opstelling. in die zin heb ik zwaar met ze te doen.²
Leuk blond koppie maar helaas helemaal verpest door de akbarzquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Heeft benadrukt dat antizionisme vaak een glijdende schaal is richting antisemitisme.
[ twitter ]
Evenveel als "jullie" toen Irak onterecht werd binnengevallen door de VS. Dit soort vergelijkingen slaan nergens op. Met alle respect voor je inzet. Dat staat buiten kijf.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:10 schreef LethalNinja het volgende:
100k moslims in Engeland? Ik schrik ervan das best veel. Hoeveel daarvan gingen de straat op toen vrouwen en kinderen werden vermoord? Of bij 09/11? Precies..
100k? Alleen in Londen wonen al 1,3 miljoen moslimsquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:10 schreef LethalNinja het volgende:
100k moslims in Engeland? Ik schrik ervan das best veel. Hoeveel daarvan gingen de straat op toen vrouwen en kinderen werden vermoord? Of bij 09/11? Precies..
Oh, nee. Sorry. Was vandaag de hort op. De hele dag achter Fok! is niet gezond. Zelfs niet met dikke mascara klodders in je ogen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh kak, banseeboy is ook wakker.
Tegen zoveel idioten kan ik niet op
Was het maar waar. Die wonen helaas wel in een openlucht gevangenis. Overigens hebben zij wel joie de vivre. Dat stemt dan wel weer tevreden. Want voor de rest hebben ze zo weinig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je hebt het over de Palestijnen toch?
In totaal zijn het er daar bijna vier miljoen, het gaat dus nog altijd om een kleine minderheid. Maar het geeft wel aan dat de migratie uit Arabische/Islamtische landen in het hele Westen moet worden beperkt als niet compleet stilgelegd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:10 schreef LethalNinja het volgende:
Ik denk dat die ‘joie de vivre’ inmiddels ook wat minder is in Gaza…quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was het maar waar. Die wonen helaas wel in een openlucht gevangenis. Overigens hebben zij wel joie de vivre. Dat stemt dan wel weer tevreden. Want voor de rest hebben ze zo weinig.²
Dit dus, onverholen antisemitisme, het gaat niet om opkomen voor wie dan ook, het gaat om pure Jodenhaat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
Heeft benadrukt dat antizionisme vaak een glijdende schaal is richting antisemitisme.
[ twitter ]
Je bent echt wereldvreemd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was het maar waar. Die wonen helaas wel in een openlucht gevangenis. Overigens hebben zij wel joie de vivre. Dat stemt dan wel weer tevreden. Want voor de rest hebben ze zo weinig.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |