abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211022585
Palestijnse Rode Kruis gewaarschuwd door Israël: ontruim ziekenhuis
De Palestijnse Rode Halve Maan zegt dat het Israëlische leger de hulporganisatie heeft gevraagd om het Al-Quds-ziekenhuis in Gaza-stad te ontruimen. Volgens de Rode Halve Maan verblijven daar meer dan 400 patiënten en 12.000 ontheemden.

"Evacueer of zie de consequenties onder ogen", zou het leger tegen de ziekenhuisdirecteur hebben gezegd volgens een woordvoerder van de hulporganisatie.

De Palestijnse Rode Halve Maan roept de internationale gemeenschap op om in actie te komen "om een ramp zoals die met het Al-Ahli-ziekenhuis te voorkomen".

Bij dat ziekenhuis was dinsdag een explosie. Volgens het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid kwamen daarbij 500 mensen om het leven. Hamas zegt dat het een aanval van Israël was. Maar volgens het Israëlische leger betrof het een mislukte raketlancering van de Palestijnse militante beweging Islamitische Jihad.

https://nos.nl/collectie/(...)nnen-twee-dagen-open
pi_211022592
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
We dienen óók voor onszelf die maar al te prangende vraag te stellen: niet alleen om het woord van een trollende jihadist te weerleggen. Ons belang is mogelijk in het geding.
De prangende vraag ontgaat me eerlijk gezegd?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:38:03 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211022606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Da's niet echt een geheim. Althans, dat veel Amerikaanse joden prominente media-CEO's zijn/waren. Tot in hoeverre ze een 'hivemind' vorm(d)en, da's een andere doch fundamentele vraag wat zijn claims betreft. Links- of rechtsom niet echt makkelijk een antwoord op te formuleren.
Er is in de VS een pro-Israellobby, dat is wat anders dan een Joodse lobby. Bovendien is deze voor een groot gedeelte niet-Joods maar evangelisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211022608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:36 schreef bitterbal het volgende:
Bij dat ziekenhuis was dinsdag een explosie. Volgens het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid kwamen daarbij 500 mensen om het leven.
De NOS blijft deze Hamas propaganda maar herkauwen.
pi_211022611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:05 schreef Slayage het volgende:
Dit soort resultaten had ik niet verwacht van de Amerikanen. Ik ben aangenaam verrast.

[ twitter ]
Ondanks dat de meeste Amerikanen kennelijk voor een staakt-het-vuren zijn, werd een resolutie die daartoe opriep ouderwets gevetood door de Amerikaanse delegatie in de VN Veiligheidsraad. :{

vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:40:26 #131
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211022628
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De NOS blijft deze Hamas propaganda maar herkauwen.
Ik moet zeggen dat ik het echt een welkome wijziging vind in het medialandschap. Voorheen zaten de media standaard op de hand van hen. Maar nu laten ze ook het Palestijnse geluid horen. Echt mooi om te zien dat de wereld zienderogen veranderd ook in het goede. Mooi man.

Ook hier spelen de social media een fantastische rol.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:40:34 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211022630
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is volgens mij verboden om te gebruiken? Weet iemand hier meer over?

https://nl.wikipedia.org/(...)e_wapens#Isra%C3%ABl
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:41:21 #133
13462 BansheeBoy
pi_211022635
quote:
Wat gebeurt er als je mosterdgas inademt?
De effecten van mosterdgas:

Als je het gas inademt, word je misselijk en kan je stem verdwijnen. Na een paar uur verergeren de symptomen zich tot het ophoesten van slijm en pus en er treedt verstikking op. Wie het gas via de mond binnenkrijgt, gaat braken, krijgt diarree en spuugt bloed.

------------------
Dit moet je niet willen. Wordt dit daadwerkelijk ergens nog gebruikt?? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:41:22 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211022636
De NOS dat niet het verschil kent tussen de Palestijnse regering en Hamas is toch wel het allergrootste bewijs dat journalisme dood is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211022640
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik het echt een welkome wijziging vind in het medialandschap. Voorheen zaten de media standaard op de hand van hen. Maar nu laten ze ook het Palestijnse geluid horen. Echt mooi om te zien dat de wereld zienderogen veranderd ook in het goede. Mooi man.

Maar zijn helemaal geen 500 mensen omgekomen.
pi_211022654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:36 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
De prangende vraag ontgaat me eerlijk gezegd?
Bijvoorbeeld: waarom lezen we zo weinig over de Israëlische Epstein (wdb: zijn startup was connected with Israel's defense industry.) en zijn Mossad-partner (of althans, dochter van Mossad-papa) Maxwell in de Amerikaanse pers? Een veroordeeld minderjarige-PIMP met een 'klandizie' bestaande uit o.a. Amerikaanse prominenten (waaronder een president), edoch lezen we niks over een eventueel motief. Waar is de klantenlijst, en waarom zijn Zij (de afnemers) niet veroordeeld (immers: waar is zij schuldig aan zónder klanten); maar firstly, waar wordt die eerste vraag überhaupt gesteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 20-10-2023 22:02:01 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:43:24 #137
13462 BansheeBoy
pi_211022660
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Maar zijn helemaal geen 500 mensen omgekomen.
De waarheid sneuvelt als eerste in een oorlog. Daarom moet je zelf proberen tot de waarheid te komen. Dat kan alleen als je meerdere bronnen gebruikt. Hoe je het went of keert, dit is ook een informatie oorlog.

pi_211022673
Zouden ze dan toch een beetje bang worden?

"Hamas says they want to release all civilian captives and thanks the Qatari and Egyptian mediation in that regard"
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:44:43 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211022675
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je het went of keer, dit is ook een informatie oorlog.
Het wendt nooit
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:44:54 #140
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211022678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld: waarom lezen we zo weinig over de Israëlische Epstein (wdb: zijn startup was connected with Israel's defense industry.) en zijn Mossad-partner (of althans, dochter van Mossad-papa) Maxwell in de Amerikaanse pers? Een veroordeeld PIMP met een 'klandizie' bestaande uit o.a. Amerikaanse prominenten (waaronder een president), edoch lezen we niks over een eventueel motief. Waar is de klantenlijst, en waarom zijn Zij (de afnemers) niet veroordeeld (immers: waar is zij schuldig aan zónder klanten); maar firstly, waar wordt die vraag überhaupt gesteld?
Afpersing van hooggeplaatste functionarissen is denk ik het motief.
pi_211022680
Die tunnels van Hamas zouden ze he-le-maal vol moeten stouwen met lachgas en MDMA.

Die lui zijn altijd zo verdomd zwaar op de hand in die contreien.
pi_211022685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:44 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Afpersing van hooggeplaatste functionarissen is denk ik het motief.
En hoe zou dat zich verhouden tot de rol die Amerika nu inneemt t.a.v. het Israël-Gaza-conflict?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:46:28 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211022690
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat gebeurt er als je mosterdgas inademt?
De effecten van mosterdgas:

Als je het gas inademt, word je misselijk en kan je stem verdwijnen. Na een paar uur verergeren de symptomen zich tot het ophoesten van slijm en pus en er treedt verstikking op. Wie het gas via de mond binnenkrijgt, gaat braken, krijgt diarree en spuugt bloed.

------------------
Dit moet je niet willen. Wordt dit daadwerkelijk ergens nog gebruikt?? :?

het is of water of gas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211022694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld: waarom lezen we zo weinig over de Israëlische Epstein (wdb: zijn startup was connected with Israel's defense industry.) en zijn Mossad-partner (of althans, dochter van Mossad-papa) Maxwell in de Amerikaanse pers? Een veroordeeld minderjarige-PIMP met een 'klandizie' bestaande uit o.a. Amerikaanse prominenten (waaronder een president), edoch lezen we niks over een eventueel motief. Waar is de klantenlijst, en waarom zijn Zij (de afnemers) niet veroordeeld (immers: waar is zij schuldig aan zónder klanten); maar firstly, waar wordt die vraag überhaupt gesteld?
Interessante vragen voor in BNW wat mij betreft.

En eigenlijk daar ook niet, man man man wat ben ik complotten beu
pi_211022697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is in de VS een pro-Israellobby, dat is wat anders dan een Joodse lobby. Bovendien is deze voor een groot gedeelte niet-Joods maar evangelisch.
Die is er ook.

Voedsel ter desillusie.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:47:31 #146
13462 BansheeBoy
pi_211022698
Ik vind het geluid dat Johan Derksen laat horen erg verfrissend en eerlijk. Zo mooi om te zien tot welke teksten je kunt komen als je een onafhankelijke geest bent. Ik ben best bereid hem als mentor te nemen (by proxy).

Het CIDI heeft hem al een paar keer aangepakt maar hij wijzigt zijn standpunt geen mm.

vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:48:01 #147
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211022708
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En hoe zou dat zich verhouden tot de rol die Amerika nu inneemt t.a.v. het Israël-Gaza-conflict?
Wat denk je zelf? Iedereen in de westerse wereld schreeuwde meteen dat ze achter Israël staan terwijl de bevolking daar anders over denkt. (Althans niet zo pro-Israëlisch als de overheden)

Leuk detail: Maxwell was moderator op /r/worldnews . Een subreddit die zeer pro Israël is.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:48:52 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211022722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die tunnels van Hamas zouden ze he-le-maal vol moeten stouwen met lachgas en MDMA.

Die lui zijn altijd zo verdomd zwaar op de hand in die contreien.
Of per ongeluk met helium. Dat die terroristen dan superserieus en boos kijkend naar buiten komen met hun piepstemmetjes.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:49:01 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211022726
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe definieer je "op de hand van hen"? Hoe uitte zich dat concreet?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:49:42 #150
13462 BansheeBoy
pi_211022738
Derksen zegt het nu ook. De Israëliërs in Amerika protesteren tegen het beleid van hen! Had nooit verwacht dat ik dit ooit nog meemaken. Normaal waren hun rijen heel erg gesloten. Mooi man.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')