Hier komen verkiezingen aan, en dat volk wat nu hun haat ventileert over Israël en de Joden zijn heel wat zetels voor zulke partijen. Ik moet nog maar eens zien of dadelijk bij verkiezingen in Duitsland en Frankrijk de toon zo hard blijft of dat ze dan weer matigen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier heeft GL juist spijt van hun steun aan de motie die opriep Israël te steunen
Staan nogal wat live-camera's gericht op Gaza. Als het daar los gaat dan zien we het hier welquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien gebeurd er al het een en ander waar we geen weet van hebben.
Gaza is voor de buitenwereld afgesloten hè.
Als jij en je vriendjes je rustig houden gaat het helemaal niet leiden tot WO3.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:44 schreef Werkperd het volgende:
Provocerende taal van Amerika die niet meehelpt aan een de-escalatie en het blijven gooien van olie op het vuur zal uiteindelijk naar een derde wereld oorlog leiden. Ongelofelijk dat een demente persoon van 80+ jaar de toekomst van al onze kinderen, ongeacht nationaliteit, in het vuur gooit.
Vele hier maken grapjes en beseffen niet hoe dit verder kan uitpakken. Men denkt volgens mij dat een derde wereld oorlog slechts zal afspelen op een plekje dat paar duizend km verderop ligt en dat wij hier in klein Nederlandje wel veilig zijn. Geloof mij, wij gaan het even hard voelen en eronder lijden.
Ik hoop niet dat er een derde wereld oorlog ontstaat maar we ik vrees het ergste. Voor ons allen.
Stemmers verliezen, enige wat telt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier heeft GL juist spijt van hun steun aan de motie die opriep Israël te steunen
Misschien denken ze daar meer stemmen mee te winnen;quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Resteert een volledige omsingeling en afsluiting van voedsel en water, zolang als het moet duren (zoals dat in het verleden vaker gebeurd is om een vesting in te nemen). Maar daar tref je ook de burger mee, dus zolang dat humanitaire probleem niet opgelost is is dat ook geen optie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 07:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit filmpje van een voormalig Amerikaanse soldaat die uitlegt waarom tunnels onoverwinnelijk zijn. Op elke actie van de aanvaller is er wel een antwoord. 500km tunnel waarvan sommigen 50~100m diep en met meerdere uitgangen, bunkerbusters werken niet.
Gifgas, daar heb je luchtafvoer voor. Onder water zetten daar heb je waterpompen en afsluitbare deuren voor en tevens is Gaza 50m boven zeeniveau dus heb je trage pompen nodig. Net zo snel als het erin wordt gepompt door de aanvaller wordt het door de verdediger er weer uit gepompt.
Tunnels zijn zo nauw dat je geen schilden ofzo kan gebruiken. De verdediger hoeft niet eens te mikken. Die kan gewoon blind van achter een hoek wat sproeien en afketsende kogels raken uiteindelijk wel de aanvaller via de muur, vloer of plafond.
Vooral linkse mensen happen daar op, het brede midden wat minder.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Misschien denken ze daar meer stemmen mee te winnen;
- Afschaffing koningshuis
- Klimaat
- Anti-Israël
Hopelijk wordt de partij gedecimeerd
Niemand van de gewone burgers zal winnen Werkperd, alleen het rijk elitair volk wat altijd verdiend aan een oorlog. Ik snap de irritatie jegens Israël, ik begrijp en voel het leed van de Palestijnen, maar wat nu in Europa gebeurd is niet de manier om dit aan te pakken. Demonstreren is jullie recht, en dat er andere acties moeten komen helemaal mee eens, maar het geweld, het belagen van Joden hier in Europa moet gewoon stoppen. Als dat stopt beste Werkperd dan zal je opvallen dat veel mensen die nu kritisch zijn op wat gebeurd in Europa de focus zullen verleggen op het conflict in Israël en Palestina, en het lijkt mij dat mensen zoals jou dat toch graag willen. Je krijgt niet alle Europeanen aan je kant als er aanslagen gepleegd worden en Joden belaagd, ook wij Europeanen hebben een geschiedenis die andere culturen misschien niet begrijpen en het is één van onze meest zwarte bladzijden in onze Europese geschiedenis.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:44 schreef Werkperd het volgende:
Provocerende taal van Amerika die niet meehelpt aan een de-escalatie en het blijven gooien van olie op het vuur zal uiteindelijk naar een derde wereld oorlog leiden. Ongelofelijk dat een demente persoon van 80+ jaar de toekomst van al onze kinderen, ongeacht nationaliteit, in het vuur gooit.
Vele hier maken grapjes en beseffen niet hoe dit verder kan uitpakken. Men denkt volgens mij dat een derde wereld oorlog slechts zal afspelen op een plekje dat paar duizend km verderop ligt en dat wij hier in klein Nederlandje wel veilig zijn. Geloof mij, wij gaan het even hard voelen en eronder lijden.
Ik hoop niet dat er een derde wereld oorlog ontstaat maar we ik vrees het ergste. Voor ons allen.
Als ik voor mezelf spreek dan spelen Israël en het al dan niet afschaffen van het Koningshuis geen enkele rol bij het bepalen van mijn stem.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
- Klimaat
- Anti-Israël
Ongelofelijk, terwijl die motie ging over het veroordelen van steunbetuigingen aan Hamas na- en het recht op zelfverdediging van israel tegen- de terroristische slachtpartij van Hamas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk volk is dat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hier komen verkiezingen aan, en dat volk wat nu hun haat ventileert over Israël en de Joden zijn heel wat zetels voor zulke partijen.
Explosieven aanbrengen. Ingang dichtgieten met beton. Brand stichten. Er vallen echt wel wat dingen te bedenken die een tunnel niet zo leuk maken. Daarnaast: water afsluitbare deuren? Ik geloof niet dat het zo geavanceerd is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 07:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit filmpje van een voormalig Amerikaanse soldaat die uitlegt waarom tunnels onoverwinnelijk zijn. Op elke actie van de aanvaller is er wel een antwoord. 500km tunnel waarvan sommigen 50~100m diep en met meerdere uitgangen, bunkerbusters werken niet.
Gifgas, daar heb je luchtafvoer voor. Onder water zetten daar heb je waterpompen en afsluitbare deuren voor en tevens is Gaza 50m boven zeeniveau dus heb je trage pompen nodig. Net zo snel als het erin wordt gepompt door de aanvaller wordt het door de verdediger er weer uit gepompt.
Tunnels zijn zo nauw dat je geen schilden ofzo kan gebruiken. De verdediger hoeft niet eens te mikken. Die kan gewoon blind van achter een hoek wat sproeien en afketsende kogels raken uiteindelijk wel de aanvaller via de muur, vloer of plafond.
Voor jou wellicht niet, maar veel partijen proberen zieltjes te winnen met populistisch gebrabbel. Bovenstaande 3 punten zijn momenteel 'hot topic' en veel mensen tuinen daar gewoon in. We zien het wel na de verkiezingen. Ik vrees echter dat NL net zo'n verdeelde politiek krijgt als de VSquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik voor mezelf spreek dan spelen Israël en het al dan niet afschaffen van het Koningshuis geen enkele rol bij het bepalen van mijn stem.
Hooguit als een partij echt de extremen opzoekt, zoals Denk en BIJ1.
Mensen die gaan hossen en gebak uitdelen na afschuwelijk sadistische terreur, de pro hamas demonstranten, inclusief die idioot met de IS vlag natuurlijk.quote:
Het leidt sowieso niet tot WO3. Niet zolang Iran geen nucleaire wapens heeft. En China en Rusland kan het aan hun reet roesten, behalve Rusland dan natuurlijk om Amerika en het Westen terug te pakken voor Oekraine en een hak te zetten qua moties in de VN etc etc. Maar dat is heel wat anders dan een WO3.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:34 schreef Richestorags het volgende:
Als jij en je vriendjes je rustig houden gaat het helemaal niet leiden tot WO3.
Rusland zal alleen maar provoceren, die hebben de middelen en de mankracht niet om zich bezig te houden met een 3e wereldoorlog, Europa is er ook nog, Amerika heeft nog heel wat middelen, Australië er is nog. Nee die Russen houden zich wel rustig buiten wat olie op het vuur gooien. WW3 zie ik ook niet snel gebeuren, wel dat de pleuris gaat uitbreken in Europa/Amerika door het volk wat niet zal kunnen verkroppen dat Israël daar de komende tijd los zal gaan. China heeft het westen nodig voor hun economie, en die Arabische landen zijn al helemaal afhankelijk van het westen, die zullen wel wat dreigen of roepen maar zich voor de rest rustig houden omdat ze dan in volledige armoede zullen vallen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het leidt sowieso niet tot WO3. Niet zolang Iran geen nucleaire wapens heeft. En China en Rusland kan het aan hun reet roesten, behalve Rusland dan natuurlijk om Amerika en het Westen terug te pakken voor Oekraine en een hak te zetten qua moties in de VN etc etc. Maar dat is heel wat anders dan een WO3.
Ze kunnen het er ook sneller inpompen dan dat Hamas het er uit kan pompen. Costa Concordia had ook pompen om het water eruit te pompen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 07:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Anti-Israel is gewoon klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
- Klimaat
- Anti-Israël
En ook daar moet de bevoking dankbaar voor zijnquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_minister_says_gaza/
Israel war: Israeli foreign minister says Gaza territory will shrink after war
Bij terreur verering en antisemitisme heb je eigenlijk geen andere optie toch? Of, nuanceer dat eens eventjes voor mij, dan zet ik even een lekker bakje koffie en dan zal ik een poging doen om mijn beperkte en vertroebelde blik te laten verlichten door jouw heldere kijk op de zaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Anti-Israel is gewoon klinkklare onzin.
Waarom hebben mensen die vrijheid zo hoog hebben zitten toch de nare neiging om alles wat ze niet zint de mond te snoeren
Nee idd, dat zei ik gisteren ook al. Rusland en China gaan geen echte oorlog riskeren om Iran, Iran zal terug in haar hok worden gezet als ze echt gaan doorzetten. Dit was meer een sneer naar Werkperd over maatschappelijke onrustquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het leidt sowieso niet tot WO3. Niet zolang Iran geen nucleaire wapens heeft. En China en Rusland kan het aan hun reet roesten, behalve Rusland dan natuurlijk om Amerika en het Westen terug te pakken voor Oekraine en een hak te zetten qua moties in de VN etc etc. Maar dat is heel wat anders dan een WO3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |