Je noemt iets onzin zonder de context te begrijpen. Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer en filtert deze zelfs. De filtering heeft niets met de feiten te maken maar vooral de politieke voorkeur.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is onzin. Het internet staat vol met uit het verband getrokken halve waarheden en desinformatie. Nieuwsmedia als de Telegraaf zijn er ook niet vies van om af en toe wat controversieels te publiceren. In de academische wereld zijn de criteria wat anders, omdat "wetenschappelijkheid" daar belangrijk wordt geacht. Dat betekent dat je best gekke dingen mag zeggen, maar als je dat doet op grond van anekdotisch bewijs, belabberde statistiek, of ondeugdelijk onderzoek, dan ga je gecorrigeerd worden. Niet vanwege je conclusies, maar wel vanwege de ondeugdelijkheid van je onderzoeksmethodieken. En als je zoals Laurens Buijs roept dat er "in ons DNA sporen van computerprocessen zitten" en dat "we in een computersimulatie van wezens met een hoger bewustzijn leven" dan mag je dat best allemaal roepen, maar met wetenschap heeft dat niks te maken en dan is het ook niet gek dat je bij een universiteit er uit wordt geknikkerd. En dat heeft dan niets met je activisme tegen "woke" te maken.
In Amerika is het wellicht een ander verhaal, daar is veel gepolitiseerd en soms ook met een conservatief-Christelijk sausje overgoten, maar hoe groot het probleem daar echt is kan ik niet zeggen. De absurde verhalen komen in het nieuws maar dat zijn hopelijk nog steeds de uitzonderingen.
Je beweert van alles maar laat eens zien dan? Maak het eens concreet? Dat vage gejammer daar kan ik niks mee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je noemt iets onzin zonder de context te begrijpen. Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer en filtert deze zelfs. De filtering heeft niets met de feiten te maken maar vooral de politieke voorkeur.
Je weet dat het snel achteruit gaat met een maatschappij als je niet meer je mening mag of kunt verkondigen.
Je poneert tradionele slachtofferleugentjes.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef DjDaano het volgende:
Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer.
Of dat een bericht gewoon niet geplaatst word op nu.nl of met zo enorm veel vertraging dat niemand het bericht meer ziet. Is net zoiets als Postnl bewijs vraagt dat een pakketje niet geleverd is....quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe moet ik laten zien dat er geband wordt op basis van meningen?
Nou ik zie regelmatig opmerkingen dat "de media" censureert, en dat bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl over bepaald nieuws niet zouden schrijven, en dat blijkt eigenlijk altijd onwaar te zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe moet ik laten zien dat er geband wordt op basis van meningen?
NOS formuleert het nieuws altijd wel een beetje creatief.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ik zie regelmatig opmerkingen dat "de media" censureert, en dat bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl over bepaald nieuws niet zouden schrijven, en dat blijkt eigenlijk altijd onwaar te zijn.
Oké, concreet: lees je wel eens een krant? Heb je langere tijd een abonnement gehad op één of meer kranten? Dan moet je opvallen dat de verschillen tussen de 'kwaliteitskranten' NRC, VK en Trouw over de jaren nagenoeg 0 zijn geworden, daar waar ze eerder qua politieke insteek totaal anders waren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Je beweert van alles maar laat eens zien dan? Maak het eens concreet? Dat vage gejammer daar kan ik niks mee.
Of man wilde mij vermoorden omdat ik te woke ben.... Moet je voorstellen dat Baudet of Wilders zo'n aanname zou doen na een bedreiging. Dat zou nu.nl nooit zo publiceren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:32 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
NOS formuleert het nieuws altijd wel een beetje creatief.
"Twee Zweden in Brussel overleden"
Terwijl ze door een terrorist zijn doodgeschoten.
Ook dat is weer niet waar we het over hadden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ik zie regelmatig opmerkingen dat "de media" censureert, en dat bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl over bepaald nieuws niet zouden schrijven, en dat blijkt eigenlijk altijd onwaar te zijn.
Nou wees dan eens duidelijk. Het begon met geklaag over universiteiten en media, maar op iedere poging daarop in te gaan krijg ik steeds te horen dat "we" het daar niet over hadden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook dat is weer niet waar we het over hadden.
Dat gaat niet over meningen he. DSA gaat over illegale content (wraakvideo's, schendingen van IP-rechten, stalking en bedreiging, etc), transparantie en ja: ook het verspreiden van schadelijke desinformatie.quote:Met alle respect, maar je hebt echt onder een steen geleefd als je gemist hebt dat b.v. overheden grote techbedrijven gedwongen hebben meningen te verbergen. Dat er nu net een DSA is.
Ja dat was een grote misser en dat je het in deze context naar voren brengt is tegelijkertijd een voorbeeld van anekdotisch bewijs. Het is niet zo dat er geen fouten gemaakt worden in de media. Dit soort missers zijn gelukkig niet structureel. Dat het vrijuit overal, ook op de publieke omroep, aangekaart kon worden als kwalijke misser laat al zien dat er van echte censuur helemaal geen sprake is.quote:En helemaal bijzonder: dat je niet eens weet dat het overgrote deel van de media een week lang heeft lopen steggelen of de terreurorganisatie Hamas echt wel kinderen en baby's vermoord heeft, maar zonder enig probleem de bewering van dezelfde terreurorganisatie klakkeloos overnam ten aanzien van het ziekenhuis.
Ik lees niet alleen de zogenaamde kwsliteitskranten maar ook de pulp als de Telegraaf, en het in toenemende mate verpulpte AD. Ik ben het met je eens dat de kwaliteit in de breedte achteruit gegaan is, maar ik lees een krant niet om het overal mee eens te zijn. Verder valt het me op dat het qua informatievoorziening (volledigheid, neutraal gebracht) wel goed zit bij NRC en Trouw. De duiding is natuurlijk wel gekleurd maar dat is bij elke krant.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Oké, concreet: lees je wel eens een krant? Heb je langere tijd een abonnement gehad op één of meer kranten? Dan moet je opvallen dat de verschillen tussen de 'kwaliteitskranten' NRC, VK en Trouw over de jaren nagenoeg 0 zijn geworden, daar waar ze eerder qua politieke insteek totaal anders waren. .
Zie het Arsenal topic in NWS. Of hockey-topic.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik lees niet alleen de zogenaamde kwsliteitskranten maar ook de pulp als de Telegraaf, en het in toenemende mate verpulpte AD. Ik ben het met je eens dat de kwaliteit in de breedte achteruit gegaan is, maar ik lees een krant niet om het overal mee eens te zijn. Verder valt het me op dat het qua informatievoorziening (volledigheid, neutraal gebracht) wel goed zit bij NRC en Trouw. De duiding is natuurlijk wel gekleurd maar dat is bij elke krant.
Maar bij met name de Telegraaf is de informatievoorziening ook niet okay. De T heeft er een handje van om dingen die niet in hun straatje/duiding passen weg te laten, en de nadruk te leggen op dingen die soms futiel zijn maar wel voor een hoop heisa kunnen zorgen. Als er één krant is die de feiten gekleurd of onvolledig brengt is het echt de T, niet Trouw of NRC.
De kift...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je poneert tradionele slachtofferleugentjes.
Het is prima dat een media iemand die zo overdrijft en fantaseert filtert.
Op ons werk zijn er al zat collegae die zelfcensuur toepassen, ik ook. Je weet gewoon dat je er gelazer mee krijgt. Laf, inderdaad, maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in, die diversiteitsstoelendans. Gewoon meelullen... "Jaaa, we zijn wel erg wit hier... neeee, ik heb nog nooit een zwarte gezien, ooit... zeker wat fijn dat we anderhalf uur hebben zitten ouwehoeren over bewustwording omtrent aseksualiteit (we kunnen niet allemaal aan het werk zijn)... heeeel goede column over het Patriarchaat"...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:20 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Of dat een bericht gewoon niet geplaatst word op nu.nl of met zo enorm veel vertraging dat niemand het bericht meer ziet. Is net zoiets als Postnl bewijs vraagt dat een pakketje niet geleverd is....
Als je zelf woke bent heb je hier vast geen last van maar je kunt het ook gewoon van ons aannemen.
Ik weet niet welke etablissementen jij zoal bezoekt maar ik kom meestal geen mensen tegen die met wapens op zak aan andere aanwezigen melden dat ze mij voor m’n flikker willen schietenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:48 schreef Jaroon het volgende:
IK heb een stukje van de docu gezien. Als je hier een docu over gaat maken ben je teveel met jezelf bezig. "er is een gek ...." Ja. Die kom je elke dag in bijv. de horeca tegen.
Was er uberhaupt een wapen? Duidelijk een gek. Ik zou de media-aandacht er niet aan geven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke etablissementen jij zoal bezoekt maar ik kom meestal geen mensen tegen die met wapens op zak aan andere aanwezigen melden dat ze mij voor m’n flikker willen schieten
Zowel een mes als een vuurwapen volgens de berichtenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Was er uberhaupt een wapen? Duidelijk een gek. Ik zou de media-aandacht er niet aan geven.
Wow. En hij liep weg en wachtte op politie. Tim is het een docu waard.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:23 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zowel een mes als een vuurwapen volgens de berichten
Waar gaat dit over dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
zeker wat fijn dat we anderhalf uur hebben zitten ouwehoeren over bewustwording omtrent aseksualiteit (we kunnen niet allemaal aan het werk zijn).
Geen idee, in mijn hoofd was ik bezig met andere zaken.quote:
Je bent een ambtenaar van een gemeente afdeling trouwzaken.....?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, in mijn hoofd was ik bezig met andere zaken.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bent een ambtenaar van een gemeente afdeling trouwzaken.....?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |