abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211064663
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is onzin. Het internet staat vol met uit het verband getrokken halve waarheden en desinformatie. Nieuwsmedia als de Telegraaf zijn er ook niet vies van om af en toe wat controversieels te publiceren. In de academische wereld zijn de criteria wat anders, omdat "wetenschappelijkheid" daar belangrijk wordt geacht. Dat betekent dat je best gekke dingen mag zeggen, maar als je dat doet op grond van anekdotisch bewijs, belabberde statistiek, of ondeugdelijk onderzoek, dan ga je gecorrigeerd worden. Niet vanwege je conclusies, maar wel vanwege de ondeugdelijkheid van je onderzoeksmethodieken. En als je zoals Laurens Buijs roept dat er "in ons DNA sporen van computerprocessen zitten" en dat "we in een computersimulatie van wezens met een hoger bewustzijn leven" dan mag je dat best allemaal roepen, maar met wetenschap heeft dat niks te maken en dan is het ook niet gek dat je bij een universiteit er uit wordt geknikkerd. En dat heeft dan niets met je activisme tegen "woke" te maken.

In Amerika is het wellicht een ander verhaal, daar is veel gepolitiseerd en soms ook met een conservatief-Christelijk sausje overgoten, maar hoe groot het probleem daar echt is kan ik niet zeggen. De absurde verhalen komen in het nieuws maar dat zijn hopelijk nog steeds de uitzonderingen.
Je noemt iets onzin zonder de context te begrijpen. Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer en filtert deze zelfs. De filtering heeft niets met de feiten te maken maar vooral de politieke voorkeur.

Je weet dat het snel achteruit gaat met een maatschappij als je niet meer je mening mag of kunt verkondigen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211065167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je noemt iets onzin zonder de context te begrijpen. Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer en filtert deze zelfs. De filtering heeft niets met de feiten te maken maar vooral de politieke voorkeur.

Je weet dat het snel achteruit gaat met een maatschappij als je niet meer je mening mag of kunt verkondigen.
Je beweert van alles maar laat eens zien dan? Maak het eens concreet? Dat vage gejammer daar kan ik niks mee.
pi_211065186
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Last eens zien dan?
Hoe moet ik laten zien dat er geband wordt op basis van meningen?
pi_211065216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef DjDaano het volgende:
Een groot deel van de media accepteert geen andere meningen meer.
Je poneert tradionele slachtofferleugentjes.
Het is prima dat een media iemand die zo overdrijft en fantaseert filtert.
pi_211065222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of dat een bericht gewoon niet geplaatst word op nu.nl of met zo enorm veel vertraging dat niemand het bericht meer ziet. Is net zoiets als Postnl bewijs vraagt dat een pakketje niet geleverd is....

Als je zelf woke bent heb je hier vast geen last van maar je kunt het ook gewoon van ons aannemen.
pi_211065271
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ik zie regelmatig opmerkingen dat "de media" censureert, en dat bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl over bepaald nieuws niet zouden schrijven, en dat blijkt eigenlijk altijd onwaar te zijn.
pi_211065300
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou ik zie regelmatig opmerkingen dat "de media" censureert, en dat bijvoorbeeld de NOS of Nu.nl over bepaald nieuws niet zouden schrijven, en dat blijkt eigenlijk altijd onwaar te zijn.
NOS formuleert het nieuws altijd wel een beetje creatief.

"Twee Zweden in Brussel overleden"

Terwijl ze door een terrorist zijn doodgeschoten.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:57 #208
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211065322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Je beweert van alles maar laat eens zien dan? Maak het eens concreet? Dat vage gejammer daar kan ik niks mee.
Oké, concreet: lees je wel eens een krant? Heb je langere tijd een abonnement gehad op één of meer kranten? Dan moet je opvallen dat de verschillen tussen de 'kwaliteitskranten' NRC, VK en Trouw over de jaren nagenoeg 0 zijn geworden, daar waar ze eerder qua politieke insteek totaal anders waren.

Inmiddels lijken ze allemaal een progressieve agenda te pushen. Iedere dag lees je human interest stukken over intersectionele thema's. En dan geen gebalanceerde nieuwsgaring over de verklaring van hoe dit soort thema's spelen in de maatschappij, en verschillende invalsthoeken. Het is alsof je het verkiezingsprogramma van groen-links zit te lezen in termen van framing. En daarmee dus ook de (negatieve) framing mbt andere perspectieven.

Dat kan komen doordat ze één aandeelhouder hebben, dat kan komen omdat de vijver waaruit ze vissen steeds kleiner wordt en ze om dezelfde lezer concurreren, maar dat verandert niets aan het feit dat ik anno 2023 het verschil eigenlijk niet meer zie tussen die drie terwijl 10 jaar geleden Trouw conservatiever was en NRC veel neutraler / kritischer. De VK is de VK gebleven, waar niks mis mee is, want dat is altijd al een progressieve krant geweest.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211065327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:32 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
NOS formuleert het nieuws altijd wel een beetje creatief.

"Twee Zweden in Brussel overleden"

Terwijl ze door een terrorist zijn doodgeschoten.
Of man wilde mij vermoorden omdat ik te woke ben.... Moet je voorstellen dat Baudet of Wilders zo'n aanname zou doen na een bedreiging. Dat zou nu.nl nooit zo publiceren.
pi_211065612
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Ook dat is weer niet waar we het over hadden.

Met alle respect, maar je hebt echt onder een steen geleefd als je gemist hebt dat b.v. overheden grote techbedrijven gedwongen hebben meningen te verbergen. Dat er nu net een DSA is.

En helemaal bijzonder: dat je niet eens weet dat het overgrote deel van de media een week lang heeft lopen steggelen of de terreurorganisatie Hamas echt wel kinderen en baby's vermoord heeft, maar zonder enig probleem de bewering van dezelfde terreurorganisatie klakkeloos overnam ten aanzien van het ziekenhuis.

Dus ik denk niet dat het eigenlijk altijd onwaar blijkt te zijn, maar dat jij niet zo heel kritisch bent aangaande...
pi_211066350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook dat is weer niet waar we het over hadden.
Nou wees dan eens duidelijk. Het begon met geklaag over universiteiten en media, maar op iedere poging daarop in te gaan krijg ik steeds te horen dat "we" het daar niet over hadden.

quote:
Met alle respect, maar je hebt echt onder een steen geleefd als je gemist hebt dat b.v. overheden grote techbedrijven gedwongen hebben meningen te verbergen. Dat er nu net een DSA is.
Dat gaat niet over meningen he. DSA gaat over illegale content (wraakvideo's, schendingen van IP-rechten, stalking en bedreiging, etc), transparantie en ja: ook het verspreiden van schadelijke desinformatie.

quote:
En helemaal bijzonder: dat je niet eens weet dat het overgrote deel van de media een week lang heeft lopen steggelen of de terreurorganisatie Hamas echt wel kinderen en baby's vermoord heeft, maar zonder enig probleem de bewering van dezelfde terreurorganisatie klakkeloos overnam ten aanzien van het ziekenhuis.
Ja dat was een grote misser en dat je het in deze context naar voren brengt is tegelijkertijd een voorbeeld van anekdotisch bewijs. Het is niet zo dat er geen fouten gemaakt worden in de media. Dit soort missers zijn gelukkig niet structureel. Dat het vrijuit overal, ook op de publieke omroep, aangekaart kon worden als kwalijke misser laat al zien dat er van echte censuur helemaal geen sprake is.
pi_211066413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Oké, concreet: lees je wel eens een krant? Heb je langere tijd een abonnement gehad op één of meer kranten? Dan moet je opvallen dat de verschillen tussen de 'kwaliteitskranten' NRC, VK en Trouw over de jaren nagenoeg 0 zijn geworden, daar waar ze eerder qua politieke insteek totaal anders waren. .
Ik lees niet alleen de zogenaamde kwsliteitskranten maar ook de pulp als de Telegraaf, en het in toenemende mate verpulpte AD. Ik ben het met je eens dat de kwaliteit in de breedte achteruit gegaan is, maar ik lees een krant niet om het overal mee eens te zijn. Verder valt het me op dat het qua informatievoorziening (volledigheid, neutraal gebracht) wel goed zit bij NRC en Trouw. De duiding is natuurlijk wel gekleurd maar dat is bij elke krant.

Maar bij met name de Telegraaf is de informatievoorziening ook niet okay. De T heeft er een handje van om dingen die niet in hun straatje/duiding passen weg te laten, en de nadruk te leggen op dingen die soms futiel zijn maar wel voor een hoop heisa kunnen zorgen. Als er één krant is die de feiten gekleurd of onvolledig brengt is het echt de T, niet Trouw of NRC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 17:41:20 ]
pi_211066489
IK heb een stukje van de docu gezien. Als je hier een docu over gaat maken ben je teveel met jezelf bezig. "er is een gek ...." Ja. Die kom je elke dag in bijv. de horeca tegen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:51:55 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211067126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik lees niet alleen de zogenaamde kwsliteitskranten maar ook de pulp als de Telegraaf, en het in toenemende mate verpulpte AD. Ik ben het met je eens dat de kwaliteit in de breedte achteruit gegaan is, maar ik lees een krant niet om het overal mee eens te zijn. Verder valt het me op dat het qua informatievoorziening (volledigheid, neutraal gebracht) wel goed zit bij NRC en Trouw. De duiding is natuurlijk wel gekleurd maar dat is bij elke krant.

Maar bij met name de Telegraaf is de informatievoorziening ook niet okay. De T heeft er een handje van om dingen die niet in hun straatje/duiding passen weg te laten, en de nadruk te leggen op dingen die soms futiel zijn maar wel voor een hoop heisa kunnen zorgen. Als er één krant is die de feiten gekleurd of onvolledig brengt is het echt de T, niet Trouw of NRC.
Zie het Arsenal topic in NWS. Of hockey-topic.

Woke ten voeten uit.

En de voorbeelden zijn legio: bedrijf/vereniging/school/club/partij is 'te wit' en 'te weinig divers'. Je gaat mij niet vertellen dat dit fenomeen je onbekend is, want het gaat er vrijwel dagelijks over.

En het probleem is: het is geforceerd. Het is a priori uitgaan van een probleem ("waarom zijn er zo weinig zwarten bij club x?"), gaan filteren op HUIDSKLEUR i.p.v. individuele interesses, capaciteiten en talenten en dat allemaal ook nog eens vanuit de invalshoek dat de witmens gewoon te intolerant is om met mensen van andere kleuren om te willen gaan. Díe moet dan ook vooral steeds 'bewust gemaakt worden'. Vandaar ook die wildgroei aan Equity & Diversity Managers en cursussen 'diversiteit'. En gelukkig maar, want voor de komst van de zegeningen van Woke was Nederland inderdaad vergeven van racisten, kruisverbranders, hakenkruisvlaggenzwaaiers en ander spul.

In die zin is woke in essentie zelf racistisch, en niet te zuinig ook.

Feit is: dit land was eeuwenlang vrijwel homogeen 'wit', en is tegenwoordig nog steeds in overgrote mate 'wit'. Kwestie van geografische bepaling. Dat gegeven an sich maakt het nog niet 'racistisch', en dat willen de Wekkers en Simonsen en Luytendijken ons natuurlijk wel wijsmaken. Is fenomeen X 'te wit', dan is dat niet een logische wiskundige en demografische gevolgtrekking, nee, dat is 'racisme'.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-10-2023 18:57:19 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:01:29 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211067227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je poneert tradionele slachtofferleugentjes.
Het is prima dat een media iemand die zo overdrijft en fantaseert filtert.
De kift...

Als íets slachtofferrol en slachtofferdenken faciliteert, is het wel woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:02:29 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211067234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:20 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Of dat een bericht gewoon niet geplaatst word op nu.nl of met zo enorm veel vertraging dat niemand het bericht meer ziet. Is net zoiets als Postnl bewijs vraagt dat een pakketje niet geleverd is....

Als je zelf woke bent heb je hier vast geen last van maar je kunt het ook gewoon van ons aannemen.
Op ons werk zijn er al zat collegae die zelfcensuur toepassen, ik ook. Je weet gewoon dat je er gelazer mee krijgt. Laf, inderdaad, maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in, die diversiteitsstoelendans. Gewoon meelullen... "Jaaa, we zijn wel erg wit hier... neeee, ik heb nog nooit een zwarte gezien, ooit... zeker wat fijn dat we anderhalf uur hebben zitten ouwehoeren over bewustwording omtrent aseksualiteit (we kunnen niet allemaal aan het werk zijn)... heeeel goede column over het Patriarchaat"...

Ad infinitum.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211067480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:48 schreef Jaroon het volgende:
IK heb een stukje van de docu gezien. Als je hier een docu over gaat maken ben je teveel met jezelf bezig. "er is een gek ...." Ja. Die kom je elke dag in bijv. de horeca tegen.
Ik weet niet welke etablissementen jij zoal bezoekt maar ik kom meestal geen mensen tegen die met wapens op zak aan andere aanwezigen melden dat ze mij voor m’n flikker willen schieten
pi_211067496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:21 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik weet niet welke etablissementen jij zoal bezoekt maar ik kom meestal geen mensen tegen die met wapens op zak aan andere aanwezigen melden dat ze mij voor m’n flikker willen schieten
Was er uberhaupt een wapen? Duidelijk een gek. Ik zou de media-aandacht er niet aan geven.
pi_211067509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Was er uberhaupt een wapen? Duidelijk een gek. Ik zou de media-aandacht er niet aan geven.
Zowel een mes als een vuurwapen volgens de berichten
pi_211067539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:23 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zowel een mes als een vuurwapen volgens de berichten
Wow. En hij liep weg en wachtte op politie. Tim is het een docu waard.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:33:24 #221
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211067615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
zeker wat fijn dat we anderhalf uur hebben zitten ouwehoeren over bewustwording omtrent aseksualiteit (we kunnen niet allemaal aan het werk zijn).
Waar gaat dit over dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:33:50 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211067621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar gaat dit over dan?
Geen idee, in mijn hoofd was ik bezig met andere zaken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211067642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geen idee, in mijn hoofd was ik bezig met andere zaken.
Je bent een ambtenaar van een gemeente afdeling trouwzaken.....?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:35:48 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211067653
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je bent een ambtenaar van een gemeente afdeling trouwzaken.....?
:N
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211067677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:N
Discussie over aseksualiteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: